Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetős fórum)
Ahogy írtam is, a bizalmat hosszú időe telik felépíteni és könnyű gyorsan elveszíteni.
Nekem nem maradt. Természetesen nem csak csókos és mikutyánkkölyke fog bekerülni. Csak ők nagyobb arányban, mint eddig (Stipi immár 3 éves válogatási tapasztalat).
Nyelvvizsga téma dettó. Inkább leveszik a belépési küszöböt, semmint befektetnének az oktatásba. Volt rá idő, kerülhetett volna rá forrás, ahogy sok másra került.
A bemenéti nyelvvizsgakötelezettség élesítése előtt volt egy kétségbeesett tötyörgés. Nem merték meglépni azt, amire 6 éven át készült mindenki. Húzták az időt. Aztán amikor mar tényleg nem volt hova, eltörölték.
Nekem itt veszett el a bizalmam. Elveszett, mert számomra nyilvanvalóan hatalompolitikai lépés volt. Nem az egyetemi színvonal növelese volt a cél.
Nem tudom, hogy működik, mert így is van, hogy nem töltik föl a keretet. Tudtommal van ilyen, hogy felvehetők maximális létszáma, nem?
És már miért ne szorítaná ki? Van, aki objektíven szerez 380 pontot és kap mondjuk 50-et.
A csókos szerez 350-et és adnak neki 100-at.
A ponthatár meg lesz 431.
Tehát bent lesz az egyik és nem lesz bent a másik.
Ha nem lenne a szubjektív faktor, lehet, hogy a 350-es nem lenne bent és a 380-as igen.
Aki külföldön tanulva vevődik föl, az "legalább" objektíven szerezte a helyét (és jellemzően nem a ponthatár környékén táncol). De, persze, valamilyen szinten torzítja a rendszert (még ha nem is magas százalékban).
Ebben az új szisztémában ez már nem bug, hanem feature lesz, kiszámíthatatlan szubjektí faktor.
Ez a másik.
A bizalom a rendszerben. Ez az, amit hosszú idő felépíteni és gyorsan, könnyen el lehet veszíteni.
Óhatatlanul kiszorít valakit, aki objektív teljesítménnyel beelőzné.
A művészeti mindig más téma volt.
Lanyom nem angolszász rendszerben tanul. De a motivációs levél meg a CV legalább annyira döntőek a kötelező specializációra jelentkezés során a kiválasztásban, mint az addigi tanulmányi eredménye és a vizsgadolgozata.
De náluk mégis könnyebb elhinni, hogy a merlegelés nem ideológiai alapú lesz, hanem szakmai.
Ha a középsuli is az angolszász rendszerben lenne, akkor lehetne is létjogosultsága. Itt viszont mindent kell tanulnod, a specializálódás minimális, mert hatalmas műveltségi anyagot kell elsajátítanod az érettségihez (és erre most rá is tetek még egy lapáttal magyarból).
No meg ott az egyetemek nem közpénzből lettek hirtelen alapítványosítva és nincsenek megpakolva aktív politikusokkal.
Fiam Angliában tanul és hát az egyetemiársak általános műveltsége, khm... Másik ismerősnek USA-ban tanulnak a gyerekei sok év Magyarország után (apukájuk ottani, csak sokáig itt dolgozott), és szintén jól össze tudják hasonlítani ők és a szülők is a két oktatási rendszert, színvonalat. Van, amiből szuperek, de az pár tárgy, a többi nem lényeges.
ja, a felvételi vizsga egy csomószor megírható egy éven belül.
Szóval persze, működhet - de nézzük a rendszer egészét, ne csak egy kis szeletét.
Kicsit olyan, mint az integráció. Itthon is bevezették, tkp. minden iskola köteles fogadni ilyen gyerekeet. Csak nincs hozzá fejlesztő, meg gyógypedagógus, meg olyan osztálylétszámok, meg a tanár egy csomót adminisztrál is és nem "csak" a gyerekekkel foglalkozik.
De papíron integráció van.
Akárkit nyilván nem, de azért nem kicsi játéktér az a 20%.
Aki ugyan jó, de nem biztos, hogy bekerülne, és a mi kutyánk kölyke, azt meg lehet segíteni ezzel a rendszerrel.
Tudom, hogy szeretnétek valami hasznosat megtudni, én is. De ez nem igazán tájékoztató volt, inkább kerekasztal-beszélgetés, elmondták, hogy milyen szar volt régen, hogy az egyetemeket semmi nem kényszerítette, hogy versenyhelyzetbe kerülvén akarjanak jobbak lenni, na de most, hogy értékelés alatt vannak az intézmények és az ott tanítók is, így kénytelenek egyre jobbak lenni és ez mindenkinek a javára válik.
Hernádi Zsolt még beszólt Jaksitynak, amiért a diplomaosztót használta fel személyes sérelmei kinyilatkoztatásásra, ami kicsit sem elegáns dolog, ugye.
Távlati, jövőbeli tervek és célok sem hangzottak úgy konkrétan, hogy abból én most bármit le tudnék vonni és azt meg tudnám veletek osztani.
Sajnálom, hogy nem tudok annál többet, mást, újabbat mondani, ami a médiumokban is megjelent. Kérdezni a végén nem lehetetett (nem mintha én akartam volna), szóval ez ennyi volt.
A szubjektiv az ugye a szemelyes benyomasod. Hasznos volt vagy sem; de tetszett, vonzonak tunt ez alapjan vagy felejtos?
Mondjuk egy tajekoztatobol onmagaban nem feltetlenul erdemes kiindulni max ha vki tenykeg full intuitiv es nem erdeklik a makacs tenyek.
20% lesz ilyen valaszthato. Az azert nem azt jelenti h aztvesznek fel akit akarnak vagy sztetek igen?
Erettsegi eredmények jelenleg is 300 pontot ernek. Perpill meg ebbol nekem nem jott le h megszunik a duplazas es focistakkal toltik fel a corvinust...
És mik úgy egyben a benyomásaid?
Hogy tetszett azon túl, hogy az egyik előadó unalmasan beszél?
Persze, így aztán már tényleg azt vesznek föl, akit akarnak. Itt nem lesz gond egyik potentát nem kiemelkedően teljesítő gyerekének a bejuttatása sem.
Már leszólni sem kell. A rendszer egyre jobban működik magától (és másutt is vannak aktív politikusok a kuratóriumokban, lehet továbbhaladni, nincs itt semmi látnivaló)
Kivel találkoztam volna? :)
Amúgy meleg volt, már az előtte lévő két előadást is meghallgattuk (nekem unalmas volt mindkettő). Láthatóan erre a felsőoktatási témájúra sokan voltak kíváncsiak, a moderátor csak felolvasta a kérdéseket, de nem volt egyébként aktív résztvevő, nem irányította a beszélgetést. A telex cikke egész korrekten leírja, mi volt a tartalma.
További ajánlott fórumok:
- Kérdések és félelmek a felnőttkori érettségivel kapcsolatban
- Középiskolai továbbtanulás NEM gimibe készülőknek
- A 2010-es felvételi pontszámításban megmarad e az érettségi pontok duplázása? Valakit érint?
- 2013-ban érettségizők továbbtanulása
- Diakonia érettségi előnyt jelenthet a továbbtanulás szempontjából?
- Érettségi pontok!