Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Már a gyerek is úgy jár a héten haza, hogy “remélem felvesznek, mert nem bírom már a tötymörgést”.
Eddig nem volt ennyire durva... nem tudom, hogy a covid/digitális oktatás hozta ezt ki vajon a nem teljesítő gyerekekből/tanárból...
20 fős osztályban elég, ha 5-6 lusta tiktoksztár, influencer, ahogy a fiam hívja őket, 1 vergődő-ordító “problémás zseni” - ez mindjárt az osztály harmada. A pech az, hogy az igazgatóiba meg a tanár nyakára járó szülők 100%a van ebben a csoportban :)- szóval a nyomás innen van, a tanerő/suli meg efelé mozdul talán...
Egy 35 fős osztályban talán jobban elmenne 1-2 ilyen típusú gyerekből is vagy nem tudom...
Azt hittem, hogy a rossz jegyeket nem írja be a tanerő. Nekem ez eszembe se jut, hogy a két ötös nem kapja meg a maga ötösét. Felénk nem szokás spórolni az ötösökkel, akik megdolgoztak érte megkapják, akár többször is, ha van kedvük írni a javítókkal - de általában nem szoktak, örülök, hogy elsőre sikerült.
A tanító megjegyzése valószínűleg nem is a gyerekeknek szólt, de mindenképpen helytelen. Érdekes, hogy ezt megteheti következmények nélkül.
Látom ezt már más is írta, bocs :D
A gyerekem hozzászoktak ahhoz, hogy az órán nem kell figyelni, mert a tanár ugyis mindent 10szer elmond (cseppet sem gyenge általánosban).
Na most a gimnáziumban rácsodálkozott, hogy hoppá, ha itt nem figyel, nem érti. Nagy átállás volt, de hosszútávon neki sokkal jobb így.
Tudom... Ez ebben a rendszerben a tragédia, hogy nem mindenki juthat az igazán neki való helyre. Reméljük, esetetekben ez nem így történik majd.
Sajnos én semmit nem tudok a két kérdéses suli szellemiségéről, a Németh Lászlós ismerősünk alapján nekik szavaznék bizalmat, de ez azért nem túl közeli tapasztalat. A Radnóti az viszont tutira ilyen, nem is kérdés. Még érzésre az AKG-t érezném Nektek valónak, de oda még kicsi a fiad sajnos.
8.
A Kölcsey sportosztálya nem jöhet szóba? Abba a gimibe amúgy is sok olyan gyerek jár aki egyesületben sportol.
Az igazgató nyílt napon el is büszkélkedett vele, hogy Kapás Bogi is kölcseys volt, bár ő nem sportosztályban.
Köszi, kézzel-lábbal törekszünk oda, remélem a “kölköm” :D rendeset írt és fel is veszik.
Ha nem, akkor Babits/Németh László... ezért puhatolózok, hogy hol van olyan szellemiség, ahol
- valóban érték a szorgalom, tanulás
- nincs nyilvánvaló “szalonrasszizmus” se
Csütörtök de. megtudom a pontunkat, aztán majd lehet, hogy itt rinyálgatok, hogy Z-kategóriás a gyerek, mert szörnyűt írt :D
(nem gondolom így és akkor sem fogom...csak ahogy tegnap is fellelkesültem valaki hozzászólásán, a sok pont nekünk is a “választás szabadsága” lenne)
Ezzel nem értek egyet. Egy tehetséges gyerekkel pont így lehet megutáltatni a tanulást. Újra és újra azt kell csinálnia amit már tud.
Differenciálni kéne. Egyik gyereknek erre van szüksége a másiknak meg másra.
Szuper penge nem vagyok, de a monotóniatűrésem híresen gyenge, a gyerekem még engem is lefut ebben, úgyhogy értem, mire célzol :)
És igen, nem tudnak mit kezdeni a lemaradókkal, a magatartászavarosokkal sem. Úgyhogy azoknak végképp nem akarnak még valami pluszt kitalálni, akik végre tudják az anyagot, örülnek, hogy annyival is kevesebb gondjuk van. Ez logikus, csak azoknak nem túl jó, akiket érint, mert nem haladnak, elveszíthetik az érdeklődésüket, sőt unalmukban akár ők is széttrollkodhatják az órát, ha már úgysincs jobb dolguk.
Sajnos nagyon kevés olyan pedagógus van, aki egyszerre tud mit kezdeni a lassúkkal, a tanulásban akadályozottakkal, magatartászavarosokkal, a gyorsabb észjárásúakkal és a kiugró tehetségekkel. Sőt, lehet, hogy ilyen nincs is.
NINCS ilyen sajnos. :)
Vicces amúgy követni, hogy ez az infó hogy fejlődött szépen és öltött testet, minden gyakorlati alátámasztás nélkül (sőt ellenére).
4.
Igen ezen is, meg azon is, hogy a kínai gyereknek beszólt a tanár (meg most ugyan nem, de azon is szokott, hogy egyszerűen nem haladnak ilyenek miatt és a tanár maga is mondogatja, hogy le vannak maradva...)
4.
A gyerekem több dolgon kiakadt:
- neki miért nem írja be a jó jegyet? (Ebben a rendszerben a szorgalmas kap “büntetést”- egy korábbi hozzászólásomban meséltem, hogy a szorgalmi madarakat is leszedte a tanár a falról, hogy szegény többségnek ne essen rosszul... azoknak, akik SEMMIT nem tettek (nemcsak tanulásra, táblaletörlésre, könyvbemutatóra, rajzra is lehetett gyűjteni)
- bármilyen hihetetlen is, érzékeny a “szalonrasszista” beszólásokra, akkor is, ha épp nem őt alázzák vele. De ez lenne a normális, nem?
Én arra nevelem, nekem az az igazán toleráns és MINIMÁLISAN elvárható viselkedés már 10 évesen is, hogy nem nézzük el, nem hunyászkodunk meg, nem sunyítunk, nem fordítjuk el a fejünket akkor sem, ha mást ér ilyen, mert ezt senki nem érdemli meg.
Tudom, ebben IS kisebbségi értékrend érvényesül, de nem bánom. :)
Ha nincs a kalkulátorban, akkor
Pl. kiírod ide, melyikről van szó, hátha tud vki segíteni. Az OH n az nézhető csak meg, az ideiglenesen hanyadik jelentkező jutott be utolsónak, a pont nem.
A kalkulátornak sok oszlopa van. A legnagyobb szám, az már az összes pont, szóbelivel együtt. Ld. a kalkulátor megfelelő oszlopának fejléce.
Tudomásom szerint a Diána utcai gimibe kifejezetten a sportolók mennek és az iskola is Őket szereti. Akik odajártak szerették az iskolát. Az iskolában nem gond a sok hiányzás, vannak akik ezzel tudnak élni, de jó néhányan inkább visszaélnek vele :)
Sajnos ponthatárokat nem tudom, de akikről tudok, hogy odajártak, azoknak olyan 50-60 vagy kevesebb volt.
Ezen kívül van még sportosztály a Vörösmarty Gimiben is, azt is nagyon szokták szeretni.
Nem minden penge gyereknek jó a monotóniatűrése. Két különböző dimenzió.
És az is számít, látja-e értelmét. Lehet, hogy a mozdulatok tökéletesítésének igen, a mert lehet még jobb. Összeadásból meg már nem.
Igaza van Virgiliusnak, fölfelé még kevésbé differenciálnak.
Szeretném a segítségeteket kérni, mielőtt be nem csavarodok ebben a nagy iskolaválasztásban. 8. osztályos pályaválasztás, gimnáziumot keresünk, nyelvi tagozattal, kéttannyelvűt elsősorban, nem budapestiek vagyunk.
- ha majd meglesz a központi eredménye + a vitt pontok, honnan tudom az adott iskolába mennyi esélye van a bejutásnak? Ugyanis a választott szakokra kell még szóbeli is, az is plusz pont lesz, ráadásul iskolánként változó a pontszámítás. Milyen listát kell nézni?
- a neten elérhető kalkulátorban nincs benne az iskola, amit a listába is felírunk majd, akkor arról hogyan tudunk esélyt latolgatni?
- a netes kalkulátor pontszámai a végső, tehát szóbeli utáni pontokat tartalmazzák?
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?