Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Illyés: itt is látható a pontszám növekedés tavalyhoz képest.
Tavaly Nyek német tagozaton 174 pont 104.-110. helyre volt elég,idén ezzel a pontszámmal 165. helyre elegendő.
Kémia fan erősen, reálos, de szereti a történelmet és ha jó a magyar tanár, akkor azt is. És meg akarja végre tanulni azt a nyamvadt németet és persze 0-ról angolt is (német NYEK egyébként).
Az elsőben az Api a csúcs persze, de ott brutális a fizika-biosz óraszám 11-12.-ben (bioszból csak az ember érdekli, fizika egyelőre nem kedvenc) és nem lehet leadni. És hát azért kevés a nyelv. Az Eötvös a suli szupersége miatt teszik, és jó, hogy 11.-ben választhat bármit, de ott addig kevés neki a kémia, és a nyelv se elég. VMG-ben jó a nyelv, de a kémia ott is kevés, meg nincs is olyan varázslatos laborja, mint az API-nak.
Igen, ő az.
Végül 2 szóbelin volt most, de a másodikra már noszogatni kellett (úgyis megvan a F. általános, minek menjen el...). De azért nem bánta meg, és én sem.
Nagyobb gyerek fura módon nem szidja az Eötvös menzáját.) Vmit mindig tud enni ott:)
Akinek a gyereke Eötvös term tud tagozatos osztályba jár írjatok légyszi hogy mennyire kemény!!
Csak orvosnak készülő gyerekek vannak? Vagy van más érdeklődésű is? És S. M tanár úrról, akinek esetleg ofője volt? Nem baj, ha privátban írtok, mert itt tanárokat nem szokás jellemezni:) Jó lenne, ha olyan osztályba kerülne a gyerek, ahol igazán közösségepítő tanár van, akinek még erre is van energiája:)
Próbálok az osztályfőnök szerint nézelődni:) picit tartok a sok kémia és biológia órától, de legalább matekból is több van:) Nagyon efelé hajlok(én agyalok, nem a gyerek, Ő bizonytalan). Mindkettőhöz van kedve(nyelv marad leghátul), de nem tudom mi alapján döntsünk. Ez nem okoz már stresszet egyáltalán, csak tényleg nehéz, mert nem latom, hogy mi lesz majd ha nagy lesz:) Kb éppúgy lehet jogász, mint orvos(vagy bármi, de ezekkel kiegyeznék:)
Örülnék, ha írnátok tapasztalatokat:)
Szia!
Lászlóról max. annak aki tavaly utolsóként jutott be.:) Tényleg. Idén írtam igazgatónknak (lányom lászlós, fiam szeptembertől szeretne az lenni) de sajnos semmi konkrét választ nem kaptam. :(
Lehet, hogy vannak hasonlóságok a fiúk között, ő volt az, aki nem akart túl sok szóbelire menni, ugye? 😀
Köszönöm a válaszokat a menzákkal kapcsolatban, a trefortos lehetőség sem tűnik rossznak. Apiban vannak esetleg mikrók, ha visz magának valamit?
Az, hogy nincs a gyereken SNI, nem azt jelenti, hogy a szülő ne tájékoztathatná a pedagógust, előre is hangsúlyozva azt, hogy bízik a tanári titoktartásban, hogy ebben és ebben esetleg furcsa lehet, így és így lehet kezelni.
Azért ódzkodnak az iskolák ezektől a gyerekektől, mert a törvény komoly fejlesztéseket ír elő (sokszor már feleslegesen, mert egy kalap alá vesznek mindenkit, aki azt a kódot kapta), viszont a fenntartó cseppet sem biztosítja sem a humán, sem az egyéb erőforrást.
Viszont az iskolán számon kérik, hogy "oldja meg".
Ezért aztán a szülő, ha teheti, inkább megold mindent magánúton meg a pedagógusokkal egyezteve, semmint rátetesse a "billogot" a csemetére.
Hangsúlyozom, én autizmusban érintett diákokról beszélek, akik nem tanulási, hanem szociális típusú beilleszkedési nehézségekkel küzdenek. Ami abból a szempontból nehézség, hogy rengeteg íratlan, a többiek számára spontán elsajátítható szabályokat kellene megtanulniuk. Nem tanulnak szociális utánzással, ha nem látják értelmét.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?