Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Diéta & Fitness témák » Amit a koplalásról feltétlenül tudnod kell cikk

Amit a koplalásról feltétlenül tudnod kell (x)


A legtöbb ember a fitness ipar hatására erősen hisz abban, hogy a leggyorsabb eredményhez a koplalás vezet. Ha Te is így vagy vele, ne érezd rosszul magad, mert nem Te tehetsz róla. Sajnos a fitness ipar szereplői – még az elismert „guruk” is – mindent megtesznek azért, hogy ez a hit az emberekbe rögzüljön.


Azonnali fogyást ígérnek, mert azt könnyebb eladni. De amúgy is az azonnali kielégülés korát éljük: gazdagodj meg AZONNAL, fogyjál le AZONNAL, legyen szép izmos tested AZONNAL. Kevés embernek van már reális fogalma a tartós eredmény eléréséhez szükséges időről és módszerről.

Amit a koplalásról feltétlenül tudnod kell

Sajnos az önjelölt „guruk”, személyi edzők, rengeteg embert félrevezetnek. És az, aki 5-10-15 év leforgása alatt felszedett 10-20-30 kiló felesleget, az egy hirtelen elhatározás hatására 3-4 hét alatt szeretné azt lefogyni. Egy hónap alatt. Azt, amit évtizedek alatt szedett fel.

Őszintén, nem elképesztő ha belegondolunk?

„De ha többet eszek, mint amennyire szükségem van, akkor hízok, ha pedig kevesebbet, akkor fogyok. Ez egyszerű matematika! Vagy mégsem?”


Nem egészen!


Igaz az, hogy egy picit (de csak egy picit) kevesebb kalóriát kell bevinned, mint amennyire szükséged van. De ne feledjük, hogy mi zsírt és nem izmot szeretnénk leadni! Így pedig már nem is olyan fekete-fehér a képlet.


Már említettem például, hogy az izom 4x annyi energiát éget el egy nap, mint a zsír. Elképzelhető, hogy egy 65 kilós kissé duci nő jóval kevesebbet eszik, mint egy szintén 65 kilós sportos fitness modell, és mégsem tud fogyni egy dekát sem.


Ami különösen frusztráló, hogy mindeközben a ducival ellentétben a fitness modell még a maga 65 kilójával is karcsúnak néz ki.


A kalóriacsökkenés többnyire eleinte produkál látványos eredményeket, de a szervezeted gyorsan alkalmazkodik: növeli a zsírfelhalmozó enzimek mennyiségét, csökkenti a zsírégető enzimek mennyiségét és csökkenti az anyagcseréd sebességét.


Kutatások szerint az anyagcsere 20-30%-os arányban lelassul, de drasztikus kalóriamegvonásnál ez akár 50% is lehet! A szervezeted ilyenkor azt mondja: „fú, kicsit kevés a kaja, szóval visszafogom a kalóriafelhasználást, hogy ne purcanjak ki”. Pont, mint amikor hirtelen a felére esik a fizetésed. Ilyen esetben nem fogod vissza a kiadásaidat szinte reflexszerűen?


Biztos hallottál már csodaszámba menő történeteket arról, hogy milyen sokáig kihúzta valaki kaja nélkül, vagy nagyon kevés kajával. Ez a mechanizmus az egyedfejlődés során a környezeti hatások miatt alakult ki az emberekben.


Elvégre ha hirtelen rosszra fordult az idő, vagy valamilyen természeti katasztrófa miatt csökkent a vadászható állatok és elfogyasztható növények mennyisége, az ősemberek nem mehettek be a TESCO-ba, az Auchanba vagy a Cora-ba friss zsömléért.


Szóval ez a napjainkban kevésbé hasznos túlélést segítő mechanizmus dolgozik ellened a fogyás során is. Jó lenne, ha az ősemberek ezt is figyelembe vették volna, amikor éppen „egyedfejlődtek” :-).

„Na jó, a -hagyományos- fogyókúra nem működik, azt már látom, de én egy új "hiper-szuper-duper" tudományosan bizonyított fogyókúrát alkalmazok, vagy bizonyított, garantáltan működő „csodaszert” szedek, szóval akkor jól csinálom ugye?”

Nincs mód és idő, hogy a legtöbb „de ez már tényleg 5 nap alatt 50 kilót lefogyaszt belőled” típusú fogyókúrákon végigmenjünk, úgyhogy egyszerűen a józan eszedre kell hagyatkoznod. Gondolkozz el tehát a következőkön:

A fogyókúrák legnagyobb átka, amint az a nevében is benne van, hogy kúraszerűek és a kúra rövid ideje alatt csak akkor lehetnek eredményesek, ha drasztikusak. Ez két dolgot jelent: egyrészt a hatásuk biztosan időleges, és a kúra lejártával nagy a kockázata a visszahízásnak. Másrészt a drasztikus változásokra a szervezet is drasztikusan szokott reagálni. Minden ilyen beavatkozásnak megvan a böjtje, és nem biztos, hogy érdemes megfizetni az árát...

Ez semmi, a java még hátra van...!

A cikk egy részlet Szűcs Ildikó "Edzésmester" elismert személyi edző nagysikerű programjából, melyben nem csak a fogyókúra, edzés, egészséges táplálkozás, és a kockahas titkait fogod megtudni, hanem betekintést nyersz a csalfa fitness világ "kulisszái" mögé is - MEGDÖBBENTŐ lesz, meglátod!




(x) Ez egy szponzorált cikk

Írta: Edzésmester, 2009. október 9. 10:58
Fórumozz a témáról: Amit a koplalásról feltétlenül tudnod kell fórum (eddig 585 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook