Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetés)


20190. akinomuj (válaszként erre: 20183. - Miett74)
2017. márc. 15. 22:12

Igen, erről a hozzáadott értékről Nahalka István eredeti cikke alatt volt is vita. Szuper, hogy vannak intézmények, ahol viszonylag nagy a HÉ-növekedés, de nagyon magas hozott értékről sokkal nehezebb látványos javulást elérni.


A másik dolog, amit azért ne felejtsünk el: az iskolák többsége szeretné a lehető legjobbakat fölvenni, nem véletlenül számít az írásbeli, és a szóbelin is - ahogy tapasztalhattuk - azokat a diákokat keresik, akik szerintük az iskola profiljába illenek. A többség NEM a fejlesztési lehetőségeket vadásszák a felvételizők közt.


Ezt olvastátok: [link]

20189. levia (válaszként erre: 20188. - Gligeti)
2017. márc. 15. 21:56

Elképesztő munka!


Kicsit átfutva egy dolog gondolkoztatott el. Vsn olyan nyolc ill. hatosztályos gimi, ahol a gyerekek kompetenciapontjainak változása negatív. Gyakorlatilag visszafejlődtek, vagy, legalábbis nem fejlődtek itt a gyerekek. Talán ők jobban jártak volna, ha maradnak az általánosban.

20188. gligeti (válaszként erre: 20180. - Reges10)
2017. márc. 15. 21:38

Na, szóval a rendelkezésre álló adatokból azt tudom hozzáadott értékként vizsgálni, hogy mondjuk 2016-ban az adott intézményben írtak a 10.-esek kompetenciatesztet, ill. 2014-ben meg írtak a 8.-osok; ha nem is pont ugyanazok a gyerekek, mégiscsak ugyanaz a "merítés" (tehát pl. hasonló hátterű gyerekek, sőt, nagyjából ugyanazok). A kettőt össze lehet hasonlítani -- ugyan a két teszt nem egyforma, de minden iskolában ugyanúgy nem egyforma, tehát egymáshoz viszonyítva azért mégiscsak azt mutatja, hogy hol fejlődtek magukhoz képest a gyerekek a legtöbbet.

Más szóval a 2014-ben a nyolcadikosok által írt teszt és a 2016-ban a tizedikesek által írt teszt *különbségéből* valamennyire "kiesik" a családi háttér és a hozott anyag...


Ez azért nem olyan nagyon sok adat, és nagy benne a véletlen zaj/szórás, szóval érdemes több évre is vizsgálni, hogy a statisztikai minta stabilabb eredményt adjon. (több év esetén azt jelenti, hogy minden számított évre veszem az azévi 10. ill. az adott évnél két évvel korábbi 8. osztályos komp. eredmények különbségét, és ezt az évekre kiátlagolom....elvileg :-) )

20187. gligeti (válaszként erre: 20185. - Felv17)
2017. márc. 15. 21:24
Az is lesz majd, csak még ügyeskedni kell...
20186. UnaPersona (válaszként erre: 20175. - Gligeti)
2017. márc. 15. 21:19
Épp azt értem belőle, amire kíváncsi voltam:)És megerősített abban, hogy jól választottunk, köszönöm!
20185. Felv17 (válaszként erre: 20173. - Gligeti)
2017. márc. 15. 21:04
Zseniális! Köszönöm - még az érettségin azon gondolkodtam, miközben én is elemezgettem, hogy vajon nem érdemes-e az emelt szintet nézni az egyetemi felvételi miatt.
20184. Bogi11 (válaszként erre: 20179. - Gligeti)
2017. márc. 15. 20:39
Asztamindenitdejóez! :) Hatalmas munka lehetett. Grat!! :)
20183. Miett74 (válaszként erre: 20181. - Reges10)
2017. márc. 15. 20:34
Így van, a hvg lista nem vizsgálja a családi hátteret, elég törvényszerű, hogy a kiválogatottan jó képességű gyerekekkel végül jó eredményeket is érnek el. Nahalka azt vizsgálta, hogy ahol nem, vagy nem csak a kiválogatott fővárosi "von Haus aus" gyerekek vannak, ott mit tud hozzátenni az intézmény.
20182. trjnzs (válaszként erre: 20173. - Gligeti)
2017. márc. 15. 20:22
(nem lehetne esetleg rögzíteni a felső sort, hogy a táblázat alján szereplőknél is lássam, hogy melyik oszlop miről szól? )
20181. reges10
2017. márc. 15. 20:19
Közben már szembe jutott, ő mintha használta volna a Családi Háttér Indexet (CSHI), és e mentén is szerveződtek az adatok
20180. reges10 (válaszként erre: 20179. - Gligeti)
2017. márc. 15. 20:16

Szia, értem (majd meglátjuk).

Arra emlékszem, hogy a Nahalkás ped.hozááadott értéknél Veres Péter Gimnázium 251. volt országos rangsorban (nem csesztetem őket, csak erre emlékszem :), nálad viszont elsők közt van... mi lehet vajon a számolási érték-különbség magyarázata?

Szóval, lécci magyarázd meg kissé, mit hogy csináltál - ha van rá enerdzsid...

20179. gligeti (válaszként erre: 20177. - Reges10)
2017. márc. 15. 20:00

Mint lent. Pl. időszak 2010-2016; ir. szám 1000-2000, a fejlécekben minden 0, kivéve az angol érettségi, ami 1 --> Számol

Megkapod a budapesti iskolákat az angol érettségi eredmény szerint rangsorolna.


A kiemelt linkek konkrét példákat mutatnak (kompetencia + érettségi, stb.)

20178. Miett74 (válaszként erre: 20173. - Gligeti)
2017. márc. 15. 19:49
Hűha. :)
20177. reges10
2017. márc. 15. 19:49
Abszolút nem tom használni, írnál 1-2 példát?
20176. gligeti (válaszként erre: 20175. - Gligeti)
2017. márc. 15. 19:48
Pl: csak az angol érettségi érdekel, akkor minden oszlop fejlécébe 0-t írsz, csak az angolhoz 1-et, beállítod, mely évek átlaga érdekel, és leszűkítheted Bp-re a 1000-1999 ir. szám tartománnyal, és megnyomod a Számol gombot; és megkapod rangsorban ebből a szempontból rendezve az iskolákat.
20175. gligeti (válaszként erre: 20174. - Reges10)
2017. márc. 15. 19:44

Igen, kicsit fapados még. Vannak fix linkek, amikkel lehet rangsorolni, azon lehet látni, hogy milyen súlyokkal lehet dolgozni.


Ha jobban érdekelnek az érettségieredmények, mint a kompetenciaeredmények, azon belül mondjuk a nyelv, akkor oda írsz nagyobb számot.

A 4/6/8 évfolyamot nem érdemes keverni, mert akkor csak azok az iskolák játszanak, amikben mindegyik típus van. Egy évfolyamon belül a komp. eredményeket (6./8./10. évfolyamban ír) ill. ezek változását lehet súlyozni.

A Számol gombot (pontszám alatt) meg kell nyomni ha átírogatsz súlyokat.

20174. reges10 (válaszként erre: 20173. - Gligeti)
2017. márc. 15. 19:41
Ez ismét egy nagy mű, bár jelenleg még nem igazán tom, hogy kell nézni, de majd rájövök :)
20173. gligeti
2017. márc. 15. 19:25

Ha még valaki sorrendezget, új okosság, kicsit megkésve.


Itt lehet rangsorolgatni az iskolákat, egyelőre kompetenciaeredmények, három tárgy középszintű érettségieredményei ill. "hozzáadott érték" (a két évvel korábbi két évvel fiatalabbak, tehát elvileg ugyanazok által írt kompetenciateszthez képesti javulás) különböző súlyozásával.


Nagy meglepetések nem jönnek ki, de érdemes játszani a változások súlyával, mert ugye amúgy persze a bemegy a sok okos gyerek -> kijön a sok okos gyerek elvet mérjük...


[link]

20172. Lara47 (válaszként erre: 20171. - Anni9273)
2017. márc. 15. 19:06
Szeretem Hajdu konyveket, de a Mozaikot is!
20171. anni9273 (válaszként erre: 20169. - Lara47)
2017. márc. 15. 18:37
Mateból a régi Hajdú féle matekkönyvek nagyon jók, az ngyon erős alapokat ad.Most nem divat, de kapható és szövegsekből verhetetlen.
20170. m.n.judit (válaszként erre: 20101. - Katang71)
2017. márc. 15. 17:51
Nagyon sajnálom, de talán jobb is, ha egy ilyen mentalitású iskola igazgató közelébe sem kerül a gyereked! Remélem, az a suli, ahova majd bekerül, olyan lesz, ami építeni fogja, és nem rombolni a pszichéjét. :)
20169. Lara47 (válaszként erre: 20162. - Tikont)
2017. márc. 15. 17:45
Koszonom jo tanacsot! Tavalyibol tanulva,mar iden kezdunk felkeszulni( most 7.-es). Csak meg akartam varni tananyagban egyenleteket es szoveges feladatokat. Par hete kezdtek, de meg nehezen megy. Ha ebbe megerosodik kezdunk felveteli feladatsorokat.
20168. m.n.judit (válaszként erre: 20085. - Magyar valóság)
2017. márc. 15. 17:45

Bár sokban egyetértek veled, de az én gyerekem is szóbelizhetett olyan iskolába, ahova eredetileg nem volt behívva, és bár nem kapta meg a maximális pontszámot, de megközelíti, ezzel sokkal jobb helyen áll most, mint azok, akiket simán behívtak. És hogy miért mehetett ő is szóbelizni? Mert írtam egy kérvényt, és voltak olyan kedvesek esélyt adni neki. Nagyon jó képességű gyerek, de elrontotta a matek írásbelijét, pedig ez a fő irány a jövőjében.

Szóval nem szabad csak abban gondolkodni, hogy mindenkinek hátszele van.

Persze én is ismerek ilyen iskolát, de az sajnos elkerülhetetlen, hogy ezek a hátrányos helyzetek bekövetkezzenek. Bíznunk kell abban, hogy a gyerekünk a számára legjobb helyre kerül be. :)

20167. szilisári (válaszként erre: 20162. - Tikont)
2017. márc. 15. 16:50
Na, ezek tök jó pontok, úgyhogy szerintem pont időben kapcsoltatok :-)
20166. folt (válaszként erre: 20165. - Karott)
2017. márc. 15. 16:03
Köszönöm szépen!!!
20165. Karott
2017. márc. 15. 16:01

Itt az összes, benne a 6 osztályos is:

[link]

20164. folt (válaszként erre: 20163. - Folt)
2017. márc. 15. 15:42
Ha valaki elküldené ,megköszönöm.
20163. folt
2017. márc. 15. 15:32
Sziasztok!Mostanában láttam , illetve olvastam valaki feltett egy linket a tavalyi betőltetlen , 6 osztályos gimnáziumokról ,mikor érdemes rájuk startolni.Köszi
20162. Tikont (válaszként erre: 20153. - Lara47)
2017. márc. 15. 14:57
A legjobb felkészülés tényleg az, ha a korábbi feladatsorokat megcsináljátok. Eleinte nem időre, ami nem megy azt meg átvenni közösen elmagyarázva. Itt kijön, hogy mi nem megy és azokat a tipusú példákat lehet gyakorolni. Mi későn kapcsoltunk, az írásbelire januárban készültünk csak. Így lett a magyar 43, a matek 41 pont.
20161. Szakóca (válaszként erre: 20158. - Lara47)
2017. márc. 15. 14:24
Szia! Én is írtam priviben:-).

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook