Kisiskolás problémák megoldása (beszélgetés)
írom a tényeket...apáczais könyvekből tanulunk...első "komoly" olvasás volt a mi mí mimi mami és társai,kb 4 sor,be volt jelölve az első 3 napos hosszú hétvégére,nem is sérelmeztem...igaz mivel nehezen ment faggattam a gyerkőt hogy órán hogyan olvastátok,hogy egyformán tanítsam tanárnénivel...a gyerek erősködött hogy anya,értsd már meg hogy még nem olvastuk!!nem tartottam elképzelhetőnek...gyakoroltunk hétvégén,nem ment...első nap el volt keseredve,hogy felszólították,nem ment a szó,tanárnéni kérdezte gyakorolt e,mondta a gyerek hogy igen,erre emeltebb hangon megjegyezte tanárnéni hogy nem is tanultál csak mondod:((
úgy zajlik hogy órán megtanulják hogy pl ez a t betü,esetleg le is írják,megtanulják felismerni,bekarikázni a többi betü között,és az első olvasós rész be van jelölve házikóval,hogy otthoni feladat...majd másnap órán is gyakorolják...ez helyes??
:D
Nagyon izgulok, mert ma megy a versmondó versenyre...
hát ez szerintem is gááz...
mi is gyakoroljuk az olvasást, eleinte nagyon gyatrán ment...olvasta, hogy m-a, és mondta, hogy li, tehát a betűt felismerte, de nem tudta összeolvasni, eszementül sokat kínlódtunk vele, de utána egyik napról a másikra megvilágosodott, és mostmár szuperul megy! És meglepődtem, hogy nagyon sok gyerekkel volt ilyen gond, nem is gondoltam volna.
Ez tényleg gáz....nem akarom a szavahihetőségedet kétségbe vonni-de tényleg neked kell otthon a betűt megtanítani???!!!
(több mint 20 éve tanítok, most éppen elsőseim vannak-hááát ez még nem jutott az eszembe!!)
Vagy mert önmagában kövér.
Magatartáskártya?
Mik vannak.
mindenesetre gyerekkel tisztáznám, hogy a wc-re rohanás című megfedést ugyan ne vegye komolyan Ő sem.
Mi a gond a magatartásával konkrétanŰ?
Pisszeg órán?
Szia! Nálunk is iskolaotthon van, én meg vagyok elégedve vele, hétköznap nem kell itthon tanulni, mert minden rendben megcsinálnak délután. Én mondtam a kislányomnak, hogy minden nap hozza haza azokat könyveket, füzeteket, amikben dolgoznak, mert látni akarom. Annyit gyakoroltatok vele itthon délután, hogy végigolvassuk az olvasókönyvet, vagyis csak szúrópróbaszerűen kinyitom valahol, mert már tudja kívülről... :) az írása mostmár szép, azt csak 7végén íratok vele 1-2 sort.
7végére szokott lenni házi, 1-2 matek feladat, 4-5 sor írás, olvasás gyakorlás, meg 2-3 hetente az új angol szavakat kiadják gyakorlásra, ilyenkor 40-50 szó, kifejezés van, amit már tanultak ott, de gyakoroljuk itthon-mert kéttannyelvűbe jár, és itt aztán van tempó...
Csak nekem van állandóan bajom?...mert ha igen megpróbálok önkritikát gyakorolni,de...én azt hittem az isiben tanulnak,itthon meg gyakorolunk...rájöttem ma hogy naív vagyok és tévedtem:kérdeztem a lúrkót ,mit olvastak ma...mondja hogy anya,ma nem olvastunk,tanítónéni bejelölte itthon mit kell megtanulni és majg holnap iskolában gyakoroljuk...úgyhogy szereznem kellene egy pedagógiai diplomát:)
tényleg nem gondoltam,hogy az új betüt itthon nekem kell vele először megtanítani,másnak "kikérdezi"aztán még gyakorolják....csak én kekeckedek,vagy ez tényleg nemnormális dolog?
Csak nekem van állandóan bajom?...mert ha igen megpróbálok önkritikát gyakorolni,de...én azt hittem az isiben tanulnak,itthon meg gyakorolunk...rájöttem ma hogy naív vagyok és tévedtem:kérdeztem a lúrkót ,mit olvastak ma...mondja hogy anya,ma nem olvastunk,tanítónéni bejelölte itthon mit kell megtanulni és majg holnap iskolában gyakoroljuk...úgyhogy szereznem kellene egy pedagógiai diplomát:)
tényleg nem gondoltam,hogy az új betüt itthon nekem kell vele először megtanítani,másnak "kikérdezi"aztán még gyakorolják....csak én kekeckedek,vagy ez tényleg nemnormális dolog?
Én fogok velük beszélni,ma kapok időpontot fogadóórára...a pontozás oké,de a mindennapos felmérőírás felesleges stressznek teszi ki a gyereket,és mint látom,tanárnéninek sincs ideje javítgatni...szerintem...
Más szülőkkel nem tudok összefogni,a mi városunkban nem szokás szolni mert félnek hogy a gyereken csattan...oviban is csak én szoltam,ott lett csoportváltás,mert nagyon indokolt volt,óvónénit fegyelmivel elküldték a későbiiekben..itt is csak én szólok,más csak nyal....sajnos...én sem dúrván közelytek,viszont szeretem a kommunikációt,ami itt nem megszokott....ha nincs változás persze kiharcolok egy osztály vagy suliváltást...
Bocsi, elírtam. Itt is iskolaotthon van, de egész másként mint nálatok. Bár ez szerintem a tanárokon múlik. A mi tanárnőink nagyon ügyesek és lelkiismeretesek voltak. Ez nálatok- amint látom- nem így van. És ez valóban tönkreteszi a gyerekeket.
Nálunk is volt osztályozás, de csak mert mi kértük, hogy legyen fogalmunk róla hogy is állnak a gyerekek a tanulásban.
Még a szorzótábla volt az amit itthon tanulni kellett, de tudják is oda-vissza, úgy ahogy kell.
Nem lehetne átrakatni másik, párhuzamos osztályba a gyerekedet? Vagy összefogni már szülőkkel és beszélni a mostani tanárnénikkel.
Mi iskolaotthonosok vagyunk,elsős a gyerekem.A többi osztályban meg vannak elégedve a szülők,a mi tanárnénijeinkkel én nem,ebböl kifolyólag a módszernek sem élvezzük az előnyeit:(
A tankkönyvben több feladat hibásan van megoldva,a lap alján láttamozás...vettem a bátorságot és belejavítottam,mert a gyerek állította hogy jó amit ő a dolgozatban csinált,mert a könyvben is ki van pipűlva...tehát hibásan rögzült benne,és a felmérőben is elrontotta...olvasnivaló mindennapra van feladva,ha nehezen megy,vagy az adott szót ép nem tudja,le van tolva hogy nem tanult otthon...matekbol is akad egy egy fénymásolt lapocska megoldásra:(ezekhez jön a hétvégi házi...másrészt mindennap van "osztályzós" kikérdezés,van hogy csak fekete pontot adnak,tudja vagy nem tudja alapon...ez lenne a motiváció elsőben??a matekot is osztályozzásk minden nap,de tanárnéni gondolom ép a sok anyag miatt csak sok nap mulva apránléánt osztja ki,mivel többször rájukszól hogy ne hozzák haza az adott könyvet,csak a gyerek bemondásábol tudom mire kapta a pontot,de nem tusom mi is az ami nem megy neki...ráadásul itthon szinte hibátlanul dolgozik,a suliban kb két hete egyszerüen kikapcsol.....mikor meghallotta hogy fogadóórát szeretnék,zokogott,hogy anya azért mert nem tudok olvasni?mit fog szólni tanárnéni......szóval én csak a hátrényait érzem sajnos...a gyerek este pedig hullafáradt olyan mennyiségü tanuláshoz...ha számolok egy tárgyra fél órát ami nem sok,akkor írás-olvasás -számolás,már napi másfél óra plusszba,amit csak este tudnánk kezdeni,mert 4 bőven elmúlik mire kiengedik a sulibol:((
Az én lányom tavaly volt napköziotthonos, 2. osztályban. Akkor hozták be nálunk ezt a rendszert. Náluk nagyon bevált. Az osztály rengeteget fejlődött tudásban és a közösség kialakulásában is.
Reggel , első órán beszélgetés volt az élet dolgairól, fogalmakról, stb. Utánna kezdődött a tanulás. Majd megint egy kis lazítás, csoportos foglalkozás, és újabb tanóra. Így telett el az egész nap. Nap közben csinálták meg a leckét is. Végülis egész nap tanultak valamilyen formában, de mégsem görnyedtek végig a könyv felett.
Itthon nem kellett tanulni, esetleg ha vers volt feladva, azt gyakorolni. Vagy olvasni a hétvégén.
Sajnos idén már csak sima napközibe jár, mert az iskola csak az 1-2. osztályban tudja megvalósítani a napköziotthonos képzést, anyagi okok miatt.
És itt már többször előfordult hogy itthon újra kellett írni a leckét mert a napközis tanár bármit leláttamoz, mindegy hogy hibás, vagy ronda.
de, igazad van! nekünk is a szépírással van a gond, amit "csak" tanulni megy, az ok.
Én alább áradoztam, hogy mennyit fejlődött, javult a magatartásunk is, hááát, nagyon rászóltam, mostanában újra előjöttek a gondok... ismét veszik el a kártyákat a gyerektől, és sajnos nem az ő hibájából, de mindig kétértelmű helyzetbe kerül...
Többször szóltam ha valami nem tetszett,nem durván,mosolyogva,de megjegyeztem,kicsit "visszábbvettek" de ez az előfordulk még....
egyébként azt mondják tanárnénik "alakul" a fiam,magatartásügyileg is,hizzáállásban is.Tanulásával eddig sem volt gond,a külalak az amit nem tetszik tanárnéninek(sem),de inkább irjon nem oly szépen de jó eredménnyel,mint gyöngybetükkel a rossz megoldást...szerintem:)
További ajánlott fórumok:
- Szexuális problémák
- Házassági problémák
- Ezo-gyermeknevelés, a problémák alternatív megközelítése
- Ismer valaki olyan "spirituális látót, aki segíthet a lelki problémák feltárásában, megoldásában?
- Szűzhártya-problémák műtéti megoldása. Volt már valakinek ilyen gondja?
- Problémák megoldása az iskolákban, tanári tapasztalatok