Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Most nem kell fizetni a bankok felé? fórum

Most nem kell fizetni a bankok felé? (tudásbázis kérdés)


1 2 3 4 5
113. mostmúltam (válaszként erre: 109. - Szőkelédi)
2021. máj. 16. 16:40
Jól gondolod. Minden lehetőséget megragadnak, hogy a vélt vagy valós veszteségüket pótolják bármi áron. Ha megint mellébeszélnek, bankfelügyelet és ha onnan is elhajtanak valahonnan jogi segítséget kérek. Van akik köpködnek, hogy mit képzelünk: a bank nem Teréz anya, büdös visszafizetni a tartozást, meg mások segítsenek minket. Nem, csak tisztességes eljárást szeretnénk. Magam részéről annyit, hogy ha nem az én hibámból nem vonták a törlesztőt, ne velem fizettessék meg.(J.s.tL.ci oldalát épp tegnap olvastam, kopasznak is hajmeresztő.:-( )
112. Channa* (válaszként erre: 108. - Szőkelédi)
2021. máj. 16. 16:25

Ne is mond!

Lesz minden mint karácsonykor...

111. Channa* (válaszként erre: 107. - Szőkelédi)
2021. máj. 16. 16:25

A moratóriumot úgy találták ki, hogy mindenki bekerül, akinek 2020.03.18. előtti a hitele, de ha valaki nem akar moratóriumos lenni, akkor neki nyilatkozni kell.


Jelenleg egy banknak a működéséről tudok beszélni a többit nem tudom, hogy miért tesz bármit.

A félre tájékoztatást nem értem...

110. globus (válaszként erre: 107. - Szőkelédi)
2021. máj. 16. 16:01

Az őszi buktánkról mi semmit nem kaptunk. Email, levél, telefon, semmi. Eleve feltételeztük, hogy ugyanúgy megy, mint azelőtt, a kihirdetés óta. Egyébként gugliztam egy napot, és nem hirdettek ki ősszel államilag sem változást.

Azt tudom elképzelni, hogy a banki szoftver addig adott határidőt a moratóriumra, aztán ahogy lejárt, nem tudták, hogy kiket érint, így átfordult "nemfizetőbe".

Azért nem ugrálok nagyon, mert nemsokára lejár egy lakáscélú megtakarítás, amihez még kapunk állami támogatást, kiegyensúlyozza.

109. szőkelédi (válaszként erre: 102. - Globus)
2021. máj. 16. 15:56

Enyém is kapják be..😆


Még 2 család akinek a nevében itt írogatok , illetve úgy jártak mint én ,csak nem tagok itt. Gondolták ,hátha okosabbak leszünk,én vagyok a közvetítő ha van friss hír 😀

Erős a gyanúm ,csak akkor foglalkoznának a panaszokkal,ha jogász vagy ügyvéd képviselné a sok károsultat. Még ha nem is lenne szoftver ,csak papír ceruza akkor sem írhatná jóvá az ügyintéző,mivel más az utasítás. Én így gondolom.

108. szőkelédi (válaszként erre: 105. - Globus)
2021. máj. 16. 15:45
Igen,így van. Nem lett volna ekkora keveredés. Most visszaállás után újabbak lesznek 😆
107. szőkelédi (válaszként erre: 103. - Channa*)
2021. máj. 16. 15:43

"ezt is az államnak kellett volna fizetnie, hiszen ők hoztak egy olyan törvényt, ami csak igen rövid ideig él, és a befektetés a bankoknak felesleges pénzkidobás."


Valami hasonlót gondolok én is ! Eddig is értettem mit mondasz ,maga az átverés bosszantó,de azért a bankot is szidom,mert a legelső alkalommal félrevezetett,ennek következménye nincs . Biztosított,hogy nem ér anyagi kár.

Sőt még most is hamis infókat hirdet !

Érdekes módon,Erste netbank felkínálja a lehetőséget ,hogy élek-e a moratóriummal. Annak ellenére,hogy nincs náluk hitelem. Más bankok nyilatkozatot postáztak ,vissza kellett küldeni ha kérte az ügyfél. Vagy telefonon jelezni a szándékot .

Akkor itt miért nem lehet megoldani ? Miért erőltetik automatikusan? Ez a gáz az egészben,nem az ,hogy az ügyintéző nem vonja le a törlesztést,vagy nem vezeti fel a számlára . Tehát a fő fő fő akárki a ludas .

Nem a dolgozóra vagyok dühös,nem is csoda ,ha ők is belekeverednek,ennyi jogszabály változást követni egyik napról a másikra ,pont mint a könyvelők . Egyiket sem irigylem.

106. Channa* (válaszként erre: 105. - Globus)
2021. máj. 16. 15:42

Hát nem tudom...

Rengeteg ügyfél van lehet, hogy követhetetlen lett volna, mert ahhoz, hogy tudjuk melyik ügyfél nem fizet azért mert moratóriumos, azaz neki nem számolunk fel késedelmi kamatot, nem szólítjuk fel havonta, majd nem mondjuk fel a hitelét 3 hónap után, már ahhoz is szükséges volt a módosítás...

105. globus (válaszként erre: 103. - Channa*)
2021. máj. 16. 15:27
Szerintem alapértelmezésként kellett volna maradnia a törlesztésnek, hiszen ez a normális. Ezen kívül lehetőségként kérhető a moratórium, könnyebb lett volna a banknak is.
104. szőkelédi (válaszként erre: 101. - Mostmúltam)
2021. máj. 16. 15:26
Nekem ezek a fogalmak nem sokat mondanak 😀 lényeg ,hogy az ügyfél károsult,ami bosszantó. Simán meg lehetett volna oldani ,hogy aki nem tud fizetni 10-12 hónapig "félretesszük",aztán pár százalékos növekedéssel fizeti ha lejár a moratórium. A többi meg menjen tovább,mint eddig .
103. Channa* (válaszként erre: 100. - Szőkelédi)
2021. máj. 16. 15:23

Még egyszer leírom:


Minden banknak program módosítást kellett volna ahhoz csinálnia, hogy a moratóriumi szabályok szerint tudjon működni.

A legtöbb bank nem akar milliókat költeni erre, mert nem elég, hogy milliókat költ a szoftver fejlesztő cégnek, de emellett rengeteg időt elvisz a működési specifikáció elkészítése, a módosítás tesztelése, és mint tudjuk a bankok nem csak a moratóriummal foglalkoznak, hanem egyéb dolguk is van, és azt is tudjuk, hogy a legtöbb bankban is legalább 10%-os leépítés volt, így munkaerő hiány is van náluk.


Azaz, a program nem lett felkészítve az ilyen működésre, így a legegyszerűbb az volt, hogy a törlesztéseket/beszedéseket felfüggesztették, illetve a kamatokat/költségeket előjegyzik, de nem számolják el az ügyfél számláján ha kérte, ha nem.


Ezt nem túl nehéz megcsinálni, nem kell több milliót kifizetni érte, mert az ott dolgozók munkaidőben vagy túlórában elvégzik a szükséges beállításokat vagy egy egyszerű script futtatással is el lehet ezt végezni. Nem igényel plusz költséget és munkaerőt sem.

A moratórium végén újra elvégzik így és visszaáll minden a régiben.

Ha nem mindenkire érvényesen csinálják, akkor követhetetlen ilyen formában.


Ezért van az, hogy mindenkire kiterjesztették a moratóriumot.


Egyébként, csak úgy: mi pl. kértünk program módosítást, de még a moratórium 1. sem működik megfelelően, így még az sincs élesítve, így mi kifizettük a több milliót. Naponta több ember teszteli ezeket a módosításokat, köztes javításokat, és több ember próbálja a számlát úgy rendben tartani, hogy az ügyfelek ne tapasztaljanak olyanokat, amiket ti írtok.


Sajnos, mivel ugye emberek csinálják, vannak hibák, és így is rengeteg problémánk van, és bár az ügyfeleknek nem adnak igazat, magyarázatot az MNB-nél sem, ettől a bankokat kőkemény milliókra büntetik, holott én azt gondolom, hogy ezt is az államnak kellett volna fizetnie, hiszen ők hoztak egy olyan törvényt, ami csak igen rövid ideig él, és a befektetés a bankoknak felesleges pénzkidobás.

102. globus (válaszként erre: 100. - Szőkelédi)
2021. máj. 16. 15:01

Azért nem, mert a korábbi moratórium szabályokat kihirdetés nélkül változtatták ősszel. Van másik bankban dolgozó ismerősöm, ő a számlavezető bankom hibájáta gyanít. Mert ha egyszer nyilatkoztam, hogy nem kérem a moratóriumot, annak végig maradnia kellett volna. Valamit elcsesztek, átment moratóriumosba-értesítés nélkül.

Nem a pénz érdekel, hanem bosszant az eljárás, a hivatali packa, és talán kihajthatnám az igazam, de nem szánok rá több napot. Bekaphatják.

101. mostmúltam (válaszként erre: 100. - Szőkelédi)
2021. máj. 16. 14:54
Azért nem emelik le, mert minden fillérért lehajolnak.Biztos, ami biztos. Nem kevés hitel dől be szerintem, és ezekkel is csökkentik a "veszteségüket". Amúgy, ahogy nézem a 2 hónapig nem vont törlesztő kamatát tőkésíthették. Egy árva hangot nem böfögtek, mikor kikényszerítették az előtörlesztés-szerződésmódosítást, hogy birka, ennek a kamata ennyi meg ennyi, ezt is fizesd. A kamatokat is tőkésítik és az is kamatozik. Egyébként, akinek nincs internetbankja, nem is tud a szép csendben növekvő "tőketartozás"-ról.
100. szőkelédi (válaszként erre: 99. - Mostmúltam)
2021. máj. 16. 14:32
Megtettem én is az MNB felé a panaszt ,alább bemásoltam a választ . Ezek egy követ fújnak. Én kaptam elszámolást ,bár kar volt kiküldeni mert nem az volt a kérdés. Tudom mennyit fizettem ,csak azt nem,hogy hová tűnt a lóvé. Én sem hagyom annyiban,de még nem találtam hozzáértő embert ,aki érdemben válaszolna. Nálad sem értem ,ahogy Globusnál sem ,ha ott a pénz miért nem emelik le a számláról? Mert nem is akarják. Ja ,meg még sajnálják is 😆
99. mostmúltam (válaszként erre: 98. - Szőkelédi)
2021. máj. 16. 14:14

Ezt kérdeztem:

- a havonta csoportos beszedési megbízás útján teljesítésre került törlesztés összege milyen jogcímre/milyen összegben került jóváírásra

- miből adódik/mit tartalmaz/milyen jogcímen keletkezett „meg nem fizetett tőke” a személyi hitelre vonatkozóan."

Ha nem írnak konkrét számokat, nem nyelem le. Bankfelügyelethez írok. Hátha. Panaszkezelés miatt is kaptak többször büntetést.

98. szőkelédi (válaszként erre: 96. - Mostmúltam)
2021. máj. 16. 09:59
Igen , küldenek egy sablon szöveget,tele paragrafusokkal,meg tele sajnáljuk-al. Háttérszámla:minek ,ha fizetve van ? Mindezt törvényesen....
97. szőkelédi (válaszként erre: 96. - Mostmúltam)
2021. máj. 16. 09:56

Velem is megesik ,már annyi b.bankos számot tiltottam,de mindig másikról hívnak. Akciós ajánlat ,mondom mi az akciós benne ? Hogy megint átb@sztok mint a moratóriummal? A legutolsó minimum összeg 117 Ft amit fizetni kell ,kíváncsi vagyok mennyi lesz júliusban elszámolás után .


Ne adj isten meghosszabbítják augusztus végéig. 😠mert már olyat is olvastam. Persze még nem hivatalos.

96. mostmúltam (válaszként erre: 95. - Szőkelédi)
2021. máj. 15. 17:05
Egyre szebb ez megint. Április-májusban volt az egyéb dokumentumok között az elszámolás-féle. A nyitóból levonva a leemelt törlesztőt, 1893 Ft-ot "lenyeltek", annyival több a záró. Írtam egy kisregényt, gondolom a 30. napon éjfélkor megérkezik a válasz. És van bőr a képükön átlag havi 1x felhívni, hogy kiemelt ügyfélként ismertetnék az ajánlatukat. Úgy mint, vegyek fel instant hitelt, vásároljak hitelkártyával, vagy a hitelkártya keretből átraknak a folyószámlámra. Ordítok, hogy NEM!!!!. Alig várom, hogy kifusson és tőlük soha. (Tudom, a másikak sem jobbak.)
95. szőkelédi (válaszként erre: 94. - Mostmúltam)
2021. máj. 14. 21:26
Jól teszed 🤣 én nem telefonálok egy az ,hogy rejtélyes módon eltűnnek a rögzített beszélgetések. Másik az ,hogy nem tudom magam disztingválni ezek után. Most üvöltözök itt magamba ,az ember meg hülyének néz😆 inkább írok ,azt nem tudják letagadni.
94. mostmúltam (válaszként erre: 93. - Szőkelédi)
2021. máj. 14. 21:14
Rajtunk hajtjak be moratorium miatti kiesest, meg aa bankfelügyeletu birságot. Ezt minden alkalommal beleorditom a telefonba.
93. szőkelédi (válaszként erre: 91. - Globus)
2021. máj. 14. 20:41
Egyem meg őket de édesek 🤭😀 neked is sok pénzről van szó ahogy olvastam . Nem is akarnak ezek foglalkozni vele ,az a gáz. Nem hiszem el,hogy nem lehet egyszerűen érintetlenül hagyni az ügyfél számláját aki nem kéri ezt a sz@rt. Tehát úgy értem ,mintha semmi sem történt volna,ugyanúgy fizesse tovább . Most a napokban is feszt azt hirdetik,bármikor kiléphetek belőle! Pofám leszakad ,hát ott az Emil,hogy NEM!Lassan egy éve sz@rakodok,hogyan fizessem ,mert ugye fizetem ,de mégsem 😆😀 Meg hogy így sajnáljuk ,úgy sajnáljuk. Dehogy sajnálod bbmmmeg.
92. szőkelédi (válaszként erre: 90. - Mostmúltam)
2021. máj. 14. 20:32

Elhiszem ☹️

Persze ,mindent megmagyaráznak. Olyan idióta kifejezésekkel akarják hárítani a felelősséget,ráterhelés,beterhelés blablabla...húú..ez egyoldalú módosítás szerintem,mivel semmit sem írtam alá. Egyszerűen nem találok egy olyan embert aki elmagyarázná,hogy a bánatba van ez az egész . Mert még mindig nem értem,mire fel a plusz költség,ha böcsülettel fizet a paraszt??!! Biztosítjuk,hogy anyagi kár nem éri....van bőr ilyet leírni..


Nem! Nem te vagy a hülye,hisz bárkivel megeshet,hogy szüksége lesz pár forintra . Nem vészes nekem sem a két kártyám ,de az átverés ... gépkocsi hitelünk plusz 600 ezer lett ,de akkor nem voltam így kiakadva,ugyanis jól tudtam ,hogy a deviza mehet le/föl. Vállaltuk. No de ez ! Büntetni mert fizetek ?? Szóval együtt érzek veled,bár ez nem segítség .

A te helyzeted rosszabb,sajnos sok ez a pénz amivel átvertek. Ha jön új fejlemény jelzem😀

91. globus (válaszként erre: 82. - Szőkelédi)
2021. máj. 14. 20:23

Úgy vettük észre, hogy minden év első hónapjában befizetek két havi extra törlesztőrészletet, amit kezelési költség nélkül megtehetek. Szólt az ügyintéző, hogy ezt most nem tehetem, mert "rendezetlen" számlánk van, miközben a havi összegeket szabályosan átutalva, valójában kazalban állt a pénz, csak nem emelték le. Egészen őszig rendben működött, akkor valami történt, vagy nem hirdették ki, nem értesítettek, hogy külön teendőnk van.

Bankot látom ludasnak, mert amikor reklamáltam, csak hümmögtek, érdemi választ nem kaptam.

Letojom, bár így kezelési költséget fizethettem a nagy összegű befizetés miatt. Ha nem velem történik, el sem hiszem. Mindig azt hittem, banki szoftverek tévedhetetlenek.

2021. máj. 14. 19:55

Szétvet az ideg.


Hónapokig küzdöttem, hogy gyakorolják a kegyet a beszedési megbízásra. Végül szerződésmódosítás/előtörlesztési díj miatt megemelték a törlesztőt. Panasz szóban/írásban. Törlesztőt csökkentették, futamidőt kitolták. Erre Ma internetbankban utaltam. Megnézem egyéb dokumentumokat. ma ezt látom

Tárgy: Értesítés a kölcsön adatairól a fizetési moratóriumra tekintettel

"A 2020, illetve 2021 évek során igénybe vett fizetési moratórium teljes idõszaka alatt az eddig elkülönített még

meg nem fizetett hiteldíjak összege: 0 HUF, amelybõl a

meg nem fizetett kamat: 0 HUF

A meg nem fizetett tõke összege: 7.703 HUF


A kölcsönével kapcsolatos további adatok:

Fennálló teljes (ide értve a nem esedékes és a lejárt tartozást is) tõketartozása: 56.179 HUF"


Felhívom, aszongya a némber, hogy tartozom 56.179 Ft-tal és ebből a tőke 7.703 Ft, a többi kamat. Kérdezem, miért olyan bonyolult, hogy az 56.179 Ft-ot részletezzék, hogy kamat ennyi, tőke ennyi. Tényleg én vagyok a hülye. (Egyébként igen, hogy kölcsönt vettem fel.)

89. szőkelédi (válaszként erre: 88. - Channa*)
2021. máj. 13. 10:40
Miért nem lepődök meg ?🤔🤪
88. Channa* (válaszként erre: 87. - Szőkelédi)
2021. máj. 13. 10:27

Áááá, ők sem azért vannak, hogy neked segítsenek.

Ha érkezik egy panasz, akkor elküldik a banknak, ők megírják ugyan azt, amit neked mondtak és le van zárva...

87. szőkelédi (válaszként erre: 85. - Channa*)
2021. máj. 13. 10:02

Tisztelt Müller Magdolna !



A Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) érkezett megkeresésére az alábbiakról tájékoztatjuk.



A BUDAPEST Hitel- és Fejlesztési Bank Zrt. (Bank) honlapján a hitelkártya moratóriummal kapcsolatos tájékoztatás a következő elérhetőségeken olvasható:


[link] > Hitelkártya esetén


[link]



Kérjük a tájékoztatókban foglaltak tartalmára vonatkozó egyeztetéssel, pontosítás kéréssel forduljon a Bankhoz, mivel a Bank illetékes a saját eljárásrendjére, illetve elszámolások módjára vonatkozó tájékoztatás nyújtására.



Lehetősége van panasszal élni a Bank felé."


Ezekkel is sokra mentem :))

Azt hittem az MNB majd megírja a tutit,hogy miért vertek át ... tévedtem .

Mikor olvasom a sok panaszt másoktól akik így jártak milliós hitelekkel elszomorít.

86. szőkelédi (válaszként erre: 85. - Channa*)
2021. máj. 13. 09:54

Valószínű így van ,ahogy mondod . Te jobban értesz hozzá ,mert ez a munkád . De ezt simán meglehet tenni ,úgy néz ki . Nyafogok itt pár ezerért , mert átvertek . Ez a bosszantó . Autóhitel még ráfizetősebb, szóval törvényesen átvágják az embert.



"A szóban forgó törlesztési moratórium 1 követelményeinek bankunk úgy tett eleget, hogy valamennyi, a moratórium hatálya alá tartozó hitelszámla esetében a tárgyhóban elszámolt költségeket automatikusan korrekcióztuk a következő hónap elején, ezzel biztosítva a fizetési haladékot. A 2020. március 18. és 2020. december 31. közötti időszak alatt jóváírt összegeket pedig egy háttérrendszerben folyamatosan vezettük, majd a törlesztési moratórium 1 időszakának lejáratát követően utólagosan, 2021. január 23-án visszaterheltük a hitelszámlákon és megfizetésük ezáltal fizetési kötelezettségként jelentkezik az érintett ügyfeleknél."


No ez sem paraszti nyelven van írva, nem értem ezt a visszaterhelést sem .


Na ez meg a legérdekesebb ,még a levelezés elején kaptam válaszként:" minden ügyfél esetében beterhelésre és jóváírásra kerülnek a díjak és vagy kamatok. A moratóriumnak való megfelelésként ezen működést egyénileg sem tudjuk módosítani, azt minden hitelkártyás ügyfélre érvényesítettük, azonban biztosíthatjuk, hogy ezzel anyagi kár nem éri."

Ahhoz képest már 20 ezret rászámoltak ezekre a pár forintos hitelekre .

85. Channa* (válaszként erre: 84. - Szőkelédi)
2021. máj. 13. 09:06

Számomra érthetetlen, hogy egy bank miért nem tudja megoldani, hogy valaki ne legyen moratóriumban. Csak arra tudok gondolni, hogy nem akart kiadni pénzt a számlavezető rendszer módosításra.


Mert ugye úgy tűnik, mintha az általad befizetett összeget jóváírnák, hogy azt majd a moratórium után fizesd meg. Nekik ez úgy tűnik egyszerűbb, azaz az, hogy mindenkinek visszaadják a befizetett összegeket, mint az, hogy x ügyfélnek visszaadják, a többi meg fizesse.


Egyik rokonomnak autóhitele van, ami hamarosan kifut, és ő sem akart moratóriumban lenni, de nem igazán akarták megoldani, de nagy nehezen sikerült elintézni. Most ő is észre vette, hogy ismét nem szedték be tőle a törlesztést, és ismét intézkedni kell.


Röhej, hogy mi megy néhány helyen.

Mi meg azon dolgozunk, hogy nálunk ilyen ne legyen...

2021. máj. 13. 08:36

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk,hogy a törlesztési moratórium 2 miatt 2021.02.01 -2021.04.30 között a 10100895-xxxxxxxx-xxxxxxxx számú hitelkártya számláján 4427 ft díjat és 263 ft kamatot ,azaz összesen 4690 ft-ot irtunk Önnek jóvá.

A "Moratórium" közleménnyel jóváirt összegek megtalálhatók a havi hitelkártya kivonatokon.


Felhívjuk figyelmét,hogy a jóváírások nem jelentik a tartozás elengedését. ezért ez az összeg a Moratórium 2 lejáratával 2021 Június 30 -át követően fizetési kötelezettséget jelentenek Önnek . Az így felgyűlt kamatok és díjak összege a törlesztési moratórium 2 lejárta után ,a hitelkártya számlájára beterhelésre kerül és egy részletformálóban,havi,egyenlő részletekben , kamatmentesen kell majd megfizetnie.


Vágom én ,csak nem értem ,amit befizettem hova kerül ? Mintha nem is lenne ? Úgy tűnik 2 szer kell majd fizetnem ? Ezt meg is írtam levélben ,erre kaptam egy salátát sablonszöveggel , de semmi magyarázat rá.

A teljes fizetendő összeg 2359 ft, ezt most befizettem . Kiváncsi leszek le-e nullázódik ,vagy ezt is utólag újra kérik majd ?

Lehet,hogy én vagyok az értetlen ,de abszurd ez az egész ...Hiába is erőlködtem ,hogy fizetném ,számolják el úgy ahogy eddig a tizenpár év alatt, sajnos nem lehet ,mert ez a rendelet . Ezzel megkárosítottak ,egyszer decemberben egyszer most júniusban ha lejár. Persze most fillérb@szónak tűnök biztos ,pedig nem vagyok az ,de mégis úgy érzem ez nem jogos . Egymillió ügyfélnél ez már mennyi lóvé lehet ? Ha lesz hozzá humorom kiszámolom összesen mennyivel kedveskedtek :)

1 2 3 4 5

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook