Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Vásárlók jogai, reklamáció. Szerintetek? fórum

Vásárlók jogai, reklamáció. Szerintetek? (beszélgetős fórum)


2013. febr. 20. 08:13

December 14-én vettem egy telefont a fiamnak, ami 25-én elromlott. 27-én visszavittem, elküldték szervízbe. Január 28-án kaptam vissza azzal a szöveggel, hogy a gyári paramétereknek megfelel, elutasítva a panaszom. A telefon azóta sem működik, tegnap újra visszaküldtem a szervízbe. Viszont azóta kellett vennem egy másik telefont. A hölgyike azt mondta, hogy vagy megjavítják (először miért nem tették?) vagy levásárolhatom. A javítás oké, de a levásárlás nem annyira, hiszen már vettem másikat, mert szükség volt rá. Pénzt nem kötelesek visszafizetni?

Előre is köszönöm a választ!

2010. dec. 11. 11:25
Szia! Egyetértek az előttem szólóval: panaszkönyv, fogyasztóvédelem. Ha a javításról nem vett fel jegyzőkönyvet, máris eljárást indíthatsz ellene a fogyasztóvédelemnél. Ehhez elég egy blokk. A jogaid sorrendben: javítás, vagy ha ez nem lehet, akkor csere, majd árleszállítás, végül a pénz visszafizetése, ami nem egyenlő a levásárlással!!! Hogy ki vizsgálja meg a hibát, magánügy, nincs már kermihez kötöttség. A szakvéleménynek egyébként a bíróságon van csak jelentősége, meg a békéltető testület előtt - ha jól tudom, itt az eljárás 15 nap - de nem kötelezhetik az eladót, csak ha ő is akarja, és ezzel a hozzáállással nem hiszem, hogy akarja. Mivel másodjára is elszakadt a táska, ez megalapozza a pénz visszakérését, de kötelező erejű döntést csak a bíróság hozhat. Ezért állj a sarkadra, írj a panaszkönyvbe (már ha bejutsz a boltba). Sok sikert!
2010. nov. 15. 20:05

Panaszkönyv először.

Fogyasztóvédelem másodszor.

Jogszabályra hivatkozás harmadszor. Ptk. 306. §. Ha bővebben érdekel a szavatosság / jótállás terén még vmi, ajánlom ezt az oldalt: [link]

26. rere73
2010. nov. 15. 17:58

Azt sem engedtem volna,hogy javítva visszaadja a pár hetes táskát.

A KERMI-felé kellett volna megtennie a lépéseket,de szépen húzza az időt...

Csapj az asztalra,

engem sem érdekelne ki terhes,mindenkinek a magánügye.

25. doxikri (válaszként erre: 24. - Pom-pom-pom)
2010. nov. 15. 17:00
Én nem hívnám többet, hanem lépnék.....ezzel a nővel, te nem fogsz dűlőre jutni!!!
2010. nov. 15. 16:49

Annyira bosszant,ráadásul azt mondta,hogy mentsem el a számát és majd hívogassam,hogy mikor ér rá...!!!!!!!!???????

Én hívogassam????

Mindenesetre arra jutottam,hogy holnap délutánig várok,felhív-e,majd én hívom és elmondom neki,hogy szerdán délelőtt bemegyek az üzletbe és rendezzük a sorainkat...

viszont az jutott még eszembe,hogy mi a helyzet akkor,ha már nem nyit ki többet,mert ugye neki feküdnie kell és alkalmazottat felvenni pedig nem éri meg....

23. Titánia83 (válaszként erre: 17. - A25b44f6a3)
2010. nov. 15. 16:43
Én egy kínai boltba mentem be a magyar polgári törvénykönyvvel. Hirtelen elfelejtette, hogy egy hónap garanciát mondott a vásárláskor, és vissza adta a csizma árát. :D
22. a25b44f6a3 (válaszként erre: 21. - Pom-pom-pom)
2010. nov. 15. 15:58
Igen, most már ez van. Javaslom, hogy menjetek vissza mielőbb felvetetni a jegyzőkönyvet és írasd bele az előző javítást is. Sok sikert. Hamarosan visszakapjátok a pénzt és vehet a lányod egy szép új táskát.
21. pom-pom-pom (válaszként erre: 19. - A25b44f6a3)
2010. nov. 15. 15:50

Mostmár én is tudom,de volt már ilyen probléma és blokkal bevitte,kicserélték vagy vissza adták a pénzt,amiből vett másikat!

De mindig tanul az ember...

20. pom-pom-pom (válaszként erre: 17. - A25b44f6a3)
2010. nov. 15. 15:48
Persze,szerintem erre rá is jött és ekkor közölte velem,hogy ne haragudjak meg,de Ö most nagyívben leszarja,hogy mi van a boltjában és a táskával....
19. a25b44f6a3 (válaszként erre: 16. - Doxikri)
2010. nov. 15. 15:47
Nem szabadott volna hagynod, hogy a lányod egyedül vigye vissza a táskát...
18. pom-pom-pom (válaszként erre: 16. - Doxikri)
2010. nov. 15. 15:47
Persze,ez egyértelmű...hozzáteszem a lányom 14 éves és persze mindenre csak bólogatott (gondolom),azt hitte ez tényleg így működik és ezért nem erőltette nálam sem a dolgot,én pedig most dühödtem be nagyon,amikor engem is hülyének nézett...
17. a25b44f6a3 (válaszként erre: 14. - Pom-pom-pom)
2010. nov. 15. 15:45

Akkor biztosan azt is tudod, ha ilyet mond a vásárlónak akkor megtéveszti, ezért pedig büntetés jár.

Hasonló esetekben általában elég, ha jelzed nekik, hogy ismered a törvényeket tudod mi a jogod...általában már ez is elég és készségesen visszaadják a pénzed.

16. doxikri (válaszként erre: 14. - Pom-pom-pom)
2010. nov. 15. 15:44

Akkor te is tudod, hogy jegyzőkönyv nélkül, nem is vehette volna át a táskát javításra! Ő leginkább úgy hitte, hogy egy gyereket klasszul meg tud vezetni és a szokásos "nem rendeltetésszerűen használta" szöveggel meg majd szépen le tud rázni titeket!!

NE HAGYD MAGAD!!!!!!!!!!

15. doxikri (válaszként erre: 12. - Doxikri)
2010. nov. 15. 15:42

Komolyan azt mondom, hogy az ilyen telefon és egyéb beszélgetéseket nem árt diktafonra venni!!!

Úgy semmit nem tudnak letagadni.

2010. nov. 15. 15:42

Kereskedőként dolgoztam 10 évig,csak 3 éve vagyok itthon a kislányommal,tehát úgy nagyjából képben vagyok szerintem,ezért tudtam gyorsan lereagálni neki a kermis dolgot.

Számomra egyértelmű,hogy neki mint tulajnak nehezére esik visszaadnia a pénzt és egyszerűbb a nem fogyó árú készletéből "adni" mint a pénztárcájából....

13. eszterlánc77 (válaszként erre: 6. - Pom-pom-pom)
2010. nov. 15. 15:40
Az legyen az eladó problémája, ne hagyd magad lerázni, mert sajnos ezek arra mennek.
12. doxikri (válaszként erre: 6. - Pom-pom-pom)
2010. nov. 15. 15:40

Akkor fogyasztóvédelem.Minden fórumon próbálkozz meg és ne hagyd magad. Ezek után már ne foglalkozz a tulajjal, akár terhes akár nem....a problémád nem az ő állapota miat van, mint ahogyan az ő állapota sem a te problémád miat keletkezett. Az ő terhessége ebben az ügyben irreleváns.

Hívd fel a fogyastóvédelmet, meg a KERMI-t is és kérdezz rá tőlük, hogy mit tegyél és utána add be írásban feléjük a panaszodat! Külön hangsúlyozd ki, hogy nem Te a FELNŐTT, hanem a GYEREK ment vissza és őt akarta átverni!!!!!!

11. a25b44f6a3 (válaszként erre: 10. - Pom-pom-pom)
2010. nov. 15. 15:38

Szerintem ezen ne gondolkozz, mert nem Te varrtad meg és, hogy a boltban mit csináltak az az ő bajuk.

Vetess fel egy jegyzőkönyvet, amiben benne van, hogy már 1X visszavitted és megjavították.


Szerintem visszakapod a pénzed, ne hagyd magad megvezetni, lehet, hogy ezt is csak azért mondta neked, hogy lerázzon.

10. pom-pom-pom (válaszként erre: 7. - Titánia83)
2010. nov. 15. 15:34
Igen,de a kermi nem vizsgál megcsináltatott árút...vagy tévedek?
9. a25b44f6a3 (válaszként erre: 6. - Pom-pom-pom)
2010. nov. 15. 15:34

Már miért ne vizsgálná?

Attól még az a táska hibás és mivel garanciaidőn bőven belül vagytok el sem tudok képzelni más megoldást, mint, hogy visszaadják a pénzedet.

8. pom-pom-pom (válaszként erre: 4. - Kira88)
2010. nov. 15. 15:33
persze,ez a legkézenfekvőbb,de addig a lányomnak nincs táskája:-(
7. Titánia83 (válaszként erre: 6. - Pom-pom-pom)
2010. nov. 15. 15:33
Megcsináltatta, de újra elszakadt!
6. pom-pom-pom (válaszként erre: 2. - A25b44f6a3)
2010. nov. 15. 15:31
Mivel ezt Ö a saját kontójára megcsináltatta,mert ugye az egyszerűbb mint a pénzt vissza adnia,így szerintem a Kermi már nem vizsgálja...bár lehet,hogy tévedek!
2010. nov. 15. 15:31

Azta... nem egyszerű.


Fél év garancia van minden termékre általánosan.

A Párom egy laptop táskával járt így az Extrémben, és szó nélkül visszaadják az árát.


Valaki csak beugrik a kismama helyett, hogy megtárgyaljátok az ügyet.


Kermi mindenképpen. Két hét alatt nem kell csak úgy elszakadnia egy ilyen drága táskának. Én már nagyon sok ilyet megreklamáltam, cipőtől kontaktlencséig, és érdekes módon soha nem én lettem a hibás.


Vagy békéltető tárgyalás a helyi iparkamaránál. Ott be fogják őket is hívni. Viszont hosszú procedúra, kb. 1-2 hónap. Addig meg a lánykádnak nincs táskája. :S


Majd írd le, hogy mi lett a végeredmény!

2010. nov. 15. 15:31

szia!


Fogyasztóvédelem,de azonnal! Dolgoztam ott,segíteni fognak.

Ki nem szarja le hogy terhes? Egyéni probléma. Ő is leszarja a te lányod táskáját. Ne legyél túl megértő, mert átvernek.

2010. nov. 15. 15:30
Írj a fogyasztóvédelemnek és ott kivizsgálják a problémádat......csak ez idő, addig meg nem lesz másik táska. :(
2010. nov. 15. 15:29

Természetesen jegyzőkönyvvel elküldeném kivizsgálásra, ha ők nem ismerik el, hogy a termék hibás.


Mellesleg ilyan hiba esetén 3 variáció van:

1. termék javítása.

2. ugyan olyan termékre csere.

3. pénzvisszaadás


Olyat nem mondhat, hogy vásárolja le,ez jogszabályellenes. Köteles tájékoztatni a lehetőségeidről, max felajánlhatja, hogy ha szeretnéd levásárolhatod, de ilyenre nem utasíthat.

2010. nov. 15. 15:24

Szeptember elején a lányom vásárolt a zsebpénzéből 7990 Ft-ért egy iskolatáskát egy (német,nagytalpú egérről elnevezett) márkaboltban.

2 hét múlva a táska elszakadt a pántrésznél.Visszavitte a boltba,1 hét múlva visszament,odaadták neki,hogy megcsináltatták,használja egészséggel.A táska október elején (ekkor volt egy hónapos) másodjára is elszakadt,visszavitte a boltba ahol az eladó egyben tulajdonos mondta,hogy vásárolja le vagy egy ugyanolyan táskát ad helyette...természetesen ugyanolyan táskát nem kért,de elkeseredve jött haza,hogy levásárolni sem tudja,mert Ö iskolatáskát szeretne és nem ceruzát,plüssállatkát,füzeteket a pénzéjért...Bement 2 hete is,szintén ezt a választ kapta,továbbra sem tudott mit venni helyette.

Múlt héten pénteken megfogtam a gyerekem kezét és együtt bementünk,ahol is zárva volt a bolt,de a mellette lévő üzlet tulaja felírta a számom és közvetítette a tulaj felé,aki fél órája felhívott és közölte velem,hogy Ö saját költségére megcsináltatta a táskát,sem a nagykerben sem a kerminél nem fogadták el a reklamálását,mert hogy nem célszerűen használta a gyerekem a táskát,ezért levásárolhatja,DE PÉNZT NEM AD VISSZA és amúgy is,tök sokára ment vissza vele a lányom,nem akkor amikor Ö ott volt!!!

Na ekkor én mondtam,hogy a Kermi úgy vizsgál ki,hogy jegyzőkönyvvel együtt amit pro-kontra mindkét fél aláír és a blokkot ami itt van a pénztárcámban is hozzácsatolják...erre nem válaszolt,hanem mondta,hogy akkor felhívja a nagykert...(??????????????)

Mondtam,hogy az az Ö dolga,hogy a nagykerrel mit beszél,de mivel Ö az eladó,nekem adja vissza a pénzt,a többi az Ö dolga...erre azt válaszolta,hogy Ö most kismama és nem idegesíti fel magát rajtam,majd hívjam fel és odajön a bolthoz...mondtam oké,én 1 óra múlva ott vagyok...AZT MONDTA Ö MOST FEKSZIK,HOGY NE MENJEN EL A BABÁJA!!!!!Majd elköszönt!


Én egy nagyon megértő és normális ember vagyok,megértem,hogy babát vár és nem akar ezzel foglalkozni..MINDENT MEGÉRTEK,DE A GYEREKEMNEK TÁSKÁRA VAN SZÜKSÉGE és nincs plusz 8 ezer forintunk újra erre!


Ti mit tennétek?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2019, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook