Főoldal » Fórumok » Hobbi & Otthon fórumok » Milyen utazni repülővel? fórum

Milyen utazni repülővel? (tudásbázis kérdés)


1 2 3 4 5 6 7 8 9
61. Reiki
2007. szept. 19. 12:41
nagyon jó, aki már próbálta az visszavágyik ( én legalábbis )
2007. szept. 6. 16:22
a hátránya, hogy bedugul a füled és ha csak másfél órás repülő útra mész, a felszállás és a landolás közti szakasz unalmas! Ha malévvel mész, még kaját is kapsz!! ezért már megéri :)
2007. szept. 6. 16:21
Hú, nekem nagyon bejön. Egyedül a csomag cipelés amit nem tetszik, de a többi isteni. Olyan mintha átmennél egy másik világba!! Sokszor én sem engedhetem meg magamnak, de amint van rá lehetőségem, szárnyalok :)
2007. szept. 6. 10:01
Életem egyik legfantasztikusabb élménye volt, bár sajnos túl gyakran nem engedhetem meg magamnak!:-(((
57. anngi
2007. aug. 13. 21:57
nem mindig kellemes attol fug ki a szomszedod:))))
56. ec63a7fc29 (válaszként erre: 55. - Sasfioka)
2007. aug. 13. 11:01
Szerintem repüléssel kapcsolatban kérdezz tőle, mint szakértőtől.:)))Még tanulhatsz tőle ezt-azt...
2007. aug. 13. 08:31

Kleca!


Bárki kétségbe vonta Mr.az szaktudását? Nem igazán értem a hozzászólásod... Én az a laikus vagyok aki olvas utána, és nem rest szóbaállni a hozzáértőkkel :)


SF

54. ec63a7fc29 (válaszként erre: 53. - Sasfioka)
2007. aug. 13. 07:40
Talán mert mr.az ért hozzá. Szerintem kérdezd meg tőle, hogy vajon miért. Te is szakértő vagy ebben a témában?
2007. aug. 12. 21:12

Mr.az által leírtak teljességében helytállóak. A repülés biztonsága érdekében célszerű bekapcsolva tartani az övet, ha ülsz.


Szabály szerint ha nincs jelzés, elhagyhatod a helyed. De ha visszaülsz, tanácsos bekapcsolni :)


Mr.az sem várhatja el senkitől, hogy végigüljön egy tizenkét órás repülőutat.


SF

2007. aug. 12. 19:31

Jujjjjjj, brrrrrrrrr bele sem merek gondolni, hogy egy pici lyukon kirepüljek

Amikor mi utaztunk repülővel a légikísérő mondta, hogy az utazó magasságon ki lehet kapcsolni az övet. Akkor most mi van? Nem szabadna, de mégis szabad? Miért nincs erre szabály?

51. mongi
2007. aug. 11. 22:39
Úristen!!!Miket írtok!:))Köszi mindkettőtöknek,mr.az és sasfioka.
50. mr.az (válaszként erre: 48. - Mongi)
2007. aug. 10. 20:42

Szeretnék egy tévhitet eloszlatni,a biztonsági övet a teljes rep.idő alattBEKAPCSOLVA KELL tartani.Nem régen utazott egy számomra kedves hölgy ismerősöm,aki szintén kikapcsolta az övét,akkor nagyon mérges voltam magamra hogy rep.előtt nem figyelmeztettem.

Talán nem késő.

Amikor a pil. kikapcsolják a jelzést az csak annyit jelent hogy onnantól lehet az utasoknak elhagyni a helyüket,W.C-re menni pl.A repülés alatt a gép légörvénybe kerülhet(ez jól hangzik de ilyenkor nagy sebességgel függőlegesen mozgó (le-fel)légáramlatról beszélhetünk)és azok az utasok akik nincsenek bekötve kirepülhetnek székeikből,megsérülhetnek.Ekkor lehet perelni a légitársaságot kártérítésért,ami nem egyszerű,mivel a stuvik elmondják hogy az övét mindenki tartsa továbbra is becsatolva.

Le-felszállás alatt történhetnek váratlan események, gép vészelhagyása is megtörténhet(evakuáció).Ekkor az a legtisztább helyzet és meggyorsítja a mentést ha mindenki a helyén ül és követi a személyzet utasításait.

Ha autóval, busszal akarod összehasonlítani akkor ha sebességet figyeljük 100-130km/ó autópályán,a r.g. utazóseb.850-950km/ó között típusonként változik,mig a földön két dimenzióban mozogsz addig a r.g-nél bejön a függőleges irányú mozgás is.


Amit a r.g.-en lévő tulnyomás ról olvashattál,......hát azt felejtsd el,nem ugy működnek a dolgok.

Remélem érthető voltam,és hosszú,bocs.

2007. aug. 10. 14:13

Pont, hogy repülőn van értelme azoknak a dolgoknak.


A fel- és leszállás a két legveszélyesebb manőver.


Két szempontból szükséges:

1) Helyén tartja az utasokat és "szemmel követhető az engedetlenség". Ha azt akarjuk, hogy a gépen ne legyen mozgás, akkor egyszerűen be kell kapcsolni a biztonsági öv be jelzést és mindenki a helyére ül. Ez a "gyakorlatiasabb" szempontja.


2) A gépben a kabinnyomást mesterségesen tartják fenn, túlnyomás van a kabinban. Ugye amikor felszáll, akkor egy idő után kezdik növelni a kabinnyomást (hallhatod is, amikor olyan magasságba érsz, hogy "dolgoznak a kompresszorok") ekkor fáj a fül, ekkor "érzed" a felszállást. Leszállásnál pedig amikor olyan légköri szint alá kerülsz, ahol már nem tartják fenn a kabinnyomást, szintén ezért érzed a leszállást. Ez a két manőver veszélyes, hiszen itt nem kis nyomással játszanak. És ha a gép kihermetizálódna valamilyen oknál fogva (azaz megszűnne a kabinnyomás), akkor jó eséllyel a nem rögzített utasokat a nyomáskülönbség hirtelen megszűnése "kiszippantaná" (akár ökölnyi lyukon keresztül is!!)


Nem egy repülőgép-szerencsétlenségnél volt életmentő az öv használata. Pont a kihermetizálódás miatt fellépő "vákuum-hatás" miatt.


SF

48. mongi
2007. aug. 10. 13:23

Sziasztok!

Mivel Ti már utaztatok repülővel,akkor bizti tudjátok,hogy miért kell ill. mi értelme van fel-leszálláskor a biztonsági övnek?

Ezen a múltkor elgondolkodtam,de nem tudtam rá jó választ találni.(Autóban,buszon értem,de repülőn???:))

2007. aug. 10. 12:20
én már többször ültem fantasztikus és ugyan olyan,mintha buszba ülnél csak nagyobb!!A fel-leszállás érződik a többi nem ha nem kerültök légörvénybe de az is olyan ,mintha kocsival nagyon rossz macskaköves uton mennétek!!
2007. aug. 10. 11:59
sajna még nem tudom de majd nem soké
45. ec63a7fc29 (válaszként erre: 44. - Sasfioka)
2007. aug. 10. 06:29

Úgy sokkal egyszerűbb, ha nem osztja be az idődet (és a pénzedet) 3 gyerek.

Bár ugyanannyival szegényebb is vagy.


Mert nagy kincs a gazdagság, az utazások, ha nincs akivel mindezt megoszthatnád.

Gondolom, majd akkor utazgathatok, ha kirepülnek.


A cégem jóvoltából időnként én is repülök, de azok szakmai utak.

2007. aug. 9. 10:10

Egyedül vagyok kedves kleca...


Három kamasz gyerekkel azért szerintem kicsit nehezebb megoldani, hogy utazgass, bár sok helyre el lehet jutni velük is :) Csak kicsit "kötöttebb" a program :)


SF

43. ec63a7fc29 (válaszként erre: 42. - Sasfioka)
2007. aug. 9. 07:00

Hja, aki megteheti, az utazgat.


Én nevelgetek. 3 kamasz gyereket.

Szeretném megkérdezni, mekkora család mellett van lehetőséged ennyi utazásra? Csak tudni szeretném a titkot, hátha nekem is lenne lehetőségem, csak nem tudtam róla.

2007. aug. 7. 18:17

Repülni szép dolog, meg gyors.

Viszont cseppet sem mindegy, hogy milyen repülőgéppel utazol. Mert pl. egy Fokker 100 vagy Fokker 70-es gép cseppet sem tartozik a legkényelmesebbek közé.

A repülés élmény, addig amíg 737-essel, kisebb Airbusszal utazol. Általában az emberek sugárhajtású repülőgéppel utaznak. Abból is a kisebb fajtával.

A repülés csodálatos, amikor egy nagyobb boeing vagy airbus fedélzetén ülsz, és nem 5-6 ülés van egy sorban, hanem tíz, van egy középső rész is (azon lehet a legjobbakat aludni).

Én már utaztam repülővel 12 órát egyhuzamban is, nem mondom, hogy rossz élmény volt, csak kicsit furi átöltözni pizsamába, reggel tornázni, ott fogat mosni, aludni a besötétett repülőn úgy hogy kinn világos van, stb.

És utaztam már ATR géppel is, ez nem sugárhajtású, hanem *prop-os (propelleres), az is egy élmény volt. Bár inkább halál közeli élmény :)

Utaztam már viharban, komolyabb légörvényben is. Sőt legutóbb majdnem rajta voltam azon a zürichi gépen amelynek nekiment egy leszálló gép (bár nem lett sérült) :)


Szóval repülni jó, sok esetben olcsó is. És gyors.


Ami viszont nagyon nagy visszafejlődés: régebben a turistaosztályú kiszolgálás volt olyan, mint most a bizniszklessz :) Azért swissair megteszi, hogy ad egy muffint :S Régebben pedig azért melegkaját adtak... Bár az interkontinentális járatokon még mindig "bőséges" a kaja.


SF

2007. júl. 21. 23:44

Életemben először 42 évesen ültem repülőn.

Azt hittem kiurgrik a gyomrom és a szivem a félelemtől mikor elintultunk, de utána megnyugodtam, s egy álomnak tünt. A visszafelé utat alig vártam, mert akkor már tudtam, hogy milyen csodálatos érzés!!!!!

Isteni és egyben felemelő.

Remélem,hogy még átélhetem ezt a csodát.

Aki eddig nem mert felülni, nyugodtan vágjon bele!

2007. júl. 21. 19:44
Szerintem szuper, bár én a leszállásnál mindig nagyon rosszul vagyok.
39. NOA
2007. júl. 21. 16:02
felemelő, néha gyomrot kavaró érzés
38. iriszb
2007. júl. 21. 00:36
Nagyon JÓÓÓÓÓÓÓÓ......
37. iz_eniko (válaszként erre: 35. - Iz_eniko)
2007. júl. 15. 08:49

Na ugye,ez van ha fáradtan ébred az ember!!!


Bocs mindenkitől,rossz helyre irtam be:(

2007. júl. 15. 08:49
Nem nagy dolog.
2007. júl. 15. 08:44
Azt kérném,hogy még legalább 25 évet éljek egészségben,szeretetben és békességben a férjem mellett:)Ezt azért,mert ma van a 25-ik házassági évfordulónk.
34. emagdi
2007. júl. 9. 13:44
gyors:)
2007. júl. 9. 13:39
Egy álom!!!!
2007. máj. 16. 08:53

Én hosszú ideje három dologra vágytam (vágyom) életemben:

1)repülőgépen ülni

2)lovagolni megtanulni

3)franciául megtanulni.

Lovagolni még nem tudok.

Franciául sem volt még időm megtanulni.

Viszont voltam repülővel Párizsban.

Az szinte már másfél teljesülés, nem?

Nagyon élveztem a repülőt is, Párizst is.

1 2 3 4 5 6 7 8 9

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook