Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Utálom a 21.századot. Mindenhova kártya, kód, applikáció kell. fórum

Utálom a 21.századot. Mindenhova kártya, kód, applikáció kell. (beszélgetős fórum)


Ez a fórum egy anonim vallomáshoz nyílt.

1 2 3 4 5 6 7
37. Ildi (válaszként erre: 7. - ,zumba)
2023. jan. 30. 20:50
Pontosan.Ez sincs véletlen
36. Auróra2010 (válaszként erre: 35. - Unom)
2023. jan. 30. 14:25

Engem aztán senki, ilyet nem irtam, bocs :)

valaki alább irta hogy a kártya, kód stb előnye, hogy felmentik az embert a személyes üi. alól, több szabadideje marad, nekem ez nem előny, de mint irtam ezvan, ennyi.

35. unom (válaszként erre: 32. - Auróra2010)
2023. jan. 30. 11:23
Ki akadályoz meg benne, hogy postába, hivatalba járj?
34. globus (válaszként erre: 33. - Globus)
2023. jan. 30. 11:19
*nem jó
33. globus
2023. jan. 30. 11:19

Én igazából azt nem szeretem, hogy jól bevált jelszavamról kiderült, hogy nem kó. Legyen 8 karakter, kisbetű-nagybetű-szám-különleges karakter. Jó. Felírtam valahová...aztán jött az X havonta meg kell változtatni, utolsó 10 egyike sem lehet. Jó, felírom valahová. Token, sms kód, jelszó az anyja neve+szúletési éve stb. Stb.

Most ha elromlik a gép vagy telefon, itt állok pislogva, mint miskolci béka a kocsonyában.

2023. jan. 30. 11:01
Én is utálom, nem voltam rest postára vagy hivatalba menni, semmilyen problémát vagy nehézséget nem okozott, lényegesen egyszerübb volt, de sajnos " evvan ".
31. zena01
2023. jan. 30. 10:59
Én is utálom. Még okos telefonom sincs. De legalább vissza tudok emlékezni,milyen volt a szabad élet.
30. Channa* (válaszként erre: 29. - Vigyefene)
2023. jan. 30. 09:47
És kijelenthetjük, hogy itt senki nem fog;)
2023. jan. 30. 07:38
Ettől jobb században még nem éltem, úgy néz ki nem is fogok.
2023. jan. 30. 07:25

A digitális technológia hatása a modern ember életére


Az utóbbi években a digitális technológia hatalmas fejlődésen ment keresztül, ami alapjaiban változtatta meg az életünket. Egyesek szerint a digitális technikának hála sokkal több idő áll rendelkezésükre az élet élvezetére és a tevékenységeik elvégzésére, míg mások szerint pont az ellenkezőjét tapasztalják, és kevesebb idő jut az élet élvezetére.


Az élvezet szempontjából a digitális technológia több lehetőséget kínál, mint a médiafogyasztás, a kapcsolattartás, az érdeklődési körök kibővítése, stb. Az internetnek köszönhetően a világ bármely pontjáról elérhetővé váltak az adatok és az információk, ami könnyebbé tette a munkát és a tanulást is. Az online vásárlás és a szórakoztató média kínálata is kényelmesebbé vált, így sok embernek több szabadideje marad az élet élvezetére.

Ugyanakkor mások úgy vélik, hogy a digitális technológia elvonja az időt az élő kapcsolatoktól, a természettől és a fizikai tevékenységektől. A túlzott médiafogyasztás és az online kapcsolatok helyettesítik a valódi érintkezéseket, ami végül közönyösséghez és magányhoz vezethet. A digitális készülékek folyamatos használata fárasztóvá válhat, ami káros hatással lehet a mentális egészségre is.

Az igazság valószínűleg a két vélekedés között van. A digitális technológia hasznos eszköz lehet, ami megkönnyíti az életünket, de fontos, hogy ne vesszük el a valódi élményektől, a természettől és a kapcsolatoktól. Az arányokat meg kell találni.

A fentiek alapján a fórumbeli vita sem dönthető el egyértelműen.


Akár az alábbi párbeszéd is is lehet válasz a fórumnyitónak.

Két rabszolga beszélget:

- Az én gazdám mindennap megver

- Én nagyom szeretem a gazdámat, ő csak minden másnap ver meg.


Forrás:

Internet.

27. Channa* (válaszként erre: 26. - ,zumba)
2023. jan. 29. 20:23
Ez csak az OTP-s kártyáknál volt, a többi kártya működött.
26. ,zumba (válaszként erre: 24. - 55Judit)
2023. jan. 29. 20:21
S ha nem lesz készpénz (mert bekövetkezik, csak olvasgatni kell) és nem lehet kártyával fizetni, mint most 26-án reggel?
25. ,zumba (válaszként erre: 21. - Andi6020)
2023. jan. 29. 20:17
Amíg nem volt ennyire digitalizált a világunk nem jártál színházba, mert én igen? Jövő szombaton is megyek színdarabot nézni.
24. 55Judit (válaszként erre: 1. - Fórumnyitó (anonim))
2023. jan. 29. 17:23
Ez egyik se kötelező, csak lehetőség. Bár részemről nem bánnám ha végleg beszüntetnék a készpénz használatát.
23. 55Judit (válaszként erre: 10. - Globus)
2023. jan. 29. 17:20
A pénztárosok meggyőznék azt is amit mi szép lassan az önkiszolgálóban elvégzünk. A teherből részesülünk, de a fizetségből nem. Kicsi kedvezmény pedig járhatna a kasszázásért és dupla pakolásért. Én csak akkor kasszázok egyedül, ha sokan vannak amott előttem.
22. kelep3
2023. jan. 29. 17:19

Az online ügyintézésekkel én maximálisan elégedett vagyok...


...de a pontgyűjtő kártyák és boltialkalmazások engem is nagyon bosszantanak! Van olyan bolt, ahová már nem is járok emiatt.

21. andi6020 (válaszként erre: 7. - ,zumba)
2023. jan. 29. 17:09
Moziba, színházba, értelmes programra megyek inkább, mint boltba, postára, hivatalba.
20. Amaunet (válaszként erre: 1. - Fórumnyitó (anonim))
2023. jan. 29. 15:22

Ezért utálod? Ne vedd igénybe ezeket a szolgáltatásokat és máris egyszerűbb lesz az életed - mint cca. 70 évvel ezelőtt.


Nekem semmi bajom ezekkel, mert a kényelmemet szolgálják. Nem kell kánikulában, fagyban utazgatni, sorban állni. Percek alatt elintézhető sok minden és ki sem kell lépnem a házból.

19. globus
2023. jan. 29. 14:10

Fundamentával kb. 6. webbankár üzenetváltásunk van. Hiteles! dokumentumokat hitelesítsünk AVDH-n keresztül, a bank legalább! 2 dolgozója írjon alá, és zárt rendszeren, aláírás nélkül érvényes kivonatra rakassak pecsétet... nem lenne egyszerűbb orra alá tolni az eredeti igazolványokat, doksikat?

Közüzemi szolgáltató nekem még emailre soha nem válaszolt. Az oldalukon található üzenetküldő ablak is annyit ér, mint a szárogatott lófécesz.

18. globus (válaszként erre: 16. - Birebora)
2023. jan. 29. 14:04
Igen, de ha a második még olyan sem lesz, akkor nem kérheted vissza az előzőt. Csak 1 képet tárol a fotókészítő apparátus. Jobban belegondolva, jogos...lenne pár balfék ügyintéző, aki elfelejtene törölni, és több fotód lenne nyilvántartásban 🙂
2023. jan. 29. 13:37

Én szeretem.

Amikor telket vettünk és építkeztünk, hetekig (sőt!) kellett rohangászni a hivatalok között, hogy minden közmű a nevünkre legyen írva stb. És ez már a vége volt, a processz elején is hivatalból hivatalba rohangásztunk (ilyen igazolás, olyan iratok, amolyan kérelem beadása etc.). Mindez természetesen a munkaidőnk kárára. Nekem nagyon nem hiányzik ez.

Eközben norvég ismerősöm teljes mértékben online bonyolította a házvásárlást.

Egyre több országba készpénz nélkül járunk. Mindig utáltam, hogy előre ki kell találni, hogy mennyit fogok költeni, és vagy nem elég, amit viszek, vagy megmarad. (A párom bankja kedvezményesen vált, úgyhogy ez sem gond.)

Olyan programokra (pl. tanfolyamokra) is eljuthat az ember, amelyekre egyébként nehezen, ha vidéken vagy külföldön él.

Satöbbi.

16. birebora (válaszként erre: 13. - Channa*)
2023. jan. 29. 13:10
Nekem csináltak is, még akkor és ott, de az sem lett jobb:) Az üi megmutatta, mondtam Jézusom! És csinált másikat:)
15. Myra
2023. jan. 29. 13:04
En meg szeretem, hogy otthonrol fotelbol fizetem a szamlakat, nem kell sorbanallni orakat, csekkezni, hogy a barataimmal, ismeroseimmel tudom napi szinten a kapcsolatot tartani stb.
14. ,zumba (válaszként erre: 12. - Timycat)
2023. jan. 29. 12:56
Köszönöm, maradok így. Most indulunk programozni!
13. Channa* (válaszként erre: 12. - Timycat)
2023. jan. 29. 12:53

Néhány éve elromlott a gázművek felülete és nem tudtam befizetni a számlámat.


Jelentettem, de nem volt semmi reakció.

Az egyik böngészőben viszont látszott annyira a gomb, hogy a befizetést el tudtam intézni, de azért bementem, hátha nem jó helyre küldtem.


Fogalmuk sem volt semmiről és javasolták, hogy járjak be kifizetni a számlámat, és egyszerűen UFÓnak néztek azért, mert én este akarok, fotelben ülve számlát fizetni.


A másik történetem a digitalizáció ellen van;)


Személyit csináltattam és nem lehetett megnézni a fotót!

Azt mondta a nagyon fiatal ügyintéző, hogy majd látom az elkészült személyin. Én meg mondtam, hogy nekem az késő, most szeretném látni!

Üi reakciója: ne tessék már ennyire hiú lenni!


Már miért ne lehetnék? Nekem kell mutogatnom a ronda fotós személyit....

És tényleg olyan lett a fotó, hogy újat fogok csináltatni;)

12. timycat (válaszként erre: 7. - ,zumba)
2023. jan. 29. 12:43
Ez üldözési mánia. Nekem a digitális technikának hála sokkal több időm van élni az életemet, nem postára, bankba, hivatalba rohanok, hanem barátnőhöz trécselni, vagy családdal programozni.
11. Channa* (válaszként erre: 8. - K-né Zsóka)
2023. jan. 29. 12:40

Remélem ebben is fejlődnek hamarosan!

Ezzel kapcsolatban a rendelkezésre álló tárhely a probléma, valamint sokan még mindig igénylik, hogy nekik ki legyen nyomtatva, hogy tárolni tudja...


Nem tudom, hogy melyik bank volt, de több banknál van videobank, így nincs papír csere;)


És még a legtöbb ügyfélnek nem felel meg a paírmentesség, csak papír alapú kivonata van, ha bármit be kell csatolni, akkor az gondot okoz, stb...

10. globus
2023. jan. 29. 12:32

Kizárólag a banki applikációt használom.

Nem érdekel semmilyen bolt szórólapja, kedvezménye, a nyomtatott sem. Sík ideg vagyok, mikor a boltban pénztárnál ezekkel balfaxkodnak. Önkiszolgáló pénztár semmivel nem gyorsabb, azt csak úgy érzik, mivel "programot" kaptak(pakolászni lehet), viszont elveszi pár ember munkáját. Ettől persze a boltban nem lesz jobb, olcsóbb semmi.

9. Bichi (válaszként erre: 8. - K-né Zsóka)
2023. jan. 29. 12:28
Ezt én sem értem soha, ami a bankokban megy, egy sima ügyintézésre is annyi papír van, mint sehol máshol...
8. K-né Zsóka (válaszként erre: 3. - Channa*)
2023. jan. 29. 11:59
Igaz, viszont a bürokrácia durvább mint volt. A minap előttem a bankban egy fiatal pár személyi hitelt akart felvenni. Ezeregy papírt kitöltöttek, a végén kaptak egy jókora paksamétát és egy későbbi időpontot, mert hiányzott valami igazolás. Még mindig papíralapú minden komolyabb ügyintézés.
1 2 3 4 5 6 7

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook