Mit csinálsz, ha jön a BKV-ellenőr? (beszélgetős fórum)
Görkori,bicikli? Kitalálom a bicikligyártókkal is van vmi bajod!+nincs kerékpár út,stb...kifogást viszont mindig mindenre lehet találni.
Nem mondtam,h tudom a megoldást,meg hogy sztem igy tökéletes a bkv,ahogy van,pl a jegyrendszer tényleg szar,de mivel mindennap többször is használok több járatot,ezért meg szoktam venni a bérletet,mert nem szórakozásból utazok a város egyik végéből a másikba.
Egyébként pedig pont,h a metrora "legfölöslegesebb" a bérlet/jegy.Mindenki megijed a metrotól,pedig épp ott nézik legkevésbé,mégha a látszat néha csal is:)
honnan veszed,h nem gondolok rá? de nem az a megoldás,h ha engem"meglopnak",akkor lopok én is,nem mindegy már úgyis?
Értem mit akarsz mondani,de nem értek veled egyet. Egyébként nem kötelező használni a bkv-t.
Mellesleg Kedves spinneli, kérlek, vázold fel, Neked mi lenne ezellen a válaszod!
Szimplán eltűrnéd, hogy a Te pénzedet is magánzsebekbe játsszák ki?
Vagy kimennél tüntetni, hogy jót röhögjenek rajtad?
Netán megbeszélnéd 1-2 barátoddal enyhítve felháborodásod (már ha van) de mitsem változtatva semmin?
és ez ellen az a válaszod, hogy nem veszel bérletet?
na ne nevettess, még az önigazolások szintjén is édes kevés.
Ennyi energiát belefektetni abba, hogy megmagyarázd miért lopsz, nos, igen dicséretes :)).
Ne érezd magad rosszul, és ne fizesd ki a közértben a kenyeret sem. Jár neked az is. Éppen úgy, mint az ingyen utazás.
Sziasztok!
Általános- és középiskolás koromban nap mint nap, hónapról hónapra édesapám vitt iskolába, majd folyamatosan áttértem a BKV-val való közlekedésre. Több, mint 6 évig fizettem minden hónapban a bérletért. Ez többszázezer forint. Most egyetemista vagyok és vidéken lakom, viszont egy hónapban legalább két hétvégét Pesten töltök, mert szervezek magamnak kisebb programokat, esetleg találkozom néhány régi ismerőssel, lényeg az, hogy járkálok ide-oda a városban, és hát mi mással tudnék járkálni, mint BKV-val. Apámat, akinél vagyok, mikor Pestre megyek mégse kérhetem meg minden nap (főleg nem huszonegy évesen), hogy ugyan áldozza már fel a fél napját arra, hogy elvigyen ide-oda, ezért maradt a BKV és a hozzá kapcsolódó dilemma (később kifejtem miért). Egy nap minimum 10-11-szer átszállok. Ez mai jegyárakkal számítva 290x10 = 2900 Ft, de számolom a gyűjtőjegy árával, úgy 2600 Ft. Két napra 2x2600 = 5200 Ft. Nyilván egy hétvégén csak a közlekedés nem ér meg ennyit. Ha napijegyet vennék két napra, az 1500x2 = 3000 Ft-ba kerülne. Nade nem két napra megyek, hanem legalább négyre, mert ugye két hétvége. Ez napijegyben számolva 4x1500 = 6000 Ft. Megesik olyan hónap is, mikor három hétvégét is az agglomerációban illetve Pesten töltök, az napijegyekben 6x1500 = 9000 Ft lenne. Mindenesetre látszik, hogy a napijegyezgetés sem éri meg, még két hétvégével sem. A következő lehetőség a bérlet, ami 3500 Ft (budapesti) + 2200 Ft (környéki, mert ugye az agglomeráció az állandó lakhelyem) = 5700 Ft, azaz majdnem 6000 Ft, mint két hétvége esetén a napijegy. Átlagosan egy fent töltött hétvégén kb. 2000-3000 Ft-ot költök el a városban. Csak a közlekedésre kéne fizetnem ennek a kétszeresét, 6000 Ft-ot. A hülyének se éri meg. Gondolkodtam még azon, hogy 90%-os környéki bérlettel megyek és ha cicózik rajta az ellenőr, hogy milyen jogcímen veszem igénybe, akkor megmutatom neki a diákigazolványom rajta a címemmel és a vidéki felsőoktatási intézmény címével, mondván, hogy nekem ki kell jutnom valahogy a vasútra vagy az autóbuszállomásra, hogy eljussam az egyetemre. Hétvégekre pénzt szórok bérletre és még nekem kelljen magyarázkodni? Arra is gondoltam, mi lenne ha egyszerűen nem vennék bérletet és összeszorított fogakkal drukkolnék, hogy ne jöjjön az ellenőr a környéki területre eső szakaszon. A probléma az, hogy eddig ezen a szakaszon találkoztam a legtöbbel. A pesti bérletet pedig mindenképp meg kéne vennem a metró miatt. Viszont ha ki tudom magyarázni a környékit, akkor ki talán ki tudnám azt is magyarázni, ha egyáltalán nem lenne semmim és bliccelnék.
Számomra a bliccelés gondolata a BKV járművein nem gonosztett és semmiféle lelkiismeretfurdalásom nincs, mikor érvényes jegy nélkül utazom a vállalat üzemeltette tömegközlekedési járműveken. Azért nincs, mert az az összeg, amit én jegyre vagy bérletre befizetnék, egyrészt még diákkedvezménnyel is eszméletlen drága tekintettel arra, hogy kettő, maximum három hétvégét (azaz 6 napot) töltök Budapesten és környékén, másrészt tisztában vagyok a BKV-nál levő fejetlenséggel, a sunyiban véghezvitt járatritkításokkal, az elsikkasztott milliókkal, a mindenkori vezérigazgatónak tízmilliókért bérelt luxusautóval és prémiummal, a saját zsebre dolgozó ellenőrökkel és még lehetne sorolni. A leírtak miatt úgy gondolom, egyrészt nem éri meg nekem se jegyeket, se bérletet venni, másrészt nem szeretném támogatni a BKV-t, hogy azon keresztül a pénzem nagyrésze csibészek markába kerüljön. Mindezek mellett el kell jutnom A pontból B pontba. Autóm nincs, taxiba pedig nem ülök, szintén gazdaságossági okok miatt, azonban a fizika és a tömegközlekedés mint utasszállítási forma jellegéből adódóan lehetővé teszi számomra, hogy úgy utazzam, hogy közben nem támogatom a BKV-t, értsd bliccelek, hiszen az a busz/villamos ugyanúgy menetrendszerint elmegy, ha én személy szerint nem váltok rá jegyet vagy veszek bérletet. Vajon ha én bliccelek, a többiek fogják megfizetni az én utazásom árát is? Ez kicsit igaz, kicsit nem. A BKV járatai fixköltségen üzemelnek, ahogy az előbb említettem, hiába csak 2 ember ül egy buszon, az akkor is elindul, ergo a járattatás költségeit (üzemanyag, villanyáram, amortizáció) ki kell fizetni. A fent említett tézis egyébként elgondolkodtató. Ugyanúgy a becsületes (meghunyászkodó) utasok is egymás útját fizetik, például X 10 megállót megy naponta villamossal, Y meg 15-öt, de még metrózik is. Ennyi erővel X Y utazását fizeti, mivel Y utazik többet, de mindketten ugyanannyit fizetnek. Mivel nem lehet igazán kimutatni, mi alapján és mi után fizetik meg a bérletárat, az efféle kijelentéseknek nincs is sok értelmük. A dolog akkor kezd veszélyessé válni, ha egyre többen kezdenek el így gondolkodni és bliccelni. Nem áll szándékomban ilyesfajta tanácsokat osztogatni, az előbb leírtak csak az én egyéni véleményem képezik. Bár ahhoz, hogy a BKV változtasson az üzleti magatartásán, a (potya)utasoknak ki is kell nyilvánítaniuk, hogy "majd akkor veszek bérletet, ha megfizethető lesz és nem zsebekbe vándorol a pénz", ehhez pedig az emberekből régóta hiányzó tudatosságra és elszántságra lenne szükség. Egyébként pedig ha a többieknek jó így, ahogy most van akkor fizessenek csak utánam, ő bajuk, engem nem érdekel. Természetesen ha összetűzésbe kerülnék egy ellenőrrel, akkor az, aki megveszi a bérletét elképzelhető, hogy az ellenőr mellé fog állni véleményben és engem fog utálni, hiszen az jóval könnyebb neki, mintha a rendszert utálná és hozzám hasonlóan nem fizetne a BKV-nak. Pedig a rendszer bánik el vele, nem én. Mert elhiszi, hogy a bliccelők miatt drágul a jegy és a bérlet és bennem látja a mumust.
Problémám a félelem
Röviden és lényegretörően a probléma annyi, hogy félek az ellenőröktől. Félek, hogy leblokkolok és nem tudok nekik mit mondani, hogy kimagyarázzam. Félek, hogy hívja a rendőrt. Félek, hogy megver az ellenőr, ha "ki akarom magam zárni az utazásból" és leszállni szándékozom. Félek, hogy leugorva a buszról majd futnom kell és elesem futás közben, főleg ha táskával indulok útnak, az még nehezít is a dolgon. Félek és nagyon félek, de nem a lelkiismeretem gerjeszti ezt bennem, hanem az a tudat, hogy a rendszer ellensége vagyok és a rendszer erősebb nálam.
Nem járok bkv-val.Benzinre költök. A fiaim még igen, így természetesen bérletet veszek nekik.
Egyetértek Júliával, ez egy szolgáltatás, ugyanúgy fizetős,mint a patyolat vagy a gáz vagy a parkolás vagy a...
Sokan kiakadnak raja,hogy fizetni kell. Valóban drága, de ez van.
Megmutatom a bérletemet.
Általában a metróból kifelé jövet ha nagyon sietek akkor eszükbe jut még diákot is kérni. Aztán felteszik a szemüveget, hogy jobban lássák.. :)
"Mit csinálsz, ha jön a BKV-ellenőr?"
- Áthajtok rajta a zebrán..
Mivel egy fizető szolgáltatást veszek igénybe,
még örülök is, ha ellenőrök jönnek, mert érdekes módon,
azonnal lesz ülőhely is a jeggyel, bérlettel utazók részére.
Nagyon siralmas, hogy a nagy többség azt hiszi, hogy ez is ingyenes szolgáltatás.
Ingyen oktatás
ingyen egészségügy
ingyen utazás
ingyen parkolás
ingyen ebéd?
stb.
Csodálkozunk, hogy csődbe ment az ország?