Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Nem a Radnótiról írtam, de nem szeretném nevesíteni,mert olyan kevés 8osztályos van, hogy ha kizárásos alapon nézzük, hamar kiderül, melyikről van szó.
Nagyon kevés a hely, és fájdalmas a küzdelem a helyekért. Mert minimum duplaannyi gyerek alkalmas lenne rá.
Ez mind OK, de ha valahol 30 hely van, akkor se lesz soha olyan, hogy ez a 30 nagyon idevaló, de a következő 2 már nagyon nem. Sőt... a következő 30 is OK lenne.
Merthogy itt tízszeres túljelentkezésű helyekről beszélünk. És lehet, hogy a jelentkezők fele teljesen rossz önértékelésű, semmi keresnivalója ott, de az első 60 között nincs éles határvonal. Jó, az első és a hatvanadik között azért lehet...
A Radnóti 8 osztályos szóbeli felvételijéhez másképp kell hozzáállni. Mindenki rengetegpontos, hiszen 90 körüli/feletti írásbelivel jön (plusz hipi-szupi versenyeredményekkel meg kéttannyelvűből meg amit akarsz minden van). Egész Budapest és agglomerációból. De közülük is választani kell. Botorság arra építeni a gyerek jövőjét, hogy írt 96 pontot, tuti bent lesz. Nem tuti. Egyáltalán. Megvannak a maguk szempontjai, ami alapján válogatnak, ebbe most nem is mennék bele, sokszor volt már itt téma. Én inkább azt hangsúlyoznám, hogy ha a gyereknek mindenképpen mennie kell vagy menni akar az ált.suliból, akkor még akkor is legyen B vagy C terve, ha 90akárhány pontot írt, mert itt nincs bérelt helye, ezt meg kell érteni. Ha ezt a szülők előre tudnák (pl. olvasgatnának itt a fórumon:-), akkor nem érné őket akkora csalódás, hogy pont az ő 96 pontos csemetéjüket nem vették fel. A többi kb. 60 csemetét sem vették fel, pedig mind annyi pontot írt, hogy az egész szomszédság és rokonság a csodájára járt. Van nagyon sok más jó 8 osztályos gimi, ahol el fognak ájulni a 96 pontjától és a tudásától, a Radnóti csak egy legyen ezek közül.
Félreértés ne essék, nem akarok szenvtelennek vagy kioktatónak tűnni, csak sok szülő keserves csalódástól óvná meg magát és főleg gyermekét, ha ezzel a szemlélettel vágna bele a Radnóti 8 osztályos felvételibe.
Ott sok mindent normálisnak tekintették,ami nagyon nem az és a többség kiközösítette azt a néhány gyerekét, aki szeret tanulni vagy csak úgy okos vagy érdeklődő.
Volt kb 4-5 fiú és 1-2 lány, akik folyton vélekedtek, extrém deviáns szinten viselkedtek.
Ja, jó, egyháziban eleve sose gondolkodtam.
Jó, persze, bárhol bármi, de akkor ezzel meg azt mondod, hogy tkp hiába az ilyen-olyan válogatás, ezt nem lehet kiszűrni se szimpátiával, se semmivel.
Pedig szerintem a hatos válogatás működik. Mert az már egy szűrő, hogy a szülő veszi a fáradságot, és kitölti a jelentkezési lapot. Pontosan ennyi különbség az, ami nekem hiányzik a körzeti általánosból.
Ami a fiam ittmaradt osztályában nagyon durván hátráltató dolog lett. Normál oktatás esetén valahogy értesül még a gyerekére szaró szülő is arról, hogy nem jár suliba a gyerek. Digitális oktatás alatt lasszóval se tudod befogni se a gyereket, se a szülőt. Leszakad, lemarad, kiderül, hogy drogozik. Újra elkezdődik a tantermi oktatás, és csak nézel, mi lett a gyerekből, és hogyan tartsd bent az osztályban. És hova nyúlj, ha nincs meg a szülői háttér. Akkora szakadék lesz, hogy csak nézhetsz. És ezt a tanár nem tudja megoldani. Az osztálytárs meg szenved. Haladni se lehet, de itt már téyleg nem az a fő baj, hogy mi is a kötelező olvasmány.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM, BÉKÁSMEGYER... Az már volt, hogy idén először a 4-osztályosnál a VP nem súlyozza a metekot, hanem egál pntokat lehet szerezni magyarból és matekból?
Minket nagyon nem érint, csak elcsodálkoztam...
Ohhh még egy postázó sorstárs.:)
Milyen doksikat adtál fel melléjük?
Ja, jó, ezt így értem. Én mégis azt gondolom, az a jobb helyzet, amikor a gyerek van döntési helyzetben. És azt gondolom, itt jó és jó között kell választani.
És rossz döntés után lehet módosítani. Ha valóban annyira rossz.
Klikk és klikk között is van különbség: ha nincs köztük ellenségeskedés, harc, akkor az szerintem OK. Akkor azt jelenti, hogy kisebb, összetartó csoportok, de az egyes csoportok nem zavarják egymást. Nekem az a halálom, ha az az elvárás, hogy mindent együtt csináljunk...
Nem készült tételekre.
Viszont a Kosztolányiban 3 tárgyból álló szóbeli volt, extra sokáig bent volt, végén max.pontot kapott.
Viszont a suli és q szóbeli már egyre kevésbé volt neki szimpatikus.
