Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
A Rákóczi NYEKes tagozattal kapcsolatban vettem észre valami furát a comagna pontszáító táblázatban.
A Felvételi ponthatároknál az utóbbi években 150 körüli pont van írva és az utolsó felvett sorszáma 80-100 körüli.
Most mi 167 ponttal a 152. helyen vagyunk. Lehetséges, hogy ennyit nőt a ponthatár.
Ismerős gyerek 176 ponttal a 85 körüli.
Ez elég dúrva növekedés lenne tavalyhoz képest.
Köszi!
Igen egyetértek, hogy egy ilyen gyereknek nem valami süllyesztőben kéne ülnie. Viszont az sem feltétlenül szerencsés, mert lehetnek olyan helyzetek, amikor hasznos lenne, ha a környezet/különösen a tanár tudná.
Persze, akkor meg lehet az, h inkább nem kérjük a gyereket, előítélet stb. Szóval itthon nem kezelik az ilyen helyzeteket túl jól.
Ált isiben még talán, fentebb én sem hiszem, hogy előjönnék ezzel.
Azért szerintem van, ahol eltanácsolják a gyereket, de ott valószínűleg kiderül, mert a gyerek mégis kissé kilóg, esetleg hatnak a szülőre, hogy vigye el.
Bár ez tényleg összetett kérdés...
...mert vannak olyan gyerekek, akol az első kérdés ami felmerül, hogy ennek a gyereknek miért nincs valamilyen papírja. Főleg, ha a szülő tagad. Azért ezt is nehéz kezelni osztály/tanár szinten is.
Bocs, ha kusza, késő van már...
Nálunk a Csik az álomsuli, az első helyen jelölt, de a sporttagozat. Jó iskola, jó hangulattal, lelkülettel. A média tagozatot amúgy dicsérik, nagyon jó dolgokat készítenek a médiások, de azoknak ajánlott, akiknek több szabadidejük van. A médiatagozat jellemzően több délutáni elfoglaltsággal jár (már azoknak, akik komolyan érdeklődnek iránta és vállalják a plusz programokat, forgatásokat stb).
Szabó Lőrincet nem ismerem, de vélelmezhetően az iskola jellegéből fakadóan ott a nyelv erősebb.
Az autizmus diagnózishoz hivatalosan gyermekpszichiáter kell, az orvosi papír. A SNI pedig a pedagógiai szakszolgálathoz tartozik.
A két szál akkor fut össze, ha a szülő is akarja. Ugyan az iskola elküldheti a gyereket kivizsgálásra, de ez elég lassan megy, pláne, ha a szülő obstruál. De még ha nem, akkor is lassú. Ha nincs SNI a gyereken, erre való hivatkozással nem teheti ki az iskola.
Sőt, bevett gyakorlat volt régebben, hogy ha aközben került rá az SNI a diákra, miközben már az iskola tanulója volt, akkor csak emiatt nem mozgatták (amennyiben nem adott rá okot), még akkor sem, ha nem kapta meg helyben a szükséges fejlesztést.
Ha viszont egyszer fölkerült az SNI, akkor valóban elég nehéz "levakarni". Persze SNI-je válogatja.
Ahhoz, hogy egy autistánál a diagnózis levétele egyáltalán szóba jöhessen (különben persze, az autizmus nem múlik el, ebben egyetértünk), az kell, hogy az érintett a fejlesztések hatására valóban képes legyen már alkalmazkodni az elvárásokhoz olyan szinten, hogy nem lóg ki nagyon a sorból.
Mert az viszont nem a gyerek érdeke, hogy mondjuk 130-as IQ-val egy autizmus diagnózis miatt egy számára cseppet sem inspiráló környezetben legyen kénytelen "továbbtanulni", főleg, ha már jól megtanulta alkalmazni a szociális normákat. Akkor neki egyszerűen már nincs szüksége a törvény szerint kötelező heti 6 órányi autizmusspecifikus fejlesztésre (amit vsz addig sem kapott meg, ha a szülei nem oldották meg máshogy), annál inkább egy olyan közegre, amiben az erősségei is megmutatkozhatnak.
És mondjuk ez egy suliban nem derül ki? Mert akkor gondolom kitehetik, ha nincs a sulinál lehetőség sni-s gyerek fogadására. Nekem ez olyan kockázatosnak tűnik. persze valószínűleg jobb, mintha sehova nem vennék fel.
Erről már kicsit beszélgettünk régebben, de nekem még mindig olyan mesés dolognak tűnik, hogy ha valaki annak idején megkapta az snit-, akkor azt csak úgy le is lehet vetetni. Hogy nem kockázatos-e, biztosan lekerülhet-e. (Vagy ez már ilyen bevált dolog, hogy kérésre adják és veszik le?)
Ez inkább magam miatt érdekes, mert én pl inkább egy olyan döntést hoztam, hogy az sni-nem sni között billegő gyereknek nem "kértem". Oké ez a billegés nagyon hülyén hangzik, mert nem billeg ő, csak van aki azt mondja semmi baja, van aki meg azt h ez sni. szóval megítélés kérdése. Úgy vagyok vele, ha viszont rátetetném, akkor nem biztos, amikor én/ mi szeretnénk, akkor leszednék.
Mondjuk minket ez tényleg nem extrán érint, max jobb magatartás jegyet kaphatna, meg heti tán fél órás fejlesztést, amit inkább kihagyna, mert nem tudna a többiekkel játszani, mi visszük ide-oda.
Nem olvastam mindent vissza,így lehet,hogy volt már.Veres Péter 4 évfolyamos ideiglenes lista kint van.
Mi a 8 évfolyamosban vagyunk érdekeltek,de azt csak 16-án teszik közzé.
Ha orvosi diagnózisról van szó, azt - pár éve ezt mondták a Bizottságnál - az az intézmény veheti le, amelyik rátette.
Ha levette, a bizottság nem bírálhatja fölül (minél nevesebb prof adta ki a sine morbo-t, annál kevésbé). Márpedig ha sine morbo, és a doagnózis volt az SNI alapja, le KELL venni az SNI-t.
Anno így működött a dolog.
Hozzáteszem, az autizmushoz kapcsolódva jellemzően nem adnak könnyítést a középiskolai felvételin.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?