Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Igen, ilyen is van, de itt egy “menő” startup cég tenni akaró dolgozói hoztak cuccokat.
Tényleg “csak úgy”, olyan leselejtezett eszközöket, amiket én is vagy bárki átlag felhasználó szívesen vett volna- mert még használtan is túlmutattak az alapigényeken (fejlesztők dolgoztak pl vele de 1-2-3 évente szabályzat alapján csere stb.)
Nem kellett adózáshoz sem adományról befogadó nyilatkozatot írni, semmit.
A gyerekeinkkel töltöttek egy napot, nem pakoltak ki reklámot sehová... ezt el is mondták.
...azon is megbukhattak talán a “híres” sulik igen, hogy előre bestresszeltek a lehetséges adminisztrációtól (a cégnek nem vol ilyen elvárása, a KLIK-et nem tudom), de a legjobban azon szomorodtak el ezek a fiatalok, hogy ingyen (úgy értem MINDENT hozzanak/intézzenek ők) kellett volna.
...de “önrészt”, úgy mint részvétel, fizikai munka, “csapatépítés” kértek volna... na erre kapták a nagy nemet. Mert ha be kell menni szombaton délelőtt 3-4 órára tüzet gyújtani, pakolni vagy krumplit pucolni, akkor inkább nem kell a 6-8 milliós adomány sem (ebből 2 MFt KP volt gyerekeknek infrastruktúra), de hoztak festéket, eszközt is- kellett még ember (szülő, tanár, gyerek, aki megfogja a pemzit meg a létrát...
A legnagyobb problémát abban látták (én is jártam már így!), hogy a “sírás” meg a maroktartás az megy, de rögtön NEM. NINCS. NEM ADOK. van, ha mozdulni, részt venni is kell valamiben.
Tisztelet a kivételnek.
Sziasztok,
nem látok a nagyonjókistáblázatban Karinthy gimis ponthatárokat. A Karinthy nem közli a ponthatárokat, vagy én vagyok béna? Lehet esetleg tudni valamit a nem kéttanos, csak emelt angol (4 éves) osztály legutóbbi ponthatárairól?
Előre is köszönöm!
Sajnálom, hogy ez hazánkban így működik.
Mármint azt, hogy állami iskolák nem fogadnak/fogadhatnak el dolgokat.
Gyerekeim általános iskolájában nagyon sok teremben van digitális tábla (jellemzően inkább az alsósoknak). Anno lányoméknál mi szülők fizettük a tábla felszerelését ami több tízezer forint volt. Viszont a gyerekek nagyon élvezték az interaktív táblás feladatokat. Felsőben a projektoros kivetítő használata volt jellemzőbb. Az egyik osztály tagjai kísérleti jelleggel hatodikban (?)laptopot kaptak amit hazavihettek. Emiatt nem kellett bizonyos tárgyakra könyvet cipelni. Hogy ez mennyire vált be, nem tudom. Viszonylag sok óra volt úgy, hogy a tanár behozott 4-5 sulis laptopot plusz voltak az előbb írt laptopok és úgy dolgoztak párokban 1-1 gépen. Nem infó órán hanem pl. magyaron.
Azt nem mondom, hogy így biztosan hatékonyabb volt az oktatás, mint ezek nélkül, de változatosabb volt mint hagyományos táblával.
Igen, megtekinteni, fotózni személyesen, reklamálás e-mailben.
De igazán korrektek voltak, és legalább van nyoma. Nálunk a fogalmazásban reklamáltunk meg két pontot, mert a gyerek - és a magyartanár is, aki megnézte utána - igazságtalannak érezte (túl szigorúnak). Indokoltam, hogy miért járna.
Valószínűleg úgy csinálják, hogy egy másik javító pedagógus nézi át, és ha szükséges, bírálja fölül. Meg is adták mindkét pontot.
Ez egy nagyon kívánatos folyamat lenne, ha tudatos volt.
Erről pár éve sokat írtam, miért lenne jó, most nem ismétlem meg, de hajrá, ha ez tudatos.
AKG honlapjáról 2021-01-17...:
"Valamennyire észlelhető az a szándék, hogy az általában sokkal alacsonyabb átlageredményű matek és a magyar vizsgák eredményét összehangolják, így a nagyon jó matekosok nem kerülnek túl nagy előnybe a nagyon jó magyarosokkal szemben."
Pont én is ezen akadtam ki, én is olvastam most az AKG oldalán:
"Az AKG-ban felvételi vizsgát író diákok átlagos eredményei alapján idén kifejezetten könnyű volt a matematika vizsga, mindkét tagozaton. A hatodikos magyar vizsga átlagosnak nevezhető, a nyolcadikos magyar az utóbbi 10 év legnehezebb vizsgája lehetett.
Valamennyire észlelhető az a szándék, hogy az általában sokkal alacsonyabb átlageredményű matek és a magyar vizsgák eredményét összehangolják, így a nagyon jó matekosok nem kerülnek túl nagy előnybe a nagyon jó magyarosokkal szemben."
Félreértesz, persze, hogy semmilyen értékrendszerre nem kényszeríthet egy iskola, semmiképpen nem így értettem! Nagyon fontosnak tartom a világnézeti semlegességet az oktatásban!
Úgy értettem, hogy egyfelől vannak egyetemes emberi értékek, amiket világnézettől függetlenül be kell tartani, le lopj, ne hazudj, ne csalj, ne árts a másiknak, ne mások kárára boldogulj, ilyesmik.
Viszont szerintem az is a helyzet Magyarországon, történelmi okokból, hogy egy csomó társadalmi működéssel kapcsolatos dolognál sok generáció óta hiányzik a minta, vagy rossz megküzdési mechanizmusok rögzültek. A mi generációnk szülei - akiktől mi tanultuk ezeket - jellemzően a Rákosi-Kádár rendszerben nőttek fel és szocializálódtak, esetleg előtte egy kis világháborúval kisgyerekként.
Úgy érzem, egyszerűen összetársadalmi szinten hiányzik egy csomó "tudás" arról, hogy milyen egy polgári társadalom, hogy intézünk ügyeket, hogyan kezelünk konfiktusokat, hogyan érvényesítünk érdekeket. Nem azért, mert az emberek ne gondolnák ezeket fontosnak, hanem azért, mert mi magunk is, generációs szinten hiányosan és/vagy rosszul vagyunk szocializálva ezekben. És így aztán a gyerekeinknek sem nagyon tudunk működő mintákat átadni.
Mondok egy személyes példát, talán ez érthetőbbé teszi, hogy mikre gondolok. Nagyobbik lányunk elkezdett a Poliba járni, a kicsi maradt az általánosban. Az áltsulit tulajdonképpen szerettük, semmi kiugró, de a gyerekeket szerették, oké volt. Az első ilyen tanév végére kezdett feltűnni, hogy a Poliban bizonyos dolgok mennyire máshogy mennek. Amíg a saját bőrömön meg nem tapasztaltam azt, hogy ugyanazokat a processzusokat (mint mondjuk egy beiratkozás) egészen máshogyan is lehet intézni, sokkal emberségesebben, gyorsabban, hatékonyabban, nekem fel sem tűnt, hogy valójában ezek mennyire szarul vannak megszervezve, és sokszor milyen szopatósak. De addig észre sem vettem, mert ebből a szempontból minden pontosan ugyanúgy zajlik, mint ahogy zajlott gyerekkorunkban, nekem ez volt a természetes.
Valójában, ha belegondolunk, minden család részére járna mondjuk az, hogy egy felvételi folyamat ne legyen nagyobb rémálom, mint amennyira mindenképpen az. Ehhez képest, legnagyobb nevű gimnáziumok engedik meg maguknak évről-évre, hogy két hétig üljenek az írásbeli eredményeken, aztán a rangsorukat a törvényileg lehetséges utolsó nap délutánjáig nem teszik ki - holott már 3 hete végeztek a szóbelikkel. Eközben a gyerekek, anyukák, apukák félholtak a stressztől.
Ez nem pénzkérdés, ez csak szándék és viszonyulás kérdése. Empatikus-e az iskola, a rendszer a családokkal. Ez olyan dolog, amit teljesen jogosan várnánk egy mindannyian a közoktatástól, de hiányzik a szocializációnkból ezzel kapcsolatban egy csomó minden.
Fel sem ismerjük, hogy nem kéne így lennie. Vagy esetleg felismerjük, de nem tudjuk, hogyan kezdeményezzük a változást. Vagy megpróbáljuk, de nem történik semmi, és nincs ötletünk, hogyan menjünk akkor tovább, stb. Ezek gyakorlással tanulható dolgok, és annyiban igenis lenne szerepe az oktatásnak, hogy ezeket a jó mintákat (amik világnézettől függetlenül mindenkinek csak jobbá tehetnék az életét) lehet tudatosítani, és az iskolai működéssel be is lehetne gyakoroltatni. Szóval erre gondoltam, nem arra, hogy meg kell mondani az iskolában, hogy ki hova szavazzon vagy ilyesmi :)
AKG
6.-os: magyar 33,0 – matek 30,4 ÖSSZ:63,4 200 fő
8.-os: magyar 29,7 – matek 31,5 ÖSSZ:61,2 364 fő
Az írásbeli pontszámokkal kapcsolatosan észrevételnek és fellebbezésnek nincs központilag előírt formája. Néhány suli szerkesztett űrlapot, hogy segítsen a szülőknek.
A Budakeszi gimi is így tett.
idemásolom a word formátumú doksikat. Ha használjátok, ÍRJÁTOK ÁT benne az intézmény nevét arra, ahol reklamáltok. Bocs, ha ez evidens.
"írásban észrevétel tehető az iskola igazgatójához címezve. Ha az észrevételt tevő az iskola válasza után is fenntartja korábbi észrevételét, három napon belül, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC törvény 38.§ (9) bekezdése szerint fellebbezést nyújthat be az OH-nak címezve az iskola igazgatójához. Az OH elbírálja a fellebbezést, és kiértesíti az érintetteket.
(Az észrevétel, és a fellebbezés nyomtatványok letölthetők innen: észrevétel nyomtatvány: [link] ; fellebezés nyomtatvány: [link] .
A nyomtatványok kitöltve, aláírva email-ben is továbbíthatók
6.
Akit esetleg érint, a VMG honlapján lekérdezhető a 6-osok matek eredménye!
Köszönöm a válaszokat.
Most épp a Fazekasban írtak a gyerekeim, korábban meg máshol. Személyesen lehet csak megtekinteni a dolgozatokat, és felvételt készíteni róluk. Ezek szerint ne reménykedjek a személyes varázsom bevetésében :D Pedig a maszk előnyös, nekem minusz 10 év :)
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?