Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Szépség & Egészség fórumok » Tévedett a tudomány. fórum

Tévedett a tudomány. (beszélgetős fórum)


1 2
5. syria (válaszként erre: 4. - 5a071c9eeb)
2007. aug. 30. 15:28
Az általad leírtak érdekében fogyasztok minden nap egy bizonyos vitaminkoplexumot, mert a zöldségek, gyümölcsök vegyszermentességében erősen kételkedem.
4. 5a071c9eeb (válaszként erre: 3. - Syria)
2007. aug. 30. 03:06
Sziasztok!Nálunk is imádja mindenki a sajtot, irgalmatlan összeg megy el havonta rá.De igy ,hogy sajtot eszel semmit nem teszel a csontritkulás ellen.A kalciumnak fel is kell szivódni.Ez pedig a kalcium,foszfor, magnézium helyes aránya nélkül nem megy.Kalcium-foszfor 1:1 /800 mg - 800 mg/ és kalcium-magnézium 2:1/800 mg-400 mg/.Ha emeled a kalcium bevitelt 100 mg-mal meg kell emelni foszfort is 100 mg-mal és a magnéziumot 50 mg-mal. Egyébként ha sok kalciumot eszel max. csak kiadós veseköved lesz és jól "elkoszolódott" ereid azaz érelmeszesedésed.A csontképzéshez szükség van D-,A-,C- és K vitaminra.Egyébként az ember az egyetlen faj a Földön aki elválasztás után is iszik tejet.Minden emlős a kölyök táplálására használja a saját fajtájának a tejét.Ha felnőtt már nem iszik tejet, sőt az anya állat nem is engedi.A tej lebontásához, megemésztéséhez a renin és a laktáz enzimek kellenek.De ezek 3 éves kor után gyakorlatilag nincs a szervezetünkben.A tehéntejben 300x több kazein van, mint az emberi tejben.Szükséges is van a marhacsontok kialakulásához.De ezt csak a tehén négy részből álló gyomra tudja megemészteni. A kazein a gyomorban kicsapódik, nagy durva túrócsomókká áll össze, ez egy vastag ragacs lesz.A bélbe kerülve rátapad a bél falára és meggátolja, hogy a tápanyag felszivódjon.Na amikor sok ilyen "bűn" van a beleken, akkor futunk és méregdrágán vesszük az úgynevezett béltisztitókat.Pedig csak rostos táplálékot, naponta többször gyümölcsöt kéne enni a tej,sajt helyett.Állitólag a kazein az egyik legfontosabb tényező a pajzsmirigy betegségeinek kialakulásában. Milyen tejet iszunk? Pasztőrizált,homogenizáltat.Ez az eljárás leépíti a kalciumvegyületeket.Leghasználhatóbb kalciumforrás minden zöld leveles zöldség, nyers olajos mag /nem pörkölt és nem sós!/ dió, mogyoró de a király a szezámmag.Ezenkívül az aszalt gyümölcsök,füge, datolya,ehető alga és ehető moszat.A tehéntej kalciumja is a tehén által legelt fűből van és nem a szomszéd tehenét szopja.A kalcium szerepe a szervezetben a savak semlegesitése.Ha nagyon elsavasitottuk a szervezetünket az összes bevitt kalcium erre pazarlódik.A szervezet savas -lugos helyes arányára minden szempontból rendkívül vigyázni kell.Tejet, sajtot azért ehetünk, de legjobb önmagában.A tejhez ne együnk mondjuk vajas, szalámis, sós kiflit.Kész öngyilkosság, pedig de finom.A sajtot reszeljük rá inkább a salátára vagy egy tál züldségre olvasszuk rá, de majdnem tökéletes SYRIA SZENDVICSE! Csak a füstölt hibázik, de egye fene ez is finom.Szóval ez a tej inkább zabálja a kalciumot.A csontritkulás megelőzéséért úgy teheted a legtöbbet, hogy sok zöldséget, gyümölcsöt, némi olajosmagot eszel, megfelelő időben napozol és rendkivül fontos a mozgás legalább napi félóra jó levegőn való közepes intenzitású séta.De egy kis torna, bicikli vagy úszás aranyat ér.Sokmindent elolvastam, kutattam, mert az édesanyám olyan csontritkulásos, hogy már 15 cm-mel alacsonyabb a testmagassága, iszonyu féjdalmai vannak és rettentőek a csontritkulás mérésének adatai. Mivel a hajlam örökölhető, nekem is többször mérik. 53 éves vagyok,próbálom betartani a fenntiek jó részét és egyenlőre dicséretesek a leleteim. Na ezt most lekopogtam. Fán, alulról felfelé és háromszor.Soha ne tudjátok meg milyen a csontritkulás, mint betegség.Rágondolok az édesanyámra és zokogok.Legyen mindenki egészséges!
3. syria (válaszként erre: 2. - NOA)
2007. aug. 29. 23:11
Kb. 15 éve egyáltalán nem iszom tejet, mert amikhez hozzá tudok jutni, azok szerintem nem igen láttak tehenet. Régen, ha megsavanyodott a tej, kiváló aludttej lett belőle. A maiak, meg büdösek, keserűek lesznek, mint az epe. Viszont eszméletlen mennyiségű sajtot fogyasztok: nálam a szendvics 2 szelet trappista közt egy szelet füstölt sajt. Úgyhogy, ha nekem csontritkulásom lesz, akkor az orvostudománynak magába kéne néznie.
2. NOA
2007. aug. 14. 17:34

Az elmúlt években egyre csökken a tejfogyasztás. Elterjedt, hogy csupán a fejlődő szervezetnek van rá szüksége, idős korban nincs semmilyen jótékony hatása, sőt kifejezetten káros.


Ha megvonjuk szervezettől a tejet, létfontosságú tápanyagokról mondunk le. Főleg a nőknek kell figyelniük: a huszonöt-harmincnégy éves nők kétharmada, az ennél idősebbek háromnegyede fogyaszt a szükségesnél kevesebb kalciumot, s ezzel növeli a csontritkulás veszélyét. A hiány pótlására napi három-öt pohár tej ajánlott (ezer-ezerötszáz milligramm kalciumot tartalmaz). Nem érdemes kalciumtartalmú pezsgőtablettákat, üdítőket fogyasztani, mert a tejjel ellentétben ezek nem tartalmazzák a felszívódáshoz szükséges D-vitamint, foszfort és káliumot.


Tévhit, hogy az alacsony zsírtartalmú tejben kevesebb a tápérték. Ugyanannyi vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, mint a teljes tej.



Egy pohár tej tartalmazza

Napi 2,5 dl félzsíros tej elfogyasztása mindenképpen hasznos. Mert mi is van benne?


• 220 ml víz

• 12 g cukor, melynek 98%-a gyenge koncentrátumú tejcukor

• 4 g zsiradék

• 8 g kitűnő minőségű fehérje (de csak ha nincs felforralva)

• 2250 mg ásványi elem, túlnyomórészt (300 mg) kalcium. Ez nélkülözhetetlen a csontrendszer tömegének fenntartásához. Nagyobb mennyiségben tartalmaz még A-, D-, B2-, és B12-vitamint.


Szerintetek a dobozos hőkezelt tejről lehet szó?


Jó lenne ha itt összegyüjthetnék és mindenki olvashatná, hogy miben is tévedett a tudomány:)

Várom a hozzászólasaitokat!

1. NOA
2007. aug. 14. 17:32
Tévedett a tudomány.
1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook