Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Infóban sokan már dolgoznak a BsC alatt is részidőben,és elmondásuk szerint sokkal frissebb és hasznosabb tudást kapnak már munka alatt is, mint amit az egyetemen tanítanak nekik
Az infós piacon a tapasztalat szerint egy BsC+gyakorlat többet ér, mint az MsC. Azt az csinálja meg, akit mélyebben érdekel az elmélet, vagy kifejezetten szereti az egyetemi tanulást.
Hú, azt mondom majd lányomnak, hátha. :)
Ő B2-ben versenyezne szerintem.
Országos Short Story-írás verseny B2 és C1 szinten.
A verseny teljesen ingyenes.
Szeretettel várunk, ha szeretsz írni vagy ha egyszerűen csak gyakorolni szeretnéd az írást, és visszajelzést is szeretnél kapni az írásodra a Vizsgaközpont értékelőitől.
Én eleve nem tartom jónak ezt a fordítva ülünk a lovon-bolognai rendszert. Azért a régi főiskolai/egyetemi képzés jól ki volt találva, az újat lehet, hogy van, ahol jól csinálják és van értelme, de itthon még nem tökéletes.
Mi minden cikk/könyv/tanulmány megírásakor azt a logikát követjük, hogy a globálistól haladunk a mikro szint felé, ez az, ami most nem kicsit megfordul: nincs elég jó alapozás, amire a szaktárgyakat rá lehetne építeni.
NAz informatikában én is hallottam, hogy ez a helyzet, de ez egy közgazdasági képzés. És én azért a saját területemen nagy különbséget látok gondolkodásmódban, az összefüggések komplex értelmezésében egy BSC-ről kiesett és egy MSC-t végzett fiatal között. Lehet, hogy "jól el lehet vele helyezkedni", de a későbbi karrierépítés során azért nem mindegy, mi van a CV-ben. A férjemnek is sokat lendített a karrierjén, hogy elvégezte az MBA-t. (Ő eredetileg agrármérnök, később tanult informatikát, pénzügyet és ezt fejelte meg master-rel.)
Hozzátenném, hogy annyira nem ismerem most belülről a gazdasági képzéseket, szeptembertől a BGE-n tanítok másodállásban (BSC-t, MSC-t is), akkor majd okosabb leszek. Mindenestre a volt tanárom, aki kollégám lesz, azt mondta, n úgy képzeljem el, mint amikor még mi tanultunk a közgázon, most sokkal kevesebbet tanulnak. Hát meglátjuk. Az mindenképp árulkodó, hogy engem is hagynak majd tanítani. :D :D
(Zárójelben: abban a családban semmiféle anyagi akadály nem merült fel, a szülők könyörögtek, hogy folytassa a tanulást...)
Mivel viszonylag demokratikusan neveltük őket, ezért nem mások nagyon. A nagyobbnál az enyhe figy. koncentrációs zavar tett rá egy lapáttal az alaptermészetére, hiszen az ilyen gyerekek ugye nem mindig tudnak figyelni, elveszthetik a fonalat, magyarul problémásabbak, mint aki nem küzd ilyennel.
A kicsivel nincs ilyesmi, viszont 2. gyerekként - vagy talán ilyen a természete - jobban feszítgeti a húrt.
Csak valahogy én vagyok olyan kevéssé informált, pedig eleget olvastam itt, hogy nem mérlegeltem ezt a szempontot :-(
Először is köszönöm a létszámos válaszokat mindenkinek. Nálunk cca 20-20 körüli látszámmal van 3 osztály ált.isk-ben.
A 17fő/osztály és a 3 osztályból 2-őt kell szerverni 50 fő alatt lényegében ugyanaz a szám, hiszen 3x17 = 51.
Vagyis valahol 17-18 fő körül lehet a határ, rezeghet a léc, ha elmegy 6. után több gyerek. Amíg az nincs, addig egy szuper kiscsoportos oktatásról van szó - feltéve, hogy van elegendő tanár is.
Annyira sok változós ez az egész....
Sziasztok,
BSc-MSc témában. Az iparban / informatikában dolgozva HR vonalon egyetemi együttműködések tapasztalata alapján ma már nem igen van hozzáadott értéke vagy jelentősége az MSc-nek itthon. (Itt most nem az orvosi karokra gondolok, hanem mérnöki vonalon leginkább.) Az egyetemek gyakran nem tudnak versenyképes alternatívát kínálni MSc-re: mi az az érdek, ami miatt ott maradna a gyerek? Látja, hogy egy alap diplomával, vagy, manapság már a nélkül jól keresnek a társaik.
Az alapokat egy jóeszű gyerek megtanulja BSc alatt simán. Nagyon gyorsan változik a technológia, ami fontos, az a skill-set, a mindset. No meg pálcát törni élethelyzetek felett nem ajánlott: lehet, hogy úgy hozza az let, hogy muszáj elmennie dolgozni, vagy, csak szimplán törekszik az anyagi függetlenedésre a szülőktől, ami a mai mamahoteles világban inkább dícséretes. A magam részéről a külföldön megszerzett master-nek látom értelmét: könnyebben fog külföldiekkel kapcsolatba lépni / kommunikálni, önállóbb lesz a munkavégzésben, és a nyelvi - interkulturális akadályok is részben vagy teljesen eltűnnek.
Igen, van több is. De nem tudom, hogy állnak a sportolókhoz, mert az ismerőseink nem azok.
Sztem ha a Berzsenyi a ti sulitok, akkor nagyon nem érdemes a deg ben gondolkodni. Vagy ennyire más a két gyereked?
Azt tudom, hogy 3 osztályból 2-őt kötelesek csinálni 50 fő alatt. Így vonták össze a 3 osztályt kettővé hatodik előtt szeptember elsején, mikor kiderült, hányan léptek le.
Úgy tudom, 32-33 fővel még engedélyeznek osztályt általánosban (max.létszám +20% eltérés).
Mintha Virgiliusnak lennének ott ismerősei. Ha erre jár, biztosan megosztja, hogy mit hallott a DEG-ről.
Az eredményei nagyon jók annak a giminek is, ennyire emlékszem, de ezt te is tudod :D
Én állandóan ezen rugózok, mert az egyik énem tolná a gyereket a jó gimibe, a másik meg hagyná az általánosban, ahol ugyan kicsit vegyes minden, de jól érzi magát, szeretik és van pár nagyon motiváló tanár, meg vannak problémák is mind a fegyelem, mind a tanítás terén. Innen is jutnak be páran Top-ba 6.-ban, és azért jó néhány gyerek jó sulikba 8. után.
Van bárkinek arról infója, hogy hány gyereknél vonnak össze osztályokat? Fiamáknál 20 körül vannak most 5. végén....
Hú, kemény menet volt, a vegyes alapokkal (írásbeli, hozott jegyek) brutál szóbeliket kellett nyomni. A végén sokat hezitáltunk még a sorrendekkel, mert a László infó is nagyon tetszett, és a SZIG is, de az ő karakterének talán ez a legjobb.
Nagyon hálás voltam az itteni támogatásért.
Most jó lenne kicsit többet tudnom a DEG-ről, tényleg nagyon kemény?
Sziasztok!
7végén osztálytalálkozón voltam (tök jó volt, amúgy), de mivel a legtöbben nálam korábban kedték a gyerekvállalást, sok tanulság volt számomra, amit gondoltam, itt is megosztok:
Rengeteg erőfeszítés, izgulás, hogy hol, melyik gimibe kerül be a gyerek, mert azt hisszük, ezzel sok minden eldől... Hát nem. Elhallgatva a kivel mi van történeteket, az derült ki, hogy sok elitgimis diák később lehetetlen szakokat választ, vagy a szülői könyörgés ellenére megáll BSC után, nem csinál master-t, míg közepes gimiből is nagyon tudatos fiatalok ígéretes karriert csinálnak, külföldön végzik a master-t, az igazán tudatosak nem is a sülők pénzéből, hanem előre megkeresik a rávalót, félreteszik.
Szóval, még nem dőlhetünk hátra, marad bőven terelgetési-támogatási feladat...
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?