Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Az ilyen gyereknek célszerű nyelvet magasabb óraszámban választani. Arra mindenképpen szükség van, akár humán, akár reál vonalon megy tovább. Arról meg nem is beszélve, hogy lassan már a takarítótól is elvárják hogy legalább 1 nyelvet társalgási szinten beszéljen.
...pontosabban a katolikus gimikben. A protestánsokban is, biosz, matek, humán.
Persze, csak az a fura, hogy a legtöbb itteni gimiben nincs is általános tagozat. Emelt ez, emelt az. Csak az egyháziakban vannak tök sima osztályok.
A gimiben még mindig van 2 éve, hogy eldöntse, milyen irányban menjen tovább. De a végső döntést ráér 4.-ben is meghozni.
Két véglet, de utóbbi valóban jobb választás műkörmös rengeteg van :)
A fiam tudja de a 19 éves lányom most sem igazán tudja mit szeretne. Szerintem ezzel a legtöbb gyerek igy van. De ha jobban belegondolok én még most sem tudom mit dolgoznék legszivesebben :-)
10 évesen azt mondta, hogy műkörmös lesz, vagy orvos. :D Szerencsére azóta az előbbiről letett. :)
Jó! Mosolyogva jött ki, úgy érzi, jól sikerült.
Csak mert ha nem bírja valaki az erős gimit, akkor az orvosit se fogja bírni, hisz az is merő magolás és tanulás. :) Persze addigra beérhet.
Irigylem egyébként vagy inkább csodálom az olyan céltudatos gyerekeket, akiknek már 14-15 évesen ilyen határozott céljaik vannak. A fiamnak abszolút nincs elképzelése, de annyira, hogy még tagozatot sem igazán tud választani. Még annyira sem, hogy humán vagy reál. :)
Miért kéne elfelejteni az orvosi pályát ha gyengébb gimibe jár? Nem az fog számítani hol érettségizett ha megvannak azok a tantárgyak amit az adott szakra kérnek akár a keriből is mehet orvosnak.
És milyen tapasztalatai voltak a másik kettőben?
Mind a 4 tagozat elég erősnek mondható, de nem félünk tőle, mert az általános iskola ahová járt, sem volt gyengének mondható. Ha nem bírja a versenyistállót, még mindig át lehet menni gyengébb gimnáziumba, persze akkor az orvosi pályát, amiről álmodozik, el kell felejteni.
Egyébként pedig nem biztos, hogy jól jár a gyerkőc ha bekerül egy erős gimibe mert lehet, hogy az addig jó tanuló gyerkőc ott esetleg csak bukdácsolni fog és ez nem lesz jó hatással az önbizalmára, azonkívül késöbb továbbtanulásnál a kutya nem fogja tőle megkérdezni honnan jött csak az érettségi eredményeket kell majd beírni ami egy erős gimibe nem biztos, hogy jó lesz de ahoz elég lesz, hogy esetleg nem vegyék fel oda ahová szeretne bejutni.Mostani eszemmel több értelmét látom egy gyengébb iskolának ahol jól leérettségizik.
Nekünk még egy lesz a jövő héten, és végre csend és békesség lesz. :)
Nálunk még egyetlen szóbeli sem volt meg, sőt a szóbeli beosztást sem tette még ki minden suli...
A sorrendnek csak abban van jelentősége, hogy melyik iskolába menne 1-2-3 ként a legszivesebben, de bejutás szempontjából nem nő az esélye annak, hogy hányadik helyen jelöli, annak viszont van jelentősége hány pontot ért el mert ez alapján kerül be a rangsorba, és persze mint írtam az is fontos arra a szakra hányan jelentkeztek. Nagy kölönbségek vannak lsd a leírt példámat.
Van jelentősége a sorrendnek, mert mindhárom helyre jó eséllyel pályázik. A sorrend a gyerek hangulata szerint változik, kb. naponta 5x. :)
Igazából nem sok jelentősége van hanyadik helyen jelöltétek az adott iskolát. Ha pld az 1-ső iskolában a 70-ik helyen van az ideiglenes rangsorban a másodikban az 50-ik helyen a pld 120 pontjával és egyik suliba sem veszik fel akkor bekerül a 3-ik suliba ahol a 80-ik helyen állt de előle kiperegtek. Inkább az domináns mennyire népszerű az adott iskola és mennyien jelentkeznek az adott szakra, nem pedig az hanyadik helyre írta.Tapasztalat, egyik gimiben angol szakra 700-an jelentkeztek és 17 főt vettek fel. A lányom a 70-dik helyen állt ami 700 arányában nem volt rossz de mivel sokszoros túljelentkezés volt nem vették fel. Viszont egy másik szinvonalas gimi Töri szakára mindössze 50 jelentkező volt és ebből vettek fel 17-et. Itt a 17-ik lett volna ha beírjuk és akkor is felveszik ha 4-nek írja be mert nem sokan jelentkeztek. Tehát inkább a jelentkezők száma dominál nem az hanyadiknak írta.Ha pedig magas pontszámot visz nem fogják felvenni azt aki jóval kevesebbet csak azért mert az a gyerek elsőnek jelölte be.Na persze 1-2 protekciós mindig van.
Miután 4-ből 3 szóbelin túl vagyunk, kifejezetten örülök, hogy csak egyetlenegy napon van lehetőségünk sorrendet módosítani, és nem naponta. :))))
Nem, a jobb iskoláknál ez nem szempont. Az én gyerekem nem oda járt előkészítőre, amelyik iskolákba jelentkezett/felvették és amelyiket végül választotta (sőt, a szóbeli előtti pénteken volt először a végül kedvenccé vált iskolában). Természetesen a budapesti gimikről van szó, a vidékiekről nem tudok semmit. A legközelebbi (de jelölt) suliban írta a központit. Emiatt ne aggódjatok.
Városmajor még mindig nem tette ki...
Az én gyerekem pl nem járt előkészítőre sehová, és a hozzánk legközelebbi gimiben írta a központit. Akkor most emiatt nem fogják felvenni? Csak nem lehet ilyen.
Igaziból nem értem, mit akarnak elérni az iskolák ezzel a faggatózással. Valamint miért presztízskérdés, hogy hányadikak jelöli őket valaki? Ha a gyerekek úgyis hazudni kénytelenek, akkor ez csak egyfajta plusz stresszelés, információértéke nincs a válaszuknak.
Nálunk a többség nem ott írta a felvételit, ahova jelentkezik első helyen.
Sőt, leginkább ott írták, ami nincs is jelölve, csak közel van.
Jó, hát aki odajár előkészítőre, az majdnem tuti, hogy első helyen jelölte.
A gyerekek nem biztos, hogy igazat mondanak. Sőt, biztos hogy nem, mert rákényszerítik őket a hazugságra. :(
Én inkább arra gondolok, hogy aki az adott iskolában írja a felvételit, és oda jár előkészítőre is, azokról úgy gondolják, hogy az biztosan 1. helyen jelölte meg. Plusz még a gyereket is kifaggatják, így már elég közel járnak az igazsághoz.
Mert mind a 32 azt mondta, hogy első helyen jelölte?
Mi is azt a tanácsot kaptuk, hogyha kérdezik, márpedig kérdezik, bármi van, azt kell mondani, hogy első helyen van elölve.
További ajánlott fórumok: