Kezdő vagyok. Szeretnék télire eltenni befőttet lekvárt kovászos uborkát. Ha valakinek van ötlete, receptje számomra szívesen venném :) (beszélgetés)
Az én gyerekeim meg egymást dobálták a meggyel.Jól néztek ki utánna.
Sokszor csak akkor értünk meg dolgokat,amikor már mi is szülők vagyunk.
Mikor gyerekek voltunk azzal szórakoztunk, hogy szétnyomtuk a tenyerünkben a cseresznyét vagy meggyet, és a másik hátára csaptunk. Anyám nem örült neki.
Most már megértem. Gyerekeim is kipróbálták.
:DDD
Pedig milyen jól mutatnának a pöttyök a fehér polón.:)
Lekvárt akkor csináltam a szomszéd csajjal,amikor ideköltöztem.Kb.13 éve.Csak a magok is benne maradtak.:)))
A húgom vitte el Pestre az óvodásainak.Nekik ízlett.:)
Van egy könyvem aminek az a címe:Nyári ízek télire.Abban azt írja.hogy 1kiló bogyót 1/2 kiló cukorral 1 órán keresztül kell főzni.Majd leszűrni.Jó szörpnek is és krémek színezésére.
Már gondolkodtam rajta,hogy megcsinálom.Van az udvarunkba bodzabokor.
Majdnem ugyanaz.
Azt nem tudom a bodza bogyóból hogyan lehet szörpöt vagy lekvárt.
A szörpöt gondolom ugyanúgy mint a ribizliből vagy jostából.
Ez volt a recept:
5 liter víz
50 dkg cukor
1 doboz citrompótló
2 karikára vágott citrom
8 bodzavirág
Ezt másnap már le kellett szűrni.
Bocs. 50 db bodza virágfej, 5 l víz, 3 db egész citrom, 2,5 kg cukor, 25 db citrompótló.
Virágfejekre rátenni, Pár nap és szűrni. Hígítva könnyű üdítő. Jó vízhajtó hatású.
???
A 3.osztályos gyerekem egyik tankönyvébe volt a recept.Az iskolába is megcsinálták.Nyaggatott,hogy itthon is csináljuk meg.
Lassan már nekem sem lesz majd helyen.:)))
Az idei újdonság amit csináltam a bodzaszörp volt.
Nekem meg az üvegek kellenek a savanyúságoknak,befőtteknek lekvároknak.Ezért lecsó továbbra is a fagyasztóba kerül.
Most van helyen jobban.Tavaly Mirtill még kicsi volt,így 2 rekeszbe is neki raktam el a gyenge zöldségeket,gyümölcsöket.Most az a hely felszabadult.
Igen. Főzd készre. A tetejére kell az olaj. Morzsára kell csak figyelni.