Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetés)


69960. hdolli (válaszként erre: 69954. - Ilott)
2021. jan. 28. 08:17
Az én hetedikesen a következő feladatot tette elém. Milyen számra végződik 2 a szazadikon. Ez csak egy kivett példa, de rendszeresen fennakadok a feladatok nehézségén közgazdászként. Lehet csak sokat felejtettem...😀
69959. Zsuzska.72 (válaszként erre: 69952. - Prosperitas)
2021. jan. 28. 08:16

4., 8.

,, Magyarul: sztem képtelenséget várunk el az iskolarendszertől, teljes természetességgel."

Az a baj, hogy már eljutottunk arra a szintre, hogy már nem is várunk el semmit az iskolarendszertől. A gyerekeket külön foglalkozáson készítették fel felvételire az őket nem is tanító tanárok, nyelvből is másik tanárt kerestünk. Nem várhatok a jelenlegi iskolarendszertől semmit, mert úgysem kapom meg. A tananyag mérete nem normális, minden nap 6 óra egy negyedikesnek, 7 óra egy nyolcadikosnak szintén nem normális, és mégis itthon kell még egy csomót együtt tanulnunk, mert például a matekot, fizikát, kémiát nem képes a szaktanár rendesen elmagyarázni.

Ezek után nem várom az iskolarendszertől, hogy birkózzon meg egyedül azzal, ami a dolga volna. Sőt, amikor csak lehet, inkább megoldom nélkülük, mert mintha nem is lenne közös érdekünk (én boldog, elégedett és tudástól duzzadó gyereket szeretnék nevelni, az iskolában pont az ellenkezőjét sikerül elérniük)

Bocsánat, ha csapongó vagyok, de idegesítően kicsi ez a felület, amin látom a saját írásomat, látszik, hogy nem szoktam hozzászólni.

69958. hdolli (válaszként erre: 69937. - Szbmelinda)
2021. jan. 28. 08:13
Körbe ültetni? A hátsó padból a gyerekeket nen szólítják táblához, mert olyan kicsi a hely, hogy mire kiér vége az órának. Internet nincs a terembe, néhányban talán van szülői befizetés nyomán projector. Azt hiszem van néhány szerencsés közöttünk, aki nem tapasztalja a nagy magyar valóságot. (Bp egyik jobb kerületi sulijában lévő állapotról beszélek.)
69957. reges10 (válaszként erre: 69951. - Borian)
2021. jan. 28. 08:09

A korrupció. Hogy pénzért olyanok is elmennek tanítani, akik bizton tudják, hogy nekik ezt nem kellene csinálni, és ezzel csak ártanak a gyerekeknek, a szüleiknek. Mert tudják. Nem kötelező: tanítani annak, akinek nem kellene. Mégis, veszik a bátorságot, és nap mint nap bemennek és megteszik. Mi több... még tiszteletet is várnak pl. azért, hogy alázzák, hülyézik, lenézik a gyerekeket. Nem az enyémet, mert ő jobb tanulmányilag a többinél. Hanem a többit. Akiknek már minden kedvét elvették a tanulástól, bármi ilyesmitől.


"Nem tudom, ebben ki a hibás, én úgy vélem, az egész társadalom, minden szülő mindent akar gyerekének, ovis angol, ovis logischhool, ovis sakk, az általánosban millió szakkör, különóra, mert attól félnek, ha a gyerek kimarad, lemarad. Pedig szerintem a kevesebb néha több."

69956. Kompot77 (válaszként erre: 69932. - Szbmelinda)
2021. jan. 28. 08:05
Hiányzóknak...Krétába...belinkelni anyagot...hogy ne maradjanak le.... mintha egy másik nyelven beszélnél, nem is tudom értelmezni :D
69955. Remedios78
2021. jan. 28. 08:03

4.

Oszraly tars jo matekos kisfiu.

Magyar 48

Matek 31(Babitsos info)

Atlagot nem tud az anyuka

69954. Ilott (válaszként erre: 69953. - Hdolli)
2021. jan. 28. 08:02
Milyen bonyolult műveletre gondolsz? Nekem most van egy nyolcadikosom, frissen látom a helyzetet és nem találkoztam semmi extrával. Szöveges feladatokra gondolsz?
69953. hdolli (válaszként erre: 69951. - Borian)
2021. jan. 28. 08:00
Egy valami marad ki szerintem mindenki érvelésében. A követelmények változása. Matematikából 8.osztályos gyerekek olyan műveleteket végeznek, amit anno én a főiskolán. Márpedig arra nem mindenki agya képes, hogy ennyire bonyolult műveleteket megértsen. És nem azt értem ez alatt, hogy buta, hanem más orientációjú. Kiváló bölcsész válhat belőle. Ugyan ezt elmondhatom a biológia tantárgy melységi követelményéről. Szerintem nincs pedagógus, aki szintet tud tartani egy osztályban. Egyszerűen túl gyors a tempó, mert óriási a tananyag.
69952. Prosperitas (válaszként erre: 69945. - Hampa)
2021. jan. 28. 07:35

Csak általánosságban tudok vàlaszolni.


"Stabil szülői háttérrel rendelkező gyereket nem nagy kihívás tanítani az iskolában" Az elitgimik/elitiskolák láthatóan kihívásként élik ezt meg.


"Iskolai oktatás nélkül is megállják a helyüket". Majd felsorolod, hogy te az egy/kettő/maximum 3 gyermekednek mit biztosítottál azért, hogy a kapott iskolai oktatásra még rátegyél egy lapáttal.Tanítod otthon a gyereket, foglalkozol vele, hogy a továbbtanulása biztosított legyen: mivel számodra ez az érték. Nagyon helyes, támogatom. Csakhogy itt azt kell észrevenni sztem, hogy pontosan azt várjátok el az iskolarendszertől, hogy azt a plusz hozzájárulást kellene ellensúlyoznia a hhh esetén amit ez az úgymond normális szülői háttér és személyre szabott plusz oktatás jelent a másik oldalon. Erőforrásra lefordítva: sok százezer szülő által személyre szabott oktatás a saját 1 szem esetleg kettő gyerekének 1 egységnyi energiabefektetéssel vs. néhány ezer tanár által sok tízezer/százezer diák számára nyújtott személyre szabott oktatás 100 egységnyi energiabefektetéssel, de ha 1 egységnyi lenne a ráfordításigény akkor se működne. Magyarul: sztem képtelenséget várunk el az iskolarendszertől, teljes természetességgel.


"Az iskolának, tanároknak igenis felelősségük, hogy felismerjék, ki az, akinek szüksége van plusz segítségre és mindent megtegyenek annak érdekében, hogy a gyerek meg is kapja azt a segítséget, ha a szülője nem alkalmas/képes/hajlandó energiát fektetni a gyereke jövőjébe." Tudod mi van? Meg is teszik. Korrepetálás és szakkör formájában a délutáni napköziben. Csak ott elakadnak a jogosítványaik, amikor a gyerek nem jelenik meg, mert ebéd után hazamegy az iskolából/hazaviszi a szülő. Az iskola felelőssége addig terjed, hogy a lehetőséget erre biztosítsa/ de se a gyereket, se a szülőt nem kényszerítheti, erőszakolhatja meg, hogy a lehetőséggel éljen.


De én már az elején ezt mondtam.Hogy nem feladata annak a jó szülői háttérnek a kompenzációja amit te nyújtasz a saját gyerekednek, csak a lehetőség biztosítása, hogy aki akar, az tudjon élni vele. És ezt meg is teszik.

69951. Borian (válaszként erre: 69945. - Hampa)
2021. jan. 28. 06:51

Andi, Hampa, veletek értek egyet!

A férjem anyukája tanítónő. Ő még azon elvek mentén tanított, hogy az osztálynak a leggyengébb gyerek tempójához kell igazodnia, addig nem mentek tovább, míg mindenki meg nem értette. Ettől valahogy a többi gyerek sem került hátrányba, sok tanítványa végzett később egyetemet.

Én is ilyen rendszerben tanultam. Nem volt rohanás, ezért a fodrász és kőműves volt osztálytársam is rendesen megtanulta az anyagot. (Ezért is jobbak a régi szakemberek a maiaknál), és ettől én még eljutottam gimibe, egyetemre, doktoráltam.

A gyerekeim iskolájában már nem ez a nézet volt, a legjobbakkal haladtak (már unásig ismételtem: a bementet 20 már olvasó gyerek volt, a maradék 12 így járt) Mi megoldottuk magasan képzett értelmiségként, felzárkóztattuk a gyereket, de az érzelmi-pszichés hatásain (hogy ők "buták" voltak az osztályban) nehezen gyógyultak.

És mindig eszembe jutott, vajon egy 8 általánost végzett szülő mit kezdett volna ezzel a helyzettel...


Nem tudom, ebben ki a hibás, én úgy vélem, az egész társadalom, minden szülő mindent akar gyerekének, ovis angol, ovis logischhool, ovis sakk, az általánosban millió szakkör, különóra, mert attól félnek, ha a gyerek kimarad, lemarad.

Pedig szerintem a kevesebb néha több.

69950. Remedios78 (válaszként erre: 69948. - Könyvmoly_)
2021. jan. 28. 06:51

4.

Koszi szepen a drukkolast en is szurkolok mindenkinek.

69949. Hopeful (válaszként erre: 69947. - Vau)
2021. jan. 28. 06:37

4.

Én is várok minden 4.-es infót, bármilyen úton :)

Köszi előre is és szorítok, hogy minél jobb pontokkal térjetek haza a betekintésről!

69948. Könyvmoly_ (válaszként erre: 69947. - Vau)
2021. jan. 28. 06:32

4.


Csatlakozom. Minden 4.-es eredmény jöhet, bármely formában! Drukkolok Nektek!


És azoknak is, akik múlt szombaton betegek voltak és ma írják! A legjobbakat nekik!

69947. vau
2021. jan. 28. 06:27

Annyi érdekeset írtatok má megint, hogy ma is nehéz lesz dolgozni!!


!!!Sok sikert a mai betekintőknek!!!


4.-es eredmények érdekelnek publikusan is, magánban is.

69946. martany (válaszként erre: 69842. - Kisslane)
2021. jan. 28. 06:19

Szia! Tavalyi szóbelin egy 7-8 mondatos részletet húzott a fiam a Téli berekből. Azzal kapcsolatban voltak szövegértéses kérdések.

Volt 1 matek tétel is, egyszerű feladat, arra már nem emlékszik. Rövid volt, aranyosak voltak vele.Okleveleket megnézték.

69945. hampa (válaszként erre: 69944. - Prosperitas)
2021. jan. 28. 04:50

Stabil, támogató szülői háttérrel rendelkező gyerekeket nem nagy kihívás tanítani az iskolában. Mondhatni, iskolai oktatás nélkül is megállják a helyüket. (A gyerekem pl. úgy készült fel a felvételire és ért el igen jó eredményt a teszteken, hogy az azt megelőző 1,5 évben semmilyen magyar nyelvtan- és irodalomórán nem vett részt, matekból pedig semmilyen újdonságot nem tanult az új iskolájában, azaz megkopott hatodikos tudással vágott neki a felkészülésnek nyolcadikban. De itt voltunk neki mi. És ezzel egyáltalán nem vagyunk egyediek, más is oktatja itt saját maga a gyerekét, hogy a gyerek számára a lehető legoptimálisabb utat biztosítsa a továbbtanuláshoz.)

