Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetés)


67650. Chelsey (válaszként erre: 67646. - Levia)
2021. jan. 20. 10:15

Igen, az amikor közösen alkotnak, akár egy videót, az még szuperebb.


Volt már kísérlet is feladva, de az pont egyszemélyes mutatvány volt. Gyakorlatilag mindenféle kísérleteket osztott ki a tanár (kihúzták pontosabban egy zsákból). Aki valami olyat kapott, amit nem tudott kivitelezni, kicserélhette. Itthon kellett begyakorolni és az osztály előtt meg bemutatni és elmagyarázni az összefüggéseket.

67649. levia (válaszként erre: 67647. - Totyi87)
2021. jan. 20. 10:15
Ó, hát akkor tényleg nagyobb a tét, mintha akár maradhatna is. Legyen szombaton ő is csúcsformában! Sok sikert mindenkinek!
67648. Remedios78 (válaszként erre: 67645. - Borian)
2021. jan. 20. 10:14
Nekem a lanyom aki most megy felvetelizni, nagyon laza ezen a teren( bar alsoban meg kituno). A kicsi( fiu) csak 5 eves, de tartok tole hogy ilyen lesz. Teljesen szep rajzokat ujra rajzol hogy nem elég pontos es sir. Meg erosen jellemzo ra a teljesitmeny szorongas. Oviban teljesen elegedettek vele, de en elkezdte jarni vele pszichologushoz( elvezi, jatszanak). Abszolut nem presszionaljuk teljesitmenyre. Viszont ugy nezett ki meghal az apukaja amikor 6 honapos terhes voltam, 3 honapos baba volt amikor elmult a veszely. Azt mondjak ennek szerepe lehetett abban, hogy ilyen szorongo most.
67647. Totyi87 (válaszként erre: 67628. - Levia)
2021. jan. 20. 10:11
Nem teljesen. Általános iskolából váltottunk egy erősebb, szellemiségében hozzánk közelebb álló általános iskolába. Ezzel egy időben egyesületet is váltottunk. Nyilván nem ez az ideális, de vannak helyzetek, amikor kénytelen vagy meglépni dolgokat. Lelkileg egyébként teljesen rendben van a srácom (mondjuk nekem ez fontos, nyilván van akinek ez nem prioritás), tehát ilyen szempontból nem bántunk meg semmit. Viszont sajnos az a fránya kamaszkor:-) nálunk nagyon felborított mindent. Egyik pillanatban a csúcson van és mindent behúz, a másik pillanatban ......na ott fogalmad sincs, hogy mit és miért tesz. De persze bízunk benne, hogy előbb-utóbb lecseng ez nála és mivel tudjuk, hogy mire képes, reménykedünk, csak eléri a céljait.
67646. levia (válaszként erre: 67643. - Chelsey)
2021. jan. 20. 10:06

Gyerek egyetlen bemutatójára emlékszem: kémiából kellett tartsák páros munkában a témájuk a foszfor volt. Nagyon izgalmas volt hallani, ahogy készült, hogyan tervezgettek nagy vidáman a zárt ajtó mögött, hogy a videó jól sikerüljön. Mert nem uncsi szokásos ppt-t kellett összehozzanak, hanem minifilmet. A folyamatban egy részt láttam: a kristályszerkezetet előtte nagy rötyögések közepette ragasztgatták össze gyufaszálakból.

3 perc volt a végeredmény, de két hétvégén készült el. Még a barátságuk is megerősödött a közös munka miatt. :-)

67645. Borian (válaszként erre: 67642. - Levia)
2021. jan. 20. 10:00

Nem elvárásból csodálkoztam rá, de tapasztalataim szerint a fiúk általában lazábban kezelik az iskolai követelményeket, kevesebb bennük a megfelelési kényszer, nem fontos nekik, hogy a tanítónéni szeresse, elfogadja őket, a lányok sokkal inkább veszélyeztettek ilyen téren.


A lányom szörnyülködve mesélte, hogy "mit tehetnek vele a szülei", de simán lehet, hogy semmit, csak ő ilyen. (Viccesen meg mondtam neki, hogy nem tudom, de elkérem a módszerüket, mert hatékonynak tűnik...)

67644. Chelsey (válaszként erre: 67640. - Gal-bor)
2021. jan. 20. 09:58
Irigykedem a nyíltnapi tapasztalataitokra. Mi idén kezdtük volna, de meghiúsult és őszintén szólva nem sok reményt fűzök ahhoz sem, hogy nyolcadikban lényegesen több lehetőség lesz :(
67643. Chelsey (válaszként erre: 67639. - Deffensive coordinator)
2021. jan. 20. 09:57

Nálunk éppen ma reggel volt egy családi konzultáció, mivel egykénk úgy vélte, hogy a témának, amit kapott, semmi köze a tananyaghoz. Szerinte a tanár csak úgy gondolt egyet. És rátrafált. A tanárnak éppen az volt a célja, hogy ne az ő előadásából csináljanak prezentációt, meg nem a füzetben lévő vázlatokból, hanem saját maguk kutassanak, rakják össze együtt a társával és adják elő. Prezentáció készítés és előadás náluk jellemzően tudományból, angolból szokott lenni, de előfordult már énekből is. Illetve bárki jelentkezhet egy őt érdeklő témával, amit az iskola előtt ad elő (most a járvány alatt ez szünetel). Az órai prezik kötelezőek, az iskolai nagy előadások nem.

Tavalyi nyolcadikos anyukája örömmel mesélte, hogy a gyerekének nagy sikere van a suliban, mert sok osztálytársához képest profi prezentáció készítésben és még az előadásban is rutinja van.

67642. levia (válaszként erre: 67636. - Borian)
2021. jan. 20. 09:49

Ilyen "átok" fiút, lányt egyaránt sújthat. Bár tudom, a fiúk felé ez ügyben nagyobbak a társadalmi elvárások.

A szerencsésen választott/jutott elfogadó középiskola sokat mérsékelhet a terheken (a kamaszkorból felnövő gyerek mégis ott tölti (most töltené) az ébrenléti ideje nagyobb részét, de a belülről fakadóan és általános érvényűen perfekcionista gyereknek tényleg súlyos kihívás a megfelelés, az elengedés, a tökéletlenség megélése.

Viszont tapasztalatom szerint idővel derengeni kezd a fény az alagút végén. De ez sok idő, figyelem és meló. És némi/sok szerencse kérdése.

67641. Markaa (válaszként erre: 67637. - AgiABC)
2021. jan. 20. 09:38

Mennyire igaz!

Az orvosira vagy a gyógytornászra felvételeztem, mikor a felvételiztető tanár azt mondta, hogy írjak pófelvételi a műegyetemen, tutti felvennének. Ők gyógyszerész karra vettek fel.

Persze nem tettem, amit mondott, sőt kicsit meg is sértődtem, és elkezdtem dolgozni, mint ápolónő.

Mára már 4 végzettségem van, ebből 2 diploma, és erőműben dolgozom, ahol a 4-ből 3-nak a kombinációja kell.

Szóval tényleg oda kell figyelni a jelekre, és váltani, alkalmazkodni kell a sulikkal kapcsolatban is, ha úgy hozza az élet.

67640. Gal-bor (válaszként erre: 67636. - Borian)
2021. jan. 20. 09:22

Jajj, szegény kissrác. Nagyon sajnálom ezeket a gyerekeket. Nálunk az egyik kislányt délután az egész iskola kereste. Bezárkózott a wc-be, mert nem akart hazamenni! Anyuka meg a suli előtt mindezen jót nevetett. Mindez nyolcadikban. Én elsüllyedtem volna szégyenemben.

Így igaz, a gyereknek és a sulinak kompatibilisek kell lennie egymással. Nekünk pl. a listákon csak az E5 volt ún. topsuli. Másodiknak a Jóskát, harmadiknak a Vörösmarty tt osztályát írtuk be. Elvileg nem azonos ligában játszanak. Mégis ezeknél volt meg az a bizonyos "aha, ezt kerestük" érzés. Úgy tűnt, mindegyik suli elfogadja a szabálytalan tehetségeket. Mondjuk ehhez eszement sok nyílt napra elmentünk két év alatt😊

67639. Deffensive coordinator (válaszként erre: 67638. - Borian)
2021. jan. 20. 09:10
Hogyne kellene lexikális tudás, de inkább a kapcsolatokat, összefüggéseket tanítanám, ill. azt, ahogyan ezt felfedezhetik a gyerekek egy témában, akár történelemben, akár természettudományban. Az nem tudom, hogy megy a gyerekeknek, hogy egy témában (majdnem mindegy, miben) felkészüljenek, kiálljanak az osztály elé, és bemutassák a a tudományukat. Erre nagyobb szükségük lenne, mint Észak-Amerika hegy-vízrajzának vaktérképes, írásbeli számonkérésére.
67638. Borian (válaszként erre: 67634. - Deffensive coordinator)
2021. jan. 20. 08:59

Ezen sokat szoktam gondolkodni, hogy a mai világban, amikor mindennek egy perc alatt utána tudsz nézni a neten, kell-e lexikális tudás, vagy sem. És arra jutottam, hogy valamennyi azért kell, mert ahhoz, hogy ötleteid támadjanak, hogy tudd, mire is kell rákeresned egy probléma kapcsán, jól tudj keresni, azért az alapvető összefüggéseknek benne kell lennie a fejedben és az bizonyos tudásmennyiség nélkül nem jön létre magától.

Tehát kell azért tanulni, mélyebben, a napi munka során úgyis azok az ismeretek mélyülnek el, amivel foglalkozunk majd, de nem árt, ha másban is el tudunk igazodni az életben.

67637. AgiABC (válaszként erre: 67612. - Akinomuj)
2021. jan. 20. 08:51
Meg van az az élethelyzet, hogy nem tudhatod, hogy mikor milyen tudásra lesz szükséged az életed folyamán. Azt gondolod, hogy majd szépen elbölcsészkedsz, aztán 10 év múlva olyan élethelyzetbe kerülsz, hogy 'Bárcsak tanultam volna egy kicsi több infót!' (matekot, bioszt, stb.) Manapság már nem tudhatod. Kaphatsz olyan munkakört, pozíciót, sőt, lehet hogy egészen más szakmát kell tanulnod, akár nem is egyszer az életed folyamán, ezt ma már nem tudhatod. Nem azt mondom, hogy mindig mindent ugyanolyan gőzzel tanuljon a gyerek, de ne engedjen el egy-egy területet teljesen, mert nem lehet tudni, mikor lesz rá szüksége az élete folyamán. Legalább az alapok legyenek meg.
67636. Borian (válaszként erre: 67635. - Gal-bor)
2021. jan. 20. 08:47

Jó az ofő. Valóban érzelmileg is odaillőnek kell lenni egy-egy helyre.

Ilyen neurotikus gyerek a lányom osztályába is járt, még akkor is sírva fakadt, ha jelentkezett és nem jó választ adott, pedig a tanárok már lábujjhegyen fogalmaztak, hogy "nem rossz, de nem pont erre gondoltam..." mert már ők is kerülni igyekeztek a jeleneteket. Ja, és fiú volt, ezt nekem külön emésztenem kellett.

67635. Gal-bor (válaszként erre: 67625. - Totyi87)
2021. jan. 20. 08:18
Jól tettétek, hogy beírtátok. Nagyon bosszantó lehet azt megélni, hogy sikerülhetett volna, csak nem volt beírva az áhított gimi. Egyébként én kikértem az imádott ofőnk véleményét is, aki azt mondta, hogy abszolút oda való a gyerekem. Ugyanakkor néhány kitűnő tanulónak nem igazán javasolta a top iskolákat. A mi sulinkban pár gyerkőc két lábon járó neurózis volt, aki egy négyes miatt nem mert hazamenni.😞 Nekik lehet adott esetben szenvedés az előttük álló 4-5 év. Mert hát fel kell tudni dolgozni a 4-es 3-as jegyet is...
67634. Deffensive coordinator (válaszként erre: 67631. - Chelsey)
2021. jan. 20. 07:53
Ráadásul a műveltség nem csak kulturálisan meghatározott, de éppen mostanában alakul át (mindig is alakult, csak most lehet, hogy gyorsabban). A poroszos oktatás frontális módszerében átadott tudás valószínűleg kevesebbet ér, mintha pl. együttműködni, prezentálni tanítják meg a gyerekeket. A PISA-teszttel jönnék elő, a felsőfokon végző magyar diák annyit teljesít, mint a skandináv középiskolás. Lehet persze magoltatni, Bibliát, pozsonyi csatát magyarázni, de azzal nem sokat érünk, és nem csak külföldön. Máshol meg azt tanulják meg, hogy élhetnek egy demokráciában, hogyan képviseljék az érdekeiket, vitatkozzanak. A magyar oktatás magas színvonala csak egy legenda, minél följebb haladunk a képzési rendszerben, annál inkább az.
67633. levia (válaszként erre: 67632. - Levia)
2021. jan. 20. 07:03
Teszt: ha rátenyerelsz egy A4-es lap sarkára nyitott ujjakkal úgy, hogy a két szélső a lap két élén fekszik, rögtön látható lesz mit is próbáltam jó bénán elmesélni:-)
67632. levia (válaszként erre: 67619. - Sanyinak)
2021. jan. 20. 06:53
Ha az origót a kézfejed csuklóhoz közeli részére képzeled (gondolatban hosszabbítsd meg a kis és hüvejkujjakat a csuklód irányába befelé), mindjárt jobban helyükre kerülnek az ujjak által bezárt szögek. :-)
67631. Chelsey (válaszként erre: 67627. - Hampa)
2021. jan. 20. 06:51

Pontosan, éppen erre céloztam azzal, hogy nem feltétlenül jelenti az általános műveltség ugyanazt egy magyar és egy amerikai ember számára.


Nem végeztem kutatásokat, de ilyen-olyan utcán forgatott riportokból, eseményekből egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy az átlag magyar ember műveltebb, tájékozottabb lenne mint az átlag amerikai.

67630. Chelsey (válaszként erre: 67624. - Totyi87)
2021. jan. 20. 06:48

Nagyon közönöm az infót. Nem egyszerű kívülről megérezni, hogy melyik suli lehet majd jó, főleg így, hogy még egy kicsit se lehet bemenni. Valahogy nincs túl jó megérzésem az őszi nyílt napok kapcsán sem. De most ez jut mindenkinek, nem sokat tudunk tenni. A Teleki nagyon nem a lista elején lenne, de jó tudni ezeket. Majd elválik hogy egyáltalán felkerül-e a listára.


Az nekem is megfordult a fejemben, amikor néztem az igazgatónőnek szóló búcsúzókat a diákoktól, kollégáktól, hogy vajon meg tudják-e őrizni ezt a nagyon jó légkört, ami arra a sulira jellemző. Nekünk ott egy tagozat lehet érdekes a tudományos nyelvi előkészítővel. A fiam szereti a művészeteket, de nem annyira, hogy az legyen a fő csapásirány.

67629. Chelsey (válaszként erre: 67622. - Aquarius76)
2021. jan. 20. 06:41
Megnéztem én is a tavalyit, valóban kinyomtathattam volna akár én is :D
67628. levia (válaszként erre: 67625. - Totyi87)
2021. jan. 20. 06:37

Jól értem, hatosztályosból váltanátok idén sulit? Kialkult egy olyan érdeklődése, ami speciáliabb tagozatos képzést kívánna? Vagy csak egyszerűen nem teljesen passzol a gyereked a mostani sulijával és mást gondoltok ideálisabbnak?

Azt gondolná az egyszeri felvételis szülő: felvették a gyerekem, hurrá, az érettségiiig nincs újabb kör. Pedig van, hogy a menet közbeni újrázás tűnik jobb döntésnek.

67627. hampa (válaszként erre: 67621. - Kris0111)
2021. jan. 20. 01:03
Helyette tanulnak más témákról, amikről egy magyar diáknak fogalma sincs.
67626. Remedios78 (válaszként erre: 67622. - Aquarius76)
2021. jan. 20. 00:31
Koszi szepen. ( En foleg amiatt aggodtam hogy kulonallo lapokat kapnak-ezzel kapcsolatbanar delelott is megnyugtattal).
67625. Totyi87 (válaszként erre: 67616. - Gal-bor)
2021. jan. 20. 00:07
Hú de jó ezt olvasni. Mi is nagyon hasonló cipőben járunk. Mondjuk ő hatodikig kitűnő volt magától. Aztán sulit váltottunk, becsapott a kamasz kor és jól elengedett mindent. Csak azokból a tárgyakból ötös, amit nagyon szeret és az órán kívül is érdekli. A többi ...jó az a négyes hozzáállással el van. De emellett persze ő is ezer dolgot csinál: versenyszerűen sportol, gitározik, fotóz, búvárkodik, zenét vág stb. Viszont az álomsuliba nagyon kellenének a jó jegyek. Mi is beírtuk, azon az alapon, hogy vesztenivalónk nincs....aztán majd meglátjuk, mi mire lesz elég.
67624. Totyi87 (válaszként erre: 67531. - Chelsey)
2021. jan. 19. 23:58
Én oda jártam (na jó nem tegnap), és nagyon nem szerettem. De nyilván az osztály összetétel és a kifogott tanárok is közre játszottak benne. Barátnőm fia most koptatja ott a padokat. El van, de messze van a hú de jó, elájulok, imádom kategóriától. Virgilius jól fogalmazta meg, tényleg olyan se hús, se hal.....olyan semmilyen. A Vörösmartyba több tagozatra is járnak ismerős gyerkőcök és ők nagyon szeretik. A suli hangulatát és a tanárokat is. A Noár - ha valaki ismeri ezt a formációt- ott forgatta a klipjét és azt hiszem az énekes srác ott végzett. Bár most decemberben elhunyt az igazgatónő és csak reménykedni lehet, hogy hasonló szellemiségű vezető kerül az intézmény élére.
67623. Totyi87 (válaszként erre: 67553. - Borian)
2021. jan. 19. 23:49
Csak olyanokat irtunk be, amit ő szeretne, illetve ha minden dől, akkor is valamilyen szempontból elfogadható számára. A távolság is fontos tényező volt, mert versenyszerűen sportol, így jó ha max. 20-30 perc az egyesület és a suli távolsága, illetve ha befejezné a sportot, akkor se kelljen 2 órákat utaznia a lakás és az intézmény között:-) Elég határozott elképzelése van az irányvonal tekintetében, így csak két tantárgy kerülhetett be a szóbelik közé, de ez szerencsére mindegyik sulival kompatibilis a mi listánkon.
67622. Aquarius76 (válaszként erre: 67567. - Remedios78)
2021. jan. 19. 22:09

Oh délelőtt olyat írtam ami nem teljesen igaz ezt most korrigálom. Bár lényeges félrevezetés nem történet.

Az írásbeli felvételi lapok eredendően kb. A3 méretű félbehajtott lapok, melyek középen a gerincnél 2 kapoccsal vannak összetűzve, hogy könyv szerűen lehessen lapozni őket. Tehát ha jól rakták össze, nem lehet elveszíteni/összekeverni a lapokat/oldalakat írás közben.

Kivéve ha olyan extrém helyzet van, mint AgiABC gyermekénél volt.

A felvételi lap elején van név, szül.dátumnak hely, viszont döbbenetemre NINCS lebélyegezve.

Most direkt megnéztem lányom tavaly lefotózott lapjait és meglepődtem.

67621. Kris0111 (válaszként erre: 67613. - Chelsey)
2021. jan. 19. 20:26

Kicsit OFF az amerikaiak és az alapműveltség témában :)


A fiam amerikai egyetemén az egyik oktató megkérdezte, hogy ki hallott már a lovagkorról (nem azt, hogy tanult vagy tud ...) A kb 30 fős csoportból senki

sem jelentkezett csak a fiam és egy indiai fiú.


ON

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook