Technikaóra, mennyire fontos? (beszélgetős fórum)
Alapnak ez is túl sok. Még életemben nem használtam a párhuzamos szelők tételét.
Sem annak a megfordítását. /Már ha van egyáltalán
:-))/
És azt hiszem sosem fogom.
Ennyi erővel semminek nincs értelme megtanulni, iskolába sem kéne járni.
A kör és a körlap is az általános műveltség része, nemcsak az hogy mikor volt a Mohácsi vész. Ráadásul a matematika geometria annyival több is, hogy a logikus gondolkodásra tanít meg.
Nagyapám egy 1000 mester volt. Mindent megcsinált, ami kellett a házkörül. Nem sokra tartom az olyan pasit, aki nem tud egy égőt kicserélni.
Vannak olyan mindennapi dolgok ,amit tudni kell mindenkinek.
Ez egy részlete:
Knausz Imre
Néhány napja elég kemény szavakkal vázolta a magyar közoktatás válságát. Úgy fogalmazott, hogy az iskoláink már egyáltalán nem alkalmasak a műveltség közvetítésére, és csak azért nincs ebből társadalmi katasztrófa, mert még a gyermekekre talán tudnak vigyázni. Tényleg csak gyermekmegőrzőnek jók a magyar iskolák?
Az iskoláknak három egymásra épülő funkciót kellene betölteniük: a gyermekvigyázó, a szelekciót elősegítő és a kultúraközvetítő funkciót. Úgy gondolom, hogy a magyar iskola ezek közül egyiket sem látja el tökéletesen, s azt prognosztizálom, hogy nagyon hamar élesebbé, látványosabbá válik ez a probléma.
Vegyük végig! Mi a baj az iskola ön által említett funkcióival?
Knausz Imre:
Egyetemi docens, a Miskolci Egyetem BTK Tanárképző Intézetének igazgatója,
a Történelemtanárok Egyletének alelnöke,
a Taní-tani című folyóirat főszerkesztője, oktatáskutató, tankönyvszerző
honlap
Az oktatás válságát én alapvetően legitimációs válságnak látom. Törvény szerint kötelező a közoktatás, de egyre kevésbé világos a szereplők számára, hogy mi értelme az egésznek. A felsorolt háromból a legalapvetőbb funkciója az iskolának – ami miatt nélkülözhetetlen egy modern társadalomban – az, hogy a gyerekek legyenek valahol napközben, legyen egy élettér, ahol a gyerekek biztonságban vannak. Ez látszólag persze megoldott, hiszen kötelező a közoktatás. Alapvetően ott vannak az oktatási intézményekben a gyerekek (persze most is vannak, akik kerülik azokat), de van két jól körülhatárolt társadalmi csoport, amelyben egyre inkább megkérdőjelezik, hogy szüksége van-e az iskolára a gyereknek. Az egyik a hagyományos – főleg a vidéki – romatársadalom, amelynek egy jelentős része otthon tartaná a gyerekeket, mert nem szívesen adják őket idegen helyre. Másrészt van egy – igaz nagyon szűk – elitréteg, amely sokkal jobb oktatást képzelne el, és ilyen alapon kérdőjelezi meg a mai iskola szükségességét. Egyre többször látjuk azt is, hogy nem mindig vannak egészen biztonságban a diákok, számtalanszor hallani az úgynevezett „iskolai bullying” jelenségről, amikor az erősebb gyerek hatalmaskodik a gyengébb felett. Mindezen jelek ellenére alapvetően a gyermekvigyázó funkciót még ellátja a közoktatás.
Mint mindent, ezt is lehet jól és rosszul csinálni, tanítani.
Régebben barkácsolás volt, ez sem haszontalan, sok mai gyerek meg sem tudna fogni egy csavarhúzót.... aztán a háztartási gépek, ez talán nem annyira életbevágó most, hiszen már úgy nőnek fel, hogy ezeket automatiikusan jól, jobban hazsnálják, mint a szüleik.
Aztán a mindennapi élet dolgai, hol, melyik területen, milyen összetételű iskolában mi a fontosabb... lehet ez rendkívül hazsnos tantárgy és lehet halál unalom és felesleges időpocsékolás is. RTanulni rá.... hát szerintme itt nem ez az elsődleges, mármint az otthoni tanulás, mégis sokat tanulhatnak a gyerekek.
No,no. Lehet, hogy még csak ezután fogod igazán hasznát venni. Áldani fogod aki erre megtanított.
Még egy két adótörvény , aztán minden tudásra szükség lesz. :-(
Alsóban tanultunk mi is stoppolni is. Jobban stoppoltam mint a lányok.:)
Ilyenre már nincs is szükség.
Akkor a matematikának és a kémiának sincs értelme, mert nem mindenkiből lesz matematikus vagy vegyész.
Nem is ez a célja az általános iskolának, hanem hogy legyen némi rálátása mindenkinek minden területre.
Egy nagyon ,,kedves" tanárnőnek köszönhetően azon tantárgyak közé tartozott, amit általános iskola felső osztályában ki nem állhattam.
Ebben a tanárnőben annyi pedagógiai érzék volt, mint lavór sz@rban a c-vitamin.
És sajnos még mindig tanít....
Mi még gyakszinak hívtuk, gyakorlati foglalkozás volt a neve.
Alsóban fiúk-lányok együtt voltunk, a fiúk is hímeztek keresztszemes terítőt, mi lányok is faragtunk virágcserépbe való karót.
Felsőben külön választottak minket, a fiúk fúrtak-faragtak, mi pedig kötöttünk, horgoltunk, hímeztünk, varrtunk. Én nagyon szerettem, szinte feltöltődtem a gyakorlati órákon. Helyes, nyájas, tyúkanyó típusú gyakszi tanárnőnk volt, a fiúknak pedig korrekt, rendes férfi gyakszi tanáruk.
Na, azért volt, amit nem szerettem: ősszel és tavasszal a suli gyakorlókertjében dolgoztunk, na akkor utáltam meg úgy a kerti munkát, hogy én itthon a kertben SEMMIT nem csinálok.
Lányom 16 éves, nekik alsóban volt technika, de nem igazán bontakoztak ki, nem tudom, a papír hajtogatásnál tovább jutottak-e egyáltalán, azt tudom, hogy tűt, anyagot, cérnát sose kellett vinni. Jó, azért ragasztottak is, ügyeskedtek.
Viszont nyolcosztályos gimibe került 10 évesen, ott egyáltalán nem volt technika óra, ezt simán kihagyták a tanrendből. Szerintem kellene pedig, mert okos, mint a nap, de egy gombot felvarrni, hát az komoly kihívás neki:))
További ajánlott fórumok:
- Empátia - mennyire fontos tulajdonságunk?
- Szerintetek mennyire fontos, hogy valakinek legyen legjobb barátnője? Neked van?
- Kit mennyi idő után vitt haza a barátja? És mennyire fontos ez?
- Csókolózás, mennyire fontos
- Mennyire fontos a pasiknak, hogy a barátnőjüket a társadalom csinos, jó nőnek tartsa?
- Mennyire fontos a külső egy párkapcsolatban?