Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Kap-e leckét az óvódás? fórum

Kap-e leckét az óvódás? (beszélgetős fórum)


1 2
23. andi6020 (válaszként erre: 22. - Krisz42)
2012. nov. 25. 15:40
Hogy jön ez ide?
2012. nov. 25. 15:38
Úgy látszik,itt mindenki szentìrásnak veszi,amit az oviban mondanak.Csak az a baj,h a követelményekkel van baj,nem a gyerek képességeivel.Nekem a 2 nagyobbik gyerekem már kijárta az alsòt is,fiam középiskolás,kéttannyelvűben jó tanuló,de mindkét gyerekem írása olyan,mint a macskakaparás,mert csak az lényeg,h a gyerek első év végére tanuljon meg ìrni,olvasni.De a külalakra nem szánnak időt,már nem is osztályozzák,mintha versenyistállóban lennének.Nekem alsóban kitalálták,h a lányomnak fejlesztőpedagogushoz kell járnia,de nem engedtem,mert angolról akarták elvinni.Aztán felsős lett,3-5 között van a bizije,de továbbra is őt piszkálják,holott sokan sokkal rosszabbak nála.
21. andi6020 (válaszként erre: 1. - Hmkati)
2012. nov. 25. 15:37

Házi feladat?

Szégyen ezt így felfogni.

2012. nov. 25. 15:36
Sziasztok én óvodapedagógus -fejlesztő pedagógus vagyok és el kell mondanom hogy 10 szülőből 9,5 felháborodik és ezek a szülök elvesznek az én életemből naponta 10 évet, és ilyenkor elgondolkodom hogy én jobban akarok foglalkozni az ő gyerekével mint ő maga, de nem tehetem meg hogy le..." mert a gyerek nem tehet semmiről. Csak ez az örökös harca szülőkkel valami rettenetes.
19. 97f33311ff (válaszként erre: 18. - Zebracsikó)
2012. nov. 25. 15:33
Mert könnyebb a gyereket leültetni a tv elé, mint foglalkozni vele. Kényelmes, Lusta, gondatlan és szánalmas az ilyen szülő, bocsánat a kivételnek, de ha nincs napi fél-1 órája valakinek a gyerkőccel foglalkozni, az nem érdemli meg, a jó szülő titulust.
18. zebracsikó (válaszként erre: 1. - Hmkati)
2012. nov. 25. 15:31

Tulajdonképpen azt nem értem, hogy ezek a dolgok egy szülőnek miért nem jutnak magától eszébe???


Miért kell eszébe juttatni, hogy a gyerekkel lehet együtt borsót fejteni, babot válogatni, cipőkötést gyakrolni, gesztenyebábut készíteni, együtt rajzolni, festeni, kertet gondozni , stb.

17. bd55e3f068 (válaszként erre: 12. - 97f33311ff)
2012. nov. 25. 15:27
Tényleg cukik. A konyhai segítségnél azért van, mikor csak visszagondolva, mert a harmadik felmosás után már nem olyan cuki, ahogy pocsál :D de attól még olyan fontosnak érzi magát, hogy ő főzi, süti az ételt.
16. cicakaktusz (válaszként erre: 1. - Hmkati)
2012. nov. 25. 15:25
Van értelme, és szerintem ha nem is kevergetést, de a színezést, válogatást, gyöngyfűzést csináltassa vele az anyukája. A fiammal logopédus az óvodában csak az enyhe beszédhiba miatt foglalkozott, az óvónők is mindig háttérbe szorították az ügyesebb gyerekek miatt, és most, amikor már harmadikos lassan kiderül, hogy diszgráfiás. Ezt egy logopédusnak már az óvodában észre kellett volna venni, vagy legalábbis gyanítani kellett volna. De csak annyival intézték el, hogy "lusta a kisfiú". Mert például ő sem tudott szépen színezni (még a mai napig nem tud), rajzolni, papírt hajtogatni. És épp a finommozgás fejletlensége az egyik tünete a diszgráfiának. Nem azt mondom, hogy a te ismerősöd gyerekének is az van, de végeztesse el a gyakorlatokat! Higgye el, hogy jobban jár! Nagyon nem valószínű, hogy diszgráfiás, inkább csak nincs akkora kézügyessége, mint más gyerekeknek, viszont a gyakorlatok segíthetnek. Ha viszont ne adj isten, mégis, akkor hamarabb kiderül, és nem lesz annyi sok problémája a suliban, mint az én fiamnak volt, van és lesz még ki tudja meddig, mert késő jöttünk rá.
2012. nov. 25. 15:24
szégyellnivaló, ha egy szülő napi 10-15 perc fejlesztő hatású együtt-játékra nem hajlandó a saját gyerekével
14. zebracsikó (válaszként erre: 1. - Hmkati)
2012. nov. 25. 15:24
gondolod, hogy otthoni gyakorlás nélkül javul majd a gyerek beszédhibája??
13. Lanvin
2012. nov. 25. 15:23

Az öcsém is járt több, mint 10 évvel ezelőtt logopédushoz még ovis korában, és már akkor is adtak házi feladatot. Nincs ebben semmi extra...


Az a heti 1-2 vagy nem tudom hány foglalkozás nem hoz csodát, ha a szülő nem hajlandó együttműködni, és otthon is gyakoroltatni.

12. 97f33311ff (válaszként erre: 9. - Bd55e3f068)
2012. nov. 25. 15:23
ugye - ugye, és milyen édesek, amikor próbálnak ügyeskedni épp valamiben, pl. gazolni a kertben, gereblyézni, összeszedni az almát..stb. Imádni valóak.
2012. nov. 25. 15:20
És ha jól megnézzük, egy nagycsoportos gyereknek már meg kell tanulnia a cipőjét bekötni! Az iskolában nem lesz idő, h a 10 perces szünetben a tanár néni kötögesse! A színezés is alap, főleg ha nehezen megy neki.....egy évmúlva elvileg írni-olvasni kellene tudnia.
2012. nov. 25. 15:19
Kérés nélkül is ilyesmiket otthon meg kellene tennie, illetve tanítani rá...
9. bd55e3f068 (válaszként erre: 6. - 97f33311ff)
2012. nov. 25. 15:19
Gyönyörkidni kell benne amíg még szívesen segít a házimunkában, úgyis eljön az idő mikor már könyörögni kell ezért :D
8. Várhegyi Márton (válaszként erre: 1. - Hmkati)
2012. nov. 25. 15:19

Azért kell ezeket csinálni, hogy a gyerek képességei normalizálódjanak.

Nem értem, mi a probléma.

2012. nov. 25. 15:18

Nyílván azért kapja ezeket a feladatokat,mert bár van képessége ami kiváló,de van olyan amiben el van maradva.És igen,a házi feladatot meg kell csinálni és csináltatni a gyerekkel.Az én gyerekem is jár mozgás fejlesztésre és mi is gyakorlunk otthon.Mert sokkal gyorsabban fejlődik az a képesség ami el van maradva.


A kaja kevergetésről meg csak annyit,hogy miért rántaná le a gyerek?De nem csak forró kaját lehet vele kevertetni....

2012. nov. 25. 15:17
Sőt, minden normális szülő foglalkozik ilyen szinten a gyerekével, nem kell ahhoz logopédiai, vagy egyéb fejlesztő utasítása... A gyerkőcöt már rég tanítani kellett volna otthon, többet foglalkozni vele, mesélni neki, kérdezni, hogy mi volt a mesében, ha állatos mese, sorolja fel milyen állatok voltak benne..stb. Be kellene vonni a házimunkába, törölgethetné a bútort, mosogathatná a műanyagot, mégha kipacsálja a vizet, a ruha ujját fel lehet tűrni, lehet linzert sütni, azt szaggathatná, ragaszthatna képet, tanulhatna éneket, mondókát... Bocsi, de számtalan sok program van, ami játékos, de ezekkel fejleszthető a gyerkőc.
2012. nov. 25. 15:17
Jaja. Ezek olyan feladatok, amit amúgy is elvégezhet a gyerek. Nem is értem mi ezzel a baj...
2012. nov. 25. 15:16
Ez nem házi feladat, hanem a gyermek fejlesztése! A saját gyerekének az érdeke....
2012. nov. 25. 15:16
Ezek annyira alap dolgok! Akkor ne a fövő ételt kavarja, hanem egy pofon egyszerű el nem rontható muffin tésztát! Nem szőrszál hasogatni kellene, hanem a gyerek érdekében cselekedni.
2. bd55e3f068 (válaszként erre: 1. - Hmkati)
2012. nov. 25. 15:13
Normális szülő ezen nem felháborodik, hanem a gyerek érdekében megteszi ezeket.
2012. nov. 25. 15:10

Kap-e leckét az ovodás?

Egyik ismerősöm panaszolja, hogy nagycsoportos kisfiának, mind a logopédus, mind a fejlesztőpedagógus házi feladatot ad. A gyermek beszédhibás, és finommozgása fejletlenebb. Mind napi beszedgyakorlatokat kell végeznie. a fejlesztő pedagógus ilyen feladatokat mondott: Segítsen a kicsi s kevergesse a fővő ételt. Amit anyja elutasít, hisz leránthatja. Vagy öntsön egy edénybe diot, mogyorot, s válogassa szét. Illetve fejtsen borsót, babot. Színeznie kell rendszeresen otthon is kifestő könyvben, mert nem képes pontosan satírozni. Utasították az anyát, tanítsa meg gyereket cipőfűzőt kötni, mert erre sem az oviban sem a fejlesztésen nincs idő. Nektek mik a tapasztalataitok? Amúgy jó eszű, egyszer hall egy mesét, s elmondja.

1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook