Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Egyetértek abban, hogy a méltányosságnak lehet helye, és az, hogy a Trefort ezt így vállalja, igenis értékelendő.
Ugyanakkor legalább a szempontokat jó lenne ismerni (általánosságban): trefortos öregdiák gyereke, trefortos testvér, megyei/országos/nemzetközi szintű versenyeredmény, kiemelkedő kulturális tevékenység (gyerekszereplő színházi előadásban), méltánylandó egyéb családi helyzet (lehet pl. közeli hozzátartozó halálesetére hivatkozni, hogy az addig kiválóan teljesítő gyerek pszichésen nem volt képes a tudását nyújtani).
De persze az, aki nem kap méltányosságot, nyilvá nem fogja igazságosnak érezni a rendszert.
Nincs olyan megoldás, ami mindenkinek jó, és nincs tértágító meg sztártanársokszorozó bűáj, hogy mindenki ott és attól tanulhasson, ahol leginkább szeretne.
Trefortos szülőként fenntartásokkal figyelem a méltányossági rendszert, bár lehet létjogosultsága. Az írásbeli pontok kikövetkeztethetővé tételével az igazgató vállalja a méltányossági döntései következményeit.
Szeretném ezt látni a többi iskolánál is, amelyek legföljebb összpontszámokat közölnek, vagy semmilyen ponteredményt nem írnak ki – így nem tudni, ki milyen feltételekkel mehetett szóbelizni. A felvételizők számára tisztább helyzetet eredményezne, ha minden suli felvételi rangsorában megjelennének ezek az adatok.
Nekem is ez jutott eszembe. Ha nem hoznák nyilvánosságra a pontokat, csak az ideiglenes listán a helyezést, akkor meg amiatt (is) lenne neheztelés.
Ezt a sulit ezzel a szokott gyakorlatával kell - könnyebben vagy nehezebben - elfogadni.
Azért ez sem biztos...
2 éve 64+9+feltételezzük, hogy max.szóbelivel felvettek gyereket, miközben minket 75+9-cel be sem hívtak. Szóval...
Az a lényeg, hogy behívták! A suli fura behívási szokásai semmit sem vonnak le a gyermeked érdemeiből! 2 pontról beszélünk, nem 12-ről...
Szorítok, hogy bekerüljetek!
Nálunk ( általános iskola) is használják ezeket. Hetedikes lányom néha itthon is tanul ilyenekkel ( is).
Mostanra túl van már legalább 15-18 ppt elkészítésén és 3 digitális történetmesélésen. Angolbol is volt hasonló, egy állatról kellett, amit gyurmából kellett elkészíteni és úgy megcsinálni hangalámondással a "dokumentumfilmet". Ezeket a suli szerverére, a diák saját fiókjába kell feltölteni és úgy látja és osztályozza a tanár.
Lányom ( és szerintem a többiek is) nem mindig örül a ppt-nek mert elég sok időbe telik adatot gyűjteni és elkészíteni a ppt-t, de eddig mindig ötöst kapott rá.
Nem ez a baj, hanem hogy 77+10-re meg nem adják meg, oklevél hegyekkel sem.
Veletek örülünk, ha bekerültök, akkor meg pláne,de sajnálom azt, aki meg nem. Ki tudja milyen okból.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?