Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Diszlexia és diszgráfia fórum

Diszlexia és diszgráfia (beszélgetős fórum)


Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: Diszlexia és diszgráfia

1 2 3 4 5 6
2010. márc. 1. 12:18
Az sem mindegy milyen tesztet csináltak neki, mert disz-gyanú esetében kerülni kell az íráson, olvasáson is alapuló IQ mérést.
44. c95c921ae7 (válaszként erre: 43. - 079e976004)
2010. márc. 1. 12:17
Az a gond, hogy a diszlexia inkább azt jelenti, hogy jó-sőt sokszor kiemelkedő intellektus mellett a gyerek nehezen tud megtanulni olvasni, írni. Milyen lett a gyerkőcöd iQ tesztje? (ha nem titok)
2010. márc. 1. 12:08
Én a fiamat már 1,5 éve elvittem a digráfia és diszlexia vizsgálara,de csak addig jutottunk el,hogy csináltak egy IQ tesztet,amely azt igazolta,hogy csak lemaradása van,és fejleszteni kell.Előtte is és jelenleg is folyamatosan fejlesztjük,szakemberek bevonásával.Azaz nem éri el az IQ.-ja azt a ponthatárt,hogy ténylegesen azt vizsgálják ki hogy van -e neki diszgráfiája,és diszlexiája.Most ott tartok hogy ujra beadtam,mert a tanárai és én is teljes biztosak vagyunk benne ,hogy fenn áll nála ezek a problémák.Azt tudni kell,hogy az iskolában,odafigyel,ügyes,szóban minden meg tud tanulni,és aktiv minden órán.Csak éppen irás ami nagyon nehéz.Az olvasás meg akadozik.Félek hogy egy sima teszt miatt az én gyermekem olyan nagy kudarc fogja érni,hogy az teljesen be fog fordulni.Felháborit engem ez az egész eljárás,hogy egy sima tesztből,azt mondják nincs semmi probléma.Minden nap megküzdünk a tanulással,de most már odáig jutottam,ha most nem irják alá hogy a gyereknek ez a baja,kiverem a balhét.Nagyon belefáradtunk mindketten.Én csak annyit szeretnék elérni,hogy szóban kérjenek számon mindent tőle.
42. Molyka (válaszként erre: 41. - Banitas)
2010. febr. 25. 18:45

Gratulálok az ikrekhez. :)

Hol élsz Te, hogy a védőnőnek fel kellene figyelni? :) Tényleg az a baj, hogy nem figyel senki oda, és nincs megfelelő tájékoztatása a szakembereknek sem.

Én, mint gyógypedagógus, aki kapcsolatban van védőnővel, egészségügyi dolgozókkal, tanítókkal, tanárokkal, fejlesztőpedagógusokkal, tudom, hogy mennyire nem tudják mi fán terem ez a zavar. Nem nagy ördöngősség, nem megy csodaszámba ha valaki ennek a "szakembere", éppen ezért kötelezővé tenném a gyógypedagógiai szintű oktatását.

2010. febr. 24. 23:14

Sziasztok

Szerintem már a védőnőknek is fel kellene világosítani a szülőket,vagy valamilyen kis tájékoztatót adni,hogy mire kell a gyermekek fejlődésében odafigyelni és hogy hová tudnak segítségért fordúlni.

Nekem ikerlányaim vannak.Az egyiknél kimaradt a kúszás-mászás,két évesen csak hangokat utánzott,2,5évesen szavakat ismételget,sajnos nehezen érthetően.Nagyon nehéz lekötni a figyelmét,nehéz megvígasztalni,két percet nem tud egyhelyben maradni még evés közben sem,kezeit egyformán használja, Mindezt már nagyon régóta jeleztem a védőnénink felé akinek minden alkalommal az volt a válasza,hogy ne hasonlítsam össze a két gyereket.Én ebbe nem nyugottam bele,lassan 3 évesek nagyon sok pénzembe,időmbe(amikből nem sok van)kerűl,hogy tornákra,képeségfejlesztésekre hordjam.Mindenhol azt mondták,hogy már sokkal hamarabb kellett volna szakszerűen fejlesztgetni ahoz,hogy könnyebben a jó útra tereljük.Párhónappal ezelőtti tanácsadáson a védőnő felhívta a figyelmemet,hogy mégis jó lenne spciális felmérésre vinni a gyereket.Csak nagyokat pislogott amikor mondtam neki,hogy már én másfél éve elvittem és azóta is igyekszem mindent megtenni,hogy utolérje a korabeli gyerekeket.

Az ikertestvére hozzáképest csodagyerek,csak attól félek,hogy lassan neki meg elege lesz abból,hogy kevesebb figyelmet tudok rá szánni.

Egyszóval szerintem a szülőknek kell észlelni és megtenni a szükséges lépéseket,inkább fölöslegesen mint túl későn,ne hallgassanak másokra.

40. sajert (válaszként erre: 39. - C95c921ae7)
2010. febr. 21. 13:55

Ez én is így gondolom. Szerintem 10-ből tíznek van valami "baja", olyan nincs, hogy valaki tökéletes. Ráadásul havi 16-20eFt-ot most iszonyú nehezen tudunk kigazdálkodni.

Csak a bajság mértéke nem mindegy. Engem nagyon megijesztettek, az összes diszt felsorolták+állandó fájdalmat, viselkedési zavarral körítve.

Mivel ezek a diszes jelenségek viszonylag újkeletűek, régen (pl. mikor én gyerek voltam) még betudták annak, hogy lassú, vagy figyelmetlen stb... Emlékszem olyan ált. iskolai osztálytársamra, aki szegény nagyon-nagyon nehezen olvasott. Én már folyékonyan olvastam, megértve amit írnak, ő meg még a szótagolva olvasott. Azért ő is belejött, de tény hogy sokkal nagyobb meló volt neki.

Nekem a matekon belül a geometria volt a rémálmom. A számtan általában 4-5, a geometria 1-2 jegyűek voltak.


Mozgásos dologhoz még annyit:

A bátyám 62-ben született, HÁROM ÉVES koráig csak mászott. Anyu annó cipelte orvostól-orvosig, de nem találtak semmit. Végül ő is fölállt, majd ment. Tanulmányait csupa 4-5-össel végezte, még az egyetemet is. A matek volt a kedvence.

A férjem meg nem beszélt. Az óvodába úgy került be, hogy épp csak egy pár szót mondott... Jártak vele pszichológusnál, logopédusnál, de meg e mukkant. Ő meg kis eminens jó tanuló volt, a főiskolával együtt.

39. c95c921ae7 (válaszként erre: 38. - Molyka)
2010. febr. 20. 22:27
Annyira nem rossz a Gekko..A módszereik hatásosak, jók..csak kár, hogy túlságosan a pénzről szól. Ezért is van gond minden odatévedő gyerekkel, hogy lehessen mit fejleszteni rajta-sok pénzért.
38. Molyka
2010. febr. 20. 19:52
A Pető jó ötlet, ahogyan minden más ami nem gekko és nem egyéb képességfelmérő. Nagyon sok gyerekre ráfogják a diszt, holott csak többet kéne vele foglalkozni.
37. winny
2010. febr. 20. 17:02

Szia

Nagyon jó a cikk.Elkíséri az embert élete végéig.Pl most,hogy olvastam a mozgásról lehet,hogy pont ez az oka annak,hogy gyakran neki megyek otthon a tárgyknak.

Pedig a megszokott helyen van!Pl.ajtó.....

2010. febr. 20. 16:17
bocs. Pető-természetesen:)
35. c95c921ae7 (válaszként erre: 34. - Sajert)
2010. febr. 20. 16:16
Szerintem a Pethő jó ötlet, de az bizti, hogy egy delacato torna sokat segítene rajta, valószínű teljesen rendbe tenné.
34. sajert (válaszként erre: 32. - Molyka)
2010. febr. 20. 12:33

Nem a Gekkóban, egy másik fejlesztőben.


Ezerrel kétkezes még, mindenki engem "csesztett", hogy a szép kezével egyen. Evés közben a kanalat is átteszi egyik kezéből a másikba, mindkettővel ügyesen eszik. A fönt-lentet, elöl-hátul nem keveri, a jobb és bal megtanítása nekem ütközik nehézségekbe (én nagyon összekeveredek benne - lehet hogy én vagyok diszes :-D). A lépcsőzése nem váltott lábú, csak a jobbal lép először, föl is le is.


Gyerek mozgása:

lábujjhegyezik (most kapott ortopédián felírt cipőt, ebben nem nagyon tud így menni; mezítláb nincs, mert akkor 98%-ban csak így megy)

elölre dőlve megy, fut

állítólag gyenge a hátizma - azt se tudom, hogy ennyi idősen milyennek kéne lenni

a kezét menés közben oldalra tartja

X lábú - ezen kiakadtam, mert én meg ismerek olyan o lábú gyereket, hogy még egy ménes is elfért volna közte, és felnőve rendes formájú lába lett


Ortopédián voltunk, azt mondták a lábujjhegyezést, előre dőlő menést kinővi, a bedőlő bokájára kapta a cipőt.


Viszem a Petőbe, mert ott megnézik, hogy mizújs a gyerekkel.

2010. febr. 20. 08:10
Sziasztok!Nekem a második házasságomból született két lányom diszkalkuliás!Az elsö gyermekem 18 éves,és nincs vele semi baj!Igaz mind a kettönek szüléskor a nyakán volt a köldökzsinór,de a elsönek is!Nem tudok másra gondoni,csak arra,amit a fejlesztöpedagógus mondott,hogy apai ágon öröklödik.Aztán lehet,hogy az oxigénhiány és az öröklödés együtt hatott!A nagyobb hetedikes,és 4.osztályra értük el a felmentést,a kicsi 3.-os,elsötöl felmentése van,de vele évet is ismételtettek,pedig semmi értelme nem volt,mert attól még nem lett jó matekos,ezt azóta is nagyon bánom,hogy beementem,mert elvesztette a barátait,akikkel óvodába is együtt járt.Sajnos én laikus vagyok,és úgy gondolom,nem nekem kellett volna tudni,mikor teszünk jót a gyereknek!Amúgy a többi tantárgyból semmi gond nincs,kiemelkedöen teljesítenek,és az IQ tesztjük 110-es lett,tehát átlagon felüli.De minden nap szenvdünk,mert pl. a kicsi a mai napig nem tudta megtanulni a szorzótáblát,és szinte csak tízes számkörben tud összeadni kivonni,ami ugye elsös anyag.De a fejlesztöpedagógusok nagyon sokat segítenek,és iskolán belül megoldott a dolog,heti 3 órában.Azt mondom,nem szabad feladni,én mindenképpen a érettségiig szeretném öket továbbvinni,majd matek helyett választanak ás antárgyat,aztán majd meglátjuk!
32. Molyka (válaszként erre: 31. - Sajert)
2010. febr. 19. 22:46

Gekkoban voltatok?


Nem, szerintem ez nem diszfunkciós zavar tünete.


Kétévesen produkálhat: kétkezes (de még van ideje), téri irányok, mint fönt-lent keverése, majd... a lépcsőzés nem váltott lábú... jaj nekem, minek fárasztani ilyennel egy szülőt?


Az, hogy gond van a gyerek mozgásával, az alatt mit ért a kolléga?

31. sajert
2010. febr. 19. 20:46

Olvasom a fórumot, mert - igaz két éves a fiam - de kiszúrta egy gyógytornász egy társaságban, hogy baj van a gyerek mozgásával.

Elvittem pénzes felmérésre, és nem mondtak egy pozitív dolgot sem a gyerek mozgásával, izmaival kapcsolatban. Én még kétséges vagyok, hogy ez nem pénzlezúzás-e inkább. 4eFt/alkalom (1 alkalom 50 perc, hetente egyszer), és előre láthatólag 1,5 ÉVET kéne járni...

Egyébként hihetetlenül intelligens, okos (kivéve a szobatisztaságot), a korához képest (szerintem) önálló. Szókincsében szinonimákat is használ (nem csak kocsi-autó párost). Nagyon aktívan mozog, nincs egy perc nyugta se.


Minden mozgásfejlődési fokon átment, de egyéni időrendben. Azt is mondták a pénzes helyen, hogy ilyen diszek előjönnek majd az iskolában.


Kérdésem:

két évesen milyen "tüneteket" produkáltak a diszes gyerkőcök?

30. vakri
2010. febr. 19. 15:49
Nekem a 3. gyerekemről állapították meg az oviban majd a nevtanban, hogy erősen diszlexia gyanús. Nagycsoportban végig járt heti egyszer logopédushoz, most elsős, most az iskolában foglalkozik vele heti kétszer fejlesztő pedagógus. Így február táján annyit veszek észre, hogy ha nem figyel eléggé akkor keveri a b és d betűt, de nagyon szépen olvas, folyton dicsérik és a szövegértése is kitűnő. Születéskor, csecsemőkorában semmi károsodás nem érte. Amióta tudott ülni hintáztattuk, sokat mászott négykézláb. Kb. 3,5 éves korában kezdett dadogni, de ez (a szakemberek szerint) nem beszédhiba, mert nem szótagokat ismételget, hanem a kezdőhangokat, szerintük ez inkább szorongás. Egy évet jártunk vele pszichológushoz, sokat segített neki. Vannak jobb és rosszabb időszakok volt hogy hetekig nem dadogott. Az iskolában kiemelkedően jó magaviseletű, társai szeretik, elfogadták. Persze néha csúfolják gondolom, de erről nem szeret beszélni, de általában, a tanár nénik szerint is türelmesek vele a gyerekek (kicsit nehéz néha végigvárni amíg befejez egy hosszabb mondatot :)
29. Molyka (válaszként erre: 28. - Bandikandur)
2010. febr. 19. 14:58
:) Tényleg örülök, ha segítettem.
28. bandikandur (válaszként erre: 26. - Molyka)
2010. febr. 19. 14:51
Mivel mi nyíregyháziak vagyunk, ezért kell a Szarvas utcára menni. Nem kell külön beutaló, a szülő kérésére és annak egyetértésével indul a vizsgálat. A nevelési tanácsadó egy rakás szar, a "fejlesztő foglalkozásokon" egy gyógypedagógus vagy logopédus egyszerre 2-3-4-5 gyerekkel is foglalkozik. Így ezt hogy? Mivel péntek délután itt is megáll az élet, hétfőn hívom őket, és egyeztetek velük - a Szarvas utcaiakkal. De köszönöm a tanácsot, tényleg sokat segítettél!
27. Molyka (válaszként erre: 26. - Molyka)
2010. febr. 19. 14:28
Budapesten akár 1-2-3 hónap is lehet a várakozás. Ha elutasítják a kérelmedet, hogy oda vihesd, akkor keress meg, segítek!
26. Molyka (válaszként erre: 23. - Bandikandur)
2010. febr. 19. 14:18

Ja, ez kimaradt. :) Gyorsan hívd fel őket, azt hiszem kell valamiféle beutaló, de ne elégedjetek meg a nevtannal... Utálom őket. :S


Bocs, akit érint, csak a tapasztalatomat írom le.

25. Molyka (válaszként erre: 24. - Bandikandur)
2010. febr. 19. 14:16
És ennyi a szolgáltatás amit nyújtanak? :O
24. bandikandur (válaszként erre: 22. - Molyka)
2010. febr. 19. 14:06
Gyorsak vagyunk! Ránk az 1-es vonatkozik.
23. bandikandur (válaszként erre: 19. - Molyka)
2010. febr. 19. 14:05
Nem hallottam még erről a bizottságről, de most utánanéztem, nálunk is van ilyen, még - ha minden igaz - egy ismerős is dolgozik ott. Szerintem most ez lesz a következő lépés, mert az idő csak telik és nem nekünk dolgozik. Köszönöm!
22. Molyka
2010. febr. 19. 14:04

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tanulási Képességet Vizsgáló 2. sz. Szakértői és Rehabilitációs Bizottság 52

Cím: 4300 Nyírbátor, Debreceni u. 67.

Tel: (06-42) 510-106,

Vezető: Török Mária


De van itt is egy, pontosan nem tudom az 1-2. számú mit takar, fel kell őket hívni.

21. Molyka
2010. febr. 19. 14:02

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tanulási Képességet Vizsgáló 1. sz. Szakértői és Rehabilitációs Bizottság

Cím: 4400 Nyíregyháza, Szarvas u. 10-12.

Tel: (06-42) 413-406

Vezető: Szabó Zsuzsanna


Itt voltatok?

20. bandikandur (válaszként erre: 19. - Molyka)
2010. febr. 19. 14:00
Nem, nyíregyházi, itt pedig a nevelési tanácsadó és az egy szem (1 nap/hét) logopédus/iskola a divat. Lassan őrölnek a malmok, sajnos.
19. Molyka (válaszként erre: 14. - Bandikandur)
2010. febr. 19. 13:55

Szia. Nem akarok senkit megbántani, de az óvónőknek feladata lenne ezen tünetek kiszűrése, ugyanakkor nincs meg a szakértelem erre vonatkozólag. A gyógypedagógia előtt óvónőképzőt végeztem, és ezekre a specifikus problémákra nem fordítanak az oktatók elegendő figyelmet. Mi is az óvodai nevelés célja? A gyerek sokoldalú, harmónikus fejlődésének elősegítése. És kb. ezt fejtegetik a főiskolán is évekig, amellett, hogy megtanulják a 3-6-7 éves gyerek sajátosságait, az arra vonatkozó fejlesztéseket, igényeket. De az óvóda nem speciális fejlesztő, holott igazad van, ott kellett volna észrevenni, hogy baj van.


Hova vitted a kisfiadat, ahol ezt megállapították nála? Nevtanba? Hiba volt. Sürgősen keressétek fel a Tanulási Képességeket Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottságot. Itt komplex vizsgálat történik és a gyerek azonnal megkapja a papírt, hogy mi is a "baja". Egy orvos, egy gyógypedagógus és egy pszichológus vizsgálja a gyereket, korrekt módon, komplexen. A nevelési elhúzza évekig, és semmire se jó! Tapasztalat. Budapest vagy környéki vagy?

18. Sylvia81 (válaszként erre: 17. - Bandikandur)
2010. febr. 19. 13:54
Jóvanna, tudom én, csak rosszul írtam...
17. bandikandur (válaszként erre: 15. - Sylvia81)
2010. febr. 19. 13:43
Csak annyit: a dislexya, disgraphia, discalculia nem betegség!!!! Tanulási részképesség zavar, tehát nem gyógyítani kell, hisz nincs is mit, hanem fejleszteni. Híres emberek, akik diszesek, pl. Einstein, Tom Cruise, Jamie Oliver...
16. Sylvia81 (válaszként erre: 14. - Bandikandur)
2010. febr. 19. 13:40

Hogy ez milyen igaz!!!

Az iskolában nagyon sok kudarc éri szegénykéket, legalább otthon sikerélménye legyen a gyereknek! Dícsérni, bátorítani, majd megint dícsérni, megint bátorítani!

1 2 3 4 5 6

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook