Középiskolai felvételi (beszélgetés)
"A szóbeli felvételire a behívási ponthatár az idei évben 200 pont volt. (Az írásbelin elért magyar pontszám kétszerese + a matematika pontszám háromszorosa.)
Az írásbeli felvételi vizsgán a 15 legmagasabb pontszámot elérő jelentkező jeligéjét vagy oktatási azonosítóját csillaggal (*) jelöljük meg. Őket -- pontegyezés miatt ez a 15 diák az idén 16 -- mindössze csak egy elbeszélgetésre várjuk, a pontszámításnál a szóbelin elérhető maximális pontszámot automatikusan megkapják, azonban tőlük is kérjük, hogy hozzanak magukkal mindent, amit a szóbeli felvételi vizsgára elvárunk (bemutatkozó levél, füzetek, versenyeredmények, stb.).
"
Sziasztok! Valami biztosan elkerülte a figyelmemet, kérlek, segítsetek ki 😊
A kalkulátorban megjelent a Veres Péter behívási ponthatàra, viszont a suli honlapján nem találtam meg...hol tudom megnézni a részleteket?
Köszönöm!
Trükkös, hogy az itt és a nálunk két különböző helyszín:-) de egy idő után megtaláltam a fonalat;-)
Remélem arra gondoltál, hogy a magyar iskolarendszerben jobb a tehetséggondozás. A nagyobbikomnak erre lenne szüksége. A kisebbik a jég hátán is meg fog élni, nem féltem a világtól. Inkább a világot tőle:-D
Szolgálati közlemény
Ha vki most csöppenne ide: a SZÓBELI tapasztalatokat összegyűjtő HONLAP weblinkjéért privát üzenetben jelentkezzen, aki kéri.
Szerencsére már sokakhoz eljutott. Használjátok aktívan! Minél többen. Az is szuper, ha olyan gimi aloldalát bővítitek, amihez már néhány (sok) bejegyzés tartozik. Minden vélemény, tapasztalat árnyalja a képet. :-)
Kedves Piros12! Kb. 3 hete elküldtem már neked a linket. Meg is köszönted. :-)
Ha véletlenül eltűnt volna, a biztonság kedvéért megismétlem.
Sziasztok, van valakinek jó tapasztalata egy konkrét általános iskola (belváros vagy Zugló) jelenlegi hatodik osztályáról? Pl. jól felkészítette a gyerekeket a felvételire, haladnak az anyaggal, esetleg még a tanárok is motiváltak...
Csak, hogy legyen B terv... ahol hetedikben folytatni lehetne ... ha mégsem jön össze a szóbeli...
Igen, elküldöm neked hogy is!
Az üzeneteidben találod majd.
Azért hogy mondjak mást is, nekem hiányzott, hogy egyáltalán nem lehetett versenyezni. Mindig irigykedtem, ha édesapám mesélt saját versenyélményeiről. Úgy tudom most már nálunk is van, de nekem sose volt.
Irtó lusta voltam, csak azt csináltsm amit muszáj volt. De közben mindig arra gondoltam, hogy bárcsak kétszer ennyit kéne, kétszer ennyit tudnék. Nekünk nem volt se memoriter, se felelés, se kötelező olvasmány. Mondjuk azt nem is bánom, de azért jó lett volna több író/költő művével találkozni.
Csak itt sajnos nem kétszer annyi az anyag mint nálunk, hanem négyszer és ez már túlzás. No meg a sok stressz ami egész kis osztályban kezdődik. Mi 12-ben nem írtunk annyi dolgozatot mint itt egy másodikos.
De azért tényleg van olyan ami itt jobb. Történetesen a kiemelkedő képességü gyerekekkel a mi rendszerünkben nem tudtak mit kezdeni. A legjobban az döbbentett meg, mikor az egyik tanár mondta, hogy "a nagy tehetség is egy fajta fogyatékosság" és a többi erre bólogatott.
Hát én ezt nem így látom...
Azt hiszem rosszúl fogalmaztam. Itt nem arról volt szó, hogy mindenki megértse a tananyagot. Ez csak a jegyek kozmetikázásáról szólt. :(
Pl. az utolsó tz így zajlott: Első órában megírták 'próbából', második órán megmondta a tanítónéni, hogy mik a megoldások és harmadik órán írták meg 'rendesen'.
Hát igen, csak sajnos közben az anyagot nem tanulták meg, csak pont azokra a kérdésekre tudták a választ amik voltak a tz-n. :(
Rémes volt.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?