Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után fórum

Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetős fórum)


11157. levia (válaszként erre: 11156. - Logarithmia)
2021. jún. 21. 20:45
Mindenestre a felvételi motivációs levelében ezt (is) fejtegette. Aztán hogy így lesz-e, azt majd az idő eldönti.
11156. logarithmia (válaszként erre: 11154. - Levia)
2021. jún. 21. 20:36
Jó ötlet. Abban is szép jövő van! Meg szép pénz is. És az a legjobb kombó, ha stabil megélhetést biztosít valami, ami szívéhez közeli.
11155. Chelsey (válaszként erre: 11154. - Levia)
2021. jún. 21. 20:35
Ez egy elég konkrét és elérhető cél. Ráadásul ötvözi azokat a dolgokat, amik érdeklik. Jó ötlet :)
11154. levia (válaszként erre: 11153. - Logarithmia)
2021. jún. 21. 20:31
Lany az álmaiban egy kórházat szervezne. Kicsit szervezés kicsit biosz. Aztán meglátjuk. Az egyetemén (majd nem mostanában, sok kötelező tárgyán túl) talán 10(?) kretit szabadon választott tárgyat felvehet más egyetem kínálatából. Bioszt is akár. :-) Kecsegtető.
11153. logarithmia (válaszként erre: 11151. - Levia)
2021. jún. 21. 20:17
Gyerekem az irodista életet zárta ki kb elsőként. A HO-t meg fokozott kitolásnak tartja. Szerencse, hogy mindenki másként egyforma:-)
11152. Chelsey (válaszként erre: 11148. - Levia)
2021. jún. 21. 19:58
Milyen jó is lenne! Köszi :)
11151. levia (válaszként erre: 11150. - Logarithmia)
2021. jún. 21. 19:54
Bizony. Pl. haza beszélve közgazdaszokkal, gazd.men.-es szervezőkkel, elemzőkkel addigra végképp Dunát lehet majd rekeszteni, de ki fog valósan termelni, terméket fejleszteni? Ki érez majd vágyat, hogy munkaruhát öltsön (nem öltönyt!) és akár veszélyes folyamatoknak fizikailag is közelébe kerüljön, nem nyugisan üldögélve a HO-ban, vagy a légkondis irodában vagy akár a tengerparton laptopot bűvölve? Sok költői kérdés...
11150. logarithmia (válaszként erre: 11144. - Levia)
2021. jún. 21. 18:38

Tudom miért írtad, és én is úgy látom, hogy most még akár plusz szemeszterek árán is érdemes belevágni ( =bukhat boldogan), mert 15-20 év múlva nagypályán játszhat:-).

Csak ha már keveseknek van meg adott tárgyhoz az adottságuk, jó lenne, ha néhányan közülük tanárnak mennének a fennmaradás érdekében...

11149. levia (válaszként erre: 11148. - Levia)
2021. jún. 21. 18:24
Amíg lehetett, egy nagyon kedves ismerősöm élőben vezette ezeket a foglalkozásokat.
11148. levia (válaszként erre: 11147. - Chelsey)
2021. jún. 21. 18:22

Nezd cdak ezt meg: [link]


Talan újraindul élőben is a program.

11147. Chelsey (válaszként erre: 11146. - Levia)
2021. jún. 21. 18:17

Arra már gondoltam, hogy összevadászok érdekes kísérleteket, köztük olyanokat, amelyek kapcsolódhatnak az általános iskolás tananyaghoz.


Viszont ez a program a Csodák Palotájában nagyon vonzó, azért mást élőben nézni és akár részt is venni egy kísérletben, mint megnézni felvételen (persze a videó még mindig érdekesebb általában, mint fél oldalt olvasni róla).


Kár, hogy nem jutott ez korábban az eszembe, mert most a felvételire való felkészülésbe nem annyira könnyű beilleszteni. Csak ugye az utóbbi két év annyira nem normális volt, hogy nem is nagyon jutottam tovább a gondolatnál, hogy jó lenne valami érdekes kémiából.


Nekem ez a tantárgy teljesen kimaradt, mivel általánosban a tanárunk egyáltalán nem tartott érdekes órákat és még tanulni se kellett nála. Középsuliban van egy évig volt, nem emlékszem sokra. Valahogy nekem ez nem olyan, mint a biológia, amit szintén nem tanultam, de abból elég komoly tudást szedtem össze autodidakta módon. Valószínűleg emiatt preferálom, hogy a gyerekemnek legyen valami komolyabb lehetősége az alapok elsajátítására. Aztán, ha úgy dönt, hogy nem akar ezzel foglalkozni, akkor nem foglalkozik vele. De ne azért mondjon le róla, mert annyira nincs semmi rálátása, hogy elijeszti mennyire le van maradva.

11146. levia (válaszként erre: 11145. - Chelsey)
2021. jún. 21. 17:30

Ilyesmi nagyon megfogja a kölköket: [link]

Vagy ez, amit a görögök csinálnak: [link]

Akar ez: [link]

És hosszasan folytatható a sor.

Sztem a kulcs a kísérletezés és a magyarázat kikeresése a tapasztaltakra.

11145. Chelsey (válaszként erre: 11144. - Levia)
2021. jún. 21. 17:20

Nagyon egyetértek veled. Tegnap pont ezzel fárasztottam a férjemet, hogy mi van, ha a gyerek teszem azt tök jó lenne kémiából és még érdekelné is, csak valahogy nem talált még rá. De ha bekerül a gimiben, ahol feltételezik, hogy kívülről fújja az alapokat és nagy kanállal, tempósan belevágnak a gimis anyagba, akkor nagyobb az esélye, hogy megutálja, de legalábbis meg akarja úszni, mintsem komolyan foglalkozni vele. Mit lehetne ezzel kezdeni itthon?

Mondjuk a férjem szerint egy rakás ilyen téma van, úgyhogy inkább hagyjam :D

11144. levia (válaszként erre: 11143. - Logarithmia)
2021. jún. 21. 17:04
Nem is rá gondolok, hogy mehetne tanárnak, hanem az a gáz, hogy lassacskán nem lesz aki felkészítse a gimiseket a kemia érettségire sőt, hogy egyáltalán felkeltse a gyerekek erdeklődését. A gyereked meg épp jókor jut be jó helyre. Még egy évtized és az akkori (maroknyi) szakember tudása sokat fog érni.
11143. logarithmia (válaszként erre: 11142. - Levia)
2021. jún. 21. 16:03

Hát igen. Itt is nagy a baj.

Nálunk a tanárság szóba sem jöhet sajna.

11142. levia (válaszként erre: 11062. - Logarithmia)
2021. jún. 21. 15:07

Valahogy rááll a szemem.

[link]

"... nyilvánvalóvá vált, hogy nem lesz elég természettudomány szakos tanár. A helyzetet csak tovább rontotta, hogy 2006-ban, a bolognai rendszer zászlója alatt bevezették az osztatlan helyett a kétszintű tanárképzést. Szalay Luca szerint ez azt eredményezte, hogy „másfél szakos tanárokat” képeztek – hiszen az alapszakjukkal azonos tantárgyból szerzett tudásuk jóval erősebb volt, mint a másik szakjukon elsajátított ismereteik. Ezek a tanárjelöltek a tanítási gyakorlat alatt a jobb gimnáziumokban sokszor szembesültek azzal, hogy az odajáró gyerekekhez képest nagyon keveset tudnak, ez pedig az amúgy is kisszámú ambiciózus hallgató közül többeknek gyorsan elvette a kedvét....Az adjunktus felhívja a figyelmet arra is, hogy a természettudományok területén jó adottságokkal csak a mindenkori populáció viszonylag kis hányada születik, és így van ez természetesen más intelligenciaterületek esetében is. Ezért tudomásul kell venni, hogy egyszerűen nem mindenki alkalmas arra, hogy bizonyos szint fölé eljusson ezeken a területeken – ahogy például sikeres sportember sem lehet bárkiből...."

11141. levia (válaszként erre: 11140. - Somam)
2021. jún. 21. 13:31

A Pont Ott Parti a 2021-es felvételi ponthatárok várható kihirdetésének napján, július 22-én lesz.

Az idei helyszínről és a további részletekről a következő napokban adnak majd tájékoztatást.

11140. Somam
2021. jún. 21. 13:23
Mikor lesz a nagy felvi-nap , ami régen mindig a szigeten volt, vagyis , ahol kiderül, hogy kit hova vettek fel Mon egyetemre...?
11139. Chelsey (válaszként erre: 11138. - Logarithmia)
2021. jún. 20. 19:14
Á, nem akkora ügy a váltás! Nyilván az idő és a pénz miatt nem olyan előnytelen, ha valaki rögtön jót választ. Ugyanakkor, ha nagyon nem tetszik vagy nem megy, amit először választott, akkor azért érdemes váltani.
11138. logarithmia (válaszként erre: 11133. - Franciska76)
2021. jún. 20. 15:51

Mint a többség ebben a korban:-)

Tegnap gyerekemék a EB kivetítő körül összesodródtak egyetemistákkal. Sorbanállás, dumcsi. 3 fiúból 2 éppen váltás előtt áll, 1 ill.2 év egyetem után, az egyikőjük gazdaságiról infóra ELTE-n belül. És nem tűntek úgy, mintha világösszeomlásra készülnének emiatt:-)

11137. Franciska76 (válaszként erre: 11135. - Franciska76)
2021. jún. 20. 15:28
Vagy 60-an? Nem emlékszem pontosan.
11136. levia (válaszként erre: 11132. - Virgilius)
2021. jún. 20. 15:17
A kinti közgázra is mindegy volt, jeles-e vagy épp csak elégséges-e az érettségi. Nyilván a C-F tervekhez kellett a >440 pont.
11135. Franciska76 (válaszként erre: 11127. - Virgilius)
2021. jún. 20. 15:11

Nem jutott döntőbe. Az írásbeli jól sikerült, a szóbeli kevésbé. Miután ez kiderült, akkor fújták le, tehát döntő már nem volt. Osztálytársa bejutott.

A 2. fordulóban kb. 45-en voltak.

11134. Franciska76 (válaszként erre: 11095. - Virgilius)
2021. jún. 20. 15:07
Jut eszembe, annyi változott, hogy a társadalomtudományi szakfordító és tolmács képzést a későbbiekben fontolóra vette. De az is elérhető mindkét helyről.
11133. Franciska76 (válaszként erre: 11105. - Logarithmia)
2021. jún. 20. 15:05
Ő nem annyira céltudatos, határozott, ambíciózus, és még késő-kamaszkorában van.
11132. virgilius (válaszként erre: 11131. - Levia)
2021. jún. 20. 14:56

wow, köszi


Az az egy hátulütője ennek a művészeti iránynak, hogy tanulásilag nem motiváló, mert itthon is, meg kint is, lényegében mindegy, milyen az érettségi. :) Mondjuk lányom most épp kitűnő (de nem űz ebből sportot, meg hát nem is topban, tudjuk), nagyon sokat csak nem fog rontani emiatt.

Meg azért ő is tudja, hogy vmi biztonságit be kell majd írni ezek mellé.

11131. levia (válaszként erre: 11130. - Virgilius)
2021. jún. 20. 14:53

Nem, biztos nem. :-)

Rákerestem a Studydrive-ra, fent van-e az egyetemetek. Igen, de még nem teljes körűen, leginkább csak az építészeti szak.

Ha komolyra fordul a dolog, oda érdemes regisztrálni. Elképesztő jó ez az ingyenes tudásbázis.

[link]

11130. virgilius (válaszként erre: 11128. - Levia)
2021. jún. 20. 14:30
Hát OK, de ő már elvégezte a Moholyt, remélem, felvételire nem várnak ennyire komolyat. :)
11129. levia (válaszként erre: 11128. - Levia)
2021. jún. 20. 14:26
A csajszi tök ügyes művész. Nem felvételis. :-)
11128. levia (válaszként erre: 11125. - Virgilius)
2021. jún. 20. 14:13

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook