Mire tanít a magyar iskola? (beszélgetés)
:) Én is erre készülök, csak halogatom. A cipész lyukas cípője :)
Amúgy fogalmam sincs, mire és kinek jó, szerintem senkinek. De ez kit érdekel?
na erről mesélhetnék... egyszerűen nem értem!! a tanrokat... kb heti szinten tallkozom felvételizőkkel, és volt suli, ahova én kellett beküldjem a szablyokat, mert egyszerűen nem képesek elmodnani a dikoknak, hogy csak szaktrgyi felvételivel is begyalogolhatnak jó szakokra.
borzalom... És stresszelik őket, hogy úristen nem lesz midnenből 80% feletti az érettségi, holott a pontszmítsnl ha van két emelt, a többit figyelembe se veszik, ha jók az emeltek, elég ha sikerültek . (ltalban azért nem éppen csak sikerülni szoktak nyílvn..)
És ezt nem értem... miért nem lehet elmondani legalább azoknak, akik mondjuk fiz mat extra jók, de ltszik, ha megfeszül se lesz 5 ös nyelvtanja, emrt nem tud jól helyesírni. Vagy aki biosz kémis, És nem megy neki a verselemzés.. vagy fordítva humnra is ugyanúgy igaz ez... Miért nem lehet nekik szólni, hogy ááccsssiiii. kinek jó ez??
:D :D :D
dehogy, csak őszinte ;)
igen, én is ezt ltom... Olyan emberek taníthatnak jelenleg sok helyen alsóban, akikre a döglött egerem nem bíznm r jószívvel.
szerintem az egyik legnagyobb baklövés a képesítés nélkküli tanítók, mapközisek kirúgsa volt annó a rendszerből. ezt az alsótagozat, és a szakképzések középsulikban olyan szinten megsínylették, hogy , ... á, nem is tudom mit lehet modnani a jelenleg uralkodó helyzetre, amikro a tanító tanítókat szekljk az egyengyerekgyrtók...
Nem csak alsóban.
A természettudományos oktatás katasztrófa, az irodalom arra jó, hogy a gyerek megutálja az oktatást.
Művészettörténet órán a tanár kedvenc témája: Hawking miért hülye, és maga a sátán. Ja, és a lányom csuklásával szabotálta az órát :D
Igen :(
Alsóban óriási bajok vannak, amik miatt felsőben már óriási hiányosságokkal indul egy csomó gyerek.
Sajnos olyan mintha senki nem hinné el, hogy máshogy is lehet... pedig lehet és nem véletlen hogy egyre többen próbálnak valamilyen módon menekülni a rendszerből.
Szerintem ez a rendszer mindenkinek rossz. A reálosnak, humánosnak, jobb és gyengébb képességűnek egyaránt.
Akinek nem egyenkocka feje van az szív végig.
igen, de az alsón, ltalnoson túljutni relosként mindig is pocsék volt.
Később a legtöbbnél bejün a leszaromtabletta. Töri, magyar, stb, simán puskzható, a fizika, kémia, biosz, meg a magyar sulis anyag egy vicc, simán natgeo, spektrum, meg nettel ráragad a reálos gyerekekre. csak a dogkra kell bejrni. (régen meg élet és tudomnnyal)
na errős is tudnék mesélni, hivatsos egyetemszédelgő vagyok ;)
tényleg órisi különbségek tudnak lenni. De ha az ember olyat tanul, amit tényleg akar, az valahogy úgy helyrebillent mindent hirtelen. Legfőképp azért mert hirtelen lesz körülötte egy csomó ember, aki szintén adott területen, témban, irnyban mozog, és ez hihetetlen aktív tanulst tesz lehetővé szinte lthatatlanul.
Ahogy hallottam, egyetemek és szakok közt is van különbség ebben. Van, ahol kimondottan előny, van, ahol hátrány.
De legalább az életre készít fel :D
attól nem fog. Én is csaupa pasi közé jrtam. sose voltam annyira a helyemen. Kutyt nem zavarta, hogy lány vagyok. Iszonyú jó volt,h ogy a tudsom számított, és pont.
Néha elhumorizltak buliban rajta, hogy nem ltszik a kockasg a fejemen, azt annyi :)
Az sem biztosíték.
A lányom 5 évfolyamos, reál tagozatos osztályba járt. 1,5 évig volt értékelhető fizikatanára, matek szerencsére az utolsó évben. A számtech érettségit 2. végén tette le, mert a tanár kevesebbet tudott, mint ők, úgy gondolta felesleges bejárni.
A természettudományos oktatás sz.ar, finoman szólva.
Ráadásul nagyon tanárfüggő, és kevés a jó tanár. 13. éve szívok a lányommal együtt, néha szerencséje volt, de ritkán.
masgyarorszgon ma az iskolarendszer kifejezetten üldözi a techiket, és a reálos gyerekeket pedig betegnek kezeli.
Úgyhogy az anyukák vagy kerülgetik a rendszert, vagy autista, és fogyatékospapírokkal vészelik át a suli elejét... ami márcsak azért is problémás, mert a ténylegesen autisták vagy fogyatékosaktól veszi el a renszer így a fejlesztést, hiszen azokra is rányomja, akikkel nem akar foglalkozni egyszerűen. Mert zavaró a tudásuk.
További ajánlott fórumok:
- Szerinted be kéne vezetni a magyar iskolákban is az egyenruhákat? Jó ötletnek tartanád az egyenruhát?
- Mit változtatnál meg a magyar iskolákban?
- Bombariadók magyar iskolákban
- Zsebpénz! Általános iskolás gyereknek kell -e zsebpénz?Mi a célja?Mire tanít a helytelenül adott zsebpénz?
- Külföldön élő magyar iskolás gyerekek taníttatása
- Általános iskolás magyartanárok! Tanít valaki Turcsányi Márta ötödikes irdalomkönyvéből? Kérdéseim lennének!