Milyen utazni repülővel? (tudásbázis kérdés)
Kleca!
Bárki kétségbe vonta Mr.az szaktudását? Nem igazán értem a hozzászólásod... Én az a laikus vagyok aki olvas utána, és nem rest szóbaállni a hozzáértőkkel :)
SF
Mr.az által leírtak teljességében helytállóak. A repülés biztonsága érdekében célszerű bekapcsolva tartani az övet, ha ülsz.
Szabály szerint ha nincs jelzés, elhagyhatod a helyed. De ha visszaülsz, tanácsos bekapcsolni :)
Mr.az sem várhatja el senkitől, hogy végigüljön egy tizenkét órás repülőutat.
SF
Jujjjjjj, brrrrrrrrr bele sem merek gondolni, hogy egy pici lyukon kirepüljek
Amikor mi utaztunk repülővel a légikísérő mondta, hogy az utazó magasságon ki lehet kapcsolni az övet. Akkor most mi van? Nem szabadna, de mégis szabad? Miért nincs erre szabály?
Szeretnék egy tévhitet eloszlatni,a biztonsági övet a teljes rep.idő alattBEKAPCSOLVA KELL tartani.Nem régen utazott egy számomra kedves hölgy ismerősöm,aki szintén kikapcsolta az övét,akkor nagyon mérges voltam magamra hogy rep.előtt nem figyelmeztettem.
Talán nem késő.
Amikor a pil. kikapcsolják a jelzést az csak annyit jelent hogy onnantól lehet az utasoknak elhagyni a helyüket,W.C-re menni pl.A repülés alatt a gép légörvénybe kerülhet(ez jól hangzik de ilyenkor nagy sebességgel függőlegesen mozgó (le-fel)légáramlatról beszélhetünk)és azok az utasok akik nincsenek bekötve kirepülhetnek székeikből,megsérülhetnek.Ekkor lehet perelni a légitársaságot kártérítésért,ami nem egyszerű,mivel a stuvik elmondják hogy az övét mindenki tartsa továbbra is becsatolva.
Le-felszállás alatt történhetnek váratlan események, gép vészelhagyása is megtörténhet(evakuáció).Ekkor az a legtisztább helyzet és meggyorsítja a mentést ha mindenki a helyén ül és követi a személyzet utasításait.
Ha autóval, busszal akarod összehasonlítani akkor ha sebességet figyeljük 100-130km/ó autópályán,a r.g. utazóseb.850-950km/ó között típusonként változik,mig a földön két dimenzióban mozogsz addig a r.g-nél bejön a függőleges irányú mozgás is.
Amit a r.g.-en lévő tulnyomás ról olvashattál,......hát azt felejtsd el,nem ugy működnek a dolgok.
Remélem érthető voltam,és hosszú,bocs.
Pont, hogy repülőn van értelme azoknak a dolgoknak.
A fel- és leszállás a két legveszélyesebb manőver.
Két szempontból szükséges:
1) Helyén tartja az utasokat és "szemmel követhető az engedetlenség". Ha azt akarjuk, hogy a gépen ne legyen mozgás, akkor egyszerűen be kell kapcsolni a biztonsági öv be jelzést és mindenki a helyére ül. Ez a "gyakorlatiasabb" szempontja.
2) A gépben a kabinnyomást mesterségesen tartják fenn, túlnyomás van a kabinban. Ugye amikor felszáll, akkor egy idő után kezdik növelni a kabinnyomást (hallhatod is, amikor olyan magasságba érsz, hogy "dolgoznak a kompresszorok") ekkor fáj a fül, ekkor "érzed" a felszállást. Leszállásnál pedig amikor olyan légköri szint alá kerülsz, ahol már nem tartják fenn a kabinnyomást, szintén ezért érzed a leszállást. Ez a két manőver veszélyes, hiszen itt nem kis nyomással játszanak. És ha a gép kihermetizálódna valamilyen oknál fogva (azaz megszűnne a kabinnyomás), akkor jó eséllyel a nem rögzített utasokat a nyomáskülönbség hirtelen megszűnése "kiszippantaná" (akár ökölnyi lyukon keresztül is!!)
Nem egy repülőgép-szerencsétlenségnél volt életmentő az öv használata. Pont a kihermetizálódás miatt fellépő "vákuum-hatás" miatt.
SF
Sziasztok!
Mivel Ti már utaztatok repülővel,akkor bizti tudjátok,hogy miért kell ill. mi értelme van fel-leszálláskor a biztonsági övnek?
Ezen a múltkor elgondolkodtam,de nem tudtam rá jó választ találni.(Autóban,buszon értem,de repülőn???:))
Úgy sokkal egyszerűbb, ha nem osztja be az idődet (és a pénzedet) 3 gyerek.
Bár ugyanannyival szegényebb is vagy.
Mert nagy kincs a gazdagság, az utazások, ha nincs akivel mindezt megoszthatnád.
Gondolom, majd akkor utazgathatok, ha kirepülnek.
A cégem jóvoltából időnként én is repülök, de azok szakmai utak.
Egyedül vagyok kedves kleca...
Három kamasz gyerekkel azért szerintem kicsit nehezebb megoldani, hogy utazgass, bár sok helyre el lehet jutni velük is :) Csak kicsit "kötöttebb" a program :)
SF
Hja, aki megteheti, az utazgat.
Én nevelgetek. 3 kamasz gyereket.
Szeretném megkérdezni, mekkora család mellett van lehetőséged ennyi utazásra? Csak tudni szeretném a titkot, hátha nekem is lenne lehetőségem, csak nem tudtam róla.
Repülni szép dolog, meg gyors.
Viszont cseppet sem mindegy, hogy milyen repülőgéppel utazol. Mert pl. egy Fokker 100 vagy Fokker 70-es gép cseppet sem tartozik a legkényelmesebbek közé.
A repülés élmény, addig amíg 737-essel, kisebb Airbusszal utazol. Általában az emberek sugárhajtású repülőgéppel utaznak. Abból is a kisebb fajtával.
A repülés csodálatos, amikor egy nagyobb boeing vagy airbus fedélzetén ülsz, és nem 5-6 ülés van egy sorban, hanem tíz, van egy középső rész is (azon lehet a legjobbakat aludni).
Én már utaztam repülővel 12 órát egyhuzamban is, nem mondom, hogy rossz élmény volt, csak kicsit furi átöltözni pizsamába, reggel tornázni, ott fogat mosni, aludni a besötétett repülőn úgy hogy kinn világos van, stb.
És utaztam már ATR géppel is, ez nem sugárhajtású, hanem *prop-os (propelleres), az is egy élmény volt. Bár inkább halál közeli élmény :)
Utaztam már viharban, komolyabb légörvényben is. Sőt legutóbb majdnem rajta voltam azon a zürichi gépen amelynek nekiment egy leszálló gép (bár nem lett sérült) :)
Szóval repülni jó, sok esetben olcsó is. És gyors.
Ami viszont nagyon nagy visszafejlődés: régebben a turistaosztályú kiszolgálás volt olyan, mint most a bizniszklessz :) Azért swissair megteszi, hogy ad egy muffint :S Régebben pedig azért melegkaját adtak... Bár az interkontinentális járatokon még mindig "bőséges" a kaja.
SF
Életemben először 42 évesen ültem repülőn.
Azt hittem kiurgrik a gyomrom és a szivem a félelemtől mikor elintultunk, de utána megnyugodtam, s egy álomnak tünt. A visszafelé utat alig vártam, mert akkor már tudtam, hogy milyen csodálatos érzés!!!!!
Isteni és egyben felemelő.
Remélem,hogy még átélhetem ezt a csodát.
Aki eddig nem mert felülni, nyugodtan vágjon bele!
Na ugye,ez van ha fáradtan ébred az ember!!!
Bocs mindenkitől,rossz helyre irtam be:(
Én hosszú ideje három dologra vágytam (vágyom) életemben:
1)repülőgépen ülni
2)lovagolni megtanulni
3)franciául megtanulni.
Lovagolni még nem tudok.
Franciául sem volt még időm megtanulni.
Viszont voltam repülővel Párizsban.
Az szinte már másfél teljesülés, nem?
Nagyon élveztem a repülőt is, Párizst is.
További ajánlott fórumok:
- Mit jelent zuhanó repülővel álmodni?
- Repülővel történő utazáshoz milyen a jó utazótáska?
- Mennyibe kerül, ha kutyával szeretnék utazni Angliába repülővel?
- Görögországból hazafelé repülővel kell valamilyen teszt, vagy regisztráció?
- Lehet-e Németországba repülővel utazni, ha régi típusú puha fedeles személyi igazolványom van?
- Hogy tudnék Szalonikiből - akár Bécsig is - repülővel utazni?