Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Kisiskolás problémák megoldása fórum

Kisiskolás problémák megoldása (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
25. virgilius (válaszként erre: 24. - Bernuska)
2007. szept. 23. 15:57
Túl van terhelve, nem? ... Ha 2001. áprilisi, akkor még nagyon kis fiatal. Hirtelen a váltás az ovi után egy ilyen szigorú, gyors ütemben haladó suli. Biztos azért idétlenkedik és nyüzsög annyit. Napközis is?
2007. szept. 23. 15:55
:(még a karikákon túl is teszem magam, mert majd kialakul az a betűelem előbb-utóbb... de a magatartása rémes lett, az áldott jó kislányom olyanokat csinál suliban, hogy a fülem ketté áll...
23. gerna (válaszként erre: 20. - Bernuska)
2007. szept. 23. 15:55
Na ezt még nem olvastam, amikor írni kezdtem. Mindenképpen beszélj a tanítónénivel!
22. gerna (válaszként erre: 18. - Bernuska)
2007. szept. 23. 15:54

Húha! ez jól hangzik, de biztos nehezebb is, mint a sima. A kislányod áprilisi születésű, nekik nehezebb a viselkedés, beilleszkedés, mint a majdnem 1 évvel idősebbeknek. Biztos ilyenek is vannak az osztályban.

Én a helyedben először a tanítónénikkel beszélnék, tőlük kérnék tanácsot az otthoni gyakorlásra, jutalmazásra nézve is. Ha kislányod azt érzi, "anya nincs jóban" a tannénivel, az nem segíteni fog neki, inkább még vadítja a helyzetet. Az elsősök a tanítónéni szeretetéért dolgoznak még, nem a csillagokért. Itt nálunk pl. van olyan tanítónéni, aki úgy jutalmaz, hogy megsimogatja a gyerek vállát. Félév körül meg azt mondja nekik: Gyerekek! aki jól oldotta meg a feladatot, az simogassa meg a saját vállát! :)))

21. virgilius (válaszként erre: 20. - Bernuska)
2007. szept. 23. 15:52
Bernuska, ne is mondd tovább, ez egyre rosszabbul hangzik... De jó, hogy nem mentünk oda. Megírod priviben, hova jártok?
2007. szept. 23. 15:50
Kivételezéshez ezt akartam írni: Van egy kislány, az anyuka nemzetközi jogász, a nagyi pedig az iskolával tizenéves kiemelkedő kapcsolatú ovi vezető ovónénije... A kislány bájos, szép, kedves, stb... megkönnyebbültem, amikor megláttam az írás füzetét, mert a mi tojásaink semmik az övéhez képest :) de az ő füzetébe mégis oda van írva, hogy alakul, és biztató piros pont... az én gyerekem nem érdemli ezt meg?
2007. szept. 23. 15:49

Bernuska, csak ámulok-bámulok, annyira más az, amit írsz, meg amit én látok a mi sulinkban... pedig nem Waldorfba jár a fiam vagy más alternatívba, igaz, nem is kéttannyelvűbe. De ők ilyen komolyabb házit még nem kaptak, és egyáltalán nem kezdték el az írást sem. A fiam olvasni már rég tud, de a folyóírás az újdonság lesz neki, és nem bánom, hogy szép lassan kezdenek hozzá.

A kéttannyelvűeknél egyébként könnyen lehet, hogy jogosak az aggodalmaid, mi is azért nem mentünk a helyi olyanba, mert túlságosan "sznobnak" tartottam a társaságot, kilógtunk volna anyagi értelemben. Inkább egy kis nyugis, mezei suliban kötöttünk ki, ahol nem akarják októberre elvégezni az éves anyagot, viszont nem is kell mindenféle furmányos motivációkon gondokkodnom, mert a gyerek simán bírja a tempót.

2007. szept. 23. 15:46

Heti 5 óra angol+ angol nyelven tesi, rajz, ének.

Igazad van, tényleg nem kivételezés..most hogy mégegyszer visszaolvastam, tényleg értelmetleül írtam le, annyi mindent szerettem volna írni, hogy kihagytam részeket, bocsi érte..de nagyon szigorú szerintem mindenesetre.

17. gerna
2007. szept. 23. 15:38

Kéttannyelvű 1. osztály, az mit jelent?



Ezt a virágszinezős példát azért nem érzem kivételezésnek. Ne vedd ennyire a lelkedre, ha csillag helyett "csak" piros pontot kap. Jó az!

16. Bernuska (válaszként erre: 13. - 754c7e07c3)
2007. szept. 23. 15:27
Nálunk a csillag az ötös, a pirospont a négyes, piros karika a hármas, fekete karika a kettes és a fekete pont az egyes. Feketéket nálunk se adnak, mert nem akarják elvenni a gyerek kedvét, de csillagot se nagyon osztogatnak. Az írás füzetünk tele van karikával meg piros ponttal, a matek piros ponttal. Az angol nagyon jól megy, ott csak piros pontja van, angolból nem adnak csillagot, ott a pont a legjobb.
15. Bernuska (válaszként erre: 11. - Virgilius)
2007. szept. 23. 15:22

Én is így gondolkoztam, de mikor jöttek a gondok, hiába lelkiztem neki, hiába mindenféle gyereknevelős könyv. És nagyon elhandrálja az írást..ha odafigyel akkor gyönyörűre is sikerül..

Tényleg sok pénz így, mert nálunk több pontot is kapnak egy nap, de a pirospontért nem fizetek, csak a csillagért, meg a kártyáért (ami a jó magatartásért jár), viszont ha elvesz tőle egy kártyát a tannéni, akkor én is visszaveszek egy százast...Most például egy cipőre gyűjt... van elég sok pénze, mert a nagyszülők ritkán látják, és pénzelik, de tudja gyűjteni ügyesen. Arra gondoltam, hogy csak addig adom neki, amíg beilleszkedik a suliba, helyre jön magatartásilag... és addigra a teljesíteni vágyás is beindul, remélem.

14. Bernuska (válaszként erre: 10. - Gerna)
2007. szept. 23. 15:09

Az ovis teljesítménye nagyon kiemelkedő volt, az ovó néni a kéttannyelvű iskolát ajánlotta... mivel csak áprilisban lesz hét éves, gondolkodtam, hogy maradjon-e még egy évet az oviban, de ezt mindenki elutasította, mert már a nagycsoportot is végigunta.

Kéttannyelvűben kezdtünk, pont azért, mert állítólag nagyon igazságos és jó tanítónéniké az osztály. Csak én feltételezem, látva a különbségeket, hogy esetleg kivételezés van/lesz...

Írok egy példát: matekból önálló feladat volt 3 példát megoldani.. teljesen jó volt, hibátlan, viszont az egyik állításnál, ahol ugyanannyi virág volt (a többet kell kiszinezni a feladat szerint) az egyik virágnak eggyel több levele volt, és elkezdte kiszínezni, egy fél levél volt kiszínezve a virágból, utána kapcsolt, hogy azt nem kell, és úgy hagyta, ezért kapott rá csillag helyett pirospontot.

2007. szept. 23. 08:34

Az én kisfiam is elsős, és én sem tartom jó ötletnek a pénzbeli jutalmazást. A tanítónő, ha ilyen ajándékokra vágyó, és ennyire furcsán áll a gyerekekhez, szerintem nem odavaló. Nálunk csak piros pont van, még fekete sem nagyon. A tannéni jutalmaz, és motivál, de még egyszer sem kiabált, vagy büntetett. Nem vagyok biztos abban, hogy ebben a suliban hagynám a gyerekemet, ha ilyenek előfordulnának. Főleg az ajándékozás miatt. Nehogy már az számítson!!!


Az én gyerekem motiválja, hogy év végén, ha már tud írni, olvasni kap egy dínós könyvet. Emiatt tanul, most nagyon. Szerintem éppen elég, nem kell a napi dolgok miatt izgulnia.

12. virgilius (válaszként erre: 8. - Bernuska)
2007. szept. 23. 08:24
Nagyon nagy gáz, ha ez befolyásolja esetleg a tanító nénit. Ez esetben perceken belül vinném a gyereket másik iskolába.
11. virgilius (válaszként erre: 6. - Bernuska)
2007. szept. 23. 08:24

Engem pl abszolút meghat, csak annyira le vagyok döbbenve, hogy nem is tudom, mit írjak. Ennél rosszabb ötletet el sem tudok képzelni, mint hogy pénzzel motiválj egy kis elsőst. :( Az én fiam is elsős, és még egyáltalán nem kapott pénzt sem tőlünk, sem mástól. Korainak tartom. De hogy a piros pontokért kapjon, azt meg egyenesen abszurdnak.

Nem tudom, hány piros pontot kapnak nálatok, nálunk egyelőre napi egyet, az egy hét alatt 500 ft lenne, egy hónap alatt 2000... Mit kezdjen ennyi pénzzel egy 6-7 éves gyerek? Hogy tanulja így meg a pénz értékét?

De a tanító nénire is ki lennék akadva, amiért összekeveri a magatartásért járó jutalmat a szorgalomért (teljesítményért?) járó jutalommal. Eleve túlzásnak tartom, hogy ennyire a jutalmazásra építenek, pedig a kisgyerekeknél sokkal erősebb motiváció maga a tudásszomja - ez most giccsesen hangzik, de igaz. És ezekkel a külső jutalmakkal pont ezt a természetes tudásvágyat ölik ki belőlük.

10. gerna (válaszként erre: 9. - Bernuska)
2007. szept. 23. 08:15
Szia! Óvodában nem voltak ilyen gondok vele? esetleg otthon?
2007. szept. 23. 08:08
Ja! ...és szerintetek mennyire van olyan, hogy első benyomás? Ha egy tanár az első napokban izgő-mozgó, problémásnak ítéli meg a gyereket, ez végigkíséri még jó néhány évig???
2007. szept. 23. 08:06
Szerintetek mennyire befolyásolja a tanár viselkedését, hogy ki mennyire ajándékoz? Nagyon tartok tőle, mert nálunk elég nagy társadalmi különbségek vannak, ahogy észrevettem... ez a gyerek rovására megy?.. mármint az átlagos körülmények között élőkére gondolok...
7. 18235c4fc5 (válaszként erre: 5. - Daroki)
2007. szept. 22. 21:23

Egyik kedves kolléganőm (nem kevés tanévvel a háta mögött) szokta mondani: egy egészséges fiúgyermek magatartása legfeljebb négyes. :)

Valljuk be, nekünk felnőtteknek is megpróbáltatás (lenne) napi 6-7-szer 45 percet hang nélkül, koncentráltan, minden izgés-mozgás nélkül végigülni.;)

2007. szept. 22. 21:11

Úgy látom, senkit nem hat meg a gyerekprobléma téma :( Ciki, hogy csak én vagyok tanácstalan a témában...

Én nagyon szeretném, hogy elégedett legyen, és hogy úgy tudjam ösztönözni, alakítani, hogy azzal ne csorbítsam az egyéniségét, de szigorú is akarok lenni vele...

5. daroki (válaszként erre: 4. - Bernuska)
2007. szept. 21. 17:48

Persze,hogy nem lehet topon mindig mindenben!

Az én nagyfiam az első 3 évet mondhatni végig dumálta:(Emiatt a magatartása sosem volt jobb 4-esnél,néha még azt sem kapta meg:(4.osztályban kezdett észhez térni,sokat fejlődőtt:)

A kisebbik fiammal viszont soha semmi baj nincsen,a legjobb magatartású gyerek az osztályban.Ki érti ezt???

Ok,hogy nem egyformák a gyerekek.Ezt tudjuk!De a nagyfiamnak a lelkemet is kibeszéltem,a kisebbik fiamnak soha nem kellett szólnom,hogyan viselkedjen egy órán.Ő most másodikos,szerencsére eddig megint viszi a pálmát az osztályban magatartásügyileg,szorgalmiügyileg is!

2007. szept. 21. 17:39
Ma már nincs gond az órai munkájával, most a szünetben kergült meg, ugrál a folyosón, stb... de hát nem is lehet egy gyerek mindig topon mindenhol, minden témában... vagy igen?
2007. szept. 21. 09:49

Ez azért nehéz, mert a tanítónénin is sok múlik (pl. milyennek "könyveli" el elsőre a gyereket).


A másik dologban, szerintem sokan cselekednek hasonlóan (ha a gyerek jól tanul, kap valamit). Ez nem feltétlenül rossz az elején, mert igenis meg kell valahogy tanulnia a gyermeknek tanulni, be kell illeszkednie, és az se baj, ha ráérez arra, hogy mennyivel jobb jól elvégezni a kiadott munkát (házi, szóbeli, stb.), mint hanyagul. Sok gyereknek elég a "versenyszellem", míg másoknál rá kell segíteni apró trükökkel.

Én mikor kicsi voltam, babát kaptam, ha jól tanultam. A végén már 25 babám volt. :-) Aztán valahogy megszűnt ez a szokás nálunk, de mégis ugyanolyan jól tanultam. Mégis felnőttem normálisan, és nem lett gond. (Legalábbis, eddig nem mondta senki) :-D

Szóval, csak ügyesen!

Aztán nehogy kifosszon a gyerek. :-)

2007. szept. 21. 08:22

Láttam, hogy volt egy téma Zsebpénz címmel, oda írtam be az alábbiakat, de már az nem aktív fórum. Mindenféle ötletet, véleményt, tanácsot szívesen veszek, és gondolom, nem csak nálunk vannak ilyen gondok...

Kislányom most kezdte az 1. osztályt, az 1.héten nagyon szépen kezdett, azonban a 2. héten állítólag beszélt, énekelt órán, és nagyon sok juttatást megvont tőle a tanító néni. pl. csillag helyett csak pirospontot kapott, és nem kapott a jó magatartásért járó kártyát sem (gyűjtik, és ha megvan a 10 db, maricára váltják, amit egy nagy táblára a neve mellé ragasztanak). Nem volt sztem igazságos, mert pl. a kisfiú, aki verekedett szünetben az kapott kártyát, az én gyerekem, aki dudorászott órán, nem.

Tudom, hogy nem ajánlott, de bevezettem: ha jól viselkedik órán és kap kártyát, adok neki 100 Ft-ot, és ha csillagot kap (és nem pirospontot), akkor is kap 100 Ft-ot. Viszont ha nem kap kártyát, ő ad nekem 100 Ft-ot. Hogy ne pénzért tanuljon, hanem a tudásért? Ezt még nem fogja fel egy elsős gyerek, de valahogy be kell illeszkednie az osztályba. És ezen a héten minden nap kapott kártyát, és már van csillagja is.

2007. szept. 21. 08:15
Kisiskolás problémák megoldása
❮❮ ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook