22 hós fiú nem beszél még! Szerintetek ez gond vagy fiúknál normális? (tudásbázis)
többeknek van "szerencséje" mostanában is, de sokkal kevesebb gyereknek, mint ahányra rámondják, hogy "majd kinövi"
jobb, ha szakember dönti el.
Szerintem minden lehetőséget meg kell ragadni, és ha a legkisebb gyanú is felmerül h egy gyerek valamilyen problémával küzd, akkor utánajárni. Perzse lehet hogy magától is "kikupálódik" de nem tudhatot mire jutott volna, ha megkapja a megfelelő támogatást.
Nagyon sok múlik egy gyerek jövőjében azon, hogy a szülő hogyan áll hozzá a dolgokhoz, megkockáztatom, hogy talán több is mint pl. az öröklött adottságokon.
Egy olyan szülőnek aki szereti, és OKOSAN szereti a gyerekét kötelessége foglalkozni a hasonló problémákkal, még akkor is ha a szomszédasszony szerint nincs baj, vagy ha 50 éve másképp volt.
ezek apozitív példák.
Én, mint logopédus, tudnám Neked vég nélkül sorolni saját tapasztalatból azokat a példákat, mikor már késő volt.....és inkább tűzoltás volt a terápia, mintsem megelőzés, korai prevenció..........
JAJ!!
Logopédus vagyok, talán ér valamit a véleményem.:)
Már rég logopédus "kezei között" kellen lennetek megkésett beszédfejlődés terápián!!
A TSMT- viszont ZSENIÁLIS terápia, mindenképp vidd el, járjatok, nagyon-nagyon hasznos!!!
Sziasztok!
Már régen írtatok ide, de hátha valakinek van tapasztalata!
A kisfiam 3,5 éves és távirati stílusban beszél. Egymás után dobálja a szavakat ragok nélkül ,igekötős igéknél először az igét, aztán az igekötőt mondja. Pl.: én bolt be autó (megyek a boltba autóval). A felszólító mód viszont egész jól megy(engedj el, add ide, nyitsd ki, gyere ide ..stb). Mindent megért és minden szót ki is mond, de csak ilyen módon. Ajánlották a TSMT tornát. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban? Mennyi idő míg eredményt lehet elérni?
Köszönöm
Én azon a véleményen vagyok, hogy aki úgy érzi, hogy valami nem stimmel a gyerekével, azonnal korai fejlesztőbe el kell vinni felméretni. Én elég későn döbbentem rá, hogy tényleg valami nem kerek a gyerekkel. Majd két éves volt, mire nekiálltam mozgolódni a témában, mert hittem a családnak, ismerősnek, dokiknak stb..., hogy majd kinővi. NEM nővi ki. A fiamnak mozgáskoordinációs problémái voltak (már jóval kisebb mértékben van). 2 két kora óta fejlesztjük. Először itthoni torna volt neki, naponta, aztán október óta bölcsis, és ott kap megfelelő fejlesztést (logogépus, gyógypedagógus, konduktor). RENGETEGET fejlődött, minden téren. Értelmével nem volt gond, sőt okosabb a koránál (2,5 évesen kielemezték, hogy 38 hónaposnak felel meg az értelme), de a mozgása (1 évesnek felelt meg!), beszéde (1,5 évesnek felelt) nagyon el volt maradva. Már elmúlt három, és már tud ugrálni, lépcsőn jár, de elég bizonytalanul, rövid ideig már tud guggolni is, és nem esik-kel egyfolytában.
Ha lesz még egy gyerek, akkor tuti 1-1,5 hónapos korában elviszem felméretni a korai fejlesztőbe.
Nagyon sokára van mindig időpont, így ahogy betöltöm majd a félidőt, már hívom is őket :-D.
Én is ismerek olyan "Anyukát", aki tojik a gyereke fejére. Ovódába szóltak neki, hogy nem stimmel a gyereknél valami, és ő is átvitte másikba, hogy a gyereke nem hülye. Az enyém se az, de amíg én minden lehetőséget megadok a gyerekemnek, hogy sikeres boldog felnőtt legyen, addig majd a gyereke szív majd az iskolába, nem is keveset.
Bocsi, hogy hosszú lettem :-D.
A Beszédvizsgáló Központban csak 3 éves kortól foglalkoznak gyerekekkel.
A Varázsfejlesztőről nem hallottam...
A GEKKO nem olcsó, talán 24 e Ft/hó, heti 1 alkalom.
A TSMT-ről eddig csak jót mondtak.
Első körben érdemes lenne az utóbbival próbálkozni, illetve még a Budapesti Korai Fejlesztőt felhívni és megérdeklődni tőlük, hogy mi a teendő. Na meg még esetleg a nevelési tanácsadóval lehetne beszélni.
Viszont azt tudnod kell, hogy az nem elég, hogy te azt mondod, hogy a hallásával nincs probléma. Hallásvizsgálatot minden szakember kérni fog.
És ebben teljesen egyetértek ,egy szülő érzi tudja ha baj van ,és az olyan hülyeségek hogy ne figyeljünk rá meg hogy most újságíró meg miegymás meg kifejezetten felbosszantanak.
engem nem az érdekel hogy kinek mi most az ilyen olyan ismerőse,hanem hogy az én gyerek most ebben a pillanatban ,miért más mint a többi miért van elmaradva,kifejezetten lusta vagy tényleg okai vannak.
Nekem ő a 3. gyerek szóval van fogalmam ,mert a másik kettő nem csinálta ezt.
És annyira bosszantanak a tudatlan hozzászólások ,olyanoktól akik nem segíteni akarnak csak hozzászólnak itt minden fórumhoz ahol éppen van valaki ,függetlenül attól ,hogy égbekiáltó hülyeségeket mondanak.
Már beszéltem még ma reggel oda mentem meg van itt korai fejlesztő is ,szerencsére tudnak fogadni mind a két helyen felírták a nevét és attól függően hogy mi lesz oda megyünk ahova tanácsolnak.
Volt nagy mozgás is ,igen csak kihagytam.
És furcsa mert ott meg minden rendben van...
Ezért is mondta hogy még ugorjunk neki egyszer mert csak az akaratossága miatt nem csináltam ,meg hogy nagyon mozgékony,nézni fogja a hiperaktivitást is...
Még dm sincs de a másik városban van és veszek neki!!:):)
Fa puzle meg találtam a neten ,meg debibe ha megyünk veszek neki a re.ioban..
Gyakorlunk és meglátjuk Ápr 5 én megyünk újra ,igaz akkor apa viszi mert a lányomat aznap műtik és én ott leszek..
akkor gyakorolunk (persze úgy nehogy kényszernek érezze, csak játékosan) aztán nyár végén ha még mindig suta a drágám akkor szerintem felkeressük mi is a GEKKO-t.
Köszi! :-)
Jó kérdéseket teszel fel:)Fogalmam sincs, de gyanítom, hogy azok a feladatok, amiket leírtam (napló!!!), ártani tuti nem fognak:)
A beszéd és a nagymozgás közötti összefüggésről nem tudok bővebbet, de azt gondolom abból, amit eddig hallottam, hogy a beszédfejlődés zavara MINDIG együtt jár a nagymozgás hiányosságaival. DE. Ebből azért nem következik a fordítottja is:)
A leírtak alapján úgy látom, hogy nagyon hasonlóak a gyerekeink:)
A pszichológustól függetlenül én a helyedben azért beszélnék a nevelési tanácsadóval, hónapok is eltelhetnek, mire fogadnak.
Ami nekem feltűnt, hogy nem írtál nagymozgásos feladatokról. Ezt nem nézték vagy csak nem írtad? Ugyanis tudtommal a beszédfejlődés pont a nagymozgással van összefüggésben, úgyhogy elvileg ott is mutatkoznia kell a lemaradásnak (még akkor is, ha a szülőnek ez nem tűnik fel, mint a mi esetünkben).
Fejlesztő tornát szerintem mindenképpen kezdjetek, azzal semmi veszíteni valód nincs.
Javaslom, hogy jelentkezz a klubbba, beszélgessünk ott tovább:) Verus ez neked is szól!:D
Azt a tornyot amit keresel Motessori toronynak hívják.Lehet kapni a dm-ben is és nem is drága.A fa puzzle meg nagyon sok féle van a Gulliverbe ha nálatok van akkor tudsz venni.
Hát remélem nem kell mennetek a nevelésibe.ha gyakoroltok akkor lehet hogy 3 évesen már sok mindent fog csinálni.Azért addig még van 5 hónap:)
Nos szóval a beszámoló!
Beértünk reggel a pszichológus ,különféle kérdéseket tett fel nekem ,evési szokásokról ,miket csinál miket nem ,hogy látom mi a gond mi az amit tud.
Aztán jöttek a feladatok:
-formabedobó
_zenedoboz felhúzása ha lejár.
-Toronyt épiteni kockából
-beletenni pohárba a kockákat
-Rajzolás utánozással.
-Képeket mutogatott neki megnevezni mi van rajta
-vagy ő mondta és a a gyereknek kellett mutatni melyik az a képen
-babának megmutatni a szemét meg a lábát a száját -majd kanállal etetni
egy lapon szines korongok voltak ,a gyereknek fakorongok a kezében és a megfelelő szinre kellett tennie
-Műanyag pálcikát kéket és sárgát,szétválogatni két félliteres üvegbe szin szerint.
-Fa puzle helyre illesztése.
-köszönés bármilyen módon
-megmondani hány éves
Hírtelen ennyi jut eszembe...
Nos kiértékelni nem tudta manót mert nem volt hajlandó teljesen együtt működni,mert mehetnék volt állandóan ,hisztizett elég sokat.
A formabedobó az ment neki,ha ő lapozta az albumot akkor nézte ha a pszichológus akkor nem ,de megnevezte a kutyát, a pohárra azt mondta tea,a cipőre meg papucs.
én még ezeket a szavakat nem is hallottam tőle csak a teát.
Megmutatta a repülőgépet is.
A szineket rátette de beidegesedett és vergődött elkezdte összevissza toszigálni.
A pálcikákból párat szétválogatott és aztán otthagyta.
A baba szemét megmutatta a lábát nem volt hajlandó ,megetetni meg mondta hogy kell baba hami:)
úgy volt vele mit adjon neki ha semmi nincs benne a tányérba meg a kanálon...
Köszönni nem volt hajlandó pedig mondja hogy heló..
A fa puzle nem érdekelte a 7 -ből 2-t a helyére rakott és otthagyta.
A zenedobozt állandóan felhúzta.
Nem monda hány éves mondjuk ezt nem is tudja.
Volt ilyen poharak egymásba téve mindig kisebbek azokat kellett egymásba tenni hoyg ne maradjon ki egy sem ,majd leforditva toronyt épiteni ugyanigy.
Na ez nem ment neki olyan jól.
A kis kockákat nem épitette toronynak hanem szépen sorba tette.hármat rakott egymásra de eldőlt és otthagyta.
A pohárba viszont beletette a kockákat.
Körülbelül ezek voltak ,lett volna még de már nem akaródzott neki semmi.
Ápr 5 én kell újra vinni addig kell itthon gyakorolni vele,hát próbálkozom de nem sok sikerrel a pálcikákkal nem hajlandó foglalkozni ,a szineket egymásra teszi annyit elértem ezt eddig is tudta csak ott valamiért nem csinálta.
Képeket ragasztottam neki rajzlapra azokat kérésre megmutatni vagy őneki megnevezni magától,ezzel is haladunk ,kicsit..
Egy olyan pohártorony nagyon jó lenne meg a fa puzle amin olyan kis fogók vannak ,majd nézek neki valahol...
Nem akar a pszichológus rossz értékelést írni mert azt mondta nem lett volna valós ,mert látja hogy tudja ,de olyan szinte akaratos öntörvényű ,hogy meg kell hogy egymást szokják és szerinte produkálni is fog akkor.
ha nem sikerül vele akkor nevelési tanácsadóba elküldi ,de még próbálkozik.
nyárára beszéd feljesztő tornát szeretne neki beiktatni ,és ha jól menne őszig ellennénk ,aztán itt helyben vagy nevelési tanácsadó 3 éves kortól mivel mi 3 évesek augusztusban leszünk aztán irnak szakvéleményt neki hogy vegyék be fejlesztésbe.
De ha nem tud vele boldogulni akkor nevelési tanácsadó debrecenbe és utána korai fejlesztő.
5 és fél éves fiúgyermek, a gyerekorvos és védőnő tanácsára már 2,5 évesen el kellett volna menniük logopédiai vizsgálatra, mert a fiúcska csak vinnyogott, kiabált, sikítozott, de nem beszélt.
A szülők nem voltak hajlandók elvinni, mondván, majd beindul. 4 évesen óvodába került, az ottani logopédus jelezte a szülőnek a gondot (még mindig nem beszélt), s felajánlotta segítségét. A szülő otthagyott csapot-papot, mert "ne nézzék hülyének az ő gyerekét"s elvitte másik óvodába. A másik óvodában megüzente a logopédusnak, hogy a gyereke közelébe ne merjen menni.
5 és fél évesen (néhány szava van, mondatai max. kétszavasak és diszgrammatikusak) anyuka felvette a kapcsolatot az óvodai logopédussal......otthoni gyakorláshoz kér segítséget,könyvet, miegymást, nem kér terápiát, "az ő gyereke nem hülye ,nem fogyatékos".
A gyermek súlyos szenzomotoros diszfáziás, szenzoros túlsúllyal. Jövőre iskolába megy.
Ő nem megkésett beszédfejlődésű, mint a Te ismerősöd! Ő súlyos beszédfogyatékos.
Szerintem senki se nyugodjon meg csak azért, mert Neked van egy pozitív példád.
Nekem meg egy negatív példám van
(nem egy,persze,sorolhatnám....)
További ajánlott fórumok:
- Mit gondolsz arról az emberről, akivel legutoljára beszéltél?
- Anyukák, akik "különleges" gyermeket nevelnek (tartósan gondozásra szoruló, fogyatékossággal élő kismanók). Beszélgessünk!
- Ha tanulási gondjai vannak a gyermekednek gyere beszéljünk róla.
- Mi lehet a gond? Nem hall a másik fél, ha skype-on beszélünk!
- Várom beszélgetni azokat akik legmélyebb gondolataikat nem merik elmondani senkinek mégis elmondják mindenkinek!
- Ti mit gondoltok, hogy lehet még jövőről beszélni?