Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Hova feljebb? Lányomék osztályátlaga sose ment 4,75 alá, a csúcsot az érettségin érték el, 4,98-cal. A gyerekek egyedileg motiváltak voltak. Céljuk volt a tanulással. Elérték. Mind oda ment egyetemre, ahova akart.
"az kap hármast, aki annyit tud, mint Einsten, az kap négyest, aki többet tud, mint Einstein, és az kap ötöst, aki csontot ad a kutyámnak" - ugye. ;)
Miért kellene bárkit is büntetni azért, mert nem jobb a jónál? Objektív szintje van annak, hogy mit kell tudni az iskolában, aki ezt tudja, az ötös és pont. aki ennél többet tud, az pedig szintén ötös, mert nincs hatos. :)
Pontosan. Sőt ez inkább az iskolaátlag.
Ez szörnyű lenne. Hová vezetne egy ilyen osztályozási mód? A gyerekek hashajtót tennének egymás italába, hogy a másik ne tudja megírni a dolgozatot, mert egymás konkurencijává válnának? Akkor aztán ki segítene a másiknak? Én sem szeretnék egy ilyen világban élni. Mint ahogyan egy olyan munkahelyen sem szeretnék dolgozni, ahol egy-egy területen csak egy ember kapna év végi bónuszt. Milyen ellenségeskedést szülne ez? Én nem szeretném, ha ilyen helyre járna a gyerekem!
Szerintem, ha mindenki ötöst kap akkor feljebb kell tolni a mércét. Ötös és ötös között főleg ilyen esetben jelentős különbség lehet.
Virgilius kb. válaszolt helyettem.
Én egy jobbféle gimitől partnerséget várok diák és tanár között. Nem ilyen felülről vezérelt és gerjesztett versenyeztetését a diákoknak.
Amikor még tanítottam, nálam az kapott ötöst, aki teljesítette az ötös szintű követelményeket. Ha mindenki, akkor mindenki, ha senki, akkor senki. Miért kellene ezt relativizálni? Elég baj az, ha van, ahol tényleg így csinálják, hogy csaak x számú gyerek kaphat ötöst. Mi ebben a jó?
Oh. Ez nekem barátságtalan osztályzási elvet jelentene. Nem örültem volna, ha a gyerekem ilyen iskolába jár.
Pont ez a lényeg, hogy osztályzási szempontból nincs ilyen hogy "jobbféle gimi". Ez mindegy. Én azzal a pedagógiai nézettel értek egyet, hogy a tanár meghúz egy létszámhatárt, pl. a diákok negyede, harmada és csak ennyien kaphatnak ötöst. Tehát eloszlási görbe alapján osztályoz.
Miért lenne bármi is rossz? 1-1 középiskolába hasonló képességű gyerekek mennek, nincsenek akkora különbségek mint általánosban és/vagy nincs annyi rossz tanuló 1-1 osztályban mint általánosban- Ahol 4,5 körüli osztályátlagok vannak, oda valószínűleg sok jó képességű, motivált gyerek jár ott szerintem nem olyan meglepő a jó átlag. Ami aztán az érettségi átlagokban is visszaköszön, ahol kevésbé lehet szubjektíven értékelni a diákokat pláne olyan tantárgynál amiből csak (központilag kiadott) írásbeli van. Szerintem.
Értem, akkor ez magyarázat más esetekre is, köszi.
Mármint túl magas vagy túl alacsony? A top sulikban ez tök átlagos átlag :)
akik oda járnak általánosba, azok közül sokan első helyre írják, ennyi. Ez a Kerékben is így van, vagy a Klébiben, vagy a többi ált isk és gimn esetében. Nem rossz suli, lányoméktól is mentek oda.
Nyolcadikosok. Csak 3-an írnak központit. A többiek mög nem. Így az adminisztráció is lengébb. Ez a suli ennyit tud.
Ez a jó technika, szerintem, amit leírtál. Aki már beletett pár tíz, pár-száz órát a gyerekfelvételiztetésbe, nagyjából átlátja, mi a szitu.
Mennyit gondolnál normális/jellemző/okés osztályátlagnak egy jobbféle gimiben?
Szia Virgilius, örülünk.
Csík Ferencet (köszi, nekünk az utazásilag szóbajövős) nem értem, alacsony kompetenciaszámok, azaz tanulmányilag nem igazán ütős suli, sőt kompótban átlag alatti, mégis a legutolsó bejutott számai alacsonyak, azaz sokan célozzák 1. helyen. Van valami extra ok?
Nem v'ok vidám, mert csúnya dolgokkal kell nap mint nap szembesülnöm tanárjószágok részéről és forog tőlük a gyomrom.
Ja, bocs azt hittem hogy nyolcadikosok. Kisebb létszámnál persze teljesen más, ott tényleg nem akkora meló adatokat felvinni. :)
Mi tavaly úgy "alkottuk meg" a bő keretet (9 iskola 13 tagozat), hogy volt benne olyan is, ahova ha extrém rosszat ír akkor is felveszik, de persze elől volt a 2 álomsuli. Amikor jan. legvégén/febr. elején be kellett menni az ofőhöz, addigra már voltak pontok meg nem hivatalos országos átlag is,akkor már kb. sejthető volt, hogy ez a lányomnak mire lehet elég. Akkor kihúztunk 2 iskolát ami a közepesek között volt az ő listáján. A lényeg, hogy a maradó 7 iskolában volt erősebb, közepes és 2 gyengébb is. Ok., hogy szokott lenni pontemelkedés az egyes iskolákban, de azért addigra be lehet saccolni, hogy elég lesz-e valamelyikbe vagy sem. Szerintem.
Vagy nekünk szerencsénk volt, jól kalibráltuk be a gyereket ugyanis 1 iskola (1 tagozattal) volt a listájában ahova nem vették volna fel, a többi 6 iskola tíz tagozatára igen. Persze a legtöbb helyen szóbeli is volt és azt nem tudhattuk, hogy annak milyen eredményei lesznek. Ő nagyon jókat szóbelizett, de ha nem sikerültek volna jól a szóbelik, akkor sem csak a mentősulikba vették volna fel a gyereket. Ráadásul ahova végül felvették, neki az volt a listáján az első helyen és ott nem volt szóbeli. Izgultunk is rendesen, mert kb. 50% esélye volt oda és nagyon boldog volt amikor kiderült, hogy sikerült. :)
Bocs, nem okoskodni akarok csak jó szándékkal leírtam a tapasztalatainkat.
Egyetértek. Sőt, én nem is értem, hogy hogyan lehet egy suliban 4,5-ös körüli osztályátlagokat kihozni. Akkor vagy a színvonallal, vagy a számonkéréssel van baj, vagy mindkettővel.
Mi 01-29-én már tudjuk az írásbeli pontszámát, mert be lehet menni megnézni, és azt hiszem, ez mindenkinek így lesz, azaz legkésőbb 02-01-re mindenki tudhatja az eredményét a gyereknek.
Az osztályból azt hiszem 3-an írnak központit, abból 1 db gondolkodik így :)
Mindenkinek köszönöm a válaszokat. Szuper, h mindegyik suliról kaptam választ 1 napon belül!
Igaza van Virgiliusnak, a gyengébb nyelvtudás ne riasszon el!
Én pedig úgy gondolom, hogy ha 80 felett ír, nem is fogok keresgélni tök ismeretlen és kieső helyen lévő iskolák között.
További ajánlott fórumok: