Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetés)
A srácok közül 3 még középiskolásként angolból OKTV döntős volt.
Nem lebecsülve az egyetemi nyelvoktatást, inkább láttatva, hogy már gimiben erősen célszerű a lehető legmagasabbra jutni.
Tudom miért írtad, és én is úgy látom, hogy most még akár plusz szemeszterek árán is érdemes belevágni ( =bukhat boldogan), mert 15-20 év múlva nagypályán játszhat:-).
Csak ha már keveseknek van meg adott tárgyhoz az adottságuk, jó lenne, ha néhányan közülük tanárnak mennének a fennmaradás érdekében...
Arra már gondoltam, hogy összevadászok érdekes kísérleteket, köztük olyanokat, amelyek kapcsolódhatnak az általános iskolás tananyaghoz.
Viszont ez a program a Csodák Palotájában nagyon vonzó, azért mást élőben nézni és akár részt is venni egy kísérletben, mint megnézni felvételen (persze a videó még mindig érdekesebb általában, mint fél oldalt olvasni róla).
Kár, hogy nem jutott ez korábban az eszembe, mert most a felvételire való felkészülésbe nem annyira könnyű beilleszteni. Csak ugye az utóbbi két év annyira nem normális volt, hogy nem is nagyon jutottam tovább a gondolatnál, hogy jó lenne valami érdekes kémiából.
Nekem ez a tantárgy teljesen kimaradt, mivel általánosban a tanárunk egyáltalán nem tartott érdekes órákat és még tanulni se kellett nála. Középsuliban van egy évig volt, nem emlékszem sokra. Valahogy nekem ez nem olyan, mint a biológia, amit szintén nem tanultam, de abból elég komoly tudást szedtem össze autodidakta módon. Valószínűleg emiatt preferálom, hogy a gyerekemnek legyen valami komolyabb lehetősége az alapok elsajátítására. Aztán, ha úgy dönt, hogy nem akar ezzel foglalkozni, akkor nem foglalkozik vele. De ne azért mondjon le róla, mert annyira nincs semmi rálátása, hogy elijeszti mennyire le van maradva.
Nagyon egyetértek veled. Tegnap pont ezzel fárasztottam a férjemet, hogy mi van, ha a gyerek teszem azt tök jó lenne kémiából és még érdekelné is, csak valahogy nem talált még rá. De ha bekerül a gimiben, ahol feltételezik, hogy kívülről fújja az alapokat és nagy kanállal, tempósan belevágnak a gimis anyagba, akkor nagyobb az esélye, hogy megutálja, de legalábbis meg akarja úszni, mintsem komolyan foglalkozni vele. Mit lehetne ezzel kezdeni itthon?
Mondjuk a férjem szerint egy rakás ilyen téma van, úgyhogy inkább hagyjam :D
Hát igen. Itt is nagy a baj.
Nálunk a tanárság szóba sem jöhet sajna.
Valahogy rááll a szemem.
"... nyilvánvalóvá vált, hogy nem lesz elég természettudomány szakos tanár. A helyzetet csak tovább rontotta, hogy 2006-ban, a bolognai rendszer zászlója alatt bevezették az osztatlan helyett a kétszintű tanárképzést. Szalay Luca szerint ez azt eredményezte, hogy „másfél szakos tanárokat” képeztek – hiszen az alapszakjukkal azonos tantárgyból szerzett tudásuk jóval erősebb volt, mint a másik szakjukon elsajátított ismereteik. Ezek a tanárjelöltek a tanítási gyakorlat alatt a jobb gimnáziumokban sokszor szembesültek azzal, hogy az odajáró gyerekekhez képest nagyon keveset tudnak, ez pedig az amúgy is kisszámú ambiciózus hallgató közül többeknek gyorsan elvette a kedvét....Az adjunktus felhívja a figyelmet arra is, hogy a természettudományok területén jó adottságokkal csak a mindenkori populáció viszonylag kis hányada születik, és így van ez természetesen más intelligenciaterületek esetében is. Ezért tudomásul kell venni, hogy egyszerűen nem mindenki alkalmas arra, hogy bizonyos szint fölé eljusson ezeken a területeken – ahogy például sikeres sportember sem lehet bárkiből...."
A Pont Ott Parti a 2021-es felvételi ponthatárok várható kihirdetésének napján, július 22-én lesz.
Az idei helyszínről és a további részletekről a következő napokban adnak majd tájékoztatást.
Mint a többség ebben a korban:-)
Tegnap gyerekemék a EB kivetítő körül összesodródtak egyetemistákkal. Sorbanállás, dumcsi. 3 fiúból 2 éppen váltás előtt áll, 1 ill.2 év egyetem után, az egyikőjük gazdaságiról infóra ELTE-n belül. És nem tűntek úgy, mintha világösszeomlásra készülnének emiatt:-)
Nem jutott döntőbe. Az írásbeli jól sikerült, a szóbeli kevésbé. Miután ez kiderült, akkor fújták le, tehát döntő már nem volt. Osztálytársa bejutott.
A 2. fordulóban kb. 45-en voltak.
wow, köszi
Az az egy hátulütője ennek a művészeti iránynak, hogy tanulásilag nem motiváló, mert itthon is, meg kint is, lényegében mindegy, milyen az érettségi. :) Mondjuk lányom most épp kitűnő (de nem űz ebből sportot, meg hát nem is topban, tudjuk), nagyon sokat csak nem fog rontani emiatt.
Meg azért ő is tudja, hogy vmi biztonságit be kell majd írni ezek mellé.
További ajánlott fórumok:
- Kérdések és félelmek a felnőttkori érettségivel kapcsolatban
- Középiskolai továbbtanulás NEM gimibe készülőknek
- A 2010-es felvételi pontszámításban megmarad e az érettségi pontok duplázása? Valakit érint?
- 2013-ban érettségizők továbbtanulása
- Diakonia érettségi előnyt jelenthet a továbbtanulás szempontjából?
- Érettségi pontok!