Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Játszva tanulás fórum

Játszva tanulás (beszélgetős fórum)


1 2
42. Indián lány (válaszként erre: 84. - Szakalyadri)
2011. ápr. 21. 17:33
Némelyik locsolóvers sem:)))
41. wanita77 (válaszként erre: 35. - Sunny1)
2011. ápr. 20. 16:16

Nem próbáltam még, hol lehet olyat kapni?

Nem fogom fel hátrányként egyáltalán, csak nehezebb kicsit emiatt. Az evésnél még mindig elfelejtem és jobb oldalra készítem ki az evőeszközt neki. De ő megoldja, átrakja a másik kezébe. :)

A kirakózást most úgy gyakoroljuk, hogy szétvágjuk a cicás naptárat 3 és 4 részre és utána összerakjuk. Úgy vágom szét, hogy háromszögekben és a két szemét külön, és mindig azzal kezdjük. És azt kell néznie, hogy ha összerakja, akkor négyzet formának kell kijönnie a végén, ahogy összeáll a kép. Remélem érthető?...

A 3 részből álló cicát már egész ügyesen összerakja.

40. Sunny1
2011. ápr. 20. 15:58
Még egy gondolatot engedjetek meg. A gyerek fejlődése, fejlesztése nem verseny, mindennek megvan a maga ideje. Inkább az építkezéshez tudnám hasonlítani, ahol fontos a minőségi alapanyag és a megfelelő alapozás. A problémamegoldó gondolkodást egy sor képesség kifejlődése alapozza meg. Ezt érzékelés, észlelés, figyelem, emlékezet képzelet előzi meg. Erre a "lépcsőre" építve érdemes a gyerekkel való foglalkozást építeni otthon is. A versikék és egyebek tanítása már az emlékezetet fejleszti, amit azért megelőz néhány fontos dolog, és hát ugye a házat sem a tetővel kezdjük. Akit érdekel, rákereshet ezekre a kulcsszavakra.
39. Sunny1
2011. ápr. 20. 14:41

[link]


Ezen az oldalon is rengeteg egyensúlyfejlesztő eszköz van.

38. Sunny1 (válaszként erre: 36. - Sunny1)
2011. ápr. 20. 14:24

[link]


Ez is nagyon jó, kicsit nagyobb gyerekeknek, de keresek még ilyeneket

37. Sunny1 (válaszként erre: 2. - Wanita77)
2011. ápr. 20. 14:18
Szerintem is jó a könyv, használom.
36. Sunny1 (válaszként erre: 34. - Indián lány)
2011. ápr. 20. 14:16
Az egyik legjobb, de a játszótereken többféle klassz játék is van, és a trambulin, ugrálóvár is nagyon jó.
35. Sunny1 (válaszként erre: 26. - Wanita77)
2011. ápr. 20. 14:12
A helyes ceruzafogásban segíthet a háromoldalú vastag ceruza, azt próbáltad már? Azt pedig, hogy balkezes, remélem nem hátrányként fogod fel! (én is az vagyok :-) ) A kirakózás az érzékelés-észlelés fejlesztésében fontos, hogy tudja az egészet részekre bontani, aztán a részeket egésszé összeállítani (analízis-szintézis).
34. Indián lány (válaszként erre: 33. - Sunny1)
2011. ápr. 20. 13:58
A gyógytornász azt mondta,a hintázás,hintáztatás a legjobb az egyensúlyérzék fejlesztéséhez.
33. Sunny1 (válaszként erre: 15. - Martin3)
2011. ápr. 20. 13:56
Egyetértek. Kétéves korig (vagy inkább 6ig) szerintem a legfontosabb a nagymozgás optimális fejlődésének a biztosítása, mert ez fejleszti az idegrendszert, így fejlődnek ki a tanuláshoz szükséges alapkészségek. A szülővel együtt tevékenykedés (pl. a panírozás) kiváló! Fontos az egyensúlyérzék fejlesztése is, ez része a mozgásfejlődésnek. A hónapok és a számlálás ráér ezután.
32. Indián lány (válaszként erre: 31. - Wanita77)
2011. ápr. 20. 13:45
Igen,bár már az elején írja,hogy ne hasonlítsuk össze a gyerekeket és egy kis késés sem baj.A lényeg a türelem,a kitartás,az ismétlés,és mindeközben a szeretetünk éreztetése:)
31. wanita77 (válaszként erre: 30. - Indián lány)
2011. ápr. 20. 13:35
Örülök, hogy tetszik. Persze van sok olyan benne, amit már tudsz magadtól is, de sok új dolog van, amire az ember nem is gondolna. És megerősítésnek is jó, hogy abban a korban miket tud már, miket kell tudnia, mit kell fejleszteni még.
30. Indián lány (válaszként erre: 24. - Wanita77)
2011. ápr. 20. 13:32

Tegnap megérkezett a könyv,mostanra meg már ki is olvastam a minket érintő időszakig(15-16 hónap).Nekem nagyon tetszett,bár meglepiket is okozott:)Vannak benne olyan dolgok,amikre én még nem is gondoltam,és vannak olyanok amiket már rég tanulunk vagy megtanultuk.A rendeléskor nem figyeltem,de most már látom,hogy magyar az írónő,így legalább helyi tapasztalatokat írt meg(van külföldi írótól baba és gyerekétkezési könyvem,amik bár jók,sok mindent nem tudok/nem akarok belőlük alkalmazni).Ennek külön örültem.Bár eddig is sokat foglalkoztam a lányunkkal,mostantól kicsit tudatosabban fogom csinálni(legalábbis nem csak a saját fejem után).

Ráadásul egy kolléganőmnek is meg kell rendelnem,ő is belelkesedett:))

Remélem írtok még ötleteket,tapasztalatokat,ajánlásokat:)!

29. szakalyadri (válaszként erre: 28. - Mamcili)
2011. ápr. 19. 15:45
Nagyon köszönöm!
28. mamcili (válaszként erre: 1. - Szakalyadri)
2011. ápr. 18. 21:51

rengeteg kiadvány van rövid versikékkel...

Ábelbábel (és társai)...

27. szakalyadri (válaszként erre: 25. - Martin3)
2011. ápr. 18. 21:26

Nagyon kiváncsi vagyok a véleményedre a nyelvtanulással kapcsolatban.Pár hónapja elvittem a lányom egy angol órára,bemutatták hogy is zajlik ez az egész.Szóval mi mentünk.Fél óra múlva menekülőre fogtam,olyan érzésem volt mintha majomketrecben lennénk.Ez csúnyán hangzik,de akkor így tűnt.Nem volt szimpatikus az egész,azt láttam csak hogy kiabálás:UP!-és a gyerekek felálltak,ezért vélekedek róla azóta úgy hogy idomítás.(Azt feltételezem nem az a világos nekik hogy azt jelenti állj fel!,hanem agy szó,amire így kell reágálni-felállni)

Egyből feltűnt hogy szakmabeli vagy,dehogy mondanám hogy nagyképű!

Próbálja mindenki a lehető legjobban csinálni,de utólag gyakran kiderül máshogy kellett volna.Attól hogy különböző véleményeken vagyunk még nagyon érdekes olvasni hogy ki mit gondol és én meggyőzhető vagyok.Arról nem is beszélve mennyi mindent átvehetünk egymástól.Ahogy írtam,találtam jó ötleteket nálad-remélem még fogok is.

Tudod én sem szeretném felesleges dolgokkal tömni a fejét,de mindenki mást tart fontosnak,ettől olyan nehéz az egész.Azért nyitottam a fórumot,hogy tanuljunk egymástól.

26. wanita77 (válaszként erre: 25. - Martin3)
2011. ápr. 18. 14:20
Ezt elhiszem, persze. Az én fiam sem fogja jól a ceruzát, ráadásul balkezes, nehezen tudom rá megtanítani. Kirakózni sem nagyon tud, bár mostanában már sokat fejlődött benne. De nem is kell egy gyereknek mindent tudni, van aki ebben, más abban okosabb, ügyesebb. De ha valakinek az észbeli képességei fejlettebbek, és tud rengeteg elméleti, esetleg felesleges dolgot, az még nem baj. Majd a kézügyessége és a többi is fejlődik később. És azért gondolom az óvónők is tanítanak valamit majd nekik. Mert én is megkaptam, hogy minek tud számolni, meg a betűket minek ismeri, mit fog majd csinálni az iskolában? Úgyhogy maradjon oda is valami, ne legyen szuper okos. :)
25. martin3 (válaszként erre: 17. - Szakalyadri)
2011. ápr. 18. 14:08
bocs, teljesen félreértettetek engem, én semmi olyat nem mondtam, amit írtál...amúgy mindenki arra tanítja a gyerekét, amire akarja. és ha már az idegen nyelvnél tartunk, az jobban fejleszti, mint a hónapok megtanulása, de ezt nem fejtem ki neked, úgyis vitatkoznál, pedig nekem ez a szakmám, és állítólag elég jól csinálom(na most majd ezt is kiforgatjátok,hogy nagyképű vagyok,pedig nem) kisgyerekekkel foglalkozom, idegen nyelvet is tanítok nekik. Amúgy elcsodálkoznál mennyi gyerek nem fogja jól a ceruzát, alapvető dolgokkal nincs tisztában, miközben teljesen felesleges dolgokat meg tud, vagy igenis nem tudja a színeket, számokat megnevezni 10-ig stb stb...
24. wanita77 (válaszként erre: 23. - Indián lány)
2011. ápr. 18. 13:54

Örülök, hogy segítettem, tényleg nagyon jó könyv!

Remélem te is hasznosnak találod majd.

23. Indián lány (válaszként erre: 2. - Wanita77)
2011. ápr. 18. 13:12
Miután olvastam a bejegyzésed,az egyik könyvkiadó oldalán rákerestem a könyvre.Ha már ott voltam megnéztem a hozzá hasonló témájúakat is,de végül ezt találtam a legjobbnak(az árhoz képest a tartalma és terjedelme ennek bizonyult a legjobbnak számomra).Meg is rendeltem,kíváncsian várom,hogy megérkezzen:)Köszönöm az ajánlást:)!
2011. ápr. 18. 08:42
Ja, és arra nagyon jók ezek a versikék, mondókák, hogy legyen ritmusérzéke, megtanuljon rímekben beszélni, saját maga kitalálhat verseket. Pl. mikor fogat mosunk, rímekben elmondom, miért jó fogat mosni, ha játszunk, rímekben beszélünk, stb. Volt már olyan is, hogy ő kitalált egy verset és egész jót, pont egy ilyen versike mintájára. Vagy mostanában az a mániája, hogy átköltjük a verseket, direkt rosszul kell mondanom és ő kijavítja. :) Szerintem ez nagyon jól fejleszt, fantázia világa hihetetlen módon fejlett. És ez miért is baj?
21. wanita77 (válaszként erre: 16. - Martin3)
2011. ápr. 18. 08:37
Bocsi, de nem azt írtam, hogy ezeket mind tanítsa meg neki. Csak adtam ötleteket, milyen hónaptanuló versek vannak, ezekből ő tud választani, ha akar. És ne haragudj, de más kért tanácsot, neked ha nem tetszik, ne tanítsd meg a gyerekednek, de más attól még megteheti, ha akarja. És miért ne tanuljanak verseket ebben a korban, ha van kedvük és érdekli őket? Miért kéne tudnia, hogy hány naposak a hónapok, azért mert tud róluk egy verset? Tetszik neki a hangzása, fejlődik a memóriája és később majd az értelmét is megtanulja hozzá, ennyi. Nem kell ezt ennyire túlragozni szerintem.
20. wanita77 (válaszként erre: 15. - Martin3)
2011. ápr. 18. 08:16

Én sem értek veled egyet. Miért nem értené a számfogalmat? És ha nem is érti, attól még tud számolni, és ez a lényeg. Érdekli, megtanulja és használja is. Minden nap megszámol valamit, akár a répákat a levesben, akár a macskanyelveket, amiket eszik, a fákat az úton, felhőket és még sorolhatnám. És tudja, hogy mi mennyi, mert ő mondja, hogy kérek 3 macskanyelvet. És ha kettőt adok, reklamál, hogy hármat kért. Vagy ha nem akar rendesen enni, mondom neki, hogy még 3 kanállal egyen és mehet, ezt is megérti, és ő számolja. Szóval miért is ne értené a számfogalmat?

És a mondókákban is értelmetlen szavak vannak, mégis megtanulják, mert nem az értelme számít, hanem a hangzás már kicsi korban: pl. ekete pekete cukotapé, ábel bábel dominé, .... Semmi értelme, mégis szeretik a hangzás miatt.

És természetesen az én fiam is gyurmázik, homokozik, rajzol már ember formát, miki egér fejet, stb. De ha okos, akkor igenis azt is kell fejleszteni. És lehet, hogy angolra is beíratom hamarosan, mert ilyenkor érdemes. Amúgy meg nincs igazad a passzív tudással kapcsolatban, mert amit a gyerek 6 éves koráig megtanul, az örökre megmarad, sosem felejti el!!!! Ezért kell minél több mindent megtanulnia, mert azt sosem fogja elfelejteni, a hosszú távú memóriába örökre bevésődik. Később már magolnia kell és elfelejtődik, a korai években tanult dolgok soha.

Persze nem a növények latin nevét fogom megtanítani neki, hanem hasznos dolgokat.

19. wanita77 (válaszként erre: 18. - Szakalyadri)
2011. ápr. 18. 08:08

Sajnálom, hogy nem tudsz kimozdulni. Talán majd később. Nem is tudtam, hogy van még egy nagyobb gyerkőc, így már érhető, hogy nincs időd semmire. Én még könnyen beszélek egy gyerekkel, kettővel majd biztos nehezebb lesz nekem is.

Biztos jók azok a mesék is, Bencét ezek még nem érdeklik, csak Miki egér!

18. szakalyadri (válaszként erre: 10. - Wanita77)
2011. ápr. 17. 23:54

Hát tudod most nekem nem jön össze hogy kimozduljak.A férjem nekem is rengeteget segít,nem is tudom egyedül mi lenne velem.Ő 3műszakba jár dolgozni,nálunk hétről-hétre más a ritmus.Ha itthon van átveszi az Annát,addig én gyorsan megcsinálom ami elmaradt,vagy nagyon égető.Aztán persze hazaér a Gábor(12éves) is a suliból,mellé is oda kell ülnöm.Szúrópróbaszerű kikérdezés és egyebek.Megkezdődtek már a kiskamasz korral járó gyötrelmek.Viszem úszni,focizni,zeneiskolába úgyhogy minden napra van vmi.Tegyük hozzá még az Anna tempóját,a családi ház és udvar témát.Szóval nem egyszerű.

Szombat délelött nincsenek a gyerekek itthon anyu szokta elvinni őket,addig gyorsan takarítok vagy ami nagyon el van maradva azt csinálom,pl vasalás.

Nem nagyon tudom rábízni őket senkire,anyu dolgozik még,após-anyós már nyugdíjas,de anyósom alkoholista,rá a kutyámat se bíznám ahogy a férjem se.Az apósomat viszont nagyon szeretem,és a gyerekek is imádják,de ő max sétál velük ha eljön hozzánk,már nem neki való a tempó.Mindegy,ezt vállaltam.

Én a yout...-on találtam jó meséket,fenn a Frakk,a Süsü sőt még a TVmaci is-ahogy fogat mos:Anna imádja!

17. szakalyadri (válaszként erre: 15. - Martin3)
2011. ápr. 17. 23:28

Nem értek veled egyet,sajnálom.Én nem magoltatni kívánom a gyerekemmel a hónapok nevét,hanem elmagyarázni neki és megértetni vele.És így tanul meg minden mást is.Ha idomítani akarnám akkor angol órára hordanám.

Számfogalma márpedig van!Tudja hogy mi a különbség aközött hogy 5 vagy 2 ropit kap-e boltban.10 vagy egy béka van-e képen.Nagyon jól tudja mi a különbség 3 és 4 darab között.

Természetesen ezek olyan dolgok amiket igenis alkalmaz a gyakorlatbaan minden nap.Ennyi erővel nem szabadna kiadni könyvet pl. a matematikai érzék fejlesztésével kapcsolatos módszerekről.

Nem értem hogy válhatna szorongóvá,szerintem magabiztosabb és tájékozottabb lesz.Mint minden gyerek ő is gyurmázik,rajzol,homokozik-természetesen.Hogy mi a gyerek saját szintje azt a szülőnél jobban senki sem látja.Szerintem igenis fokozatosan fejleszteni kell.

Nem véletlenül az évszakokra kérdeztem rá?de persze az évszakok sem fognak kimaradni,ahogy a napok sem.2 hete óvodai beiratáson előkerült mik azok amiket a szülők nem tanítanak meg a gyerekeiknek.Ebbe a csoportba tartozott ez is,ahogy a színek,testrészek,számok!,ujjak neve...és még sorolhatnám.Vegyes csoportok lévén együtt tanulják és az én gyerekem is fogja velük eggyütt már az első naptól kezdve,úgyhogy ezért szeretném ha nem ott hallana róla először hogy ilyen is létezik.

Nem szeretnélek megbántani,pláne hogy sok jó ötletet küldtél,de nekem ez most egy kicsit könyvből vett okoskodásnak tűnt.Ne haragudj!

Egy cáfolat arra amit írtál a mögöttes fogalomról:gondolnád hogy a nagycsoportos gyerekek nagy %-a nem ismeri a színeket?A 6 alapszínt úgy-ahogy.Az én lányom ismeri az összeset,és nem keveri őket sose.-ezek szerint mégiscsak van mögöttes tudása!

16. martin3 (válaszként erre: 12. - Wanita77)
2011. ápr. 17. 22:47

a 2-3 versike teljesen felesleges, főleg kis korban(éretm itt az óvodás kort)ha a hónapok hosszúságát, hogy hány napos, szeretnéd megtanítani, sokkal egyszerűbb, ha a kezeden mutatod meg(a bütyköket, biztos ismered ezt a módszert), de ezt kb kisiskolás korban fogja fel egy gyermek, nincs még valós időérzéke, fogalma sincs arról meddig tart egy hónap, mit jelent az hogy 28 vagy 30 vagy 31 napos, semmi értelme sincs számára!!

a 3.versike pedig elég bugyuta...biztos nem tanítanám meg

15. martin3 (válaszként erre: 9. - Szakalyadri)
2011. ápr. 17. 22:41

a hónapok megtanítása úgyanúgy felesleges dolog ennyi idősen, mint a közlekedési tábla...mindkettőt meg tudja "tanulni", mármint a közlekedési táblák neveit, vagy a hónapok neveit, viszont mögöttes fogalma(hogy valójában mi mit jelent, mi az értelme) nem fogja tudni. A számolást sem tudja még ennyi idősen, mert nincs számfogalma! De azt is meg tudja jegyezni, ha megmutatják neki a számok "jeleit" vagyis 1, 2, 3 stb, de nincs mögötte számfogalom, vagyis nem fogja tudni, mit jelent az hogy 3 vagy 4 darab van valamiből. Egyszerűen szivacs az agyuk, simán meg tudják tanulni az országok neveit egy földgömbön, vagy hogy melyik földrészen melyik ország található, ha éppen azt tanítod meg neki(ez most csak egy extrém példa volt), csak éppen nincs értelme, mert nincs mögötte tényleges tudás. Hiszen számára semmi jelentősége nincs 1-1 ország nevének, fogalma sincs arról az mit takar, vagy arról, hogy mit nevezünk országnak....

A baby einsteinnek sincs semmi értelme, mivel hiába tud majd a gyerek 4-5 éves korára egy csomó dolgot, a gyakorlatban nem alkalmazza, magyarul passzív tudást adsz a kezébe, ahelyett, hogy kivinnéd homokozni, alkosson az építőkockákból, gyurmázzon, rajzoljon, ahol a saját kreativítása, egyénisége, belső énje fejlődik, és ha ezeket erősítjük egy gyerekben 5-6 éves korára, akkor egy magabiztos, az élet kihívásaira "választ" adni tudó egészséges gyermeked lesz, aki a hirtelen, vagy új helyzetekre megfelelő választ ad a maga kis módján, és nem egy szorongó, két lépsét önállóan tenni tudó gyermek lesz...

az én kislányom is nagyon okos, másfél évesen már gyönyörűen beszélt, teljesen tisztán, érthető volt minden szava, kisfiam meg 2,5éves múlt és még mindig nem beszél, pedig úgyanúgy mondókázunk, versek, mese stb...viszont nem kevésbé okos ő sem, csak nem tudja magát kifejezni a mi nyelvünkön.)amúgy mindent meg tud értetni velem, én értem mindig mit akar). A nyelvi kommunikáció megléte vagy hiánya más irányba visz el minket szülőket, azt hisszük, aki korábban beszél, azt az egekig kell fejleszteni...nem, a saját szintjén kell tökéletesre fejleszteni és valóban az életkorának megfelelő dolgokkal kell fejleszteni...

pl hónapok helyett taníts neki olyat, hogy vannak évszakok, azokban milyen ruhákat hordunk, mi a jellemző rá, erre készíthetsz egy társast is, kis kártyákkal, meélyeken ruhadarabok, vagy az évszakokra jellemző tárgyak vannak, és ezt kell párosítani az évszak képével...

vagy öltöztessetek fel egy macit, babát stb egy évszak szerint...vagy játszatok orvososdit a macin-babán, melyik testrészét viszgálja meg stb, (ez most már nem az évszakhoz tartozik), vagy főzzetek a babakonyhán is ételeket, mondd el melyik étel egészséges, melyik évszakban érik, melyik gyümölcs, melyik zöldség, tejből mi lesz, melyik állattól van a tej, bábozz neki meséket, játszatok farmosat, adjatok az állatoknak inni-enni, melyik állat mit eszik, mi a dolga a háznál, mi az hogy házi állat vagy vadállat stb stb

most hirtelen ezek jutottak eszembe, lényeg, hogy egy kisgyereknek a környezetével való tudását kell bővíteni(mindig kicsit jobban) és nem pl a betűket, számokat megtanítani..persze, hogy azt kérdezi, mert az újságban, tv-ben, vagy akár az utcán azt látja...ezért kell kivinni az erdőbe, megvizsgálni a fákat, bokrokot, virágokat, gombáat, kis állatokat stb!

bocs, ha hosszú voltam

14. vasskriszta (válaszként erre: 8. - Wanita77)
2011. ápr. 17. 14:44
:)
2011. ápr. 17. 14:17
Van amúgy egy nagyon jó dvd: Gyerekdalok és mondókák, abban is benne van. És még sok más is, érdemes megvenni.
1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook