Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Szerintetek a mostani 2.-os matek nehezebb, mint a 80-as években volt?mi is tanultuk már 2.-ban a szorzást?stb fórum

Szerintetek a mostani 2.-os matek nehezebb, mint a 80-as években volt?mi is tanultuk már 2.-ban a szorzást?stb (beszélgetős fórum)


2010. szept. 17. 11:34
Mi is másodikban tanultuk a szorzótáblát - a lányomék is most fogják a második félévben.
29. Nusika74 (válaszként erre: 21. - 7cdf5b0d96)
2010. szept. 14. 14:23
Szerintem is változtak a gyerekek,semmi tisztelettet nem mutatnak a tanárok iránt,és ez az én gyerekeimre is igaz sajnos.Minden nap mikor megyek a gyerekekért ,az oszályban teljes a káosz ,orditoznak,futkoznak,verekszenek ,a tanárnő meg szegény próbálja túl kiabálni a ricsajt.A trágár és csúnya beszédről már nem is szólva ami a gyerekek között megy. Ha elkapom a gyerekemet hogy mi ez a viselkedés még ő áll a pártjára hogy nem csak az enyém ilyen rossz.A mi időnkben ilyen nem volt ,ha jött a tanár a folyóson, már vigyázba álltunk.Én személy szerint jobban örülnék ,ha nagyobb lenne a fegyelem az iskolában,mert itthon sincs megengedve minden,és ha van fegyelem a gyerek tudja mihez tartani magát,az órákon jobban figyel és akkor nem okoz gondot ha egy picit nehezebb a tananyag.
28. 7cdf5b0d96 (válaszként erre: 26. - Tücsimücsi)
2010. szept. 14. 13:22
Hát,nekem is elég meglepő volt..Elsősorban valóban nem az éltanulókra kell gondolni,de közöttük is akad bizony olyan,aki meglepetést tud okozni...Három héttel ezelőtt voltam nőgyógyászaton rákszűrésen,mikor kijött az előttem lévő nő.Balról ráköszön egy fiú,hogy "CSÓKOLOM TANÁRNŐ!".Egy durván 14-15 év körüli fiú volt (kisebbség,de basszus akkor is nagyon fiatal),mellette ült a barátnője,köntösben,hálóingben,szemmel láthatóan nem sok volt már neki hátra a szülésig..A nő nézi a fiút.."Szervusz Gyuszikám!Ugye nem a tiéd a gyerek?!" Erre az bólogat nagy szomorúan...A nő első mondata az volt,hogy "Ugye ezt te se gondoltad komolyan?!"...
27. virgilius (válaszként erre: 25. - 7cdf5b0d96)
2010. szept. 14. 11:30
Na nem erre gondoltam, hanem tényleg a tananyagra, meg úgy általában az intelligenciára. :)
26. tücsimücsi (válaszként erre: 25. - 7cdf5b0d96)
2010. szept. 14. 11:27
hatodikosok? ez komoly? Gondolom nem az éltanulók között vannak...
25. 7cdf5b0d96 (válaszként erre: 23. - Virgilius)
2010. szept. 14. 09:57
Megdöbbentően okosak,ez tény,de én azt tapasztaltam,hogy sokszor nem olyan témákban "okosak",ami egy gyerekhez tartozna.Negyedikeseket tanítottam,és sokszor csak lestem,hogy milyen felnőtt témákhoz szóltak hozzá..Engem anno negyedikesként marhára nem érdekeltek a választások,stb.Most meg már a hatodikosak nemi életet élnek...Na ez nálunk nem volt annak idején..Persze tisztelet a kivételnek,most is vannak tehetséges gyerekek :).
24. 7cdf5b0d96 (válaszként erre: 22. - Virgilius)
2010. szept. 14. 09:52
Más az,ha tanárként mész be abba az osztályba, és más az is,amikor szülőként látogatsz meg olyan órát,ami remekül elő van készítve, a gyerekek fel vannak készítve,hogy ma itt lesznek a szülők,stb. :)Valószínűleg tényleg szerencséd van a sulival :).
23. virgilius (válaszként erre: 22. - Virgilius)
2010. szept. 14. 09:37
Sőt, igaziból én úgy látom, éppen hogy megdöbbentően okosak a mai gyerekek. Tavaly én készítettem fel a fiamék csapatát a matekversenyre, és imádnivalóak voltak, annyi mindent tudtak, hogy az hihetetlen. :)
22. virgilius (válaszként erre: 21. - 7cdf5b0d96)
2010. szept. 14. 09:35
Két általános iskolásom van jelenleg, egy másodikos és egy negyedikes, úgyhogy elég sokat járok alsós osztályban. :) Sem a gyerekeket, sem a pedagógusokat nem látom rosszabbnak, mint a "mi időnkben" voltak, sőt. Biztos szerencsénk van a sulinkkal, de a hajdani osztálytársaim sem olvastak-számoltak jobban. Anyukám eleget hallgatta ugyanezt a műsort a szülőiken, mint amit most írtok ebben a topikban. :)
21. 7cdf5b0d96 (válaszként erre: 14. - Virgilius)
2010. szept. 14. 09:25
Mint mondtam,másak lettek a gyerekek is..Azért az én osztályomban anno nem volt olyan,aki harmadikosként még szótagolva olvasott volna...(Igaz,mi még tiszteltük a tanárokat,nem dumáltunk nekik vissza,eszünkbe se jutott.)Hidd el,meglepődnél,ha mostanság bemennél egy osztályba..De nem védem a kollégákat sem, mert rengeteg van köztük olyan,akinek semmi kedve tanítani,egyszerűen csak azért van ott,mert ez a végzettsége,aztán kész.Amikor én végeztem a főiskolán,akkor az egyik dékán megkérdezte a csoportot,hogy ki akar ténylegesen tanítani.15-ből 6 ember tette fel a kezét..És sajnos sok olyan van közöttük,aki nem kap más állást,és mégis tanítani megy,de mivel nem ehhez volt kedve (csak kellett egy diploma),nem csinálja szívvel-lélekkel.Leadja az anyagot,és ennyi,az egyes témazáró után meg rá lehet fogni,hogy nem tanul a gyerek.Elrettentő példaként tudom felhozni az egyik csoporttársamat..Általános tanító szakon belül német műveltségterületre jártunk,ami azt jelenti,hogy ha teljesítettél minden tárgyat a németen belül (tök mindegy,hogy ötössel vagy kettessel),automatikusan kapsz a diploma mellé egy igazolást arról,hogy az általad elvégzett német szak államilag elismert,felsőfokú C típusú nyelvvizsgának felel meg.Na most az én csoporttársam még a negyedik év végén is katasztrofálisan beszélt/írt németül,még a legegyszerűbb szituációkban is tele volt alapvető nyelvtani hibákkal.Ma Budapesten dolgozik egy német nemzetiségi (!) iskolában,ahol ugye a legtöbb tantárgyat bizony német nyelven tanítják..El lehet képzelni,hogy miket tanít egy olyan ember alsó tagozaton a gyerekeknek németből alapozásként,aki maga sem beszéli ezt az idegennyelvet...Vannak igazán jó pedagógusok,de azok a régi,nagy egyéniségek számomra eltűntek az oktatásból.És ez baj.
2010. szept. 14. 09:21

