Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Ja, tenyleg, 2x30, az is joval tobb mint az 1x20 :)
Tudom hogy nem evidens,en sem voltam soha zeneiskolas mert nem vettek fel, mivel nem tudtam enekelni rendesen. Ugyhogy engem vegig magan uton tanittatak a szuleim zongorazni, 12 eve at. Utana meg sajat koltsegen 8 evig harmonikaztam :)
Itt most pl. itt a varosban 500-an vannak varolistan zongorara ugy hogy 700-an meg bent vannak mar... nagyon sokan akarnak hangszert tanulni.
Egyetertek, egy idealis vilagban nem az tanulna zenet akinek penze van ra, hanem mindenki aki szeretne. De ez sehol nincs igy igazan. Nalunk az unokateso hegedult, elmeletben lett volna zeneiskolai kolcson hangszer, a gyakorlatban megis venni kellett. Es persze nem volt ra egy vagyon, igy nem is lett tul jo hangszere.
Magyarorszagon egyebkent a zeneiskolai oktatas eleg sokat ad, peldaul oraszamban (2x45 perc ha jol tudom, plusz szofezs, zenekar stb.) Igy viszont relative keves gyerek jut hozza. Norvegiaban iszonyat hosszuak a varolistak a zeneiskolakba, tobb ev is lehet mire bekerul. Addig aki akarja maganban kell elkezdenie. Aztan alapbol egy atlag novendek heti 1x20 perces orat kap semmi tobbet. Aki tobbet akar maganorat fizet. Ha tehetseges es/vagy szorgalmas jelentkezhet kibovitett oraszamert, felvetelizni kell, elso korben kap 1x30 percet. Aztan 12 eves kortol a legjobbak kaphatnak 1x45 percet plusz heti egy delutan szolfezs+kamarazene orakat. A legjobbak 13 eves kor korul kerulhetnek a kulonleges tehetsegek osztalya kozelebe, de ez minden masodik-harmadik evben egy gyerek egy 300.000-es varosban. Ha valaki tobbet akar maganuton tanittatja a gyereket, ami nagyon sokba kerul meg itteni jovedelemhez merten is. Szoval a valosag nagyon messze van attol hogy a tehetseg es a szorgalom eleg legyen, a szuloknek anyagilag is sok aldozatot kell hozni ha tamogatni akarjak a gyereket. Es akkor meg a mesterkurzusokrol, taborokrol, nemzetkozi versenyek nevezesi dijarol, utazasokrol nem is beszeltunk, amik pedig egy szint folott mar szuksegesek ahhoz hogy fejlodjon. Ugyanaz mint az elsport, komoly anyagi aldozattal jar es messzebb jut akinek tobb penze van.
A nagynál általánosban elég jó volt szerintem, ott úgy csinálták, hogy pl zrínyi előtt csináltak egy házi versenyt és az 1-3.-nak fizette a suli a Zrínyit, a többiek is indulhattak, de ott a nevezési díjat maguk fizették. Nekem ebben az tetszik, hogy motivál is kissé, de nem zár ki senkit.
Most a gimijében az van, hogy a tanár pár gyereknek mondja, hogy menjen, de mindenki mehet. Szakkörön néha elővesznek ilyen feladatokat. Már csak pár gyerek van, aki rendszeresen versenyre megy.
Nem ugyanaz a kettő, de hogy jobb vagy rosszabb, az nézőpont kérdése :)))
Volt csellótanárnak van "rendes" csellója és ezt használja többször, de van elektromos is és azt mondta, hogy van az a helyzet és van az a koncert, amikor jobb az elektromos.
Az én gyerekem nem lesz zenész, ellenben nem kapok szívrohamot, ha az impulzív kisebb tesó odaül. Ez a cél, hogy használják és örüljenek a zenének.
(Az iskolai csellónál mindig izgulok, ha megkörnyékezik, bár szerencsére mi még nem törtünk hangszert) :)
Egyertelmu hogy a legjobb egy markas (mondjuk Steinway) versenyzongora ;) de ez nyilvan a legtobbeknek nem opcio, nemcsak Magyarorszagon de mashol se. Persze van, mi is ismerunk olyat ahol zongorista apuka, 4 gyerekebol nevel csodagyereket, harom Steinway van a hazban... de azert ez vilagszinten is ritka.
Az elso evekben egy jo digitalis is megteszi, sot jobb valasztas mint egy lapukkant akusztikus pianino. Ugyanazert a penzert jobbat kap az ember, es nem lesz hamis. Egy akusztikus hangszert karban kell tartani, ez koltseg folyamatosan.
Nekunk a Kawai silent system jo kompromisszum, mert akarmilyen elfogado is a szomszedsag, napi 4-6 ora zongorazast senki nem visel el, igy megosztva gyakorol csendesen es hangosan, ill bizonyos darabokat otthon nem nagyon gyakorol hangsoan :) A zenekaademiara barmikor bemehet vegulis, es ott jobbfele zongorak vannak, ezzel egyutt gyakran hasznosabb az idot gyakorlassal tolteni otthon mint utazassal. Ha gimis lesz akkor az akademia kozelebe fog jarni, akkor egyszerubb lesz oda bemenni gyakorolni.
Igen, a 11. kerületben kezdtek a gyerekeim és az első pár évben használtunk a Kawai-t. Azóta a zeneelmélet leckéhez veszik igénybe, ha a másikon épp gyakorol valaki.
Mert bár a napi egy óránál többet összesen a két gyerek nem használja zongoragyakorláshoz (sőt), "természetesen" szinte mindig ugyanakkor jut eszükbe. Opcionálisan ugyanakkor egyiknek a zongora, mikor a brácsa a másikban. :-D
El kell imernem, az akusztikus tényleg jobb. A zeneiskolai Steinway pláne.
Versenyzes: teljesen sulifüggő. Van baratnőm, akinek a gyerekei alt sulijaban pl a Bolyain egy csapat indulhat- a tanar valogat( suli fizeti). Ez fura rendszer.. Nalunk barki barhova mehetett. Egy-egy Bolyain az osztaly 3/4-e indult kb. Es az evek alatt vhogy kialakult az, hogy a legjobbak egyutt indultak. Amikor nyertek kaptak gyakorlo lapokat, delutan osszeultek es csinaltak egyutt. Vagy a termeszetnel megengedte a tanar h kiuljenek oran a folyosora es egyutt gyakoroljanak. Persze ez 7-8-ban volt. Egyeni versenyeknel pedig mindig kuldenek gyakorolnivalot, persze a net is tele van es eleg sok feladatgyujtemeny is osszegyult az evek alatt. Minden eredmenyhirdetesre szoktak kapni:)
A letszam azert csokkent, a suli vege fele mar egy Zrinyire se ment mindenki, tenyleg csak az aki ugyesebb volt. Sőt a jó matekosok se mind. Aki nem szeretett versenyezni azt kevesbe motivalta ez.
Mi is sima zenesuliban, de szerintem a kerületek közt nagy különbség van. Anyagi helyzet sem egyforma mindenhol.
Véleményem szerint nem illene, hogy a zenetanulás anyagi korlátok miatt meghiúsuljon/ne kezdődhessen el. Sznob hozzáállásnak gondolom (a zeneiskola részéről), ha csak a legmárkásabb hangszeren lehetne elkezdeni zenélni. Aki arra a területre megy, valószínűleg lesz neki jobb valahogy.
Itt van hangszer, amit a zeneiskola ad kölcsön (vonósok), van amit meg kell venni (fúvós, zongora stb).
Vonósból nekünk is zenesulis van. Sajátot vagy azok szoktak venni, ahol valamiért presztízs, vagy aki komolyan gondolja és elérte a legnagyobb méretet. Zongorán pedig megmondták, hogy vagy pianínó (első körben ezt mondják) vagy ha elektromos, mi legyen az a minimum, amit tudjon. Onnantól kezdve te döntöd el, milyet veszel.
Jó helyeken beszélgetnek, játszanak, esetleg filmet néznek és mert kell, kapnak jegyet, túlnyomórészt 5-öst.
Viszont hallottam házi feladatos, feleltetős helyről is, az nekem szemöldökfelvonós eset.
Bár nem kell messzire mennem, 2.-osom kapott egy hármast, nem igazán tudom mire vélni, de nem zokogtam össze egy zsepit sem. Ha így hát, így, nem hiszem, hogy ennek motiváló ereje lenne. Bár lehet, hogy valami félrement, fegyelmezés stb.
Lehet, hogy elit helyeken így van, de normál zeneiskolában felvesznek. Még a tehetséges, versenyre járó gyerekeknek is van, hogy "csak" elektromos zongorájuk van :)
Szerintem a többség (itt legalábbis) nem problémázik már ezen.
Köszönjük szépen ! 🙂
A többieknek már megköszöntem itt, vagy máshol, ezért most csak szivecskéztem a hozzászólásokat. 😊)
Nekünk van egy digitális Kawai (Kawai KDP-90), amit 8 vagy 9 éve vettünk, meg egy Yamaha akusztikus pianínó, amit rá 3 évvel szereztünk be, szalonból, használtan is méregdrágán (de a hangoló meg a tanár szerint is jó vétel volt).
Persze szokták mondogatni a fiaim, hogy a benti nagyon drága nagyon márkás rendes zongora jobb. Majd lesz nekik, ha vesznek maguknak. ;-P
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?