Most nem kell fizetni a bankok felé? (tudásbázis kérdés)
Ne is mond!
Lesz minden mint karácsonykor...
A moratóriumot úgy találták ki, hogy mindenki bekerül, akinek 2020.03.18. előtti a hitele, de ha valaki nem akar moratóriumos lenni, akkor neki nyilatkozni kell.
Jelenleg egy banknak a működéséről tudok beszélni a többit nem tudom, hogy miért tesz bármit.
A félre tájékoztatást nem értem...
Az őszi buktánkról mi semmit nem kaptunk. Email, levél, telefon, semmi. Eleve feltételeztük, hogy ugyanúgy megy, mint azelőtt, a kihirdetés óta. Egyébként gugliztam egy napot, és nem hirdettek ki ősszel államilag sem változást.
Azt tudom elképzelni, hogy a banki szoftver addig adott határidőt a moratóriumra, aztán ahogy lejárt, nem tudták, hogy kiket érint, így átfordult "nemfizetőbe".
Azért nem ugrálok nagyon, mert nemsokára lejár egy lakáscélú megtakarítás, amihez még kapunk állami támogatást, kiegyensúlyozza.
Enyém is kapják be..😆
Még 2 család akinek a nevében itt írogatok , illetve úgy jártak mint én ,csak nem tagok itt. Gondolták ,hátha okosabbak leszünk,én vagyok a közvetítő ha van friss hír 😀
Erős a gyanúm ,csak akkor foglalkoznának a panaszokkal,ha jogász vagy ügyvéd képviselné a sok károsultat. Még ha nem is lenne szoftver ,csak papír ceruza akkor sem írhatná jóvá az ügyintéző,mivel más az utasítás. Én így gondolom.
"ezt is az államnak kellett volna fizetnie, hiszen ők hoztak egy olyan törvényt, ami csak igen rövid ideig él, és a befektetés a bankoknak felesleges pénzkidobás."
Valami hasonlót gondolok én is ! Eddig is értettem mit mondasz ,maga az átverés bosszantó,de azért a bankot is szidom,mert a legelső alkalommal félrevezetett,ennek következménye nincs . Biztosított,hogy nem ér anyagi kár.
Sőt még most is hamis infókat hirdet !
Érdekes módon,Erste netbank felkínálja a lehetőséget ,hogy élek-e a moratóriummal. Annak ellenére,hogy nincs náluk hitelem. Más bankok nyilatkozatot postáztak ,vissza kellett küldeni ha kérte az ügyfél. Vagy telefonon jelezni a szándékot .
Akkor itt miért nem lehet megoldani ? Miért erőltetik automatikusan? Ez a gáz az egészben,nem az ,hogy az ügyintéző nem vonja le a törlesztést,vagy nem vezeti fel a számlára . Tehát a fő fő fő akárki a ludas .
Nem a dolgozóra vagyok dühös,nem is csoda ,ha ők is belekeverednek,ennyi jogszabály változást követni egyik napról a másikra ,pont mint a könyvelők . Egyiket sem irigylem.
Hát nem tudom...
Rengeteg ügyfél van lehet, hogy követhetetlen lett volna, mert ahhoz, hogy tudjuk melyik ügyfél nem fizet azért mert moratóriumos, azaz neki nem számolunk fel késedelmi kamatot, nem szólítjuk fel havonta, majd nem mondjuk fel a hitelét 3 hónap után, már ahhoz is szükséges volt a módosítás...
Még egyszer leírom:
Minden banknak program módosítást kellett volna ahhoz csinálnia, hogy a moratóriumi szabályok szerint tudjon működni.
A legtöbb bank nem akar milliókat költeni erre, mert nem elég, hogy milliókat költ a szoftver fejlesztő cégnek, de emellett rengeteg időt elvisz a működési specifikáció elkészítése, a módosítás tesztelése, és mint tudjuk a bankok nem csak a moratóriummal foglalkoznak, hanem egyéb dolguk is van, és azt is tudjuk, hogy a legtöbb bankban is legalább 10%-os leépítés volt, így munkaerő hiány is van náluk.
Azaz, a program nem lett felkészítve az ilyen működésre, így a legegyszerűbb az volt, hogy a törlesztéseket/beszedéseket felfüggesztették, illetve a kamatokat/költségeket előjegyzik, de nem számolják el az ügyfél számláján ha kérte, ha nem.
Ezt nem túl nehéz megcsinálni, nem kell több milliót kifizetni érte, mert az ott dolgozók munkaidőben vagy túlórában elvégzik a szükséges beállításokat vagy egy egyszerű script futtatással is el lehet ezt végezni. Nem igényel plusz költséget és munkaerőt sem.
A moratórium végén újra elvégzik így és visszaáll minden a régiben.
Ha nem mindenkire érvényesen csinálják, akkor követhetetlen ilyen formában.
Ezért van az, hogy mindenkire kiterjesztették a moratóriumot.
Egyébként, csak úgy: mi pl. kértünk program módosítást, de még a moratórium 1. sem működik megfelelően, így még az sincs élesítve, így mi kifizettük a több milliót. Naponta több ember teszteli ezeket a módosításokat, köztes javításokat, és több ember próbálja a számlát úgy rendben tartani, hogy az ügyfelek ne tapasztaljanak olyanokat, amiket ti írtok.
Sajnos, mivel ugye emberek csinálják, vannak hibák, és így is rengeteg problémánk van, és bár az ügyfeleknek nem adnak igazat, magyarázatot az MNB-nél sem, ettől a bankokat kőkemény milliókra büntetik, holott én azt gondolom, hogy ezt is az államnak kellett volna fizetnie, hiszen ők hoztak egy olyan törvényt, ami csak igen rövid ideig él, és a befektetés a bankoknak felesleges pénzkidobás.
Azért nem, mert a korábbi moratórium szabályokat kihirdetés nélkül változtatták ősszel. Van másik bankban dolgozó ismerősöm, ő a számlavezető bankom hibájáta gyanít. Mert ha egyszer nyilatkoztam, hogy nem kérem a moratóriumot, annak végig maradnia kellett volna. Valamit elcsesztek, átment moratóriumosba-értesítés nélkül.
Nem a pénz érdekel, hanem bosszant az eljárás, a hivatali packa, és talán kihajthatnám az igazam, de nem szánok rá több napot. Bekaphatják.
Ezt kérdeztem:
- a havonta csoportos beszedési megbízás útján teljesítésre került törlesztés összege milyen jogcímre/milyen összegben került jóváírásra
- miből adódik/mit tartalmaz/milyen jogcímen keletkezett „meg nem fizetett tőke” a személyi hitelre vonatkozóan."
Ha nem írnak konkrét számokat, nem nyelem le. Bankfelügyelethez írok. Hátha. Panaszkezelés miatt is kaptak többször büntetést.
Velem is megesik ,már annyi b.bankos számot tiltottam,de mindig másikról hívnak. Akciós ajánlat ,mondom mi az akciós benne ? Hogy megint átb@sztok mint a moratóriummal? A legutolsó minimum összeg 117 Ft amit fizetni kell ,kíváncsi vagyok mennyi lesz júliusban elszámolás után .
Ne adj isten meghosszabbítják augusztus végéig. 😠mert már olyat is olvastam. Persze még nem hivatalos.
Elhiszem ☹️
Persze ,mindent megmagyaráznak. Olyan idióta kifejezésekkel akarják hárítani a felelősséget,ráterhelés,beterhelés blablabla...húú..ez egyoldalú módosítás szerintem,mivel semmit sem írtam alá. Egyszerűen nem találok egy olyan embert aki elmagyarázná,hogy a bánatba van ez az egész . Mert még mindig nem értem,mire fel a plusz költség,ha böcsülettel fizet a paraszt??!! Biztosítjuk,hogy anyagi kár nem éri....van bőr ilyet leírni..
Nem! Nem te vagy a hülye,hisz bárkivel megeshet,hogy szüksége lesz pár forintra . Nem vészes nekem sem a két kártyám ,de az átverés ... gépkocsi hitelünk plusz 600 ezer lett ,de akkor nem voltam így kiakadva,ugyanis jól tudtam ,hogy a deviza mehet le/föl. Vállaltuk. No de ez ! Büntetni mert fizetek ?? Szóval együtt érzek veled,bár ez nem segítség .
A te helyzeted rosszabb,sajnos sok ez a pénz amivel átvertek. Ha jön új fejlemény jelzem😀
Úgy vettük észre, hogy minden év első hónapjában befizetek két havi extra törlesztőrészletet, amit kezelési költség nélkül megtehetek. Szólt az ügyintéző, hogy ezt most nem tehetem, mert "rendezetlen" számlánk van, miközben a havi összegeket szabályosan átutalva, valójában kazalban állt a pénz, csak nem emelték le. Egészen őszig rendben működött, akkor valami történt, vagy nem hirdették ki, nem értesítettek, hogy külön teendőnk van.
Bankot látom ludasnak, mert amikor reklamáltam, csak hümmögtek, érdemi választ nem kaptam.
Letojom, bár így kezelési költséget fizethettem a nagy összegű befizetés miatt. Ha nem velem történik, el sem hiszem. Mindig azt hittem, banki szoftverek tévedhetetlenek.
Szétvet az ideg.
Hónapokig küzdöttem, hogy gyakorolják a kegyet a beszedési megbízásra. Végül szerződésmódosítás/előtörlesztési díj miatt megemelték a törlesztőt. Panasz szóban/írásban. Törlesztőt csökkentették, futamidőt kitolták. Erre Ma internetbankban utaltam. Megnézem egyéb dokumentumokat. ma ezt látom
Tárgy: Értesítés a kölcsön adatairól a fizetési moratóriumra tekintettel
"A 2020, illetve 2021 évek során igénybe vett fizetési moratórium teljes idõszaka alatt az eddig elkülönített még
meg nem fizetett hiteldíjak összege: 0 HUF, amelybõl a
meg nem fizetett kamat: 0 HUF
A meg nem fizetett tõke összege: 7.703 HUF
A kölcsönével kapcsolatos további adatok:
Fennálló teljes (ide értve a nem esedékes és a lejárt tartozást is) tõketartozása: 56.179 HUF"
Felhívom, aszongya a némber, hogy tartozom 56.179 Ft-tal és ebből a tőke 7.703 Ft, a többi kamat. Kérdezem, miért olyan bonyolult, hogy az 56.179 Ft-ot részletezzék, hogy kamat ennyi, tőke ennyi. Tényleg én vagyok a hülye. (Egyébként igen, hogy kölcsönt vettem fel.)
Áááá, ők sem azért vannak, hogy neked segítsenek.
Ha érkezik egy panasz, akkor elküldik a banknak, ők megírják ugyan azt, amit neked mondtak és le van zárva...
Tisztelt Müller Magdolna !
A Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) érkezett megkeresésére az alábbiakról tájékoztatjuk.
A BUDAPEST Hitel- és Fejlesztési Bank Zrt. (Bank) honlapján a hitelkártya moratóriummal kapcsolatos tájékoztatás a következő elérhetőségeken olvasható:
[link] > Hitelkártya esetén
Kérjük a tájékoztatókban foglaltak tartalmára vonatkozó egyeztetéssel, pontosítás kéréssel forduljon a Bankhoz, mivel a Bank illetékes a saját eljárásrendjére, illetve elszámolások módjára vonatkozó tájékoztatás nyújtására.
Lehetősége van panasszal élni a Bank felé."
Ezekkel is sokra mentem :))
Azt hittem az MNB majd megírja a tutit,hogy miért vertek át ... tévedtem .
Mikor olvasom a sok panaszt másoktól akik így jártak milliós hitelekkel elszomorít.
Valószínű így van ,ahogy mondod . Te jobban értesz hozzá ,mert ez a munkád . De ezt simán meglehet tenni ,úgy néz ki . Nyafogok itt pár ezerért , mert átvertek . Ez a bosszantó . Autóhitel még ráfizetősebb, szóval törvényesen átvágják az embert.
"A szóban forgó törlesztési moratórium 1 követelményeinek bankunk úgy tett eleget, hogy valamennyi, a moratórium hatálya alá tartozó hitelszámla esetében a tárgyhóban elszámolt költségeket automatikusan korrekcióztuk a következő hónap elején, ezzel biztosítva a fizetési haladékot. A 2020. március 18. és 2020. december 31. közötti időszak alatt jóváírt összegeket pedig egy háttérrendszerben folyamatosan vezettük, majd a törlesztési moratórium 1 időszakának lejáratát követően utólagosan, 2021. január 23-án visszaterheltük a hitelszámlákon és megfizetésük ezáltal fizetési kötelezettségként jelentkezik az érintett ügyfeleknél."
No ez sem paraszti nyelven van írva, nem értem ezt a visszaterhelést sem .
Na ez meg a legérdekesebb ,még a levelezés elején kaptam válaszként:" minden ügyfél esetében beterhelésre és jóváírásra kerülnek a díjak és vagy kamatok. A moratóriumnak való megfelelésként ezen működést egyénileg sem tudjuk módosítani, azt minden hitelkártyás ügyfélre érvényesítettük, azonban biztosíthatjuk, hogy ezzel anyagi kár nem éri."
Ahhoz képest már 20 ezret rászámoltak ezekre a pár forintos hitelekre .
Számomra érthetetlen, hogy egy bank miért nem tudja megoldani, hogy valaki ne legyen moratóriumban. Csak arra tudok gondolni, hogy nem akart kiadni pénzt a számlavezető rendszer módosításra.
Mert ugye úgy tűnik, mintha az általad befizetett összeget jóváírnák, hogy azt majd a moratórium után fizesd meg. Nekik ez úgy tűnik egyszerűbb, azaz az, hogy mindenkinek visszaadják a befizetett összegeket, mint az, hogy x ügyfélnek visszaadják, a többi meg fizesse.
Egyik rokonomnak autóhitele van, ami hamarosan kifut, és ő sem akart moratóriumban lenni, de nem igazán akarták megoldani, de nagy nehezen sikerült elintézni. Most ő is észre vette, hogy ismét nem szedték be tőle a törlesztést, és ismét intézkedni kell.
Röhej, hogy mi megy néhány helyen.
Mi meg azon dolgozunk, hogy nálunk ilyen ne legyen...
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk,hogy a törlesztési moratórium 2 miatt 2021.02.01 -2021.04.30 között a 10100895-xxxxxxxx-xxxxxxxx számú hitelkártya számláján 4427 ft díjat és 263 ft kamatot ,azaz összesen 4690 ft-ot irtunk Önnek jóvá.
A "Moratórium" közleménnyel jóváirt összegek megtalálhatók a havi hitelkártya kivonatokon.
Felhívjuk figyelmét,hogy a jóváírások nem jelentik a tartozás elengedését. ezért ez az összeg a Moratórium 2 lejáratával 2021 Június 30 -át követően fizetési kötelezettséget jelentenek Önnek . Az így felgyűlt kamatok és díjak összege a törlesztési moratórium 2 lejárta után ,a hitelkártya számlájára beterhelésre kerül és egy részletformálóban,havi,egyenlő részletekben , kamatmentesen kell majd megfizetnie.
Vágom én ,csak nem értem ,amit befizettem hova kerül ? Mintha nem is lenne ? Úgy tűnik 2 szer kell majd fizetnem ? Ezt meg is írtam levélben ,erre kaptam egy salátát sablonszöveggel , de semmi magyarázat rá.
A teljes fizetendő összeg 2359 ft, ezt most befizettem . Kiváncsi leszek le-e nullázódik ,vagy ezt is utólag újra kérik majd ?
Lehet,hogy én vagyok az értetlen ,de abszurd ez az egész ...Hiába is erőlködtem ,hogy fizetném ,számolják el úgy ahogy eddig a tizenpár év alatt, sajnos nem lehet ,mert ez a rendelet . Ezzel megkárosítottak ,egyszer decemberben egyszer most júniusban ha lejár. Persze most fillérb@szónak tűnök biztos ,pedig nem vagyok az ,de mégis úgy érzem ez nem jogos . Egymillió ügyfélnél ez már mennyi lóvé lehet ? Ha lesz hozzá humorom kiszámolom összesen mennyivel kedveskedtek :)
További ajánlott fórumok:
- Ha apasági tesztet csináltat a férjem és kiderül, hogy a mostani párom az apa, akkor kinek kell fizetni a teszt költségét?
- Tüdőszűrésért fizetni kell? Voltatok mostanában?
- Ha kétéves intenzív érettségin vagyok és abbahagynám most (2. évben vagyok) és később folytatni szeretném, akkor azért már fizetni kellene?
- 2 éves lakóparki lakásban hibák miatt most verték szét harmadszorra a konyhát. Az építtetőnek kell-e kártérítést fizetnie?
- Externista a nőgyógyászom! Most neki kell fizetnie azért, hogy megműthessen?
- Utazott mostanában valaki Törökországba? Kell valamit fizetni belépéskor?