Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Nálam a középerős azt jelenti, hogy egy-egy tantárgyra fókuszálnak, abból van jó tanár, esetleg még oktv is, de a többi tantárgyból gyenge szenvedős az oktatás.
Az ELIT ennek az ellentéte, bármelyik tantárgyból maximálisan fel lehet készülni bármire.
Kicsit ez a szakgimis rendszer felé mutat, csak nagyobb a lutri
Köszönöm nektek!valamin csak el kell kezdeni kattogni így a hajrában...🤣
Vigyetek tollat mindenhová, mert ciki, ha kérni kell. Geometria felszerelést nem írtak, de azért bepakolom, hátha kell. Kint a diákok tudnak segíteni majd, hogy kell-e bevinni.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni.az E5 matek szóbelire be lehet/kell vinni tolltartót?lehet nagyon hülye a kérdés...bocsi😃
Rákóczi már eleve a “nemet-angol nyelvtanulás nem lehet együtt” végső ragaszkodás miatt nekünk kiesett annak ellenére hogy 10perc utazás tőlünk. Ez olyan mint “majd én megmondom” neked mire van szükséged” felfogás és nem érdekelnek az igények mert itt a II.kerületben mi így is elitek vagyunk.
Bocsanat hogy Árpádot hoztam fel amely elég erős specmat és általában is erős gimi (lehetett volna másik példa is) de Árpád mégis unalmasnak tűnik... reggel 7:30as kezdés sem elit jellemző. Jó erős iskola de nem elit. Mi is gondolkodtunk anno a német tagozatán de meggondoltuk magunkat :-( Ennek ellenére le a kalappal aki elvégzi ezt a ”versenyistallót” mert a jó értelemben vett poroszos iskola
Rajz terén lehetnek akár elitek is - mondom ezt úgy, hogy nem ismerem ezen a területeken a gimlket egyáltalán.
Ők nem ezt gondolják magukról, amint az idézetből kiderül. ;)
De, az Árpád szerintem pont hogy az, sokkal inkább, mint a ragsorban elfoglalt helye mutatná.
A Rákóczi elég távol áll az elitgimnáziumtól,inkább egy közepes gimnázium.
A fiam matekból holnap. Ma a lányom természetismeretből volt.
Nagyobbik fiad miböl szóbelizik? Azt tudom, hogy az egyik Nyek.
Olvastam. Ebbe kapaszkodom szerdáig... 😁
Nyilván feltöltik a sulik a központi rendszerbe, hiszen onnan nyomtatják. Mint ahogy a kifir lap postázása is felesleges kör, simán mehetne a (szinte) minden felnőtt által elérhető ügyfélkapu rendszeren keresztül ingyen és papírpazarlás nélkül. Sőt, tovább elmélkedve, akár az is megoldható lenne, hogy a jelentkezés egyben felhatalmazná az ott megjelölt iskolákat, hogy megtekintsék a jelentkező e-naplojat...
Azért tűnik annak, mert valójában az is. Kizárt dolog, hogy ne kellene központilag rögzíteni, hogy mit írtak a gyerekek. Valószínűleg még a dolgozatokat is begyűjtik vagy legalábbis tárolni kell egy darabig.
Pont tegnap jutott eszembe, hogy milyen jó, hogy idén még nem került sor a top 10-en kívüli, nem elitgimiket lenéző eszmecserére :)
Egy technikai kérdésen gondolkoztam: a központi írásbelik eredménye nem kerül be semmilyen központi rendszerbe? Csak mert minden gimi bekéri a felvételiztető suli által kiállított igazolást, de ez igazán értelmetlennek (és papírpazarlásnak) tűnik.
szerintem pl. egy Óbudai Árpád nem elitgimi hiába erősebb vagy előrébb van esetleg a HVG rangsorban mint pl egy Szent Angela ... direkt két szélsőséges példát irtam
percek óta próbálom szalonképesen megfogalmazni, de nem megy: ennek az iskolának minden megnyilvánulásából azt érzem, hogy nem szeretik a gyerekeket.
Huh. Örülök, hogy nálunk szóba sem jött.
Sziasztok,
szeretnék érdeklődni a szóbeli honlapot hogy tudom elérni?
Köszönöm
Nagyon egyetértek veled, annyival kiegészíteném ki, hogy a saját szempontjaink - amelyek a gyerekre szabott igényeinket tükrözik az iskolára vonatkozóan -, mindig fontosabbak, mint a HVG vagy bárki más szempontjai.
Az elitgimi témához idézek az említett tanulmányból a Rákócziról:
Az iskola szelektálja a felvételiző tanulókat, erősen koncentrál az elitképzésre, de mindennek tudatában van, a vezető a kérdőívben az iskola profiljának a Továbbtanulást támogató elitiskola lehetőséget választotta. Emellett az egyik igazgatóhelyettes az interjú során azt mondta felvételivel kapcsolatban, hogy: „4,2-es átlag alatti tanulóval szóba sem állunk”.
Itt nincs szóbeli. Úgy számolnak,hogy írásbeli+hozott pont ami max 100 / 2-vel. Egy osztály indul ahová 34 gyereket vesznek fel. Nagyon sok minden csoportbontásban van. Tavaly a 34.-ik helyen felvet gyerkőc pontszáma 78 volt. Osztályátlag félévkor 4,7 lett. 4 kitűnő 12 jeles.
A hozzáadott érték alapja tudtommal, hogy a diákok társadalmi státuszbeli hátrányát mennyire tudja kompenzálni. De ugye ilyen eredménnyel a top gimnáziumok nem igen tudnak dicsekedni, mivel nem nagyon van "kísérleti alanyuk" hozzá az alacsonyabb társadalmi státuszú rétegből.
Ezzel maximálisan egyetértek. Ráadásul ez egy róka fogta csuka is egyben, mert nyilván az elől álló gimik tudják a legerősebb gyerekanyagot felvenni, amivel könnyen tudják tartani a HVG által mért mutatókat. Valaki belinkelt egy cikket a hozzáadott értékről, ami pont ezeknél az iskoláknál nem feltétlenül magas, amiben pl. figyelembe veszik a nyolcadikos és a tizedikes kompetencia mérés közötti különbséget. Mi a Szerbbe készülünk, amit én szintén középerősnek mondanék.
További ajánlott fórumok: