Főoldal » Fórumok » Hobbi & Otthon fórumok » Kezdő vagyok. Szeretnék télire eltenni befőttet lekvárt kovászos uborkát. Ha valakinek van ötlete, receptje számomra szívesen venném :) fórum

Kezdő vagyok. Szeretnék télire eltenni befőttet lekvárt kovászos uborkát. Ha valakinek van ötlete, receptje számomra szívesen venném :) (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5
51. Szuzan
2011. jún. 24. 19:02

Savanyúság ahogy te szeretnéd!

szintén hordós ,te kreállhatod a saját savanyúságodat.

Én több félét is szoktam készíteni

pl:csak almapaprika

vagy vegyesen:karfiol,uborka,sárgarépa,dinnye,paprika

vagy bármi ami eszedbe jut,persze ami illik a savanyúhoz,én még szilvát is tettem el külön azt mondjuk nem dobtam a többi közzé,de finom volt magában ,olyan érdekes íze volt ,akár zöld paradicsomot is tehetsz bele . gyöngyhagyma is ,minden kombinációnak más az íze.Ha teszel bele csípős dolgot akkor egyértelmű csípős lesz.de tehetsz el csak simán karfiolt is.vagy tényleg bárhogyan csinálhatod ez a fantáziádra van bízva!


a recept!



6 dl ecet /csak 10 %os FONTOS!!!!!,hogy 10 % os legyen!/


50dgcukor

7dkg só

1kávés kanál szalicil

1kávés kanál bor-kénpor

ez kb 4,5 kg zöldséghez elegendő


FONTOS!!!!!!!!!!

Baromira szúrós illata van!Vigyázz vele!én alergiás vagyok rá ,köhögök ettől az elején!de ne ijedj meg!!!!!!!!!!!rettenetesen finom!

csak ezek a bor-kén és az ecet kombináció tudja bántani az embert az elején,de ez el illan nyugi!!!!

és ami még nagyon fontos ha ezt a dolgokat össze kevered ,alig lesz lé rajta!tedd bele nyugodtan a zöldségeidet ,azok fogják magukból kiengedni a levet ,még az almapaprika is!olyan sok lé lesz rajta ,hogy elfogsz csodálkozni ,hogy került bele.Én mondjuk kapásból 30 literes hordóba teszek el mindent vagy 60 literesbe ,szóval nekem engedi ám a levet,de szerintem nálad sem lesz gond ha kevesebbet teszel el.