Felnőtt fejjel főiskola - egyetem? (beszélgetős fórum)
Szia nedi!
Először is sok sikert a felvételihez!
Drukkolok neked!
Ami a nyelvtanulást illeti, általában a sulik többsége biztosít nyelvtanulási lehetőséget. Viszont nem minden iskola vizsgaközpont is, ami azt jelenti, hogy nyelvet lehet tanulni, de nem bonyolítanak le nyelvvizsgákat. Nem tudom te melyik suliba jelentkeztél, talán ha tudnám akkor konkrét választ tudnék neked adni rá.
További szép napot!
Ditti16
Ma adtam fel sürgősséggel:)
Igen nálunk volt tandíj 3.-tól.
Az infót nem emelten akartam, hanem középszinten. Minden vizsgáért fizetni kell, mivel már nem vagyunk tankötelesek. Egy egy részből álló vizsgás tantárgy 13e Ft, ha többet raksz le, akkor arányosan olcsóbb. A több részből álló vizsgák (tesi, infó) kb. dupla ennyibe kerülnek. A suli beleszólhat a vizsgadíjba, de nagyjából ennyibe kerülnek.
Persze ha nálad volt tandíj, akkor biztos abból fedezték.
Írd meg mindenképp, hogy áll a felvétel. :)
Elvileg 20.-a,de már olyat is hallottam,hogy 27.-e után.
Nem is tudtam,hogy az emeltért fizetni kell.
Én sem lelkesedem annyira az infóért, ráadásul kétszer annyiba kerül, mint a többi. Nem sajnálom a pénzt a tanulásra, de ha egyszer nem szükséges, minek?
Nagyon jó tanáraink vannak! Lelkesek és nagyon tisztelik bennünk az elszántságot és hogy élünk a második eséllyel.
Tehát 20.-a körül derül ki, hogy felvettek-e?
Szia Ditti16.
Ma kitöltöttem a jelentkezési lapot és holnap rohanok nyitásra a postára és feladom.
Igen,azt mondják nem könnyű a jog.
Nyelvvizsgával kapcsolatban szeretnék még tőled érdeklődni.A suli biztosít nyelvtanulást és vizsgát vagy azt mindenkinek magának kell elintézni?
Jó éjszakát.
Szia.
Nedi
Az infón én is gondolkodtam,de hála az égnek lebeszéltek.
Amúgy milyenek a tanárok?
Mert nálunk azért nagyjából rendik voltak és segítőkészek.Persze voltak kisebb feszültségek,sőt néha kicsit nagyobb is,de alapjáraton végül minden jól sült el és jó volt a felkészítés.
Szia!
Hidd el kellő kitartással az álomból valóság lesz.
Írtad nem gondolam-e jogi szakra - hát az én szemeben ez a keménydió, mert 1 jogi egyetemet nem egyszerű elvégezni. Van néhány ismerősöm, aki jogot tanul és látom mit szenvednek 1-1 vizsga alkalmával. Valószínű ezt a területet én kihagyom.
Szép estét a továbbiakban!
Ditti16
Szerintem a kicsi is megszeretei majd a tanulást, ne aggódj! Főleg, ha látja, hogy a nagyobb jó jegyeket hoz haza! :)
Igen, sajnos, nagyon rossz az oktatási rendszer Magyarországon. Az a gond, hogy pont a tanítókat hanyagolják el, pedig rajtuk van a legnagyobb felelősség (a szülő után), ők befolyásolják a legjobban, hogy hogy áll a sulihoz a kisgyerek. Ha ott a kezdeteknél megbicsaklik a dolog, akkor mit várunk később?? Azért vanak kivételek és én bennük bízom. Mi mást tehetnék? :)
Meg is lepődtem, mikor azt olvastam, hogy idén a legtöbb MA-ra jelentkező a tanári szakon volt.
Végre megjött a pótfelvételi lap.
Még ma fel akartam adni,de sajna a tanulói kódom hiánya miatt csak szerdán tudom.
Megint felhívtam a fősulit,hogy megkérdezzem kód nélkül is jó lesz e,de kell rá.
Már sajnálom azt aki a telefonnál ül,mert az elmúlt héten vagy 10x hívtam őt,mert annyi kérdésem volt.Sztem,ha meghallja a hangom már hidegrázása lesz:)
Szia Ditti16.
Köszi.
Igen-igen ez az én egyenlőre "álom" szakom:
Valamilyen jogi szakra nem gondoltál?
Jól kiegészítené a többit.
Persze nem akarok beleszólni,csak egy ötlet volt:)
Szia.
Nedi
Szia Nedi!
Tájékoztató neked!
SZABAD BÖLCSÉSZET ALAPSZAK
A szabad bölcsészet alapszak tudástartalmát az etika, ember és társadalomismeret, esztétika, filmelmélet és filmtörténet, filozófia, művészettörténet, vallástudomány elnevezésű hagyományos szakok alkotják. A szabad bölcsészet alapszak általános célja a klasszikus és jelenkori humán kultúrát ismerő bölcsészek képzése.
A filozófia szakirányt választók a filozófia mint szakma és hivatás művelésére készülnek fel. A filozófiai hagyomány és a filozófia főbb szakterületeinek megismerése során a hallgatók az önálló filozófiai gondolkodásra készülnek fel. Az alapszak kialakítja bennük az ehhez szükséges jártasságokat, készségeket és szemléleti jellemzőket.
Az esztétika szakirány hallgatói az esztétika filozófiai alapjairól, a művészet elméletéről és gyakorlatáról szereznek történeti mélységben megalapozott és korszerű ismereteket. A hallgatók olyan szakterületekben mélyedhetnek el, mint a klasszikus, modern vagy kortárs elméletek, az ágazati esztétikák vagy a kanonikus műelemzés.
Az etika szakirány oktatott tárgyai között olyanok szerepelnek, mint az etikatörténet, ágazati etikák, alkalmazott etikák, filozófiai antropológia, ökológia, politológia.
A vallástudomány szakirány a vallási ismeretekkel kapcsolatos általános műveltséggel rendelkező szakembereket képez. A végzettek ismerik az alapvető vallási jelenségeket, a világvallások hagyományait, alapszövegeit, kulcsfogalmait, történelmi megjelenési formáit, az egyetemes emberi kultúrára gyakorolt hatásait, valamint a társadalomban és a társadalmi intézmények között betöltött szerepüket, és jártasak a vallási jelenségeknek a társadalomtudományok módszertanára épülő, interdiszciplináris keretek között folyó tanulmányozásában.
A filmelmélet és filmtörténet szakirányon végzettek a mozgóképkultúra ismerői, kutatói. A képzés során ismereteket szereznek a modern vizuális kommunikációról, annak társadalmi meghatározottságairól, technikai sajátosságairól, a mozgóképes befogadás lélektani és fiziológiai aspektusairól. Ismereteik révén alkalmasak a mozgóképkultúra területén a tudományos kutatómunkára, filmelméleti és filmtörténeti kutatások végzésére.
A kommunikáció és médiatudomány szakirányon végzettek áttekintést kapnak a társadalmat működtető kommunikációs rendszerekről, azaz a társadalmi kommunikációról mint társadalmi alrendszerről, valamint ennek fontosabb intézményeiről és színtereiről. Ennek alapján felkészültek a társadalmi kommunikáció elemzésére, vizsgálatára és a társadalmi kommunikáció alapvető intézményeiben kommunikációs munka végzésére – ennyiben tehát a képzés kommunikátori képességek kialakítását is megcélozza. Ez azért is fontos, mert a kommunikációs szakemberek jelentős része munkája során például közvetítő, társadalmi segítőként, PR-szakemberként mások kommunikációjának fejlesztésén dolgozik.
A művészettörténet szakirány a képzőművészetek (festészet, szobrászat, építő- és iparművészet, modern média) történetével foglalkozó szakembereket képez. A végzettek a művészeti örökség védelmével, a műalkotások közvetítésével és gondozásával kapcsolatos munkakörökben tudnak elhelyezkedni, például múzeumi és műemlékvédelmi intézményekben, kutatóintézetekben, közoktatási intézményekben, galériákban.
Az elméleti nyelvészet szakirány olyan szakembereket képez, akik az elméleti nyelvészet szakterületén járatosak, és egyúttal a nyelvészeti és nyelvészettel kapcsolatos ismereteket és készségeket kívánó bármely szakterületnek a műveléséhez szilárd alapismeretekkel és módszertani készséggel rendelkeznek. A képzés során a hallgatók megismerkednek az alapvető nyelvészeti diszciplínákkal (fonológia, szintaxis, szemantika) és ezek kutatási módszereivel, valamint a nyelvtudomány és a társadalomtudományok kapcsolatával (matematikai logika, nyelvfilozófia, nyelvészeti terepmunka, számítógépes nyelvészet).
Mi is az a Szabad Bölcsészet?
A szabad bölcsészet alapszakon végző hallgatók országunk (humán) kultúrájában sokfelé megtalálhatják a helyüket. Elhelyezkedhetnek művelődési intézményekben, könyvkiadóknál, lehetnek civil szervezetek munkatársai, kulturális intézmények programszervezői. Szerepet vállalhatnak kulturális termékek terjesztői hálózataiban, kongresszus- és rendezvényszervező vállalkozásokban. Lehetnek önkormányzatok és más, a társadalmi kommunikációban érdekelt regionális vagy helyi szervek munkatársai; a kulturális örökség kezelésével és hasznosításával foglalkozó intézmények, kutatóintézetek, tanácsadó vállalkozások beosztott munkatársai. A szabad bölcsészet alapszakon megszerzett diploma tehát egyrészt bármilyen, a kultúrához tartozó középvezetői szintű állás betöltésére alkalmassá teszi a hallgatókat, másrészt olyan készségeket és tudást is ad, amelyek a felsőbb szintű képzésben alapvető elemzési, szövegértési és alkotási, kommunikációs készségeket biztosítják. A szak által nyújtott diploma olyan alapvető jártasság elsajátítását ígéri, amely számos társadalmi tevékenység feltétele. A végzett hallgatók megállják a helyüket a nemzetközi munkaerőpiacon, de a felső szintű oktatásban is. A szabad bölcsészet öt szakiránya esetében a végzett hallgatók megcélozhatják, hogy mesterképzés keretében tanári képesítést szereznek, és majdan a közoktatásban vállalnak munkát. Az egységes kreditrendszerre és az oklevélmellékletek egységes rendszerére épülő európai képzési struktúrában lehetőség nyílik a hallgatói mobilitás fokozott elősegítésére, a külföldi egyetemeken való továbbtanulásra, de az alapszakon szerzett tudást és gyakorlati ismeretet a végzettek közvetlenül is hasznosíthatják az európai munkaerőpiacon.
Remélem ezzel kicsit tudtam segíteni neked!
Szép napot neked!
Ditti16
Jó reggelt nedi!
Most Humánerőforrás menedzsment szakon tanulok.
Hogy megyek-e tovább ezen még nem gondolkodtam.
Ha lesz egy jó lehetőség akkor átgondolom.
Szorítok neked a pótfelvételire!
Üdv: Ditti16
Nekem azt mondták,hogy lehet elektronikusan a felvi.hu-n vagy a sulitól jelentkezési lapot kérni.
Én a sulitól kértem,elvileg holnap vagy hétfőn megjön. Hú már nagyon várom.
Húha-Köszi,hogy írtad:D)
A kozmetikus suliról is lekéstem-aztán a következő félévbe kerültem be.
Mindig időbe eszembe jut:))))))
Idén szeretnél jelentkezni?
Aug.10-ig lehet:)
Könyvtár szakra mennék.
Könyvtárban dolgoztam érettségi után-négy évig.
Aztán jött egy üzleti lehetőség,ami miatt kiléptem.Sajnos:((Aztán már nem tanultam tovább.
Szia Ditti16.
És téged megkérdezhetlek milyen szakon végzel most?
És utána mész még tovább?
Szia.
nedi
Szerencsére a nagyobbik gyerkőcöm szeret,a kicsi meg remélem szeretni fog tanulni.
De talán nagyobb a kihívás is és valahogy kevés a jó tanár.Nem?De lehet,hogy én látom rosszul.Nekünk mondjuk eddig mázlink volt,a lányom tanítónénije a világ legaranyosabb oktatója.Szerintem ez is hozzájárul a kislány lelkesedéséhez.
Pont azért raktam le egy előrehozott vizsgát, hogy jövőre kimaradjon a görcs. Meglepetésemre nálunk fesztelenebb volt, mint egy félévi, vagy évvégi szóbeli. Idénre már csak az alapizgalom marad. :)
Vagy ha minden vizsgát 100%-ban teljesít. Szeretnek a mai gyerkek tanulni?? Te ezt látod? Mert én nem.
-Na igen sajna túl rágörcsöltem a vizsgákra.Alig tudtam aludni,sokszor éjszaka is tanultam már vizsgaidőben is(na ez butaság volt),ja és ki volt a legutolsó vizsgázó szóbelin?Na persze,hogy én:)
Úgyhogy volt időm teljesen kifárasztani magam lelkileg,idegileg és agyilag is.
-Ezen már én is gondolkoztam.
Gondolom mindenféle versenyeket nyertek(matek,fizika,stb.)lehet,hogy van már nyelvvizsgájuk is és valószínűleg kitűnő tanulók.
További ajánlott fórumok:
- Tud valaki olyan főiskolát, egyetemet ajánlani, ami természetgyógyász képesítést ad, és nem sima okleveles képzés?
- Mi az hogy alapképzésben osztatlan képzésben meghirdetett szak, meghirdetett felsőoktatási szakképzés? Miért nincs kiírva főiskola, egyetem?
- Mi a különbség az egyetemi / főiskolai végzettség között?
- Hogy lehet főiskolára, egyetemre bekerülni ha kb. 20 éve érettségiztem?
- A BC végzettség főiskolai végezettségnek számít akkor is, ha egyetemen volt végezve?
- Gyed alatt van valami tandíjkedvezmény, ha elkezdem a főiskolát, vagy egyetemet?