Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Kisiskolás problémák megoldása fórum

Kisiskolás problémák megoldása (beszélgetős fórum)


2007. nov. 20. 12:04

van olyan iskola, ahol a kisgyerekek pontokat gyujtenek teljesitmenyuk alapjan, amit honap vegen "levasarolhatnak" konyvre, jatekokra, ceruzakra, vagy amire szeretnek. Nem piros-zold-kek pontok vannak. Ez szerintem sokkal jobb, vegulis en is penzert dolgozok.

A szoveges ertekelesnek alahuzassal, kipipalgatassal semmi ertelme nincs, en ugy kepzeltem el, hogy havonta beirja a tanito, mi az ami mar jobban megy, mint a mult honapban, mit kell meg gyakorolni. Tudom, hogy kivitelezhetetlen annyi gyerekkel, de megis ez lenne a jo! 10-12 fos osztaly mindenkinek sokkal jobb lenne!

174. virgilius (válaszként erre: 173. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 20. 11:59
Hát elég jó úton halad a fiad, hogy megutálja a sulit mint olyat ezek miatt, nem? ... :(
2007. nov. 20. 11:56

első héten kaptunk fekete pontot mert a gyakorló füzetbe "nem volt kedve írnia" és egyenes vonalkák helyett rajzolt a rublikákba...tanárnéni azt mondta ez egy figyelmeztető fekete pont...igaz azt is mondta hogy neki észre kellett volna vennie hogy nem dolgozik a gyerek...

aztán kaptunk még következő héten külalakra,mert nem ír szépen...ha az anyjára üt,nem is fog...rajta kivül két bukott gyerek kapott csak akkor még...

sarokbaálltunk mert feláll,beszél,és megsimogatta a lányok popsiját...ezeket is első két hétben...

szóval zajlik az élet nálunk

172. virgilius (válaszként erre: 170. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 20. 11:50
Na EZ nagyon durva! Nálunk elsőben fekete pontot asszem nem ad a tantónéni, csak zöldig megy le.
2007. nov. 20. 11:50

A csillag a teljesen hibátlan? Akkor a fiam nagyon ász, mert felerészben csillagok állnak a tájékozatójában, a többi pedig piros pont. :)

Csak a magatartás négyes, és számomra érthetetlen okból a szorgalom! Nem értem, hogy a csupa csillag az hogy lehet négyes. A magatartásra nem szólok semmit, abból ötöst úgyis csak a jókislányok kapnak. De a szorgalom??? Csak arra tudok gondolni, hogy 2-3 alkalommal itthon maradt valami, de arról sem ő tehetett, hanem én.

170. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 169. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 20. 11:48
ja,és használják is a pontokat rendesen,tehát a feketét is...van olyan olvasás,amikor csak azt lehet kapni,ha nem tudja...ha tudja akkor semmit
169. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 167. - Bernuska)
2007. nov. 20. 11:47
nálunk van fekete pont,zöld karika,zöld pont,piros karika,piros pont,csillag...ahogy kezdek rájönni,kb a fekete az egyes,a zöld karika a kettes,zöld pont hármas körül,piros karika négyes,piros pont ötös...merthogy a csillag csak a teljesen hibátlan,tehát kb csillagosötös szinten van.
2007. nov. 20. 11:47

Nálunk elsőben nem fekete pont van, hanem zöld.

De eléggé ki vagyok akadva ezen a mű-osztályozáson. Ha egyszer szöveges értékelés, akkor én azt is várnék, nem százalékokat meg színes pontokat, amiről mindenki tudja, hogy konvertálja át osztályzattá. Persze egy normális szöveges értékelés a tanárnak sokszoros munka lenne, azt belátom. :S

167. Bernuska (válaszként erre: 162. - Gyöngyi)
2007. nov. 20. 11:21
nálunk egy A/5-ös méretű tájékoztató van, amiben havonta értékelnek egy előre megadott sémából kipipálják, ami szerintük a gyerekre illik... hát itt is jönnek ki érdekes dolgok...pl. kevés hibával másol nyomtatott betűt írottra- abszolút nem rontott még soha:(. nagyon nehéz összességében eldönteni, hogy akkor mi is van. A tájékoztató elején a tantárgyaknál nekünk is beírják a %-ot is. Mi is kértük, hogy osztályozzák is, ezért vannak a jelecskék: csillag, piros pont, piros karika, fekete karika, fekete pont.. bár utóbbi kettőt nem adnak még elsőben. A zöld pont milyen osztályzatnak felel meg?
2007. nov. 20. 07:20
alapból nekem a szöveges értékelés ötlet tetszik,csak nem értem akkor miért a millió pont naponta különböző szinekben.....máshol is irnak napidolit,de pl nem osztályozzák,csak kijavítják és hazaküldik a szülőnek tájékoztató jelleggel...ez jobban tetszik és a gyerek kedvét sem veszi el...
2007. nov. 20. 07:19

Nem pontosabb a szöveges értékelés és a százalékos rendszer sem...nálunk irtak egy nagydolgozatfélét,annak a százalékértéke került bele....pl,már irtam mi a hibánk pl a szótagolásnál:nem értette meg a feladatot,emiatt rosszul csinálta meg,de jól tud szótagolni...a doli miatt a százalék 53 lett,és szövegesen pedig,nem tud szótagolni....holott bármit,bármikor,ha álmábol felkeltem is.....évek ótta szótagolunk pl a fürdőkádban mert imádja....szóval nem pontos kép a szöveges értékelés sem.Tesiböl:fejleszteni kell a gyerek mozgását,stb...ijjedten kérdeztem az atlétika edzőt,mi a baj a gyerekkel...csak nézett rám hogy mi van,mert átlagnál jobban mozog,szuper edzésen...kiderült hogy tornaórán tanárnéninél karkörzés és egyebek vannak csak és azt elpoénkodja a gyerek,mert neki az nem mozgás....valamint hasonlók vannak az értékelésben....szorgalmit néha csinál....mindent mindíg megcsinálunk ami szorgalmi....


ja a tesi értékelés azért is érdekes,mert ugye a mozgása fejlesztésre szorul,de a futóverseny eredményéért kapott egy osztályfőnöki dícséretet:)))


Bernuska,gratulálok ,nagyon ügyes!!!!

164. 0260f21e84 (válaszként erre: 162. - Gyöngyi)
2007. nov. 19. 22:49

igen, mert ok nem ebben nottek fel.

En szeretnem, ha a szoveges ertekeles nevre szolo lenne, lebontva temakorokre, mi az amit tud, mi az amit meg gyakorolni kellene, miben van elorehaladas sajat magahoz kepest, de a gyerek nyelven. Nem a szuloknek szolna. A szuloknek ott a szazalek, azalapjan belohetik, hanyas is, ha az annyira fontos :(

2007. nov. 19. 20:31
Nálunk annyi a szöveges értékelés magatartásból és szorgalomból, hogy "példás" meg "jó"... Asszem ez mindenki számára elég egyértelmű osztályzatban is... A tantárgyakból meg csak piros pont van, csillag, illetve talán zöld pont, de azt mi még szerencsére nem kaptunk. Szöveges értékelésnek nyoma sincs.
2007. nov. 19. 20:17

Lehet, hogy én egy másik bolygón "működök"??? Néha elképesztő dolgokat írtok.

Nem tudom nálatok milyen a tájékoztató füzet, de álítólag a szöveges értékelés miattatok-a szülők miatt van!!! Képzelhetitek negyedévente írjuk kb.2 órá mire kész leszek 1-1 gyerek anyagával.Mivel nincsenek osztályzatok mindent százalékolnunk kell, minden értékelés előtt újra át kell nézni az összes értékelt munkáját. És akármilyen találó és átgondolt és érthető ....a szülők mégis azt kérdik mindig, hogy hányas lenne a régi rendszerben?

2007. nov. 19. 19:58

amíg itt gépelgettem, jött a lányom, és elolvasta a téglalap fölött, hogy "fórumszabályzatot".:)

Ja! És mit szóltok a tájékoztató füzethez? Nem semmi, min. fél óra, mire átnézem...:(

160. Bernuska (válaszként erre: 145. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 19. 19:55

3. lett...:DDDD

Nagyon örült neki, hát én még jobban, mert az első helyezett a vezető ovónéni kisunokája lett (a szomszédban van az ovi, 20 éve van jó jó kapcsolattal az iskolával), a 2.pedig egy olyan kisfiú lett, akinek az anyukája vaci új függönyt vett az osztálynak, és kiemelten támogatják az iskolát anyagilag....

2007. nov. 19. 18:32
hétfőn edzésre jár,imádja,másrészt jót tesz neki minden téren ahogy látom...fél 6 ig tart,6ra értünk haza,negyedóra múlva kidőlt a kanapén...azt hiszem a mai olvasás elmarad...pedig ki van adva megint,de fel nem keltem azért...
158. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 157. - Gyöngyi)
2007. nov. 19. 18:31

Tudok még újat mondani?

Tanító néni bő középkoru,valószinü ilyen volt a stílusa a pályafutása alatt...viszont én nem ismertem egyik tanítónénit sem,sőt iskolás lúrkók anyukáit sem...tehát míg nem tapasztaltam magam,nem tudtam semmit róluk...

2007. nov. 19. 15:33
Jézusom!!Sarokba állítás???Középkor?!!!
2007. nov. 19. 14:39
de miért is kellene csendben megülni??azt mondja tanárnéni,az én lúrkóm "ésszel rosszalkodik"tehát nem verekszik vagy hasonlók...amúgy meg eddig csak olyanból volt gond hogy felállt inni vagy pisilni,stb és beszélgetett engedély nélkül...egyébként jellemzése szerint is illedelmes,tisztelettudó...nálunk az elején nem tolerálták hogy most kerültek át ovibol és első kb 3 hétben állandóan a sarokban állt az említett bűnökért...annyira zokon esett neki,hogy szülői értekezlet alól haza kellett rohannom mert otthon kiborult a gyerek,hogy mit mondanak róla az apjának(elváltunk)...azótta ezek a dolgok rendeződtek,tanárnéni szerint nincs már magatartásbeli gond...vagy csak hozzászokik a lúrkómhoz:)
2007. nov. 19. 14:21
Enyim magatartásból kap kb felerészben zöldet. Pedig nem egy renitens típus. Az iskola valahogy a kislányokra van beállítva, vagy hogy mondjam. Egy fiú még akkor se tud olyan szépen csöndben egy helyben üldögélni és olyan szépen írni, ha egy évvel később megy eleve. :(
2007. nov. 19. 14:11

sokszor én szólok rá hogy menjen játszani...nem SZERETI csinálni,hanem MUSZÁJ mert tanárnéni kiabál....jövő héten megyek mindkettejükhöz fogadóórára,nem díjazzák az ötletet,de megyek...

bevallom,sokszor sajnálom és nem tanulunk,de múlthéten mindennap zöld pontot hozott haza...ha hétvégén itthon csináljuk szinte hibátlan...amúgy egy eszes,ügyes fiú,és kudarcként fogja fel a zöldeket,én vigasztalom...

153. gyöngyi (válaszként erre: 151. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 19. 14:02

SOK_SOK_SOK!!!

Esténként legfeljebb 20 percet lenne szabad! Tudom, félsz, hogy lemarad, de így meg utálni fogja.Biztos, hogy jól választottatok iskolát???

2007. nov. 19. 13:59

Mi normáls esetben nem gyakorolunk itthon esténként, nem is akarok, mert a szülő-gyerek kapcsolat nem erről szól szerintem, nem is érzem magam jó tanárnak. Ezért is lepett meg, hogy a szünetben kellett, mert egyébként nem ad itthonra a tantónéni feladatot, pláne nem új anyagot.

Igen, én is a gyakorlókönyvből néztem ki, hogy vajon hogy kötjük az a-t meg az o-t. :P

2007. nov. 19. 13:55

év elején még letolták az anyukát aki bevallotta hogy a nagytesók füzeteiböl gyakoroltat,és azt mondták had pihenjen otthon esténként az a gyerek!

Most naponta van pontozott felmérő pl matekbol...ha nem gyakorlunk minden nap csak zöld pontja van,mert 28 bol 10et elront...ha gyakorlunk minden este,az írás,olvasás,számolás,kb 3szor fél óra,azaz másfél óra....és úgy hogy reggel 7 kor elmegy itthonról....

2007. nov. 19. 13:51

Én nem varrok ruhát és nem vágok hajat!!Én tanítónéni vagyok és nem is szeretem ha a szülők tanítják a gyerekeket. Azt gondolom ez az én feladatom. Azért jár iskolába, különben minek???

Ha valamelyik kisgyereknek végképp nem megy a dolog akkor részletesen megbeszélem a szülőkkel a teendőket vagy magántanárt javasolok. a kedves szülők a legjobb száőndékkal utáltatják meg a gyerköccel a tanulást időnként.

149. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 147. - Virgilius)
2007. nov. 19. 13:51

azért gyakorlok a füzetéböl...de tényleg:))) muszáj,mert másképp nem tudom neki megmutatni...

mi tanárnénink kezd belenyugodnoi,hogy nem lesz szépíró a fiam....jó amit csinál,a füzete is rendezett,csak randán ír mint az anyja:)

148. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 146. - Gyöngyi)
2007. nov. 19. 13:49
olvasnak ők,csak már azt amit előzőleg ki volt adva....még meg is értem,de amíg ott nem tanulták,ne legyen a gyerkőc letolva mert nem tudja....már ennyivel is megelégednék...
2007. nov. 19. 13:38
Mi a szünetre kaptunk gyakorlásnak betűkötéseket, és mi tagadás, engem is frusztrált, hogy kb nekem kell megtanítani. Főleg mert a szabályos kötésre már nem emlékszem tökéletesen, aztán ha rosszat gyakoroltatok be, azzal csak rontok a helyzeten. :( Nyilván vették órán is, de nem elégszer, mert a kisfiam rendre szabálytalanul kötötte a betűket, és elég sokat kínlódtunk ezzel. Ráadásul a tanító néni csak a tökéleteset fogadja el. Szerintetek 30 év távlatából elvárható, hogy minden kis vonalka kötését tökéletesen tudjam, holott nem vagyok tanítónéni? ...
146. gyöngyi (válaszként erre: 144. - Ccd9bb7d17)
2007. nov. 19. 13:32
Ezeken kívül van még rengeteg"játék" arra, hogy rögzüljön a dolog, ezt esetleg nem is veszik tanulásnak, de elképzelhetetlennek tartom, hogy órán a könyvből nem olvasnak együtt a tanító nénivel.Otthoni gyakorlás az, ami a neve:gyakorolni azt amit már csináltunk.Nem neked kéne tanítani a gyereket!!!

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook