Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Technikaóra, mennyire fontos? fórum

Technikaóra, mennyire fontos? (beszélgetős fórum)


1 2 3
50. pista55 (válaszként erre: 41. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 21:14
Az általános műveltség is nézőpont kérdése. Ki mondja meg, hogy az a művelt aki tudja a mohácsi vész évszámát? Lehet, hogy aki tudja az áltolánosan művelt, de bármihez amihez egy iskolázatlan paraszt bácsi ért, fogalma sincs. Pedig az lehet, hogy sokkal hasznosabb. Most is lehet, hogy hasznosabb lenne sok egyébnél ha mondjuk minden gyerek megtanulná a kressz szabályait.
49. 06718ca650 (válaszként erre: 45. - F1e23b97ee)
2012. okt. 17. 21:14
ennyi erővel semmit nem kéne tanulnunk, mert én sosem használtam még a pitagorasz tételt sem, Ady szerelmes költészetét, meg a 56os szabadságharcot, meg a lánchegységek kialakulását sem. azért valamiféle logikát csak ad az embernek az ilyesmi. csak jó tanárok kellenének.
48. f1e23b97ee (válaszként erre: 47. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 21:12
A szelőről nekem a kés jut első sorban az eszembe. :-)))
47. 26092879c1 (válaszként erre: 45. - F1e23b97ee)
2012. okt. 17. 21:10
Már az is valami, hogy tudod mi az a párhuzamos, meg mi az a szelő.
46. 26092879c1 (válaszként erre: 45. - F1e23b97ee)
2012. okt. 17. 21:09
Akkor csak a gondolkodásod, logikád fejlődött tőle, úgy hogy észre sem vetted.
45. f1e23b97ee (válaszként erre: 42. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 21:08

Alapnak ez is túl sok. Még életemben nem használtam a párhuzamos szelők tételét.


Sem annak a megfordítását. /Már ha van egyáltalán

:-))/


És azt hiszem sosem fogom.

44. 26092879c1 (válaszként erre: 29. - Pista55)
2012. okt. 17. 21:07
Ez igaz, de egy általános rálátásnak akkor is kell lennie, hogy legalább tudja az ember hogy mit keres, és össze tudja rakni az információt. Aki nem járt általános iskolába az kereshet a neten akármit matematikából, a szavakat sem fogja érteni.
2012. okt. 17. 21:07
lenne értelme, én nem is szerettem hogy technikaórán sokszor csak beszélgettünk... annyi mindent lehetett volna csinálni, de hát olyan tnárokkal.. áh.
42. 26092879c1 (válaszként erre: 28. - F1e23b97ee)
2012. okt. 17. 21:04
Általános iskolában, és középiskolában csak az alapokat tanítják. Én szigorlatoztam matematikából, az az igazi! :)
41. 26092879c1 (válaszként erre: 26. - Pista55)
2012. okt. 17. 21:03

Ennyi erővel semminek nincs értelme megtanulni, iskolába sem kéne járni.

A kör és a körlap is az általános műveltség része, nemcsak az hogy mikor volt a Mohácsi vész. Ráadásul a matematika geometria annyival több is, hogy a logikus gondolkodásra tanít meg.

40. pista55 (válaszként erre: 39. - Era06)
2012. okt. 17. 21:02
Nem is az iskolában tanulta meg az ezer mesterséget.:)
39. era06
2012. okt. 17. 20:59

Nagyapám egy 1000 mester volt. Mindent megcsinált, ami kellett a házkörül. Nem sokra tartom az olyan pasit, aki nem tud egy égőt kicserélni.

Vannak olyan mindennapi dolgok ,amit tudni kell mindenkinek.

2012. okt. 17. 20:58

Ez egy részlete:


Knausz Imre


Néhány napja elég kemény szavakkal vázolta a magyar közoktatás válságát. Úgy fogalmazott, hogy az iskoláink már egyáltalán nem alkalmasak a műveltség közvetítésére, és csak azért nincs ebből társadalmi katasztrófa, mert még a gyermekekre talán tudnak vigyázni. Tényleg csak gyermekmegőrzőnek jók a magyar iskolák?


Az iskoláknak három egymásra épülő funkciót kellene betölteniük: a gyermekvigyázó, a szelekciót elősegítő és a kultúraközvetítő funkciót. Úgy gondolom, hogy a magyar iskola ezek közül egyiket sem látja el tökéletesen, s azt prognosztizálom, hogy nagyon hamar élesebbé, látványosabbá válik ez a probléma.


Vegyük végig! Mi a baj az iskola ön által említett funkcióival?

Knausz Imre:

Egyetemi docens, a Miskolci Egyetem BTK Tanárképző Intézetének igazgatója,

a Történelemtanárok Egyletének alelnöke,

a Taní-tani című folyóirat főszerkesztője, oktatáskutató, tankönyvszerző

honlap



Az oktatás válságát én alapvetően legitimációs válságnak látom. Törvény szerint kötelező a közoktatás, de egyre kevésbé világos a szereplők számára, hogy mi értelme az egésznek. A felsorolt háromból a legalapvetőbb funkciója az iskolának – ami miatt nélkülözhetetlen egy modern társadalomban – az, hogy a gyerekek legyenek valahol napközben, legyen egy élettér, ahol a gyerekek biztonságban vannak. Ez látszólag persze megoldott, hiszen kötelező a közoktatás. Alapvetően ott vannak az oktatási intézményekben a gyerekek (persze most is vannak, akik kerülik azokat), de van két jól körülhatárolt társadalmi csoport, amelyben egyre inkább megkérdőjelezik, hogy szüksége van-e az iskolára a gyereknek. Az egyik a hagyományos – főleg a vidéki – romatársadalom, amelynek egy jelentős része otthon tartaná a gyerekeket, mert nem szívesen adják őket idegen helyre. Másrészt van egy – igaz nagyon szűk – elitréteg, amely sokkal jobb oktatást képzelne el, és ilyen alapon kérdőjelezi meg a mai iskola szükségességét. Egyre többször látjuk azt is, hogy nem mindig vannak egészen biztonságban a diákok, számtalanszor hallani az úgynevezett „iskolai bullying” jelenségről, amikor az erősebb gyerek hatalmaskodik a gyengébb felett. Mindezen jelek ellenére alapvetően a gyermekvigyázó funkciót még ellátja a közoktatás.

37. pista55 (válaszként erre: 36. - Pan Dóra)
2012. okt. 17. 20:52
Sajnos itt nekem sem.
36. Pan Dóra (válaszként erre: 34. - Pista55)
2012. okt. 17. 20:48
Nem működik a link :(
35. d71ef05a8e (válaszként erre: 25. - Pista55)
2012. okt. 17. 20:44
Már hogyne lenne:) Nem értem... olyan gazdagok lettünk pont most, hogy minden lyukas zoknit azonnal a kukába dobhatunk? De még ha jelenleg így is lenne, ki tudja, mit hoz a jövő a mai gyerekek számára? Én mondjuk nem az iskolától várom, de alap dolgokra szeretném megtanítani a gyerekem: a varrás alapjai, kenyérsütés, konyhakert gondozása, stb. Ezek vannak olyan fontos ismeretek, mint a körlap fogalma, az biztos:)
34. pista55 (válaszként erre: 31. - Pan Dóra)
2012. okt. 17. 20:43
2012. okt. 17. 20:41

Mint mindent, ezt is lehet jól és rosszul csinálni, tanítani.


Régebben barkácsolás volt, ez sem haszontalan, sok mai gyerek meg sem tudna fogni egy csavarhúzót.... aztán a háztartási gépek, ez talán nem annyira életbevágó most, hiszen már úgy nőnek fel, hogy ezeket automatiikusan jól, jobban hazsnálják, mint a szüleik.


Aztán a mindennapi élet dolgai, hol, melyik területen, milyen összetételű iskolában mi a fontosabb... lehet ez rendkívül hazsnos tantárgy és lehet halál unalom és felesleges időpocsékolás is. RTanulni rá.... hát szerintme itt nem ez az elsődleges, mármint az otthoni tanulás, mégis sokat tanulhatnak a gyerekek.

32. pista55 (válaszként erre: 30. - Era06)
2012. okt. 17. 20:39
Majd itt megkeresem.:)))
31. Pan Dóra (válaszként erre: 27. - Pista55)
2012. okt. 17. 20:38
Hát az a "valaki" tuti, nem az eszéről híres :S
30. era06 (válaszként erre: 25. - Pista55)
2012. okt. 17. 20:37

No,no. Lehet, hogy még csak ezután fogod igazán hasznát venni. Áldani fogod aki erre megtanított.

Még egy két adótörvény , aztán minden tudásra szükség lesz. :-(

29. pista55 (válaszként erre: 28. - F1e23b97ee)
2012. okt. 17. 20:34
Pedig sok időt vesz igénybe ezek megtanulása és bárki bármikor megnézheti a számítógépén pár kattintással ha érdekli. Akinek meg nincs számítógépe azt nem is hiszem, hogy érdekli az ilyesmi. Változott a világ, de az oktatás nem tudom követte-e!
28. f1e23b97ee (válaszként erre: 26. - Pista55)
2012. okt. 17. 20:28
Erről nekem is ez a véleményem. Aki a későbbiek során a matematikával kíván foglalkozni az majd megtanulja ott ezeket a számukra nagyon fontos, ám mások számára jelentéktelen dolgokat.
27. pista55 (válaszként erre: 24. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 20:19
Az általános iskolának, mondta valaki egyszer, a gyerekmegőrzés a célja.
26. pista55 (válaszként erre: 24. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 20:09
Nincs is értelme mindennek ezekben a tantárgyakban. Az alap dolgokat el kéne magyarázni érthetően, de mi értelme mondjuk matematikában azt megtanulni mindenkinek, hogy mi a körlap vagy a körvonal fogalma. Gondolom ezt mindenki tanulta, de kíváncsi lennék, hogy hányan tudnák leírni most itt.
2012. okt. 17. 20:04

Alsóban tanultunk mi is stoppolni is. Jobban stoppoltam mint a lányok.:)

Ilyenre már nincs is szükség.

24. 26092879c1 (válaszként erre: 21. - Pista55)
2012. okt. 17. 20:02

Akkor a matematikának és a kémiának sincs értelme, mert nem mindenkiből lesz matematikus vagy vegyész.

Nem is ez a célja az általános iskolának, hanem hogy legyen némi rálátása mindenkinek minden területre.

23. f1e23b97ee (válaszként erre: 1. - 0c97f662c3)
2012. okt. 17. 20:02

Egy nagyon ,,kedves" tanárnőnek köszönhetően azon tantárgyak közé tartozott, amit általános iskola felső osztályában ki nem állhattam.


Ebben a tanárnőben annyi pedagógiai érzék volt, mint lavór sz@rban a c-vitamin.


És sajnos még mindig tanít....

2012. okt. 17. 20:00

Mi még gyakszinak hívtuk, gyakorlati foglalkozás volt a neve.

Alsóban fiúk-lányok együtt voltunk, a fiúk is hímeztek keresztszemes terítőt, mi lányok is faragtunk virágcserépbe való karót.

Felsőben külön választottak minket, a fiúk fúrtak-faragtak, mi pedig kötöttünk, horgoltunk, hímeztünk, varrtunk. Én nagyon szerettem, szinte feltöltődtem a gyakorlati órákon. Helyes, nyájas, tyúkanyó típusú gyakszi tanárnőnk volt, a fiúknak pedig korrekt, rendes férfi gyakszi tanáruk.

Na, azért volt, amit nem szerettem: ősszel és tavasszal a suli gyakorlókertjében dolgoztunk, na akkor utáltam meg úgy a kerti munkát, hogy én itthon a kertben SEMMIT nem csinálok.

Lányom 16 éves, nekik alsóban volt technika, de nem igazán bontakoztak ki, nem tudom, a papír hajtogatásnál tovább jutottak-e egyáltalán, azt tudom, hogy tűt, anyagot, cérnát sose kellett vinni. Jó, azért ragasztottak is, ügyeskedtek.

Viszont nyolcosztályos gimibe került 10 évesen, ott egyáltalán nem volt technika óra, ezt simán kihagyták a tanrendből. Szerintem kellene pedig, mert okos, mint a nap, de egy gombot felvarrni, hát az komoly kihívás neki:))

21. pista55 (válaszként erre: 20. - Era06)
2012. okt. 17. 19:59
Akit érdekelnek ezek a dolgok, megtanulják, ha nem, hiába is erőlködnek. Tudok én sok olyan pedagógusról is aki egy szöget sem biztos, hogy be tudna verni a falba mert nem volt soha rászorulva, de ha muszáj lenne, csak utána nézne, hogyan is kell. Egyre kevesebb idő is van már technika órára. Annak keretében tanulják az informatikát is és többnyire inkább gépeznek. Ahol kert van, ott meg a gyerekek egy része nyíltan megmondja, hogy ő nem kapál mert nem akar paraszt lenni.
1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook