Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Örülj neki, legalább nem lesz konkurencia a lányodnak. :)
Ha ők úgy gondolkoznak ahogy akkor úgysem tudod meggyőzni. Sajnálom az ilyen gyerekeket, mert egy támogató közegű gimiben lehet, hogy megszeretné a tanulást. Bár hogy kinek mi a jó, azt nehéz előre megmondani.
Az szerinted működhet ugyanúgy, mint az iskolarendszeren belüli, rendszeresen számonkért, laborral kiegészített oktatás?
Nagyon motivált, tudatos gyereknek kell ahhoz lenni, szerintem. (A fiam olyan, de ő bent csücsül a Lászlóban, épp kisérettségire készül és már emiatt is izgul, hogy fog menni, sőt, már most izgul a felvételi miatt is. A lányom inkább a mának él, bár évről évre érik, lehet, hogy gimis korára már ő is tudatosabb lesz.)
Oh. Szegény fiú. Bár lehet, hogy ő nem így éli meg.
Bocs, de nekem ez a rendszer sem szimpatikus. Az évismétlés valakinek jó lehet.
Az attól is függ, hogy hány pontot visz, melyik tagozatot célozza.
Kalkulátorban nézted? Az szerintem mérvadóbb, mint amiket mi itt írunk.
Gyerekemnek tavaly a Kölcsey, Szinyei, Corvin és a Szerb volt beírva. Utóbbiba nem vették volna fel, a többibe simábban, mint a Lászlóba. Neki nyekes volt mindegyik, mert nyelvtanulás a cél.
Szerintem reálos tagozatokra egy iskolán belül több pont kell általában, mint a nyelviekre. Általában, szóval vannak kivételek.
igen
természetesen költői túlzás volt a több órás győzködésem, vagyok annyira belátó és tapintatos, hogy beláttam, nem az én gyerekem és életem
de nekem fura volt, ezt nem tudtam eltitkolni, na :-)
szerintem ne temesd még a Lászlót
1, nem láttuk még a haranggörbét
2, nem tudjuk, hányan jelentkeznek oda
amíg nem fújják le a meccset, játékban vagytok!
Idén lehet, nagyon érdekel majd, hogy az új NAT ezt hogyan rendezi át.
(Bocsi, amikor kijött én átolvastam és sok irományt olvastam a témában. Nem a bulvár cikkeket, mert azok leragadtak a kötelező olvasmányoknál s a kettős honfoglalásnál, hanem szakemberek véleményét is, pl. a természettudományos oktatás jövőjéről- ebben vagyok érdekelt, most már kettő darab gyerek miatt)
Az Óbudaiba 6. és 7. évvégi jegyeket kell vinni, ha ezek jók, akkor simán elérhető.
Mi is hasonló cipőben járunk:(
Most olvasom, hogy írtatok arról, kinek mit tanácsol az iskola a beírt sulik számánál (8. osztály). Nos, a mi iskolánk ideálisan 3-4 helyet javasol megjelölni, az igazgató-helyettes azt mondta a továbbtanulási szülőin, hogy már 5-öt is butaság megjelölni ("a gyerek minek járkáljon minden nap szóbelire?" kérdezte költői kérdésként- hát szerintem igazából sajnos igen, most ez a dolga, és ezt csak most teheti meg, hogy járkáljon szóbelire.
A gyerek meg vitatkozik velem, hogy de hiszen az ofő és az igazgató is azt mondta, hogy butaság 3-nál többet megjelölni:(
Sziasztok!
Valaki tudja, hogy a dunaharaszti Baktay gimnázium 6.osztályos képzésére tavaly milyen pontokkal lehetett még bejutni?
Ezzel picit vitatkoznék, mert pont a nyolcadikos felvételi az, ami leginkább a tanult anyagra épül. A 4.-es és 6.-os nem, az külön tanár vagy jó pedagógiai érzékű szülő nélkül csak a tényleg zseni gyerekeknek megugorható. Leginkább emiatt fejlődött ki a magán-felkészítő "ipar". Az más kérdés, hogy most már nyolcadikosoknak is van, sőt, kapaszkodjatok, a fiam egy volt osztálytársának felvételi menedzsere is volt (kb. azt csinálta, amit mi itt), nem mintha, ez segített volna rajta.
Hogy miért van, erre egyes oktatáskutatók éppen azt mondják, hogy a hibrid rendszer miatt, a 8 és 6 osztályos gimik elviszik a krémet, a maradék selejt gyerek miatt romlik le az oktatás, emiatt a szülők még inkább igyekeznek elvinni a csemetét, így ez egy öngerjesztő folyamat, bla-bla-bla... Nem tudom, így van-e. Mifelénk a belvárosban vannak a legközelebbi "sokosztályosok", ezért viszonylag kevés gyereket visznek el korábban, így én nem tapasztalok drámai leromlást. De persze lehet, hogy ezt az elméletet erősíti éppenséggel.
Értelmiségi-önkitermelés téma. Igen, ilyen van. De miért van?
Az igazi elit szerintem nem a Radnótiba vagy Eötvösbe való jó felvételitől és bekerüléstől várja a felemelkedést (szinten maradást). Vagy elintézi (ha fontos), hogy a gyerek bekerüljön oda, vagy kb. mindegy, mit hol végez, majd fizet neki egy drága külföldi egyetemet, majd beülteti az igazgatói székbe. Szerinted a milliárdos mama-papa görcsöl a gyerek pontszámain? :-)
Az értelmisége csak azt tudja nyújtani a gyerekének, hogy hozzásegíti hasonló tudáshoz, ami neki van, és ami legalább a középosztályban maradást biztosítja. Ami persze nem mindig jelent jobb fizetést, mintha a gyerek pl. kőművesnek menne, de kényelmesebb életet, hosszabb élettartamot, belső tartást igen.
Szerintem ez egy fajta értékrend is: mennyire fontos a tanulás, a tanulás által elért eredmény egy családban. Én úgy nőttem fel, és nálunk is az van, hogy egészségre és tanulásra mindig van pénz (egy normális határon belül, oxfordi tandíjat pl. nem fizetek), idő, energia, máshol meg, ahol más az érték, ott másra van.
Nem szeretnék n leszólni senkit, de a kozmetikusom fia egy korú a lányommal, nagyon jó tanuló, és amikor kérdeztem, hová mennének tovább, akkor azt mondta, nagyon nem tudja, mert a fiának fogalma sincs, mi szeretne lenni, de gimit nem akarnak, mert már unja a tanulást és nem szorgalmas... A kezelés alatt végig győzködtem, hogy pont a bizonytalan, okos gyereknek kell gimibe menni, szakmát még utána is tanulhat, ha úgy dönt, de nem igazán jártam sikerrel. Ilyen is van. Családok, ahol nem cél nem a top gimi, de a semmilyen gimi, pedig a gyerek bőven beférne. Ez kinek a hibája?
Visszaolvasva most nagyon elszomorodtam.
Egy jó képességű gyerek 73 ponttal már csak reménykedhet a Szent Lászlóban, így egyre több mentő sulit kell beírnunk.
Szerintetek ennyi ponttal a József Attila és az Óbudai Gimnázium elérhető?
Ilyen is van ám: "A Budapest XX. Kerületi Hajós Alfréd Általános Iskola felvételt hirdet a 2020/2021. tanévre az iskola-előkészítő 0. osztályába azon gyerekek részére, akiknek
szükségük van az óvoda – iskola átmenet megkönnyítésére
szükségük van megfelelő képességek kialakítására az első évfolyam zökkenőmentes elvégzéséhez
szükségük van sok játékra, programra, egyéni fejlesztésre.
Mindehhez biztosítunk:
szakmailag felkészült tanítókat és gyógypedagógiai asszisztenst
kis létszámú (max. 10 fős) osztályközösséget
gyermekbarát osztálytermet
sok játékot, fejlesztő feladatot
egyénre szabott differenciálást."
A tt fakt eddig is brutál volt.
Ha vki alap kémia emelt biosz kombót választott, annak a bioszfakton belüli biokémia anyagrész akkora hendikeppel indult, hogy csak na. Örült, ha legalább kapisgált valamit.
Ismerős élt kint, négy gyerekük van.
Igen, a fiú megszívta.
Most tanul munka mellett (huszonéves múlt).
A három lány gimibe került, kető már egyetemen, a harmadik most 11. osztályos.
De ott abból a szempontból lazább, hogy simán KÉRHETED az évfolyamismétlést. Ők megtették az egyik lánnyal. És máris nyertél egy évet. Hm?
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?