Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Technikaóra, mennyire fontos? fórum

Technikaóra, mennyire fontos? (beszélgetős fórum)


1 2 3
80. pista55 (válaszként erre: 79. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 22:51
Jellemző itt sok minden amit el sem hinnél. A fiamék, nem most volt már, szakközépben angol órán kártyázhattak a tanárral, vagy aki nem kártyázott, azt csinált amit akart. Csoda, hogy nem tanultak meg angolból sok év alatt annyit mint amennyit én itt a neten fél év alatt meg tudnék tanulni?
79. 26092879c1 (válaszként erre: 78. - Pista55)
2012. okt. 17. 22:28
Ez nem a technika tananyag hibája, hanem annak gyakorlatáé. De nem hinném hogy ez jellemző.
78. pista55 (válaszként erre: 77. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 22:26
Úgy merülhet fel, hogy ez jelenti sok pedagógusnak a technika órát mint amit gyöngyszemű írt.
2012. okt. 17. 22:18

Az egész életünket áthatja a technika, technikai esztözök vesznek körbe bennünket, ez az ami emberré tett minket, kezdve az ősember primitív szerszámaitól, fegyvereitől a mai szuperszámítógépekig. Az emberek jelentős része ezzel foglalkozik.


Nem is értem a kérdést, hogy merülhet fel valakiben ez egyáltalán.

2012. okt. 17. 22:13

Gyakorlati óra volt nálunk én szerettem, nekem az jobban ment mint aki matekból.... volt jó... kilehetett szűrni ki merre menjen majd az életben...

A fiam nemrég végzett az általánosban de a technika órán soha nem csináltak semmit, szabad foglalkozás volt, :-( a tanár addig laptopozott. :-( Mérges voltam, mert eszembe jutott milyen jó dolgokat készítettünk annak idején a mi időnkben, így még az alapokat sem tanulták meg aminek hasznát vehetnék az életben...

Jó tudom én is megtudom tanítani, de akkor minek veszi fel a fizetését az a "tanár". :-(

75. 26092879c1 (válaszként erre: 74. - Pista55)
2012. okt. 17. 22:11
Nem tudom hogy mi magyarok mennyire vagyunk jók benne, de van egy olyan érzésem, hogy a japánok, németek jobbak. :)
74. pista55 (válaszként erre: 71. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 22:09

Gyengülünk matekból és tudásból?:)))

Mintha ezen a téren visszafelé fejlődnénk.

73. 26092879c1 (válaszként erre: 70. - Pista55)
2012. okt. 17. 22:06
Pedig ez pont az, amit nem bemagolni kell, hanem megérteni.
72. f1e23b97ee (válaszként erre: 67. - Pista55)
2012. okt. 17. 22:05
Nem is akarom érteni, mert nem érdekel. Sosem fog szükségem lenni rá. Ha pedig lesz, akkor tudni fogom kitől kell megkérdezni :-))
71. 26092879c1 (válaszként erre: 69. - F1e23b97ee)
2012. okt. 17. 22:05

Értem, de ez nem az oktatás hibája.

Ha jobban megnézzük az országok fejlettsége, a civilizáció foka is összefüggést mutathat a matematikai tudás szintjével.

70. pista55 (válaszként erre: 68. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 22:03
Szerintem ezt egy átlag ember így nem tudja felfogni ha nem magyarázzák el neki másképpen is. Még ha fel is tudja fogni, a szöveg olyan, hogy egyszerűen nehéz megjegyezni.
69. f1e23b97ee (válaszként erre: 66. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 22:01
Ez a problémám :-)))
68. 26092879c1 (válaszként erre: 67. - Pista55)
2012. okt. 17. 21:54

Az elég baj ha ezt valaki felnőtt fejjel sem érti. Gyerekként gondolkodik rajta, majd amikor megérti, ez és az ilyen dolgok hozzájárulnak egy téri szemlélet kialakításában, ami az életben hasznos.

Az intelligenciateszteknek külön részei a téri feladatok.

67. pista55 (válaszként erre: 65. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 21:50

Például amit írtam is. A geometria amúgy hasznos, ha területszámításról szól meg olyasmiről amit használni is lehet valamikor, de a körlap fogalmát miért kell megtanulni. Még felnőtt fejjel is elég nehéz mert kacifántosan van szerintem megfogalmazva. Ezt lehet, hogy bemagolja a jó tanuló diák, de nem biztos, hogy így érti is.



Körlap: Adott ponttól (középponttól), sugárhossznál nem nagyobb távolságra lévő pontok halmaza a síkon.

66. 26092879c1 (válaszként erre: 64. - F1e23b97ee)
2012. okt. 17. 21:46

A számok áthatják az életünket, bármilyen területre is tévedünk.

Még az a parasztbácsi is jobban fog gazdálkodni, aki kijárta a 8 elemit, mint az aki soha nem járt iskolába.

65. 26092879c1 (válaszként erre: 63. - Pista55)
2012. okt. 17. 21:44
Pl.?
64. f1e23b97ee (válaszként erre: 62. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 21:43

Én biztos voltam benne, hogy nem a matek, kémia, fizika irányba fogok elindulni.


Sosem érdekeltek a számok. Sőt...

2012. okt. 17. 21:43
Szerintem nem hülyeség egyik tantárgy sem, csak vannak benne olyanok amikkel kár szenvedtetni a gyerekeket.
62. 26092879c1 (válaszként erre: 61. - F1e23b97ee)
2012. okt. 17. 21:40

Biztos?

Még ha igaz is, ki tudja előre hogy kit merre sodor az élet?

61. f1e23b97ee (válaszként erre: 49. - 06718ca650)
2012. okt. 17. 21:32
Persze a mondandómban volt némi túlzás is, de az életem során eddig többször volt szükségem irodalmi, földrajzi, vagy történelmi ismereteimre, mint a matematikaira.
60. 26092879c1 (válaszként erre: 57. - D71ef05a8e)
2012. okt. 17. 21:28
Mélyen egyetértek, és igaz ez a technika órára is.
59. pista55 (válaszként erre: 57. - D71ef05a8e)
2012. okt. 17. 21:25
Ez amit leírtál nagyon jó. Ezt is taníthatnák például.:))
58. pista55 (válaszként erre: 55. - 06718ca650)
2012. okt. 17. 21:23
Hát lehet. Sok évszámot én sem jegyeztem meg, de azt nem tudom miért, ez mégis megmaradt a fejemben.:)))
57. d71ef05a8e (válaszként erre: 41. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 21:21

Ezzel egyetértek. A matematika órák legfontosabb célja és értelme a problémamegoldó készsége fejlesztése, a logikus, rendszerezett gondolkodás elsajátítása. Nem lényegtelen, de ezekhez képest sokadlagos szempont, hogy konkrétan emlékszünk-e felnőttként a másodfokú egyenlet megoldóképletére, ha amúgy nem használjuk.


Tudjátok, addig, amíg recepteknél megkérdezik sokan, hogy ha a recept teszem azt 34X24-es tepsire lett kiírva, de nekik csak 25X20-as van, akkor miből mennyivel kell kevesebb, addig nekem ne mondja senki, hogy felesleges a matematika:)


De az irodalomnak sem az a célja már elsősorban, hogy konkrét műveket és szerzőket ismerjünk, mert az az alapműveltség része. Valóban része, de ennél sokkal fontosabb, hogy világnézetek különbözőségeit ismerjük fel, fogadjuk el, viszonyítsuk hozzá a sajátunkat, ismerjük fel, ha változtunk, ismerjük fel az érzéseinket és tudjunk róla mások számár ais érthetően bezsélni. Meggyőződésem, hogy jobbak lennének az emebri kapcsolatok, ha erre mind képesek lennénk.


Nem szabad ott leragadni, hogy konkrétan minek tudni a Pitagorasz-tételt, vagy hogy ki írta A koci-út az éjszakában c. verset...........

56. pista55 (válaszként erre: 49. - 06718ca650)
2012. okt. 17. 21:21
Én mondjuk használtam már sokszor a pitagórasz tételt mert az éppen hasznos barkácsolásnál::)))
55. 06718ca650 (válaszként erre: 50. - Pista55)
2012. okt. 17. 21:17
sok paraszt bácsi jobban tudja mikor volt a miohácsi vész, mint egy oskolás. :)
54. pista55 (válaszként erre: 44. - 26092879c1)
2012. okt. 17. 21:17
Én nem mondtam, hogy ne járjon iskolába.
53. 26092879c1 (válaszként erre: 50. - Pista55)
2012. okt. 17. 21:16
Tudtommal azt is tanítják.
52. 26092879c1 (válaszként erre: 48. - F1e23b97ee)
2012. okt. 17. 21:15
Na ugye! Van is összefüggés, már megérte. :)
51. era06 (válaszként erre: 40. - Pista55)
2012. okt. 17. 21:15

:-),az élet iskolájában.

Valódi iskolára nem volt lehetősége

1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook