Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Igen, közben ránéztem a feladatlapra, és rájöttem, hogy szegény alfát elneveztem bétának.
De szerintem ez logikailag védhető, mert ha nem így lenne, akkor nem lenne értelme a "Ha a felvételiző dolgozatából egyértelműen kiderül..." kezdetű mondatnak.
Ha a lányom nem kapta volna meg rá a pontot, én is fellebbeztem volna, de neki simán elfogadták, még csak a sulinál sem kellett fellebbeznem.
De ha itt nem adják meg, akkor csak az az útja, amit írtam, hogy fellebbezni kell az OH-nál vagy hol is.
(Gamma az alfa kétszerese, de mindegy, mert van abban valami, amit mondasz. Csak jobb lenne látni a megoldását.)
ha a németet szinten akarja tartani, akkor talán Illyés, de belevenném a Toldyt is a körbe.
Mivel semennyire nem ismerem őt, nem is láttam, így nem merném megtippelni, hogy fazekasos vagy e5-ös típus-e. :))) szóval nem nagyon merek sorrendet írni :) nagyon egyikkel sem lőhettek mellé. :)
"Ha a felvételiző dolgozatából egyértelműen kiderül, hogy valamelyik szög értékét rosszul számolta ki, de azzal a továbbiakban helyesen és pontosan számolt, akkor is kapja meg a megfelelő pontokat"
Ennek alapján szerintem igen. Nyilván tisztában kéne lennie azzal, hogy a háromszögek belső szögeinek összege 180 fok, alighanem (remélhetőleg :) ) tudja is, csak a stresszben/sietségben nem tűnt fel neki. De ez mindegy is, mivel nem várja el az útmutató.
Amúgy pedig egy próbát megér.
Fellebbezd meg az OH-nál, hivatkozva a javítókulcs azon mondatára, hogy "Ha a felvételiző dolgozatából egyértelműen kiderül, hogy valamelyik szög értékét rosszul szá- molta ki, de azzal a továbbiakban helyesen és pontosan számolt, akkor is kapja meg a megfelelő pontokat."
Ezzel együtt halvány az esély, de hátha...
Sziasztok!
Csendes megfigyelő vagyok, de most felmerült bennem egy kérdés a nyolcadikos javítással kapcsolatban.
Az 5. feladatban a c) pontban rossz érték jött ki eredménynek, azzal számolt tovább a gyerek, amire a d) pontban kellett volna adjanak neki pontot. De nem kapott :( Arra hivatkoztak, hogy hiába jó a gondolatmenet, a gyereknek látnia kellett volna, hogy a két szög összege együtt több mint 180 fok, vagyis nem létezik ilyen háromszög. Már az igazgatóval leveleztem, hogy erre vonatkozóan nincs instrukció a javítókulcsban (180 fok) viszont amire nem adtak pontot (gondolatmenet) arra van. Nem akarja megadni :(
Szerintetek érdemes az OH-ig elmenni ezzel?
Köszi
PM
"A felvett tanulók az általános iskolában tanult angol illetve német nyelvet továbbtanulják haladó szinten. A
9. évfolyamon az angol mellé a németet vagy egy latin nyelvet (francia, olasz, spanyol), a német mellé az
angolt vagy egy latin nyelvet (francia, olasz, spanyol) választhatnak a tanulók az iskola lehetőségeinek
figyelembe vételével. A kínálat – az iskola lehetőségei szerint – további nyelvekkel bővülhet."
Igen, az Illyésben jó a német, de nem vagyok biztos abban, hogy a hatos osztályban tudná-e folytatni hetediktől.
Te úgy tudod, igen?
A haladó németje a fentiek közül érzésem szerint az Illyésben kerülne parkolópályára legkevésbé (a helyi és Újbudai nemzetiségi sulikból is sokan választják ezt a sulit) + erős matekot kapna mellé.
Az E5 meg az E5, elfogult vagyok, na. :-)
A többi gimit németesként, ha azon komoly hangsúly van, kevésbé preferálnám.
6.
Neki vannak preferenciái?
Ha szívesen foglalkozik a matekkal, és később heti 7 matekórának is tud örülni, specmat. Az Illyésben is van emlet matekos osztályrész.
A német itt elvész - ha jól tudom -, csak 9.-ben vagy, ha nem akarja, magánúton tudja folytatni.
A többi suliban kevesebb fókusz van a matekon talán, cserébe nyelvben rugalmasabbak.
Hasonló paraméterekkel egy szubjektív válasz:
E5, Illyést a sor elejére tenném, a többit nem tudnám sorba rakni :-)
ha jó matekos, akkor szerintem a Fazékba érdemes mennie - ugye érdemes arra rágyúrni amiben amúgy is jó
nekem volt a közgázon több fazekasos haverom, én sem voltam szar matekból (de noname gimiből jöttem) de ők utcahosszal előrébb voltak tudásban
Az amelyik a legjobban tetszik neki. Ha már ilyen ügyes volt akkor hadd válasszon neki tetszőt.
Ezek között nincs ordítóan nagy különbség.
6.
Na feketeöves anyukák, tanácsot szeretnék kérni!
A Trefort, Api, E5, VPG, Illyés , Fazék kombóbol, mi lenne a preferencia sorrend egy német nemzetiségi osztályból érkező , ( ez azt jelenti, hogy német óra heti 6 első osztálytól, angol negyedik osztálytól gyorsított tempóban tanuló ) nagyon jó matekos lánynál? annyi kiegészítéssel, hogy nővére Apis, nem szeretnének egy suliba menni, de mi szülőként látjuk ennek az előnyeit is :-)
Lányom egyik osztálytársa már alsóban is motivát gyerek volt (nyilván szülői hatás is). Aztán hetediktől E5-ös lett. Klasszisokkal jobb fejű, motiváltabb mint az én lányom pedig őt sem mondanám butának vagy motiválatlannak. Lányom olyan gimibe ment ahova úgy került be, hogy simán előfordulhatott volna, hogy be sem kerül. Kis túlzással éppen bekerült. Na ez a különbség,hogy a topgimiben a szuperokos/ügyes/tehetséges/motivált gyerekek vannak, egy 50. körüli helyezésű gimiben meg olyasfélék, mint a lányom meg kicsit (sokkal?) okosabbak. Jó nyilván sarkítottam, mert a Lászlóban is van olyan aki pl. Apiba, Veres P.né-ba, Trefortba simán bejutott volna, de nem oda ment (szintén volt osztálytárs).
A fent leírtakkal nincs is semmi baj, az én lányom nem olyan okos és tehetséges, mint egykori osztálytársa. Ettől függetlenül nyilván ugyanúgy szeretem, mintha zseni lenne és nagyon büszke vagyok rá, de igyekszem objektíven szemlélni a dolgokat.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?