Hatos sem mind "klikkesedéstelen". S nehogy azt gondold, hogy ez rossz környéken, rossz családi hátterű gyerekeknél jellemző ;) Sőt...A mostani suli csak 2 sarokkal van odébb, pedagógiailag viszont fényévekre:)
A 2-2 egyszerű: általános, később szakosodó és specmat 2x párban. Ha mondjuk az első helyen képzelt általánosba és specmatra is felvennék, vagy csak a második helyre képzelt altalánosra és specmatra felvennék, nehéz lenne a választás. Sokat beszélgetünk róla, már most, bár még mindegy, milyen sorrendben írjuk be a négyet, de legkésőbb márciusban szükség lesz végleges sorrendre. Gyerek most épp inkább hajlik a specmát irányába, 3 napja még inkább az általános, később szakosodóba vágyott inkább. Ha végül ezek közül neki kell dönteni, akkor azt a döntést nagyon meg kell alapozni, nehogy később a "bárcsak a Hufnágel Pistihez mentem.volna feleségül" legyen a vége...
Ezt tényleg nem értem: +4 választott suliból páronként 2-2-be felvennék+.
A bántalmazós sulis részt igazából örülök, hogy nem kellett ennyire durván saját bőrön átérezni (bár... fiam esetében mesélhetnék...). De azt gondolom, hatos-nyolcas gimik esetén nem tud ilyen helyre kerülni a gyerek. Rosszul gondolom?
Négyes giminél azt gondolom ismét nagyobb esély van arra, hogy "gyűjtőbe" kerül a gyerek.
Hatos-nyolcas gimik esetében szerintem az közös, hogy olyan családi háttér van, aki odafigyel a gyerekre, és fontos és érték neki a tanulás.
Én azt gondolom, hogy az nem jön át, amit én akarok írni: hogy többen vannak olyanok, akik ugyanolyan jól megállnák a helyüket. Nyolcas gimik esetében még több kieső gyerek szülője érezheti joggal úgy, hogy az ő gyereke is odavaló lenne.
Hatosba azért már jóval többen bejutnak.
Igen, én nagyobb tehernek érezném, ha a 4 választott suliból páronként 2-2-be felvennék, mert eddig csak így sikerült relevanciát beállítani :)
+Mi túl vagyunk egy iskolaváltáson, amit persze meg kellett volna úgy elsőben, legkésőbb másodikban tenni - ötödikben sikerült mindkettőnknek arra a pontra jutni, hogy már nem lehet kibírni ott a hatosztályos felvételiig. És igen, nem akarom a gyerekem újra egy klikkesedő, bántalmazó osztályba engedni (nem, nem én találom ki: a negyedikben érkezett új tanítónő beáldozta a technika órákat, és az egész osztály anti-bullying foglalkozásokra járt, de annak az osztálynak már rég mindegy volt). Hidd el, nagyon sok energiám fekszik abban, hogy a gyerekem abban a közegben is meg tudta őrizni a középen állást, nem lett sem bántalmazó, sem.pedig bántalmazott, a védelmezőséget mondjuk szerintem néha picit túlzásba viszi, de mégis ez volt a legjobb út. "Tizenakársokévesen" ilyeneken pl már ne kelljen aggódnom. S még rengeteg érvet sorolhatnék, felesleges, nem akarod megérteni.
Na, én is pont Veled egy időben írtam:-)
Amikor megláttam a témaköröket, én is elég komolynak gondoltam, de többen is megerősítették az ismerőseim közül, akik szóbeliztek és fel is vették őket, hogy ők bizony nem készültek rá. A többiek is azt mondták, hogy jó, jó, "tételek", de azért nem volt olyan vészes az ismeretanyag, amit kérdeztek.
Számomra itt inkább az a kérdés, hogy mennyire kíváncsiak a gyerekek személyiségére. Mert ahogy Te is írtad, egy kicsit túlzásnak tartanám ennél a korosztálynál a komoly tantárgyi felvételit, fontosabb, hogy mennyire tanítható, formálható, mennyire érett erre a 8 osztályos konstrukcióra, mennyire bírja a terhelést, mennyire tud együttműködni a többiekkel, a tanárral, stb.
Nem tudom, mia sakkos suli :D
Múltkori beszélgetésetekből annyit értettem, hogy olyan, mint "Tudjuk ki" a Harry Potterben :)
De ezt a részét értem, ha nem is feltétlenül a zárkózottabb kizárását, mert ugye akár a többiek is bevonhqtták volna...De ahol a közösségépítés fontos, az is fontos, hogy adott emberekből mennyire lehet közösséget formálni.
A negyedikes lányom a XVII kerültei Balssiba felvételizik, és ott elég komoly a szóbeli.
Magyar, matek és környezet. 30 perces felkészülési időt kapnak, ami alatt kidolgoznak egy matek feladatot, szövegértést, ehhez kapcsolódóan környezet tételt húznak. Majd amikor ezt mind előadják, akkor nyilván beszélgetnek velük, villámkérdéseket, feladatokat kapnak. Meg van adva 18 témakör környezetből például. Szóval itt kicsit komolyabb, nem csak egy elbeszélgetés. Gondolom itt is van szubjektív része, de a nagyrésze elég konkrétan pontozható. Kicsit túlzásnak érzem egyébként ennél a korosztálynál.
A Radnótiban és a sakkos suliban csoportos felvételi van. Utóbbin nagyon kedve ellenére részt vett a legkisebbem is (zárkózott, nehezen nyíló gyerek nagyon nem érezte jól magát).
A felvételizők egy csoportjával különféle feladatokat kellett megoldani közösen, pszichológus figyelte őket. Majd volt egy egyéni beszélgetés is az alapján, ami anyagot beadtak (bemutatkozás, fotó).
Magabiztos, könnyen barátkozó gyerekek előnyben. :-D
Lehet, végképp semmit nem tudok a nyolcasokról, max amit volt osztálytársaktól hallottam, most pedig lusta vagyok guglizni :)
Ezek szerint ott van tantárgyi szóbeli is negyedikeseknek is?
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?