Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Kisiskolás problémák megoldása fórum

Kisiskolás problémák megoldása (beszélgetős fórum)


145. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 143. - Bernuska)
2007. nov. 19. 09:48
bizti ügyi lesz,majd számolj be róla!
144. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 139. - Gyöngyi)
2007. nov. 19. 09:48

írom a tényeket...apáczais könyvekből tanulunk...első "komoly" olvasás volt a mi mí mimi mami és társai,kb 4 sor,be volt jelölve az első 3 napos hosszú hétvégére,nem is sérelmeztem...igaz mivel nehezen ment faggattam a gyerkőt hogy órán hogyan olvastátok,hogy egyformán tanítsam tanárnénivel...a gyerek erősködött hogy anya,értsd már meg hogy még nem olvastuk!!nem tartottam elképzelhetőnek...gyakoroltunk hétvégén,nem ment...első nap el volt keseredve,hogy felszólították,nem ment a szó,tanárnéni kérdezte gyakorolt e,mondta a gyerek hogy igen,erre emeltebb hangon megjegyezte tanárnéni hogy nem is tanultál csak mondod:((

úgy zajlik hogy órán megtanulják hogy pl ez a t betü,esetleg le is írják,megtanulják felismerni,bekarikázni a többi betü között,és az első olvasós rész be van jelölve házikóval,hogy otthoni feladat...majd másnap órán is gyakorolják...ez helyes??

143. Bernuska (válaszként erre: 142. - Gyöngyi)
2007. nov. 19. 09:27

:D

Nagyon izgulok, mert ma megy a versmondó versenyre...

142. gyöngyi (válaszként erre: 140. - Bernuska)
2007. nov. 18. 19:34
Ja, ez olyan hogy hirtelen kattan be és attól kezdve rájön a technikára és megy neki. Van olyan gyerek akinél ez október elején van, van akinél februárban.
141. spinneli (válaszként erre: 131. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 18. 19:28
Semmi gond nincs ezel, írd meg tantónéninek, hogy akkor a fizuja hány százalékát kell is átutalnia neked.
2007. nov. 18. 19:26

hát ez szerintem is gááz...

mi is gyakoroljuk az olvasást, eleinte nagyon gyatrán ment...olvasta, hogy m-a, és mondta, hogy li, tehát a betűt felismerte, de nem tudta összeolvasni, eszementül sokat kínlódtunk vele, de utána egyik napról a másikra megvilágosodott, és mostmár szuperul megy! És meglepődtem, hogy nagyon sok gyerekkel volt ilyen gond, nem is gondoltam volna.

139. gyöngyi (válaszként erre: 131. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 18. 19:20

Ez tényleg gáz....nem akarom a szavahihetőségedet kétségbe vonni-de tényleg neked kell otthon a betűt megtanítani???!!!

(több mint 20 éve tanítok, most éppen elsőseim vannak-hááát ez még nem jutott az eszembe!!)

138. spinneli (válaszként erre: 137. - Bernuska)
2007. nov. 18. 18:36

Vagy mert önmagában kövér.

Magatartáskártya?

Mik vannak.

mindenesetre gyerekkel tisztáznám, hogy a wc-re rohanás című megfedést ugyan ne vegye komolyan Ő sem.

2007. nov. 18. 18:31
Elképzelhető, hogy azért nem fogadják ej a társai, mert kövér, és ebből adódóan ő akkor is erősebb, durvább, ha csak ölelni akar, kedves akar lenni...
136. Bernuska (válaszként erre: 135. - Spinneli)
2007. nov. 18. 18:30
Igazából nem tudom... órán odafigyel, aktív, minden ok..., azonban szünetben minden rajta csattan, apróságok, amikkel én nem igazán foglalkoznék, de hát sok kicsi sokra megy... pl. Eszter mondta Fanninak, Fanni mondta Dalmának, Dalma mondta a tannéninek, hogy Laura bántotta a testvérét, és a tanító néni elvett tőle egy kártyát .... komoly beszélgetések után derült ki, hogy az a testvér egy 4.osztályos nagyfiú, és Laura csak megfogta a karját, mert kérdezni akart valamit. Vagy: szaladt a wc-ről vissza az osztályba, sietett, mert már becsengettek, és azért is elvettek tőle egy kártyát, hogy szaladgál...szóval végtelen számú ilyesmi esemény van, és nekem nagyon ciki minden alkalommal menni a tanító nénihez minden ilyen dolgot megbeszélni, ugyanakkor nem tartom igazságosnak, hogy ilyenekért veszik el a keservesen szerzett magatartáskártyákat.
135. spinneli (válaszként erre: 133. - Bernuska)
2007. nov. 18. 14:31

Mi a gond a magatartásával konkrétanŰ?

Pisszeg órán?

134. gyöngyi (válaszként erre: 133. - Bernuska)
2007. nov. 18. 14:25
Szerintem a barátkeresében tudsz segíteni:Nézzetek ki valakit az osztályból aki alkalmas lenne barátnak és beszélj az anyukájával. hívd meg hozzátok hétvégén, szervezzetek közös programokat. Hátha sikerül!
2007. nov. 17. 09:36
Hétfőn megy a kislányom versmondó versenyre, majd ének versenyre, 100%-os felmérőket ír...... de még mindig gond van a magatartásával, de már nem foglalkozok vele, mert rájöttem, hogy ebben csak "rászálltak" a gyerekek, és árulkodnak a tanítónéninek, aki szintén megszokta, hogy vele van a baj, és ellenőrzés nélkül bünteti... Nincs barátja az osztályban, ez nagyon elkeseríti, és nem tudok segíteni neki... pl. tegnap azért sírt, hogy ha hiányzik egy gyerek akkor páratlan a létszám, és akkor neki nincs párja, egyedül kell állnia a sor végén.... vagy őt senki nem hívta még el a szülinapi bulijába....
132. Bernuska (válaszként erre: 131. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 17. 09:31

Szia! Nálunk is iskolaotthon van, én meg vagyok elégedve vele, hétköznap nem kell itthon tanulni, mert minden rendben megcsinálnak délután. Én mondtam a kislányomnak, hogy minden nap hozza haza azokat könyveket, füzeteket, amikben dolgoznak, mert látni akarom. Annyit gyakoroltatok vele itthon délután, hogy végigolvassuk az olvasókönyvet, vagyis csak szúrópróbaszerűen kinyitom valahol, mert már tudja kívülről... :) az írása mostmár szép, azt csak 7végén íratok vele 1-2 sort.

7végére szokott lenni házi, 1-2 matek feladat, 4-5 sor írás, olvasás gyakorlás, meg 2-3 hetente az új angol szavakat kiadják gyakorlásra, ilyenkor 40-50 szó, kifejezés van, amit már tanultak ott, de gyakoroljuk itthon-mert kéttannyelvűbe jár, és itt aztán van tempó...

2007. nov. 14. 18:48

Csak nekem van állandóan bajom?...mert ha igen megpróbálok önkritikát gyakorolni,de...én azt hittem az isiben tanulnak,itthon meg gyakorolunk...rájöttem ma hogy naív vagyok és tévedtem:kérdeztem a lúrkót ,mit olvastak ma...mondja hogy anya,ma nem olvastunk,tanítónéni bejelölte itthon mit kell megtanulni és majg holnap iskolában gyakoroljuk...úgyhogy szereznem kellene egy pedagógiai diplomát:)

tényleg nem gondoltam,hogy az új betüt itthon nekem kell vele először megtanítani,másnak "kikérdezi"aztán még gyakorolják....csak én kekeckedek,vagy ez tényleg nemnormális dolog?

2007. nov. 14. 18:48

Csak nekem van állandóan bajom?...mert ha igen megpróbálok önkritikát gyakorolni,de...én azt hittem az isiben tanulnak,itthon meg gyakorolunk...rájöttem ma hogy naív vagyok és tévedtem:kérdeztem a lúrkót ,mit olvastak ma...mondja hogy anya,ma nem olvastunk,tanítónéni bejelölte itthon mit kell megtanulni és majg holnap iskolában gyakoroljuk...úgyhogy szereznem kellene egy pedagógiai diplomát:)

tényleg nem gondoltam,hogy az új betüt itthon nekem kell vele először megtanítani,másnak "kikérdezi"aztán még gyakorolják....csak én kekeckedek,vagy ez tényleg nemnormális dolog?

2007. nov. 14. 13:42
Kíváncsi leszek mikorra kapok időpontot fogadóórára....
128. virgilius (válaszként erre: 127. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 14. 13:31
Pláne. :( Értelek. Nálunk is így szótagoltak. Én is szóvá tenném ezt. (Meg még más dolgokat, amit korábban írtál.)
127. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 126. - Virgilius)
2007. nov. 14. 13:23
iskolaotthonosok vagyunk,nincs napközis,ez pl azírást-olvasást tanító tanárnéni,és a szótagolásnál sorban figyelmen kivül hagyta az órai hibákat,de leláttamozta...dolinál ugyanazon hibái voltak a gyereknek:egy téglalapot kellett pálcákkal annyi részre osztani ahány szótagból áll a szó...a gyerek órán annyi pálcát rajzolt bele,tehát hibásan oldotta meg,de a szótagolása jó...dolinál ugyanez a hiba volt,emiatt a szóbeli értékelében az van hogy nem tusd szótagolni,holott szinte bármilyen hosszú szó megy neki már rég,csak nem jól rajzolta le...ez csak egy példa
2007. nov. 14. 12:37
Jutka, a napközis tanítotok nagyon figyelmetlen és gyenge akkor. Ha nem képes precízen ellenőrizni a feladatot, akkor inkább ne is láttamozza le, mert ez csak félreviszi a gyereket. Kellemetlen beszélgetésnek nézel elébe, sok erőt hozzá.
125. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 124. - Zsütyi)
2007. nov. 14. 08:58

Én fogok velük beszélni,ma kapok időpontot fogadóórára...a pontozás oké,de a mindennapos felmérőírás felesleges stressznek teszi ki a gyereket,és mint látom,tanárnéninek sincs ideje javítgatni...szerintem...

Más szülőkkel nem tudok összefogni,a mi városunkban nem szokás szolni mert félnek hogy a gyereken csattan...oviban is csak én szoltam,ott lett csoportváltás,mert nagyon indokolt volt,óvónénit fegyelmivel elküldték a későbiiekben..itt is csak én szólok,más csak nyal....sajnos...én sem dúrván közelytek,viszont szeretem a kommunikációt,ami itt nem megszokott....ha nincs változás persze kiharcolok egy osztály vagy suliváltást...

124. zsütyi
2007. nov. 14. 08:54

Bocsi, elírtam. Itt is iskolaotthon van, de egész másként mint nálatok. Bár ez szerintem a tanárokon múlik. A mi tanárnőink nagyon ügyesek és lelkiismeretesek voltak. Ez nálatok- amint látom- nem így van. És ez valóban tönkreteszi a gyerekeket.

Nálunk is volt osztályozás, de csak mert mi kértük, hogy legyen fogalmunk róla hogy is állnak a gyerekek a tanulásban.

Még a szorzótábla volt az amit itthon tanulni kellett, de tudják is oda-vissza, úgy ahogy kell.


Nem lehetne átrakatni másik, párhuzamos osztályba a gyerekedet? Vagy összefogni már szülőkkel és beszélni a mostani tanárnénikkel.

123. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 122. - Zsütyi)
2007. nov. 14. 08:33

Mi iskolaotthonosok vagyunk,elsős a gyerekem.A többi osztályban meg vannak elégedve a szülők,a mi tanárnénijeinkkel én nem,ebböl kifolyólag a módszernek sem élvezzük az előnyeit:(

A tankkönyvben több feladat hibásan van megoldva,a lap alján láttamozás...vettem a bátorságot és belejavítottam,mert a gyerek állította hogy jó amit ő a dolgozatban csinált,mert a könyvben is ki van pipűlva...tehát hibásan rögzült benne,és a felmérőben is elrontotta...olvasnivaló mindennapra van feladva,ha nehezen megy,vagy az adott szót ép nem tudja,le van tolva hogy nem tanult otthon...matekbol is akad egy egy fénymásolt lapocska megoldásra:(ezekhez jön a hétvégi házi...másrészt mindennap van "osztályzós" kikérdezés,van hogy csak fekete pontot adnak,tudja vagy nem tudja alapon...ez lenne a motiváció elsőben??a matekot is osztályozzásk minden nap,de tanárnéni gondolom ép a sok anyag miatt csak sok nap mulva apránléánt osztja ki,mivel többször rájukszól hogy ne hozzák haza az adott könyvet,csak a gyerek bemondásábol tudom mire kapta a pontot,de nem tusom mi is az ami nem megy neki...ráadásul itthon szinte hibátlanul dolgozik,a suliban kb két hete egyszerüen kikapcsol.....mikor meghallotta hogy fogadóórát szeretnék,zokogott,hogy anya azért mert nem tudok olvasni?mit fog szólni tanárnéni......szóval én csak a hátrényait érzem sajnos...a gyerek este pedig hullafáradt olyan mennyiségü tanuláshoz...ha számolok egy tárgyra fél órát ami nem sok,akkor írás-olvasás -számolás,már napi másfél óra plusszba,amit csak este tudnánk kezdeni,mert 4 bőven elmúlik mire kiengedik a sulibol:((

122. zsütyi (válaszként erre: 120. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 14. 08:23

Az én lányom tavaly volt napköziotthonos, 2. osztályban. Akkor hozták be nálunk ezt a rendszert. Náluk nagyon bevált. Az osztály rengeteget fejlődött tudásban és a közösség kialakulásában is.

Reggel , első órán beszélgetés volt az élet dolgairól, fogalmakról, stb. Utánna kezdődött a tanulás. Majd megint egy kis lazítás, csoportos foglalkozás, és újabb tanóra. Így telett el az egész nap. Nap közben csinálták meg a leckét is. Végülis egész nap tanultak valamilyen formában, de mégsem görnyedtek végig a könyv felett.

Itthon nem kellett tanulni, esetleg ha vers volt feladva, azt gyakorolni. Vagy olvasni a hétvégén.

Sajnos idén már csak sima napközibe jár, mert az iskola csak az 1-2. osztályban tudja megvalósítani a napköziotthonos képzést, anyagi okok miatt.

És itt már többször előfordult hogy itthon újra kellett írni a leckét mert a napközis tanár bármit leláttamoz, mindegy hogy hibás, vagy ronda.

121. virgilius (válaszként erre: 120. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 13. 18:18
Az enyém nem iskolaotthonos, hanem sima napközisnek nevezik, de ő is 4-ig van suliban, és a napköziben minden leckét megcsinál. Csak a szünetben gyakoroltunk itthon, normál héten esténként soha, és hét végére sem kap leckét. Egyelőre.
2007. nov. 13. 18:07
Ide teszem fel a kérdést mert sok sulis van már,újat nem akarok.....Akinek iskolaotthonos rendszerben tanul a gyerkője,mi a tapasztalata vele?Van e otthonra hétköznap házifeladat,olvasás feladva,ha igen,mennyi,és kb mennyi időt vesz igénybe...és bírja e a gyerkőc,úgy értem oda tud e még figyelni....3/48tól 4 ig suliban van,hazaér,és 8 óra "munka "után,mennyi energiájának kellene még maradni?
2007. okt. 28. 16:41
És talán túl sokat foglalkozok a dologgal, de engem nagyon bánt, hogy mindig az én gyerekem húzza a rövidebbet.
118. Bernuska (válaszként erre: 117. - Ccd9bb7d17)
2007. okt. 28. 16:39

de, igazad van! nekünk is a szépírással van a gond, amit "csak" tanulni megy, az ok.

Én alább áradoztam, hogy mennyit fejlődött, javult a magatartásunk is, hááát, nagyon rászóltam, mostanában újra előjöttek a gondok... ismét veszik el a kártyákat a gyerektől, és sajnos nem az ő hibájából, de mindig kétértelmű helyzetbe kerül...

2007. okt. 28. 15:57

Többször szóltam ha valami nem tetszett,nem durván,mosolyogva,de megjegyeztem,kicsit "visszábbvettek" de ez az előfordulk még....


egyébként azt mondják tanárnénik "alakul" a fiam,magatartásügyileg is,hizzáállásban is.Tanulásával eddig sem volt gond,a külalak az amit nem tetszik tanárnéninek(sem),de inkább irjon nem oly szépen de jó eredménnyel,mint gyöngybetükkel a rossz megoldást...szerintem:)

116. Bernuska (válaszként erre: 110. - Ccd9bb7d17)
2007. okt. 28. 14:15
Nálatok van valamilyen fejlemény?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook