Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Ha valakit minden (is) érdekel a felvételi kapcsán:
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül, mikortól nyilvánosak a 2020-as ponthatárok (és ennek folyományaként mikor frissül(het) "Réka oldala")?
Visszanéztem a beszélgetéseket, de ott annyit találtam, hogy október elejére-közepére volt prognosztizálva, de azon már egy hónappal túlvagyunk...
Előre is köszi, ha megosztjátok, ha tudtok valamit!
Két gimnáziummal kapcsolatban érdeklődnék. Az egyik a Xantus, a másik a budapesti Teleki Blanka Gimnázium. A diákélet érdekelne (a táborokon , gólyabálon felüli programok), és hogy mennyire szeretnek odajárni a gyermekek (légkör).
A másik kérdésem speciálisabb, hátha tud rá valaki válaszolni, a budapesti Teleki Blanka Gimnázium német NYEK-es nyelvi tagozatán kb. mikorra jutnak el a diákok a német középfokú nyelvvizsgáig? Tud-e ott az osztály nagy része emelt érettségit tenni német nyelvből? Köszönöm a válaszokat.
Hat és nyolcosztályos gimibe járókat kérdezném, kinél hogy alakul most a bejárás-online suli?
Nálunk a suli online iskola iránti kérvényét indoklás nélkül visszadobta az emberminisztérium, holott az egyik érintett évfolyam háromnegyede most is éppen karanténban van.
Igen. Most vittem, hétfőtől kezdtünk. Ez volt az utolsó pillanat sztem, amikor még értelme volt.
Köszönöm mindenkinek a drukkot előre is! :-)
Én is. :) Büdös és zavaros tavacskákban nem jó sokáig maradni, hiába ismerősek...
Az én halacskáim közül a egyik pont úgy úszik, amennyi elég ahhoz, hogy biztonsággal célba érjen, ezért neki a nagyobb tavacska célszerűbb, mert különben hajlamos ellustulni, a másik meg akármit csinálnak vele, akkor is a saját tempójában úszik :) Viszont ő egy kicsit kilóg a sorból, ezért némely tavacskában könnyen kisodródhatna a szárazra.
Na ennyit a metaforákról. :)))
A kishalad aki az általános iskola utolsó előtti évét járja? Most év közben vitted? Vagy év elején?
Drukkolok, hogy jó legyen neki! :)
Igen, igazan van, a nagy tavak sem egyformák. De ahogy már kitárgyaltuk, a csapatteljesítményt első helyre tevő gimik némeléyikében mahga a felvételi meg olyan, hogy a nem extrovertált gyerekek eleve kiesnek, függetlenül attól, képesek lennének-e csapatban dolgozni.
Nme tudom, hogy fognak alakulni a legkisebbünk dolgai. Önző módon arra (is) hajtunk mi, szülők, hogy minket ne hibáztathassanak a gyerekeink a saját döntéseik miatt. Nem szeretnénk azt hallani, hogy bezzeg ha nem ide vittél volna... bezzeg ha mondtad volna, hogy készülni kell... lyukat beszélek inkább a hasukba. :-D
Hát, én is nagyon féltem, én az a fajta hal vagyok, aki elúszkál egy kicsit büdös, langyos tóban is sokáig, mert olyan ismerős. :-)
És sokáig a halacskám sem akart váltani, mert a baráthalak... de most ott is valami gond támadt, egyedül maradt, ezért már ő is menni akart.
Hát én drukkolok.
Az én halam se nem nagy se nem kicsi, viszont egy nem átlagos halacska. Sokáig egy nagyon rossz tóban tartottam valami megfelelési kényszerből, aztán már tűrhetetlen volt a helyzet se baráthalak, se jó jegyek, így áttelepítettük egy nagyon másféle alapítványi tóba. Ott mindkettő javult. Erre kiszáradt az alapítványi tó, így most gyorsan egy teljesen átlagos tavat kellett találni neki egy hatalmas nyelvi kihívással. És a halacska feléledt, tanul, megugorja a nyelvi kihívást, mondjuk a felvételije lehet nem lesz jó. Most keresem neki a megfelelő tavat, de nem lelem. Nem átlagosnak a legnehezebb, de már látom, hogy minden tóváltás nagyon jót tesz a halacskának, nem szabad félni tavat váltani.
Én is nagyhal voltam, azután gimi elején örültem, hogy átlagos lehetek és vannak barátaim, de végül csak zavartak a nem tökéletes jegyek és megint kinőttem magam nagy hallá. .-) Sokféle sztori van....
Ha már halazunk: én most vittem át a picike kis halamat egy másik tóba, remélem, itt jó és boldog hal lehet belőle, drukkoljatok! :-)
Azért nem minden nagy tó egyforma. Van ahol az egyéni teljesítmény fontosabb, máshol meg nyugodtan lehet csapatember. Ahogy a kis tavaknál se biztos hogy aki ott nagy hal az sokáig úszik. Nem ennyire egyszerű.
De biztos vagyok benne hogy jól fogtok dönteni ha eljön az ideje. Meg abban is hogy lehetősége lesz a gyereknek dönteni.
Azok a gyerekek, akikről írtam, a nagy tóban is nagy halak lennének.
Az egyházi iskolákba szerintem annak indokolt menni, akik a szellemiséget is fontosnak tartják.
Különben nekem két gyerekem jár(t) nagy tóba. Az első érkeztekor középmezőny volt, de nagy hallá nőtte ki magát, mert inspirálta a környezet. A másik érkeztekor is a nagyok közé számított, és a neki fontos tárgyalkban most is az - sosem törekedett a kitűnőre, remekül súlyoz, abszolút van ideje hobbira, barátokra is (föcitanulásra kevésbé szán :-D).
Aztán van gyerekem, aki mehetett volna nagy tóba, de nem akart. És nagy hal a kicsiben, van ideje a hobbijaira...
A legkisebb nem szeret nagy hal lenni, kilógni. Az osztály élbolyában lenni igen, de nem elsőnek, hanem másodiknak lenni, azt szereti. Abszolút csapatember. Neki sem való egy nagy tó, és ezt tudja is magáról.
Nálunk az a mondás, hogy tégy meg mindent, hogy jól teljesíts a felvételin, hogy te dönthess - de akármi is lesz, enm ezen fog múlni, hova juthatsz az életben.
Ez a gyerek személyiségétől és korábbi tapasztalataitól is függ. Sok gyerek nagyhal a kis tóban amikor általánosba jár. Az enyémek is ilyenek voltak. Aztán a lányom elment egy erős gimibe, ott átlagosnak számít. De nagyhalként magányos, kiközösített gyerek volt, a többiek egyszerűen nem hitték el hogy nem tölti minden percét magolással csak elég neki hogy odafigyel az órákon. Most ez már kevés, de nem is törekszik arra hogy kitűnő legyen. Lehetne az is, de neki fontosabb az hogy legyen ideje a barátaira. Mert most vannak. Neki az égett be hogy a kitűnőként mindenki utálta, a tanárok elismerése ellenére egyedül érezte magát.
Másik gyerekem meg más típus, neki fontosabbak a jó jegyek. De neki nem volt része olyan mértékű kiközösítésben mint a tesónak. Ő se kitűnő, de megvannak azok a területek amiben Ő a legjobb. Van amiben Ő a nagyhal. (Más kérdés hogy ez az iskolai jegyekben nem mindig tükröződik.)
Ezt nagyon tanára és évfolyama válogatja.Igen, van sokszor személyre szabott tehetséggondozás is.Alapvetően odafigyelnek a gyerekekre.(Ismerjük mi is az érintett kiskölköket általános iskolai vonalról:))))
A kishal-nagyhal kérdést meg sztem abszolút gyereke válogatja. Van,aki azt bánja,hogy kishal lett, van aki meg azt, hogy nagyhal és kevés volt neki...
Hozzátezsem, hogy a tehetséges gyerekeket hívják matekszakkörbe, személyesen foglalkoznak velük, szóval ott viszont megkaphat egy olyan egyéni tehetséggondozást, amit a Fazekasban nem. Nem a matek tagozatról, de a Szt. Imréről biztos infó:
a 8. évfolyamban van két olyan diák is, akik elsőtől kiemelkedően jól matekból, ötödiktől a Szt. Imrébe járnak, a velük egyidős fiam matek (és zene) vonalról is ismeri őket. És ők mesélték ezt neki - amit el is hiszek, mert országos szinten is a legjobbak közt vannak. OK, ez részben hozott dolog, de elmondásuk szerint rengeteget foglalkoznak velük pluszban az iskolában.
Tehát ha valaki valóban jó matekból, arra föl fognak ott figyelni és a szárnyaik alá veszik.
Maruzsa Zoltán: Nem jelent járványügyi kockázatot az őszi szóbeli érettségi
2020. november 10., kedd 19:02
"A szóbeli beszélgetésre csak akkor kerül sor, ha ezt a hatósági járványügyi előírások lehetővé teszik. Ha nem teszik lehetővé, akkor a szóbeli beszélgetést online formában fogjuk megszervezni."
Lónyay Utcai Református Gimnázium
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?