Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Levia, ponthatárokat gyűjtötök?
A Babits 8 osztályos angolos tagozatán (0081) 172 pont volt a ponthatár, ezt a hivatalos értesítésben írták. Úgy tudom, németen 170 pont volt a határ.
A Radnóti 8 osztályosnál nem hivatalosan (mármint ott nem írták meg, de erős a sejtésem) 179.
A pszchoszomatika elég általános, nem elitsuli specifikus. Anno egyetemi tanárom mondta hogy: gondolnátok-e hogy ma minden x. gyereknek mentális problémái vannak? És itt egy számunkra megdöbbentően magas számot mondott, nem 1-2 százalékot. A 90-es éveket írtuk akkor. (Ezek a statisztikák biztos megvannak valahol.)
A gyerekek azóta felnőttek és mivel nem kaptak segítséget így továbbadják a problémákat. Szülőként, tanárként, emberként.
Valami fontos kimaradt az üzenetemből:
Gratulálok mindenkinek, gyereknek és szülőnek egyaránt, hogy ezt a felvételi menetet is megoldottuk, együtt örültünk és néha szomorkodtunk vagy bosszankodtunk, és drukkolok az érettségizőknek! 😊
Ez szerintem sokkal érdekesebb írás.
Felejthető cikk. Megtudtam belőle azt, amit eddig is tudtam. :)
Viszont vannak szülők akik azt fogják ebből kiolvasni hogy az istállósulikban (amelyek közül, csak a Fazekast nevesíti) szétnyúzzák a gyerekeket a brutális tanárok akik ezért a drogokba menekülnek. A nem istállókban meg boldog diákéveik lesznek és tanulás nélkül is felveszik őket egyetemre. Utóbbit nem a cikk írja, ám sokan hozzágondolják.
Írhatott volna érdekesebb dolgokról is. pl. szaktanár ellátottság, pszichológiai ellátottság, tanulói szülői elégedettség mérése, hogyan reagáltak az egyes iskolák a covidra, mérhető-e ennek a hatása, stb. akár összehasonlító jelleggel.
Ebben a cikkben számomra elég durva dolgokat olvastam. Nem is gondoltam, hogy topgimikben ennyi lelkileg bántalmazó tanár van. Persze lehet, hogy mindegyik megkérdezettnek "csak" egy-két ilyen tanára volt, de az is sok.
Én olyan gimnáziumot (iskolát) kívánok minden gyereknek ahol ki tudják elégíteni a tudásszomját, van ideje szociális kapcsolatokat építeni, barátkozni is, nem túl sok az iskola, de nem is túl kevés! Ha mégis így van, a szülő ismerje fel ezt és váltsanak.
Persze, hogy kinek mi a megfelelő iskola azt előre nem lehet tudni. A szülő max. a saját értékítéletében bízhat, ha jól méri fel a gyereke képességeit.
Elolvastam. Elgondolkodtam.
Én nem jártam elit gimibe, de sok dologra magamra ismertem. én is mindig a jövőre koncentráltam, kevésbé éltem a jelenben, ezért egyetemista koromban jöttek az útkereső kérdéseim és válságaim.
(OK, megalázó tanárok, durva versengés nem volt.)
Ebből én arra következtetek, ez nem biztos hogy az iskola, inkább személyiség kérdése. És talán nem véletlen, hogy több ilyen személyiségű diák gyűlik össze az elit iskolákban.
Így van, nem mindenkinek való erős gimi. Viszont azoknak, akiknek való (lenne), nagyon furcsa kanyart tud venni az életük egy átlagosabb vagy gyengébb gimnáziumban. Ugyanis ott unatkozni fog, s a fölös energiáit, kapacitását nem biztos, hogy a legjobb irányban köti le. Nyilván akinek az a természetes, hogy mindenből ő a non plus ultra, nehéz lesz feldolgoznia, hogy van nála jobb, pedig hát az élet ilyen, úgyis lesz olyan helyzet, hogy lesz nála jobb. Szerintem hosszútávon pont az a káros, ha valaki olyan helyen tanul, hogy semmiből nincs nála jobb még akkor is, ha nem éri emiatt bántalmazás az osztálytársaktól, ami még a ami gyerekkorunkban általános volt, de el tudom képzelni, hogy itt-ott még ma is "divat" csúfolni a túl jó tanulót akkor is, ha egyébként már nem is tesz semmit a tanulásért, egyszerűen megjegyzi az órán hallottakat.
Ha pedig valaki egy átlagosabb helyen mindenből kiemelkedő, akkor valóban nehezebben talál rá az útjára. Neki akkor nagyobb terhelés fog kelleni, s akkor ki fog derülni, hogy mi is az, amit magasabb követelményrendszer mellett is örömmel csinál. Muszáj, mert a polihisztorok kora néhány ezer éve lejárt, valamilyenn irányban el kell köteleződni, s azon az egy úton is jóval nagyobb tudásanyagot elsajátítani.
És én továbbra is azt mondom, hogy ha valaki rosszul lőtte be a gimnáziumot, akár túl gyenge, akár túl erős, van lehetőség a váltásra.
Tény, hogy nem való mindenkinek egy erős tehetséggondozó gimnázium, és igen, vannak olyan tanárok, akik nem megfelelő módszereket alkalmaznak.
Van tökéletes iskola? :-)
Nem tudjatok hany ponttol kerultek be? Mi voltunk szobelin de vegul mast valasztottunk. Pedig en nagyon szeretem a Berzsenyit;)
Meselsz h milyen az osztaly? (2 eve bekerultunk de vegul maradt az alt suliba). De nagyon erdekel mibol maradtunk ki❤️
Ez milyen szép gondolat :)
(..nem vagyok érdekelt, csak muszáj volt elismerésem kifejezni, bocsi)
Nekem úgy rémlik, hogy nyolcadikosok esetén az elutasítót elég, ha az általános iskolának küldik. De fogalmas sincs, hogy ezt hol olvastam.
Nekünk egyébként talán három iskola küldött a nyolcból postán levelet és további három e-mailt. Mondjuk a lényeg, hogy ahová bekerült a fiam, azoktól rendben megérkezett a levél.
Egy borítékban jött, de kettő lap volt, mindkettő pecséttel, aláírással. Gondolom, így egyszerűbb.
A törvény szerint ki kell küldeni a határozatot - az elutasítót is.
Megkérdeztem lányomat a skáláról, mert nem akartam hülyeséget írni.
Dúr vagy moll skálát is szoktak fújni óra elején meg vizsgán is és persze ezeken belül is több félét, pl. G-dúr, C-dúr stb. Egy vizsgán egy skálát kell fújni.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?