Az iskolának, tanároknak igenis felelősségük, hogy felismerjék, ki az, akinek szüksége van plusz segítségre és mindent megtegyenek annak érdekében, hogy a gyerek meg is kapja azt a segítséget, ha a szülője nem alkalmas/képes/hajlandó energiát fektetni a gyereke jövőjébe.

Nagyjából 2. évfolyamig el is dől szerintem a gyerekek sorsa, ha lemaradnak az olvasással, számolással, az már egy behozhatatlan hátrány. Akkor már tényleg százszoros erőfeszítésre van szükség. De ha időben reagálnak, akkor nem. Érdekes módon a legszuperebb gyerekek versenyekre felkészítésére általában jut idő az iskolákban. Sokkal hasznosabb lenne, ha ezt az időt a lemaradozókra fordítanák, akár a szupergyerekek bevonásával, az igazán mindenkinek csak a javára válna. Biztos vagyok benne, hogy ezzel sok tanár egyetért és így is dolgozik.

69944. Prosperitas (válaszként erre: 69934. - Andivagyokén)
2021. jan. 28. 03:52

Nem tudom mennyire menjünk ebbe bele, mert nagyon messze vannak az álláspontok. Amiben egyetértek, hogy persze, hogy kívánatos dolog ha kimenetben minél kisebb a hhh helyzetű gyerekek száma.És már felvértezve érkeznek meg az iskolából az életbe. A célban egyetértünk.


Gyerek felelősség? Ahogy te is mondod, egyértelmű a szülő felelőssége. Csak ott a hiba az érvelésedben, hogy az oktatási rendszernek pont nem feladata kezelni a szülői felelősséget, mégis ezt kérik számon rajta, azok akik a hhh helyzetűek leszakadását kérik számon az iskolarendszeren.

Egyetértek a diagnózisoddal, hogy hhh szülő gyereke már óvodába kerülésekor hátrányokat halmozott fel, de itt se lehet az iskolarendszer felelősségét tetten érni, mert a szülő kezei közül kerül ki így a gyerek már 3 évesen. Sőt. Elismert, hogy a kötelező óvoda csökkenti a lemaradást.


Egy hhh gyerek számára mérhetetlenül nagyobb erőfeszítés ugyanazt a teljesítményt elérni, mint egy szerencsésebb társának.Mondjuk azzal a példával tudnám ezt szemléltetni, hogy egy excelben nem jártas személyt és egy profi excelezőt leültetnek, hogy dolgozzon fel egy 3000 soros excelt bizonyos szempontok szerint. A profi megoldja 10 perc alatt, az a személy pedig aki nem jártas benne napokat eltölthet vele. Az erőforrás a számítógép ami mindkettőnek rendelkezésre áll (tanárok), az erőfeszítés pedig amit a két alany beletesz ugyanabba a teljesítménybe össze se mérhető. Kinek a hibája ez, hogy ugyanahhoz a teljesítményhez 100szoros erőforrást kell mozgósítani? A számítógépé (tanárok, iskolarendszer)? :-)!


Nem igazán gondolom, hogy ezért a hardvert/szoftvert kellene hibáztatni.


Az is szuper lenne, ha mindenki olimpikon lenne mondjuk sportban, mert úgymond ez az eldöntött jó kimenet (ahogy eldöntött, hogy egy iskolarendszer minősítése szempontjából a legfontosabb szempont, hogy mennyire csökkenti a szülői háttér hatását).

De azért illene megkérdezni, hogy részt akarok-e venni a nagy olimpikon programban és vállalom-e ami ezzel jár a gyerekem terhére és az én terhemre. Ha megkérdeznék tőlem, azt mondanám, hogy hagyják békén a gyerekemet, akkor is, ha ez hú de szuper lenne neki később, mondjuk 20 év múlva. És jogom van ehhez!

Ugyanez történik a hhh helyzetű gyerek felzárkóztatása kapcsán aggódó, iskolarendszert kritizáló - kétségtelenül jó szándékú emberek részéről. Csak más szinten.


Megkérdezte ezeket az embereket bárki, hogy vállalják-e a 100szoros energiabefektetést? Jogukban áll nem vállalni! A kérdés állandóan megválaszolásra kerül. NEM AKARNAK 100szoros energiabefektetést. Hiába gondoljuk, hogy szerintünk az lenne a jó nekik, nekünk.


Ki mondta, hogy az élet igazságos? De azért mert a social justice warriorok nem tudjàk elviselni mások keresztjének látványát (pl.nem lesz a gyerekemből olimpikon vagy hhh helyzet), azért az a kereszt annak a személynek még éppen lehet komfortos. Amit meg kínálnak helyette nem biztos, hogy komfortzónán belül van.


Drasztikus és gyors változáshoz/változtatáshoz pedig olyan szinten kellene belemásznia az iskolarendszernek és az államnak a szülői nemet mondás jogába, hogy azt te se akarnád, ha a te és a gyereked bőrére is mehetne.


Én csak ennyit akartam mondani végső konklúzióként, hogy az iskolarendszert/államot nagyon komoly jogosítványokkal kellene felruházni ahhoz, hogyha ebben drasztikus és gyors változást akarnánk elérni. Azt meg valójában nem akarjuk, mármint az állami/tanári jogok kiterjesztését a családi háttér ellensúlyozására. Már a 3 éves kortól kötelező óvoda is határeset, pedig eredményes.

69943. Andi2014 (válaszként erre: 69912. - Szbmelinda)
2021. jan. 28. 00:43
Igen, előfordulhat, hogy pontkérésnél esetleg másra levonnal pontot. A fogalmazásnál elolvassák, és pl. előfordulhat, hogy új helyesírási hibát találnak. Akkor azt is figyelembe kell venniük. Ez nálunk konkrėtan előfordult.
69942. Remedios78 (válaszként erre: 69938. - AgiABC)
2021. jan. 28. 00:41
Nalunk nagyon erdekes de az iskolai nyilt napok, iskolakostolo foglalkozasok alapjan, mi direkt a nem tabletozo/okostablazo tanito neni parost valasztottuk ki. Es nekunk az bejott, mert a foleg azok a gyerekek valasztottak a "digitalis" parost akik otthon nagyon sok idot toltottek kepernyo elott. Es a kesobbiekben veluk tobb magatartasi problema lett mint a lanyom osztalyaval. A mi tanito nenieink rengeteget alkotnak veluk, delutanonkent csomot tarsasoznak, beszelgetnek. Es naluk telefont bekapcsolni iskola idoben nem lehet( szunetben sem) , ennek orulok. (Kulonosen hogy a lanyomnak nem volt telefonja negyedikig.) Sose piszkaltak emiatt, meghogy nem ismeri a meno szamitogepes jatekokat, es azert se mert nincs itthon teve. Mondjuk az igazsaghoz hozza tartozik hogy a digitalis paros egyik tanitonenije nagyon unszimpatikus volt-ez is segitett donteni. Mi olyan harmadik vege fele kezdtunk el lassan nyitni a digitalis vilag fele itthon. Apukaja informatikus, nyelvtanarkent en is rengeteg digitalis segedanyagot hasznalok nagyobbakkal(Nagyon-nagyon hasznos dolgok vannak) , es persze egy-egy videot kisebbekkel is, de mi ugy gondoltuk hogy alsoskent minél kevesebbet van kepernyo elott annal jobb. Ez persze csak egy megkozelites, es azok is nagyon jok amiket ti irtatok. Csak nalunk ez ilyen erdekesen jott ossze hogy azok a gyerekek akik inkabb vagdosni meg ragasztani akartak, amikor a nyilt napon a masik terembe ott volt a tablett, meg a digitalis tabla-egy viszonylag harmonikus kozosseget hoztak ossze egy nem valogatott gyerekekbol allo altalanosban.
69941. levia
2021. jan. 28. 00:17

Off.

Pár napja beszéltünk a kulturális/vallási toleranciáról sulin belül. Nagylányoméknál a nyolcadikos keringőben részt vett egy muzulmán kislány is. A hófehér, fűzős, pánt nélküli báliruhája alatt (minden lány egyformában táncolt) fehér csuklóig érő garbóban, fején előírásos fehér fejkendőben. Nem kellett kimaradjon csak azért, ebből a szép hagyományból csak mert a vallásuk más öltözködési normát határoz meg.

Amikor vége lett a táncnak, az arab jegyeket mutató apukája (anyuka magyar volt) óriási virágcsokorral lepte meg a lányát, ragyogva a büszkeségtől.

(Jó volt erre visszagondolni.)

69940. akinomuj (válaszként erre: 69937. - Szbmelinda)
2021. jan. 28. 00:10

EGY rendszeresen így tanító tanárnő van az iskolánkban. Tavaly félévkor jött.

Projektor van több osztályban, de hogy nem mindennapos a használat, azt onnan tudom, hogy olyankor mindig el is meséli a fiam.

A tavaszi tapasztalatok után néha-néha kapnak a classroomban gyakorló anyagot a gyerekek - az egy haladás, hogy van sulis e-mailcímük (novemberre lett), és kötelező classroom, az esetleges digioktatáshoz.

De azért ez igen messze van az általad leírt állapotoktól.

De tény, hogy jó olvasni, hogy VAN ilyen. :-)

69939. levia (válaszként erre: 69937. - Szbmelinda)
2021. jan. 28. 00:08

Az eszközökön túl a tanár (is) vagy inkább A tényező.

Sokszor apróságok miatt. Gyerekem matekcsoportja általános 7. vagy 8.-ban, mire bementek a nagyszünetről, egy alkalommal muffinokat találtak a padjukon. Mindegyikbe beleszúrva kicsi zászló, rajta "100. Közös matekóra" Judit néni sütötte nekik előző este a sütit.

69938. AgiABC (válaszként erre: 69937. - Szbmelinda)
2021. jan. 28. 00:01
Igen, nálunk is élnek ezekkel az eszközökkel, talán nem ennyire széles körben, de hál'Istennek, van. Csak kíváncsi voltam, hol még:-)
69937. szbmelinda (válaszként erre: 69935. - AgiABC)
2021. jan. 27. 23:57

Szerintem ezek már annyira hétköznapi dolgok, hogy a legtöbb iskolában így működik, így ez teljesen mindegy szerintem, hogy én hol tanítok.

Ha holnap iskolát váltanék, akkor is így tanítanék, max. a projektor hiánya okozna gondot (de az sem volt mindig és már tudom, hogy ültessem körbe a gyerekeket, hogy lássák a laptopot mindannyian).

69936. AgiABC (válaszként erre: 69926. - Mokka73)
2021. jan. 27. 23:55
Hol írtátok? Csak kíváncsiság. Jöhet privátban:-)
69935. AgiABC (válaszként erre: 69925. - Szbmelinda)
2021. jan. 27. 23:53
Nekem is megírod privátban? Pusztán kíváncsiságból:-)
69934. andivagyokén (válaszként erre: 69930. - Prosperitas)
2021. jan. 27. 23:52

Hát..., ebben a témában nagyon határozottan nem értünk egyet. Szerintem az államnak és az általa üzemeltett oktatási rendszernek nagyon is feladata, hogy felzárkóztassa a hátrányos helyzetűeket.


Egyrészt van egy könnyen belátható összetársadalmi haszon: mindenki sokkal jobban jár, ha a lehető legtöbben eljutnak oda, hogy normális munkájuk legyen, ne szoruljanak segélyekre, adót fizessenek. Egyszerű matek: minél több befizető van a költségvetésbe, annál színvonalasabb szolgáltatások (eü, oktatás, utak, stb) jutnak mindenkinek.


Másrészt a mélyszegénységben és a halmozottan hátrányos helyzetben teljesen más dinamikák érvényesülnek. Erről most egy regényt tudnék írni, de nem fogok. De az bizonyított, hogy a szegénységből, nyomorból kivergődni nagyon kis részben döntés meg választás kérdése. Sem tudásuk, sem eszközük, sem lehetőségük, és legtöbbször generációk óta mintájuk sincs erre. Ha utánaolvasol, megismerkedsz a mélyszegénységben évtizedek óta dolgozók munkájával (mint amilyen pl az Igazgyöngy), ott erről nagyon sokat lehet tanulni.


Persze, sokkal jobb, békésebb azt gondolni, hogy aki nyomorban él, az maga tehet róla. Meg azt, hogy aki megdolgozik érte, az majd többre viszi. Általában: sokkal jobb, pszichésen kényelmesebb dolog azt gondolni, hogy a világ igazságos, és a jók elnyerik jutalmukat. De ez az oktatás és a felzárkózás témakörében egyszerűen nem igaz. Ha félrenézünk, ha a szülőre (pláne a gyerekre!!!!!!) mutogatunk, akkor egyszerűen beletörődünk abba, hogy gyerekek százezreinek már a születéskor eldől, hogy sosem lesz méltó élete.


És ne haragudj már, de a gyerek felelősségét felvetni ebben? Nem is értem. Ő tehet róla, ha rossz helyre született? Az ő hibája, hogy mire oviba megy, a szókincse, finommotorikája, tárgyi tudása, tapasztalatmennyisége a töredéke lesz a szerencsés gyerekekének? Az ő hibája, hogy első általánosba olyan lemaradással érkezik, hogy esélye sincs felzárkózni, és innentől minden évben csak egyre jobban lemarad?


Szerintem pedig ennél nincs is nagyobb társadalmi felelősség és kötelesség. MINDEN gyerek megérdemli az esélyt.

69933. Aquarius76 (válaszként erre: 69932. - Szbmelinda)
2021. jan. 27. 23:47
Jó sulik lehetnek ezek. :) Megírod priviben, hogy hol tanítasz?
69932. szbmelinda (válaszként erre: 69927. - Levia)
2021. jan. 27. 23:42

Valóban kéttannyelvű osztályokban tanítok, de emellett 5.-től egy nyelvi és egy matektagozat is indul az iskolánkban, ill. általános osztály is marad.

A kisfiam iskolája - ahol ő szintén 4.-es és ő nem felvételizett - azonban egy másik intézmény, tagozatok nélkül és ott is mindennapos a digitális tábla vagy az egyéb digitális eszközök használata. Vakonddal, környezetismeret videókkal stb., első óta.


De ez a gyerekeknek annyira mindennapos már, hogy szerintem be se számolnak róla otthon. Legalábbis az én fiam nem. Amikor órára készülök, és mondjuk helyettesítésre egy jó kis környezetes videót keresek, akkor mondja, hogy igen, mi is ezt néztük órán.

De úgy nem jön haza, hogy képzeljétek, ma megnéztünk egy 8 perces videót, mert annyira természetes. Ahogy az én tanítványaim szülei is onnan vehetik csak észre, hogy a hiányzóknak a Krétába belinkelem, hogy ne maradjanak ki az élményből, vagy látják a gyereket PPT-t készíteni, anyagot gyűjteni hétvégén. Esetleg be is mutatják a szülőknek, mint ahogy az nálunk is előfordul a családban.

69931. andivagyokén (válaszként erre: 69929. - Akinomuj)
2021. jan. 27. 23:36
Nekem is légyszi:)

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook