Lelopták éjszaka az OTP számlámról a pénzt (beszélgetős fórum)
És, hogy tűnt el a pénze?
Elutalták a pénzét?
Vásároltak vele?
ATM-ből kártya nélkül nem tud kivenni senki.
Vannak a mobil terminálok, azt simán elképzelem, hogy mellé álltak és úgy költötték a pénzét vagy fogalmam sincs.
Nem ismerek mindenféle esetet, mert hozzám, csak is IT szempontok miatt kerül kivizsgálásra valami, azaz olyanokat kell megnéznem, hogy mikor lépett be a rendszerbe valaki és a tranzakciókat ki hajtotta végre a logolás alapján.
Sokszor annyira szuper titkosan kezeli az a bizonyos osztály, hogy részleteket sem árulnak el nekünk, csak konkrét kérdéseik vannak.
Ki indította a tranzakciót, pontosan mikor, honnan, stb.
Az egy dolog, hogy rájövök a miértekre.
Illetve ha bizonyos fajta csalás nem egyszeri, akkor az összes dolgozót tájékoztatja a bankbiztonság az újabb csalás típusról.
Egyébként, bankkártyák, netbank, stb. kapcsán érdemes úgy paraméterezni a számlánkat, hogy pl. napi 3 vásárlásnál nem lehet több és még az összeget is lehet limitálni, ugyan ez az utalásokra és kp felvételre.
Én mint bankos nem rég úgy jártam, hogy egy vásárlásnál nem fogadta el a kártyámat, így el kellett mennem ATM-hez és fel kellett vennem pénzt. Egyszerűen nem értettem, hogy mi a gondja...
Aztán eszembe jutott a korlátozás. Túl voltam a három vásárláson azon a napon, így nem engedte meg a kártyám, hogy újra ezt tegyem;)
Pontosan!
Ahogy írtam, az átvert ügyfelek, ezt a kódot is simán bediktálták a csalóknak.
Sok bank azt is írja az ilyen biztonságikód küldéskor, hogy ezt senkinek ne adja ki...
Igen!
Pedig annyit hallhatják, hogy senkinek! ne adjanak ki semmit. Egy bankosnak meg amúgy sem kell, hiszen a banki alkalmazott ezek nélkül is be tud avatkozni, ahogy meg is teszik.
A bankokban vannak direkt erre specializált területek, ahol megállítják a gyanús tranzakciókat és ehhez nem kell felhívni a bankot.
Olyan előfordulhat, hogy érzékelik pl. a sok tranzakciót, ami hasonló összeg és ezért felhívják a számlatulajdonost, hogy valóban ő tranzaktál e vagy beavatkozzanak, de ekkor sem kérnek semmit, mert ők mindent látnak! Azaz a jelszavakat nem és a biztonságikódot sem, a kártya hátulján lévő CVD kódot sem, de nincs is rá szükségük.
Sőt! Nem rég volt nálunk olyan eset, hogy az ügyfél emailben megírta ezt a kódot, így azonnal tiltottuk a kártyáját, mert a bankosok sem tudhatják!
Végig olvastam.
Azt mondjátok meg, hogy lehet egy bankkárzyáról pénzt lelopni, ha az a kártyát eddig csak pénztárnál fizetésre, gondolom érintéssel használták.
Egy éve körül jött egymás után kétszer a telómra kód, amit akkor szoktam kapni mikor be akarok lépni a netbankba. Valaki próbálozott, még a jelszavamat is tudta, az azonosítómat, a bankszámlaszámomat, de a kód hozzám jött, így nem tudott belépni a számlámra.
Ha az ügyfél nem vár napokat, hanem azonnal jelzi, hogy mi történt, akkor vissza is lehet hívni ezeket az összegeket, de az ügyfelek sok esetben kényelmesek, elvannak még néhány napot, majd utána kezdenek ugrálni, amikor már nem tud a bank mit tenni.
Egyébként ez a fajta csalás úgy nyáron kezdődött. A legtöbb ügyfél önként és dalolva kiadja a netbankos és kártyás adatait, aztán meg a bankra mutogat, hogy ők a tolvajok.
Sok-sok ügyfélpanaszt én vizsgáltam ki IT oldalról.
A módszer az volt, hogy az ügyfelet felhívták telefonon és azt mondták neki, hogy az OTP-ből keresik, mert a számlájával kapcsolatban furcsa tranzakciókat látnak. Mire az ügyfél mondta, hogy ő nem OTP-s, hanem Raiffeisen bankos, erre mondták, hogy semmi gond, akkor adják a raiffeisenes kollégát, aki természetes elkérte a netbank felhasználói adatait, amivel azon nyomban belépett, az ügyfél simán bediktálta neki a biztonsági kódot is, mert miért ne, és még biztos ami biztos alapon a bankkártya számát, lejáratát és a kártya hátulján lévő kódot is megmondta és sok-sok perc alatt eszébe nem jutott, hogy a bankosok nem kérnek tőle ilyen adatokat.
Elég sok pénzt sikerült így ügyfelektől lenyúlnia valakiknek és sajnos, mivel nem időben jelentkeztek a banknál, így legtöbb esetben örülhettünk, hogy a felét vissza tudtuk hívni...
Természetesen az ügyfél hiába hüle, kára nem lehet, így a bank adja vissza azt, amit nem tud visszaszerezni, azaz az ügyfél kártalanítva lesz.
Igen,ott tartod,ahol akarod.
Én nem meggyőzni akartalak,csak leírtam,hogy ha a számládról lelopják a pénzt,azt a bank visszaadja.
Ha véletlenül betörnek, vagy kigyullad a ház,majd mondhatod a biztosítónak,hogy volt még pár milla a párnacihában...
Hidd el sokkal jobb helyen van az a bankban.Ha csalás ér,a bankok feltételezik,hogy jóhiszemű voltál,ha nincs valami extra dolog ami miatt belekeveredsz a csalásba, visszatérítik a pénzedet.Azok a "szemét" bankok😀
Hátha betörnek és ellopják.
Vásárolni, ha nagyobb dolgot akarsz, akkor meg viszed magaddal a tizen-százezreket.
Lehet, hogy idáig nem volt fizetős a játék, mostantól viszont az lett.
Kellemetlen az egész, de azért 3400 forint veszteségtől nem kell teljesen kikészülni.
További ajánlott fórumok:
- Tudtomon kívül pénzt vettek le a számlámról, mit kell most tennem?
- Már lassan egy hete hogy regisztráltam a paypalra, de idáig még semmi. Hány nap még leveszi a számlámról az 1 dollárt?
- Miért nem köthetem le a saját pénzemet a számlámról, 2 hónapra?
- Mi a teendőm, ha a biztosító nem tudta leemelni a számlámról a biztosításom összegét, mert nem volt rajta fedezet?
- Rendeltem az eBay-ről és PayPal-lal fizettem, a számlámról levonásra került mégis az eBay szerint nem fizetett számlám van, mit tegyek?
- Hogyan tudok külföldről az OTP számlámról a lányom Takarékszövetkezeti számlájára pénzt átutalni?