Főoldal » Fórumok » Hobbi & Otthon fórumok » Kezdő vagyok. Szeretnék télire eltenni befőttet lekvárt kovászos uborkát. Ha valakinek van ötlete, receptje számomra szívesen venném :) fórum

Kezdő vagyok. Szeretnék télire eltenni befőttet lekvárt kovászos uborkát. Ha valakinek van ötlete, receptje számomra szívesen venném :) (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5
141. janszi
2022. nov. 19. 22:19
Lekváros uborkát,kovászos kolbászt?
2014. júl. 8. 19:34

Kedves tapasztalt lekvárfőzők!

Miután befőztem 20 kg barackot lekvárnak, egy problémával találtam magam szemben: amikor az üveget töltöm, ugye színültig pakolom,hogy minél kevesebb levegő maradjék benne. De sajna olyan buzgó vagyok ezen a téren, hogy véletlenül többször is "púpozva" pakoltam meg lekvárral az üveget, és amikor a tető rákerült, egy kis lekvár kicsorgott az üvegből.

Ronthatja-e a lekvárom eltarthatóságát, hogy a kupak menete alá (ami egyébként jól zár, enyhén homorú a tető) némi lekvár került?


Tavaly is főztem, nem emlékszem, hogy ezzel a jelenséggel szembesültem volna...


Köszönöm ha válaszol valaki.

139. Borzoska3 (válaszként erre: 138. - Dolgozolaany)
2011. aug. 20. 22:45

Bp. III. ker Bécsi úton a borászati üzletben találtam 2 dl-est, most lehet kapni - szerencsém volt.

Áttértem ezekre a pici üvegekre, mert egyszerre kb. ennyi fogy el (kivéve, ha sütök)

138. dolgozolaany (válaszként erre: 136. - Borzoska3)
2011. aug. 20. 11:30

Nekem is elfogytak!!! De egyrészt gyerekes ismerőstől kell kérni ill. NLC-s vagy egyéb babafórumon biztosan tudnak segíteni.

Én még el is ajándékoztam belőlük, mert a bölcsességfog műtétek miatt csak pépeset tudtam enni és voltak akciós babakaják, így megérte. :DD

137. c33bd8536b (válaszként erre: 134. - 94c6717951)
2011. aug. 9. 16:40
Azért nem nélkülözhetetlen.:)
136. Borzoska3 (válaszként erre: 135. - Dolgozolaany)
2011. aug. 8. 19:20