Csevegjünk az általános iskolásokról! (beszélgetős fórum)
Hoztam Nektek és régi-régi szép idézetet...
Pablo Casals: Te vagy a csoda
Életünk minden másodperce az univerzum új és egyedülálló pillanata, egy pillanat, mely soha többé nem tér vissza. Ezzel szemben mire tanítjuk a gyermekeinket? Arra, hogy kettő meg kettő az négy, és Párizs Franciaország fővárosa. Mikor tanítjuk meg őket arra, hogy mik valójában? Mindegyikünknek azt kellene mondanunk: - Tudod, mi vagy te? Csoda. Páratlan a magad nemében. Soha ezelőtt nem született hozzád fogható. Csodálatos a lábad, a karod, az ügyes ujjad, a mozgásod. Lehet belőled Shakespeare, Michelangelo vagy Beethoven. Képes vagy bármire. Igen, te vagy a csoda. Vajon, ha felnősz, tudsz-e majd ártani valakinek, aki éppolyan csoda, akárcsak te magad? Mindannyiunknak azon kell fáradoznunk, hogy a világot gyermekeihez méltóvá tegyük.
..először így is jó, aztán pedig tanuljon azért, mert tudni jó... mert olvasni gyönyörűség... Valahol az érzem, hogy a hozzáállással van a baj... "meg kell tanulni... kötelező...1-est kapsz,ha nem tudod" ...neeeeeeeem.... valahol azt kellene "eladni" a gyereknek, hogy legyél boldog, hogy megtanulhatod... örüljünk annak, hogy ennyi tudás és jó dolog van, amivel betömhetjük a koponyánkat.
Fiúgyermekem rendesen önbizalomhiányosan kezdte a sulit, mint amolyan elvált szülők gyermeke, egy szuperokos, szuperszép nővérkével... döcögött is rendesen, de annyiszor mondtam neki, hogy olyan jó, hogy ennyire okos, és ilyen jó a memóriája, mert pillanatok alatt meg tud tanulni mindent... és hogy mások mennyire örülnének, ha ilyen remek adottságaik lennének... stb. ... füllentettem? ... hát igen... kicsit... de tudtam, hogy miért. A gyerekemnek néhány hónap alatt szuper lett a memóriája, rendkívül könnyen tanul... és szeret tanulni... szereti a tanárait (megjegyzem a java tényleg remek). ... hja.... az önbizalma azóta már az egeket veri. :))
... hm... éppen az utolsó gondolatodon filózgattam... számomra, ha a szülő intenzíven szidja az iskolát és a pedagógusokat, mindig kicsit azt jelzi, hogy a saját felelősségét próbálja másra testálni.
Szerintem nem a liberális neveléssel van a gond, hanem a példamutatással... lehet látszólag lazán nevelni a gyerekeket, ha a megfelelő példamutatás és keretfelállítás megvan.... szerintem... :)
Sziasztok! Szép és vidám napot kívánok mindenkinek!:)
Teljesen egyetértek azzal, hogy a mai gyerekeket túl liberálisan neveljük. A nagy többségének szinte minden meg van engedve.
A másik a szövegértés, elsőként a szókincsüket kellene szerintem bővíteni, bár mikor felvetettem a fiam magyar tanárának akkor azt a választ kaptam ezek a gyerekek már más felgyorsult világba nőnek fel. Na, de mire is számíthattam volna egy olyan nőtől aki szerint mindenre születni kell nem az a lényeg, hogy gyakoroljuk, hanem, hogy csak úgy tudjuk. Azért ez szerintem vicces mindent meg lehet tanulni kitartással és szorgalommal. Ezt azért is tudom mert mind a két gyerekemnek rossz volt a helyesírása, de minden nap gyakoroltunk évekig most pedig már mind a két gyerekemnek kiváló a helyesírása. Legnagyobb baj az egyes tanárok, tanítok hozzá állásával van és nagyon sok szülőével akik mindenért a tanárokat hibáztatják és magukba illetve a csemetéjükben nem látnak semmi hibát.
Szia!
Kislányom második osztályos. Két év alatt a második tanítójukat fogyasztják a gyerekek.
Az elsőt kivágták, miután felkérték, hogy legyen igazgató és nemet mondott. Egyes nagyokos szülők (1-2) összefogtak ellene, mondván, nem fejlődik a gyerek. Polgármester jelenlétével fórumot tartottak, ahol kiderült, hogy ominózus, tanítónői végzettségű, harmadik gyermekével gyesen lévő anyukának az a gondja, hogy az ő gyermeke már másodikos szinten volt, amikor kezdte az első osztályt, és hát bizony nem fejlődik.
Úgy érzem, nemcsak a rendszerrel vannak gondok. Adott 26 gyerek. 26 totálisan eltérő gyerek, köztük néhány kiemelkedő, és egy, aki már veri a következő évfolyamot is. Tud a tanító ennyi gyerekkel a nap folyamán külön-külön foglalkozni? Kellene, de szerintem érdemben nem tud...Annyit tehetett, hogy 3 csoportra osztotta őket és úgy foglalkozott velük, még szabadidőben is. Anyuka mégis feljelentette a tanítónénit, aminek végül az lett a vége, hogy kaptunk egy tanítóbácsit, akit a kőkorszakból szalajtottak. Én nem panaszkodom, kislányom mindkét tanítónál nagyon jól teljesít/teljesített, azonban a különbségek most is meg vannak. Annyi a változás, hogy szülőiket konkrétan elhangzik, hogy milyen szar az osztály, ő ilyet még nem is látott, sokat annak ellenére, hogy közel 9 évesek, nem iskolaérettek. Szerintetek az "eltávolított" tanítónéni tehetett arról, hogy egyes gyerekeket úgy engedtek iskolába, hogy nem voltak iskolaérettek? Én hónapok óta forrongok emiatt, és igazából csak azt tudnám csinálni, hogy átviszem a lányom egy másik intézménybe, egy másik településre, de sajnos ezt nem tudjuk megtenni, nincs, aki vigye-hozza (a munkánk miatt). Két év alatt a második igazgatónkat fogyasztjuk, nemtudoménhány helyettest követően :\
Ezt mindenki másképp látja!
Én nem vagyok elfogult a gyermekemmel de szerintem a csoportos büntetést már nem kellene alkalmazniuk!
Napokig azért nem mentek ki a nagy szünetben mert 2 gyerek össze vitatkozott!
És így a többi 28-at is büntette!
Vagy csak én látom így?
szerintem elég összetett kérdésről van szó:
miért nem tanulnak meg rendesen írni, olvasni, számolni a gyerekek? mert a tananyag szerintem nem megfelelő...ha az olvasmány tele van számukra értelmetlen szóval(sokszor olyan régies kifejezésekkel, amelyekhez szótár kell a tanárnak is!), a matekban már 2-3.ban kombinatorikus feladatot kapnak(persze ezt nem tudják direkt módon..). Ahelyett, hogy lenne egy alapszint, amit mindenkinek profin kellene tudni, és lenne egy kiegészítő anyag, amit az okosabb , értelmesebb, gyorsabban haladó stb nézegethetne pluszban, többet tanulhatna. De hogyan tanuljanak meg olvasni, ha nem is értik mit olvasnak? miért nem olvastatunk velük egyszerű kis verseket, mondókákat, rövid meséket, amiket ők is ismernek már az oviból, vagy otthonról. Miért ne taníthaná a tanító néni pl a Kipp-kopp 1-1 részletét, vagy az Anna és Peti könyvek egyikét gyakorlásként...sokkal jobban motíválná a gyerekeket...
aztán itt van a tanító/tanár személyisége: amelyik nem tud alkalmazkodni a mai korosztályhoz, igenis is kudarcra van ítélve, mint tanár. Az óráját "szétszedik" a gyerekek, unatkoznak, és máris nem kedvvel tanulnak. Sok tanár nem veszi a fáradságot, hogy "kitalálja" azt a módszert, ami az ő kis osztályához beválna..pedig csak akarat kérdése. HA látszik, hogy az ozstály unja már az anyagot, vagy fáradt, miért nem "mozgatja" meg őket 1-1 mozgásos feladattal, játékkal stb...tudom-tudom köti őket a tananyag, hiszen azt ha nem végzik el, akkor az igazgató rákoppint a fejére...mert ez is igaz. Vagyis visszatértünk az elejére, hogy a tananyag rossz, rosszul van felépítve, az első 3osztálynak mindössze annyi lenne a feladata, hogy normálisan megtanítsa a gyerekeket írni, olvasni, számolni.
A gyerekek fáradságáról annyit, hogy azért nem 8órát tanulnak egy nap...van ott rajz, ének, tesi stb, ami azért nem annyira megterhelő, a napközi 2-3-4órájából is mindössze 3/4 óra, max 1 óra használható fel tanulásra....a gyerek nem feltétlen a tanulástól fáradt, hanem magától az iskolai légkörtől, mert annyi különböző inger éri.
Ha a tananyagon és a tanárok módszertani hozzáállásán változtatnának(ez utóbbit külföldi továbbképzéssel érhetnék el, mert ott teljesen más a szemlélet, amire persze nincs sok remény, hiszen pénz erre nem sok van..)eredményesebb lenne az oktatás színvonala, de amíg ezekben nincs változás, nem jutunk előre, max szerencse kérdése, hogy kinek milyen tanár jut...ez nagyban befolyásolhatja későbbi életét a gyereknek.
bocs a hosszúságért
2 évig volt egy csoportom: csupa fiú egy lánnyal... Kenterbe vágta az összeset...
Nem sok hiányzott, hogy a hajamat nem téptem.
Oh!!!
Ez már brutális szerintem!!
De a felülés az jó!
Nálunk még az is gond, hogy 20 fiú, 10 lány van!
Ezt már tanárnéni mondta, hogy rossz elosztás!
Akkor mi lenne ha 30 fiút kapott volna???
Felmondana?
Igen, csak ezek a gyerekek még egy évvel ezelőtt ovisok voltak, ahol nem volt ennyi kötelezettség!
Szinte most tanultak meg 45 percet egy helyben végig ülni!
Én nem vagyok elfogult!
Ha zavarja az órát büntesse meg őket!
De ne egyből fekete ponttal!
Meg szerintem a testnevelés órának nem olyannak kellene lennie mint a katonaságnál lehetett régen, hogy csendben ütemre hang nélkül....
Ezen az órán lehetnének kicsit felszabadultabbak!
Én azért hiányolom a játékot!
Még tesi órán is csak az elvárások!
Kislányomnak tesiből van fekete pontja mert valamelyik másik lánnyal vitatkozott!
A tanár úgy oldotta meg, hogy mindkettőjüknek írt egy feketét!
Szerintem ez nem a tesihez tartozik!
Vagy tévedek?