Kisiskolás problémák megoldása (beszélgetős fórum)
van olyan iskola, ahol a kisgyerekek pontokat gyujtenek teljesitmenyuk alapjan, amit honap vegen "levasarolhatnak" konyvre, jatekokra, ceruzakra, vagy amire szeretnek. Nem piros-zold-kek pontok vannak. Ez szerintem sokkal jobb, vegulis en is penzert dolgozok.
A szoveges ertekelesnek alahuzassal, kipipalgatassal semmi ertelme nincs, en ugy kepzeltem el, hogy havonta beirja a tanito, mi az ami mar jobban megy, mint a mult honapban, mit kell meg gyakorolni. Tudom, hogy kivitelezhetetlen annyi gyerekkel, de megis ez lenne a jo! 10-12 fos osztaly mindenkinek sokkal jobb lenne!
első héten kaptunk fekete pontot mert a gyakorló füzetbe "nem volt kedve írnia" és egyenes vonalkák helyett rajzolt a rublikákba...tanárnéni azt mondta ez egy figyelmeztető fekete pont...igaz azt is mondta hogy neki észre kellett volna vennie hogy nem dolgozik a gyerek...
aztán kaptunk még következő héten külalakra,mert nem ír szépen...ha az anyjára üt,nem is fog...rajta kivül két bukott gyerek kapott csak akkor még...
sarokbaálltunk mert feláll,beszél,és megsimogatta a lányok popsiját...ezeket is első két hétben...
szóval zajlik az élet nálunk
A csillag a teljesen hibátlan? Akkor a fiam nagyon ász, mert felerészben csillagok állnak a tájékozatójában, a többi pedig piros pont. :)
Csak a magatartás négyes, és számomra érthetetlen okból a szorgalom! Nem értem, hogy a csupa csillag az hogy lehet négyes. A magatartásra nem szólok semmit, abból ötöst úgyis csak a jókislányok kapnak. De a szorgalom??? Csak arra tudok gondolni, hogy 2-3 alkalommal itthon maradt valami, de arról sem ő tehetett, hanem én.
Nálunk elsőben nem fekete pont van, hanem zöld.
De eléggé ki vagyok akadva ezen a mű-osztályozáson. Ha egyszer szöveges értékelés, akkor én azt is várnék, nem százalékokat meg színes pontokat, amiről mindenki tudja, hogy konvertálja át osztályzattá. Persze egy normális szöveges értékelés a tanárnak sokszoros munka lenne, azt belátom. :S
Nem pontosabb a szöveges értékelés és a százalékos rendszer sem...nálunk irtak egy nagydolgozatfélét,annak a százalékértéke került bele....pl,már irtam mi a hibánk pl a szótagolásnál:nem értette meg a feladatot,emiatt rosszul csinálta meg,de jól tud szótagolni...a doli miatt a százalék 53 lett,és szövegesen pedig,nem tud szótagolni....holott bármit,bármikor,ha álmábol felkeltem is.....évek ótta szótagolunk pl a fürdőkádban mert imádja....szóval nem pontos kép a szöveges értékelés sem.Tesiböl:fejleszteni kell a gyerek mozgását,stb...ijjedten kérdeztem az atlétika edzőt,mi a baj a gyerekkel...csak nézett rám hogy mi van,mert átlagnál jobban mozog,szuper edzésen...kiderült hogy tornaórán tanárnéninél karkörzés és egyebek vannak csak és azt elpoénkodja a gyerek,mert neki az nem mozgás....valamint hasonlók vannak az értékelésben....szorgalmit néha csinál....mindent mindíg megcsinálunk ami szorgalmi....
ja a tesi értékelés azért is érdekes,mert ugye a mozgása fejlesztésre szorul,de a futóverseny eredményéért kapott egy osztályfőnöki dícséretet:)))
Bernuska,gratulálok ,nagyon ügyes!!!!
igen, mert ok nem ebben nottek fel.
En szeretnem, ha a szoveges ertekeles nevre szolo lenne, lebontva temakorokre, mi az amit tud, mi az amit meg gyakorolni kellene, miben van elorehaladas sajat magahoz kepest, de a gyerek nyelven. Nem a szuloknek szolna. A szuloknek ott a szazalek, azalapjan belohetik, hanyas is, ha az annyira fontos :(
Lehet, hogy én egy másik bolygón "működök"??? Néha elképesztő dolgokat írtok.
Nem tudom nálatok milyen a tájékoztató füzet, de álítólag a szöveges értékelés miattatok-a szülők miatt van!!! Képzelhetitek negyedévente írjuk kb.2 órá mire kész leszek 1-1 gyerek anyagával.Mivel nincsenek osztályzatok mindent százalékolnunk kell, minden értékelés előtt újra át kell nézni az összes értékelt munkáját. És akármilyen találó és átgondolt és érthető ....a szülők mégis azt kérdik mindig, hogy hányas lenne a régi rendszerben?
amíg itt gépelgettem, jött a lányom, és elolvasta a téglalap fölött, hogy "fórumszabályzatot".:)
Ja! És mit szóltok a tájékoztató füzethez? Nem semmi, min. fél óra, mire átnézem...:(
3. lett...:DDDD
Nagyon örült neki, hát én még jobban, mert az első helyezett a vezető ovónéni kisunokája lett (a szomszédban van az ovi, 20 éve van jó jó kapcsolattal az iskolával), a 2.pedig egy olyan kisfiú lett, akinek az anyukája vaci új függönyt vett az osztálynak, és kiemelten támogatják az iskolát anyagilag....
Tudok még újat mondani?
Tanító néni bő középkoru,valószinü ilyen volt a stílusa a pályafutása alatt...viszont én nem ismertem egyik tanítónénit sem,sőt iskolás lúrkók anyukáit sem...tehát míg nem tapasztaltam magam,nem tudtam semmit róluk...
sokszor én szólok rá hogy menjen játszani...nem SZERETI csinálni,hanem MUSZÁJ mert tanárnéni kiabál....jövő héten megyek mindkettejükhöz fogadóórára,nem díjazzák az ötletet,de megyek...
bevallom,sokszor sajnálom és nem tanulunk,de múlthéten mindennap zöld pontot hozott haza...ha hétvégén itthon csináljuk szinte hibátlan...amúgy egy eszes,ügyes fiú,és kudarcként fogja fel a zöldeket,én vigasztalom...
SOK_SOK_SOK!!!
Esténként legfeljebb 20 percet lenne szabad! Tudom, félsz, hogy lemarad, de így meg utálni fogja.Biztos, hogy jól választottatok iskolát???
Mi normáls esetben nem gyakorolunk itthon esténként, nem is akarok, mert a szülő-gyerek kapcsolat nem erről szól szerintem, nem is érzem magam jó tanárnak. Ezért is lepett meg, hogy a szünetben kellett, mert egyébként nem ad itthonra a tantónéni feladatot, pláne nem új anyagot.
Igen, én is a gyakorlókönyvből néztem ki, hogy vajon hogy kötjük az a-t meg az o-t. :P
év elején még letolták az anyukát aki bevallotta hogy a nagytesók füzeteiböl gyakoroltat,és azt mondták had pihenjen otthon esténként az a gyerek!
Most naponta van pontozott felmérő pl matekbol...ha nem gyakorlunk minden nap csak zöld pontja van,mert 28 bol 10et elront...ha gyakorlunk minden este,az írás,olvasás,számolás,kb 3szor fél óra,azaz másfél óra....és úgy hogy reggel 7 kor elmegy itthonról....
Én nem varrok ruhát és nem vágok hajat!!Én tanítónéni vagyok és nem is szeretem ha a szülők tanítják a gyerekeket. Azt gondolom ez az én feladatom. Azért jár iskolába, különben minek???
Ha valamelyik kisgyereknek végképp nem megy a dolog akkor részletesen megbeszélem a szülőkkel a teendőket vagy magántanárt javasolok. a kedves szülők a legjobb száőndékkal utáltatják meg a gyerköccel a tanulást időnként.
azért gyakorlok a füzetéböl...de tényleg:))) muszáj,mert másképp nem tudom neki megmutatni...
mi tanárnénink kezd belenyugodnoi,hogy nem lesz szépíró a fiam....jó amit csinál,a füzete is rendezett,csak randán ír mint az anyja:)
További ajánlott fórumok:
- Szexuális problémák
- Házassági problémák
- Ezo-gyermeknevelés, a problémák alternatív megközelítése
- Ismer valaki olyan "spirituális látót, aki segíthet a lelki problémák feltárásában, megoldásában?
- Szűzhártya-problémák műtéti megoldása. Volt már valakinek ilyen gondja?
- Problémák megoldása az iskolákban, tanári tapasztalatok