Szerintem matekból már több mindent tanulnak a mostani gyerekek, mint mi.

Viszont a szorzás-osztás nem nehezebb, ugyanolyan.

A lányommal tavaly dec.-ben már elkezdtem tanulni a szorzótáblát, január végére mire kezdék tanítani a suliba, már tudta az összest. Mi is másodikba tanultuk a szorzást.

19. c95c921ae7 (válaszként erre: 18. - Virgilius)
2010. szept. 14. 09:16
Na ebben egyet értünk:)
18. virgilius (válaszként erre: 17. - C95c921ae7)
2010. szept. 14. 09:14
Végül is valóban mindegy, a kérdésre válaszolva: szerintem abszolút nem nehezebb a mostani anyag, mint a régi, csak mindig divat ezen siránkozni. :)
2010. szept. 14. 09:13
Igen simán osztást írtam..a 2.-os anyag volt a téma..gondoltam, aki érintett és benne van, tudja miről beszélünk. Egyébként a részekre osztás is osztás..szal nem értem mi a probléma. Az osztás legegyszerűbb fajtája. Szorzást is tanulnak később írásban, többjegyűvel ..mégis tudjuk, hogy 2. -os szorzás esetén mit értünk. Mindegy. Ezen kár vitatkozni. Csak azt mondtad, csak szorzást és bennfoglalást tanulnak..és erre írtam.
16. virgilius (válaszként erre: 15. - C95c921ae7)
2010. szept. 14. 09:10
A 6-osban simán osztást írtál. Én is tudom, mi a különbség.
15. c95c921ae7 (válaszként erre: 13. - Virgilius)
2010. szept. 14. 09:08
Részekre osztást mondtam, nem rendes osztást. De akkor is az a neve..és azt is jelenti..mert osztanak, csak maradék nélkül, a szorzótábla alapján. 1.-2.-osztályban szoktam tanítani.
14. virgilius (válaszként erre: 10. - 7cdf5b0d96)
2010. szept. 14. 09:07
Szerintem a mi időnkben ugyanerre panaszkodtak a szülők, aztán mégis leérettségizett a nagy többség.
13. virgilius (válaszként erre: 11. - C95c921ae7)
2010. szept. 14. 09:05
A most negyedikesemnél láttam, hogy tanulják, szvsz egyáltalán nem ugyanaz. Harmadikban volt a rendes osztás, és kétjegyűvel pedig idén lesz.
2010. szept. 14. 09:01
Igaza van a 10. hozzászólónak én is felvetettem már jóval korábban azt a kérdést miért tanítják a felsőfokú matamatikai egyenleteket, mert ezeket egyáltalán nem is használják éltükben a tanulók sohasem a négy alapműveletre van inkább szükség, de azzal is nehezen boldogulnak. A tanárok nem tudtak felelni nem csodálkozom sokan nehezen értik meg és sokan hadilábon állnak vele. Üdv.Ágnes
11. c95c921ae7 (válaszként erre: 7. - Virgilius)
2010. szept. 14. 08:55
De igen..a részekre osztás és a bennfoglalás 2. os anyag. Nagyjából ugyan az..csak mégsem.
2010. szept. 14. 08:55

Sziasztok!Tanítóként végeztem (egy ideig gyakoroltam is a szakmát). Szerintem nehezebb a másodikos matek,mint a mi időnkben (én '83-ban születtem).Annyiból nehezebb,hogy sokkal több mindennel bővült ki a tananyag a teljes 8 évet tekintve,így aztán sietni,kapkodni kell mindennel,hogy beleférjen az elképzelt éves ütemtervbe.Sajnos nemcsak a tananyag lett más,hanem a gyerekek is...Én sem vagyok túl öreg,de a mi időnkben azért nagyon sok kiemelkedően tehetséges gyerek járt az iskolákba.Számomra döbbenet volt tapasztalni a tanítási gyakorlatokon,hogy a mostani kisdiákok (tisztelet a kivételnek) hihetetlenül lassúak,alig értenek meg egyszerűbb összefüggéseket is,és ez sajnos nem csak a matematikára vonatkozik,hanem például a magyarra is,ahol egy egyszerű,egy oldalas szöveg lényegét sem tudják összefoglalni a saját szavaikkal.

Én nagyon nem értek egyet ezzel az egész tananyagrendszerrel.Szerintem az első négy osztálynak arról kellene szólnia matematikából,hogy a gyerek megtanuljon biztonságosan,abszolút flottul,mindennapokban is használhatóan összeadni,kivonni,szorozni,osztani,és ehhez tennék még szöveges feladatokat.Ennyi.Helyette teletömik a fejüket olyan marhaságokkal (felsőbb osztályokban is),amiket -valljuk be- a későbbi életünk során mi magunk sem használunk..Középiskolában jön hozzá a logaritmus,meg minden,de szerintem teljesen fölöslegesen,mert ezek a diákok még az alapműveletekkel is hadilábon állnak..

2010. szept. 14. 08:51
Nekünk első utáni nyári szünetre adták fel a szorzótáblát.
2010. szept. 14. 08:50
Rendszerváltás óta sokat változott az oktatás miután sokkal gyorsabban tanítanak, mert szoros a tanterv és nincs elég idő arra, hogy a szorzást megtanulják rendesen és nem beszélve arról magasabb a követelmény és nehezebb lett az anyag a gyerekek pedig túl vannak terhelve. A szülőknek pedig nehéz követni. Üdv.Ágnes
2010. szept. 14. 08:46
Az osztást nem tanulják másodikban, és mi sem tanultuk. Max a bennfoglalást.
6. c95c921ae7 (válaszként erre: 1. - 325b42d966)
2010. szept. 14. 08:46
Hidd el nagyjából ugyan ezeket, hasonló módszerekkel tanultuk. A 2.-os anyag a 100-as számkör, szorzás, osztás, bennfoglalás volt.
2010. szept. 14. 08:45
mi is masodikban tanultuk a szorzas-osztast..
2010. szept. 14. 08:45
Szerintem a mostani könnyebb, mint amit mi tanultunk. Én az a bizonyos kísérleti évfolyam voltam anno, halmazelmélet, számrendszerek indításnak. A mostani újra a hagyományos.
2010. szept. 14. 08:43
Első év végén szólt a tanárnéni, hogy a nyáron el lehetne kezdeni tanulni a szorzótáblát..ez '82-83 -ban volt.
2010. szept. 14. 08:42

azt hiszem hogy már nekünk is tanították a szorzótáblát ennyi idősen.

Szerintem a tanár nénit kéne megkérdezni, hogy ő milyen módszert használ, hogyan tudsz segíteni...

2010. szept. 14. 08:41
hogyan lehet itthon segíteni a matekban úgy hogy ne zavarjam össze vele a gyereket?szerintem mi sokmindent másképp tanultunk régen?!

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook