Botrányos BKV-ellenőrök! (beszélgetés)
Nekem is szar a jövedelmem, de havi bérletem mindig van.. Még mindig olcsóbban jövök ki mintha jegyet kéne vennem, vagy pótdíjaznának...
Erre nem tudok sok mindent mondani! Ez megint nem csak a bkv ellenőreinek a hibája. Talán a rendszeré, a vezetőségé???? A folyamatosan cserélendő járműveket is finanszírozni kell, újjítani a hálózatot, több ember kell aki vezeti a járműveket, és több kocsi is kell, mert növekszik az utaslétszám. Sajna a fizetésünk marad ahol volt, csak alapszintern növekszik. Ha rendes béreket kapnánk, talán elégedettebbek lennénk és minden munka ellátása kellemesebb lenne mindenki számára. Akkor fizetést is kapnánk érte, nem csak éhbért...
Egy kis emlékeztető:
1992-es évet választottam, mert akkor az infláció nagyon magas volt 20% feletti.
Persze most papíron a 8 %-ot sem éri el. ha-ha-ha
1992-ben egy bkv menetjegy ára 18Ft volt, most 2008-ban 270Ft.
Tehát az emelkedés 15-szörös.
Most nézzük a fizetéseket.
1992-ben a brutto átlagkereset 26000 Ft volt, most 2008-ban jó indulattal is 176000Ft.
Persze ebben benne vannak olyanok is, akik (viszautalok betyár hozzászólására) csupán 45 millát vágnak zsebre.
pl. bkv vezérigazgató.
Tehát az emelkedés 7-szeres.
Akkor nézzük az üzemanyagot.
1992-ben 40 Ftért tankolhattunk dízelt, most 2008-ban átlagosan 280 Ftért.
Tehát az emelkedés 7-szeres, kb. mint a fizi.
Akkor miről is beszélünk????????????
Dupla annyiba kerül az utazás, mint 1992-ben, közben a szinvonal nem változott!!!
Ezért dupla pénzt elkérni!!
Ez így van, de elég ritka ha megteszi a BKV. Ha meg is teszi ez a felmérés a diákok miatt is van, nem a bkv kéri. Vannak mindenhol felmérések, a boltokban és másutt is. Nem a bolt kéri, csak egy központi rendszerbe viszik be az adatokat.. Felmérések céljából. Sajna majd 8 évig kellet nem szívesen figyelemmel kísérnem a BKV (ellenőri) munkákat. Ezért tudok sokat róluk, de én sem mindent.
Tudom az öt fokozatú skála. Már láttam ilyet. De nem erről van itt szó! Az ellenőrök nem utasforgalmat ellenőriznek, hanem bérletet. Ezért tartják őket. A diákmunkásokkal csináltatják az utasforgalom nyilvántartását!
A kocsi férhetőségének van egy határa, ha konzervdobozként is használjuk néha. Mi is olvashatjuk a táblán hány ülőhely van és mennyi a kapaszkodós kényelmesen elférő emberek száma. Ha ennél többen szállnak fel annak is van felső határa. Sosem lehet pontos a számolás, de tudnak viszonyítani, hogy mikor nagy a forgalom és mikor kell a járatot ritkítani illetve betenni többet. Ez csak erre van.
oké...igy már jobb:) kezdtem magam hülyének nézni...:)
tudom,nem te!!!csak a te hozzászólásodhoz tudtam kapcsolni. :)
bocsi.
egyébként talán nyusz aki bírálta,hogy úgy öltöznek mint egy hajléktalan...
Köszönöm... a nevükben is.
Ez így is van ill. lenne, de pont a sok simli miatt lett minden ilyen. Ezt azok az emberek szívják meg akik mindig normálisan és betartva a szabályokat használják a járatokat!
ki mondta , hogy ugy kellene öltöznie??????????
nem értelek........
Igen ez valóban igaz lehet. Ezért oszlanak szét több kocsiban is egyszerre, amennyit a következő megállóig képesek leellenőrizni azt megteszik. Akinek "szerencséje" van az kimarad, mert nem futhatnak mindenki után. Általában három ajtónál szállnak fel és megállapodás szerint haladnek egymás felé.
Erre a sok herce-hurcára nem lenne szükség, ha nem lenne ilyen irreálisan drága az utazás!
Gondolom, nem az ő lelkivilágának megfelő helyre próbálkozott menni: Én nem tudnám csinálni sok szempontból sem. Nem szeretm a konfliktusokat, nem bírnám idegekkel amiket a fejükhöz vágnak naponta többször is. Nem viselném elha fenyegetnének és anyámat szídnák, esetleg engem ócsárolnának bármi miatt. A metróban egyébként tudomásom szerint már csak egyenruhában mehetnek le. Ez számít az elitnek...? A többi járatosoknak is megvan ez a ruha, de nem mindenki él vele. Miért? Nem tudom, pedig kultúráltabban nézne ki mint az össze-visszaság, és ha látják is előre az utasok, akkor mi van? Max. Gyorsan jegyet kap elő, vagy gyorsan leszáll. Előmenetel mindig lehetséges, de alúl kell kezdeni mindenkinek!
Ez bizonyíthatatlan pl. 4-6-os villamoson, ahol percenkét több száz ember megfordul!
Négyen mennek ki, de lehet kettéoszlanak és két egymásutáni buszon mennek. Megegyezéses alapon, hol szállnak le és találkoznak. Nem hagyhatják el huzamos ideig egymást. Ha valaki leszáll, mert pótdíjaz és a másik a buszon -járaton marad, akövetkező megállónál köteles bevárni a kollegáját.
miért kellene egy ellenőrnek a legujabb divat szerint öltöznie?
a saját példámat monsom most el,és szerintem ez nem olyan nehéz.
minden reggelmikor munkába megyek és a metrót igénybe veszem,megnézem nálam van-e a bérletem.mert t3eszem azt táskát cserélek és a másikban felejtem.ha nincs,akkor megveszem a jegyet és kész.ebbe senki nem halna bele.
de könnyebb valakit ócsárolni,mint betartani az szabályokat. :)
Ez az utaszámlálás, mennyi száll fel és le egy adott helyen.
Ez is ahoz tartozik, hogy felmérjék az utazóközönséget.
Értem én, de te írtad, hogy a felsőfokú végzettségű ember az irodában ül, és beosztja a többieket. Korábban meg azt írtad, hogy minden csoportban van egy felsőfokú, idegen nyelven beszélő.
Mekkora csoportban egyébként? Mert legtöbbször a buszokon kettesével járnak, csak a metrónál látok nagyobb csapatokat.
Egyébként tévedsz, volt ilyen ismerősöm, és ő történetesen tényleg egyetemet végzett, de egy hónap után el is hagyta a pályát. Ki kellett próbálnia ezt is. :P
Hozzátenném még, hogy az ellenőrőket is ellenőrzik ha ezt még eddig nem vettétek volna észre! Bár ez nem olyan szinten történik, hogy látványos lenne, mert a leszállásnál veszik elő őket, amikor nem számítanak erre. Még az utasokat is utánellenőrzik, hogy rendbn végzik e a munkát a sima ellenőrök.
Még az a nagyon komikus, amikor egy buszra felszáll az ellenőrcsapat, aztán beszélgetnek és senki nem csinál semmit, majd leszállnak és bejegyzik a kis noteszükbe, hogy ezzel is megvoltunk. Megnézik melyik járat volt, rendszám stb. Aztán meg megpihennek ésisznak egy kólát a büfében.
Látszik, hogy még nem voltál ilyen embereknek az ismerőse! Kint is kell lennie min. egy embernek aki tud legalább egy idegen nyelvet minimum alpon, vagy társalgási szinten. Valahogy el kell magyaráznia mit kér és mit kellen etennie. esetleg útbaigazítás címen is!
Na de akkor mi haszna az idegennyelv-tudásuknak, ha az irodában ülnek? :)
A felsőfokúak, azok bent maradnak az irodában. Ők osztják el a kimenőket, ők ellenőrzik őket kimenetelkor és bejövetelnél. Ők adják le a drótot a nagyfőnöknek ha valamit nem találnak rendben, és ők azok akik napi jelentéseket írnak a beosztottakról. és az utasokról ha valami bejelentés érkezik. (jelentéseket napi szinten az ellenőröknek is kell irniuk, a napi történésekről, amit le adnak a feljebbvalójuknak)
Azért kérdezd meg a mávot, ponrosan hogy van.
Nekem mondod:))))váltottam is rögtön:)
Nahát, ezt nem is tudtam, én simán megvettem a jegyet ott is... A szokás hatalma :DDD
Na egy nőgyógyásznál pláne durva, ha hajléktalan-jellegű...
Az hogy tényleg igy van -e??nem tudom,De elvileg ez követelmény pl a metron ahol van 10 ellenör..egy közülük tanultabb...
Az hogy hajléktalannak néznek ki...hát tudjátok ujra lehet hülye példa..de a nögyogyászomrol sem mondtam volna meg elöször hogy dr,van a neve elött...
higéniát,othonrol hozzuk..ki mit látott.
Bécsben az a jó, hogy a return budapesti vonatjegyemmel oda utazok a városba, ahova akarok. Nem kell vennem külön a helyi közlekedésre jegyet. Pedig ott sem olcsóbb a gázolaj? :)