Bringázzunk. (nyílt klub)
Szeretnék csatlakozni ehhez a klubhoz!
Piacon savanyúságot árulsz? Á hidegben nyúlkálsz a savanyú lében? Ott tényleg lehet fázni...
Télen fitness terem?
Ahogy ittam, lehetséges, a monoblokkot kell cserélni benne. Tehát most is monoblokk van benne. Jobb szeretem mint a kónuszos, csapágykosaras megoldást (korábban az is volt már benne), ehhez kevesebb alkalommal kell hozzányúlni.
Nekem minden bicaj meghajtó csapágya tönkremegy előbb-utóbb, mert erőből szoktam tekerni minél gyorsabb áttétellel. Å pedált is inkább a külső részén taposom, nehogy koszos legyen a nadrágom a bicajtól. Szóval nagy a terhelése.
Biztos latad mar, a japan filmekben, hogy ott az emberek eloszeretettel hasznaljak a gumival felerositett takarokat, amikkel vedik a szajuk, orrukat a levego szurokkel, akkor is ha smog-os a levego, vagy ha natha szezon van, vagy hidegtol, stb.
Talan neked is lehetne beiktatni egy sal feleseget, vagy ahhoz hasonlot az arcodat vedeni a hideg levegotol?
Sziasztok.
Errefele megjott a hidegebb ido.
Tolunk delre, mar az ejjelre ugy hatvan kilometerre, fagyrol beszelt a radio, de csak ejszakara es reggelre.
Irod Sanyi, hogy a hajtokar csapagyad korul nyikorog valami a bicajodon, nezd mar meg, hatha van a kornyeken egy zsirzo vagy olajzo gomb, vagy amikor csereled, akkor talan tobb zsirt kellene beletenni. Vannak olyan csapagyak, amelyben a csapagy golyok kulon-kulon vannak bele teve darabonkent, es vannak amelyek golyos kosarban vannak, es olyan is van, hogy az egesz egy golyos csapagy egyik egyik vegen a meghajto tengelynek. Legtobb meghajto tengely ugy van csinalva, hogy a cspagyak konuszai alithatok. Ha megfogod a meghajto tengelyt es magad fele huzod, es le fol mozgatos de nem forgatod, annak nem szabadna kotyogasanak lenni! Ha meg is van, akkor a konuszan kellene egy kicsit megszoritani, (negyed fordulatot csak egyszerre,) es mindaddig, mig nem fog kotyogni es akkor meghuzni a kontra, szorito csavarjat, es ujra ellenorizni a kotyogasat. De egy nagyon miniatur kotyosasa talan megengedheto, es veletlen sem legyen tul szoritva a konusz rajta (!), mert akkor ugy jarsz, mint a hatso kereked konusza, es nehez lesz hajtani, vagy esetleg teljesen beszorulhat!
Ket harom evenkent nem szabadna annak a csapagynak tonkre mennie! Az enyemeken sosem ment meg tonkre, es csak nagyon ritkan teszem ujra zsir pakolasba. (az enyemek szetszedhetok es zsirozhatok a golyos kosaraik)
Vagy ha mast nem, hat a csapagyak szelenel jol letorolnem, tisztara, hogy meg porszem se legyen a kornyeken, hogy biztos, hogy tiszta legyen, es vastag olajat (az olaj viszkozitasat szamozzak, az auto olaj ugy 5-40-ig van es otventol folfele 100-ig vannak a fogaskerek olajak) csopogtetnek oda, es varnam hogy lassan bele szivarogjon a csapagyba. De te tudod a lehetosegeit a bicajodon.
Tegnap a bicajomat megint jol letorolgettem puha rongyal, szepen csillogott is a kis napsugarban. Delutan kiakartam menni egy kicsit a parkba, de esett az eso.
:) Nem,de akár azt is lehetne.Savanyúságos üzletben dolgozom a piacon.
Uncsi persze,de a hidegben elég a munkába tekerni meg egyéb helyekre.A légcsőhurutomnak bőven elég ennyi hogy előjöjjön.Viszont mozogni meg kellene.
Mit árulsz, bicajokat? 😄
Nem túl uncsi bent a szobában biciklizni?
Szervusz uj bicajtars, Eva
Felenk ma delutan esett az eso, igy a betervezett delutani tekeres fustbe ment terv lett.
Delelott pedig szepen kisubickoltam a bicajt, keszulve a delutani utra. A hazamtol a to partjaig oda vissza egy jo kiados tekeres.
Egy jo turat lehet belole rittyenteni a to mellett megpihenve feluton,
Szia!
Rólam azt lehet tudni, hogy reggelente én vittem ki az ujságot a faluban 2 éven keresztűl. Kb.6km volt a táv, nem hosszú, de kétszer kellett benne dombon feltekerni. Szerettem tekerni reggelente. Sajnos nem tudom mikor fogok legközelebb bringázni, mert azért a városban rosszabb a nagy forgalom miatt. Én abban is benn vagyok, ha csapatosan lenne bicikli túra a lakotelepről indulva. Szeretem a természetet járni, akár még gyalog is.
Szép napot mindenkinek!
Köszönöm a befogadást. :)
Ugy gondolom, hogymi mar tartos celszerszamon tartjuk a szemunket, hogy az ara is elfogadhato legyen, es tartos is legyen.
De az erem masik oldala, azert ne art nekunk sem azert neha belepillantunk az erem masik oldalara is.
Emlekszel, meg a Futrinka ucara, a TV mese musorra? azert neha abba is bele kukkantottunk, hogy a mai mesek hol tartanak. Annak idejen, a kislanyom megfogta a kezem , es mentunk egyutt nezni, a hupikek torpikeket! Ujra egy mas viagban lehettunk egy ideig.
Ma reggelre felenk os jo lehult a levego.
keztyu es kabat mar bizony jol esik.
De meg mindig talan eleg messzire vagyunk a ho tol.
Emlekszem, diak koromban, September elseje korul, amikor menni kellett az ev nyitora sokszor esett az eso,,, Hu de sok holdtolte eltelt mar azota...
Nem tudom erdekel e benneteket, a kulonbozo bicajok az araik es a teljesitmenyeik osszehasonlitasa.
A kiserletet a mar "kioregedett" profi versenyzok alltal alapitott Britt bicajosok clubb-ja GCN vegezte el.
A negyfajta categori-aju bicajt ismertetnek az uti bicajok kozott, a tura es a super bike kozotti fokozat, a super bike es a tura bike kozotti categoria, a super bike, es a hiper bikes kategoriak kozott.
[Ugye az angolban otthon vagytok]
Az elso osszehasonlitas egy olcsobb tura-sport categorias, es a super bike:
Majd egy categoriaval feljebb, a kozepes es a super bike kozotti kulonbseg anyagiakban es a teljesitmenyben:
Majd a mai legjobbak, ahol az ar nem tenyezo, csak a teljesitmeny a Super bike es a Hyper bike:
Ami a technolofia fejlodesere egy bilincset tesz, az a Tour De France-ban is alkalmazott nemzetkozi kerekpar egyesulet szabalyaik!
A./ A minimum megengedett bicaj elfogadott sulya: 6.8 kgram, ha jol emlekszem. De a kikiserleteztek mara egy negy kilo valahany dekas, tehat ot kilosnal is kevesebb sulyu bicajt is.
B./ A kerekpar vazaknak meg kell tartaniuk a ket haromszog alaku az az a "gyemant" alaku format.
Tehat a manapsag mar a kerekparok ketfele "ellensege" legyozesere kozpontositott erofeszitesek csimborasszoja, a bicajok suly csokkentesei, es az aramvonalak minnel jobbakra valo kikiserletesese, modositasai a mervadok, es hat persze, ami a versenyzokre maradt az az erokifejtes es a kitartas.
A fent felsorolt negy bicaj categoriak kozotti kiserletek, bemutatjak, a technologia kifejlesztesi es profitja kozotti kulonbsegeket! Egy sorozat gyartasu sport kerekpar, amivel a bicaj versenyzes meg kezdheto arral, es a Hyper bike's kozotti arak kulonbseget.
Az ar/teljesitmeny es a Baby lepeseket, amit ezrekben kell merni! Mig a sulyt az a 18 kilotol kissebbedik 5 kilonyira. Ami erdekes, itt a tobb penzert, kevesebbet adnak! :-)))
De ha a vegso konzekvenciara leparoljuk, nekem azt mutatja, hogy hany masodperc ido lefaragasa, hany ezer anyagiakba kerulhetne. Egy neves versenyzo azt mondta, az olcsobb kerekparon a nagy emelkedore felmenni ugyan olyan izom fajdalommal jar, mint a dragabbal, csak a sebessegunk a kulonbozo!
A fentieket, csak bicaj technologia fejodese es az erdekessege kedveert emlitettem meg, ami talan egy kicsit erdekesebbe teheti sportunkat.
Erre fele is mar jol esik a szeltol es kisse a hidegtol is vedo dzseki a bicajon, nem kihagyva a keztyut!
Igaz, az oktober. meg nem "ember"-es honap, de nov-ember es Dec-ember, mar itt van a sarok utan.
Nallam akkorra mar teli almukat alusszak a bicajok...
Biztos nallatok is.
Szia Évi3584!
Mit lehet rólad mint bringásról tudni?
Velemenyem szerint, a bizalom kez a kezben jar a becsulettel.
Van ki ha a becsuletet elveszti, Hara Kirit hajtanak vegre magukon, vannak kiknek nem is volt becsulete soha, es vannak masok, kik azt sem tudjak, hogy az micsoda...