Autizmus - Naná, hogy Esőember! (beszélgetés)
Anci!!! Hol van olyan ovi, ahol 5 nap fejlesztést biztosítanak? Légyszi írj erről részletesen, hogyan zajlik, mit csinálnak, ki csinálja, milyen az ovi!
Nagyon köszönöm!!!
Szió!
Teljessen igazad van!! Én senkitsem szeretnék lebeszélni és sajnálom ha valakinek ezt a negativumot sugaltam.Igen bevallom nagyon nehézvolt az első 6 év. Maga a pokol.Mi oltás károsodottak vagyunk. Olómmal dolgoztam a terhességeim előtt.24 évvel ezelőtt senkisem szólt hogy ez milyen kővetkezményekkel járhat.Csemetém már beszélt a 18-hós OPP+MMR oltás előtt.Amint megkapta az élő flórás oltást,a szemem láttára őrűlt meg és évekig ment a hasa.Nagynehezen kiderűlt hogy szalmonella campillo és candida fellűlfertőzőttek a belei is.Tej ,tojás,liszt és cukor diétával rendbe jőtt.Nagyon rőgős utat jártunk be mire megkapta az autista bélyeget.Szegeden,Székesfehérváron és Pesten minden orvos lemondott a fiamról.Itt Tatabányán értelmetlennek látták hogy a családban maradjon.Annyira beteg volt hogy a hangunkra nem reagált és azt mondták siket.Egy BERA nevű vizsgálattal kiderűlt épp a halása.Akkor megfogadtam hogy fog beszélni és elfogja látni őnmagát.Kőztűnk aludt 5 éves koráig és a bőlcsiben eltőltőtt idő volt csak az enyém.Napi 4 óra.Férjem éjjel-nappal dolgozott.Segitségem nemvolt.Éjjelente azonjárt a fejem hogy miként nyissam meg és szeretettel elfogadással vegyem rá hogy megnyiljon és akarjon újra beszélni.Időkőzben otthont váltottunk és élletminőséget.Volt egy ismerősűnk.Szerette a fiam és elfogadta feltétel nélűl!!Neki mondott elősszőr épp normális mondatot.Ő mind a mai napig a férjem barátja-:)Sokszor voltak rohamai persze. Ezek dűhhkitőrést eredményeztek.Szépen lassan ahogy kitudta magát fejezni,elmúltak ezek a rohamok.Kisegittő iskolába kerűlt és megtanúlt írni-olvasni.Kutyával megtanúlta az érzelem kinyilvánittást.Egy picike lakásban laktunk. Találltam egy kóbor kutyúst,aki nagyon őssze volt fázva.Haza vittem és állat orvost hivtam hozzá.Mondtam a fiamnak hogy beteg a kutyús,ne bántsa.Nézte és lefekűdt mellé a plédre és szeretgette!!!!!!!!!!!Nevet adott neki és szeretet tudott kimutattni.Ez a mi tőrténetűnk.bocsánat de nagyon elérzékenyűltem.Ami segitett az a bibliai alap tanittások voltak és hogy agyilag lemetem a csemetém szintjére.Próbáltam áttérezni az Ő-kis godolat világát.Elmondhatom hogy sikerűllt.Alázattal,tisztelettel és feltételnélkűli elfogadással szeretem.Persze ezt őnmagammal hoztam a szűleimtől.Ez vagyok én-:)
Az Espricoval viszont az a baj, hogy az enyém nem tudja egyben bevenni, kinyomva viszont rettenetes az íze.
Érdekes, hogy nálunk a koncentrációval sincs semmi gond. Akár 1 órán keresztül is "dolgozik" az asztalnál.
Betettük tegnap este a PECS könyvbe a "gyere" képet, meg az arcképünket, hogy ne csak a kérek legyen benne előtagként, és hibátlanul használja 4 szavas mondatokban is. Fel nem foghatom, hogy a beszéd miért nem megy.
az espricoban nemcsak omega 3 van, hanem magnézium és cink is és az a c vitaminnal együtt, amit mellé szedünk erősíti a fejlesztések hatását. (mondta dietetikus barátnőm)
elég hamar érződött, hogy sokkal jobb a konvcentrációja és így a fejlesztéseken tovább tudott dolgozni és így az is többet ért.
Nekünk semmilyen hatása nincs a Vegepának. Viszont nálunk nincsenek sem alvás, sem viselkedésproblémák.
1,5 éves kora óta járunk fejlesztésekre a gyerekkel.
A sikeresek: zenebölcsi (sima, egyszerű, ami mindenhol van)
TEACCH
PECS
Mozgásfejlesztésre a TSMT és
slussz. Még próbálkozunk most egy olyan logopédussal, aki mellesleg auti szakon is végzett, és a fejlesztése valahol a logopédia és a TEACCH közt van félúton.
A többi totális pénzkidobás volt: pszichopedagógus, szomatopedagógus, konduktor az evésproblémákra, alapozó terápia, zeneterápia, Floor Time, tehetségtelen logopédusok, na és persze a felesleges vizsgálatok, mert senki nem hitte el nekem, hogy autista, szerencsére a hallásvizsgálatot legalább megúsztuk, mert akkor tört ki rajtam az influenza. Valamint volt egy fantasztikus konduktor (játékterápiát alkalmaz) aki szerint a gyereknek refluxa van, azért nem rág, és különben is, nem autista, de ne is legyen, mert az elmebetegség... Ott csak 3000-t buktunk, a többinél többet. De nem is a pénzt sajnálom, csak az időt, mert az nagyon gyorsan telik...
Vannak megoldások ,
-napirend , ha már iskolás heti rend ,azért mert nem érti hogy mi fog következni és meddig tart mi jön utána
-jutalom ha ügyesen csinálta ,sok dicséret
-homokóra hogy értse a várakozást és lássa az idő múlását utána ha nagyobb a digitális óra is működik.
Az én fiamnál is ilyen problémák voltak , 3,5-évesen kezdtük a fejlesztését a Koraiban lépésről lépésre .
:))
Igen , érdemes jegyzetelni közben és ha van kérdésed ird fel a végén lehet kérdezni .
Ez szuper és szerencsés vagy de azért ritka is , igy kérlek ne beszélj le szülőket a másik lehetőségről sem , van akinek óriási segitség lehetne viszont ha ezt halja egy tapasztaltabb szülőtöl , vakon hisz is benne és igy a gyermek nem jut egy fontos segitséghez , Óriási a felelőssége annak aki tanácsot ad valakinek Én azt mondom meg kell probálni a vizuális segitségeket alkalmazni a lényeg hogy ez egy tanulást segitő folyamat és nem kellesz örökké használni ahogy tanul a gyermek változik a segitő eszköz és utána döntsön a szülő aki a legjobbat akarja a gyermekének .
Egyébként nem értem ezt az idegenkedést a napirendtől és egyéb segitségektől mert egy átlagos gyereknek is van óra rendje , fotó albuma ,esetleg naplót ir , felnöteknek van határ idő naplója vagy naptár a falon amibe irja a fontos dolgokat mért ne lehetne egy vizuálisan jobban eligazodó gyereknek is hasonló ?Vagy jobb ha csak annyit tud amennyit a szülő gondol hogy elég ?Az Angol Tananyagról nem tudom halottál e , Angliában az iskolákban tanitják és óriási segitséget jelent a gyerekeknek szó szerint az életet tanitja vizuálisan , mért baj ez ?
Az ÉN fiam is 5-évesen vásárolt a boltban , de attól még meg kellet vele tanitanom hogy a pénznek értéke van és nem csak terem a fán hanem meg kell érte dolgozni és 7-éves korától vizuális segitségekkel már "megdolgozik " Ő is a zsebpénzért és boldogan vesz belőle kis autót magának .
Boldog Új évet Kivánok !
Könyvek :
Mindenképp olvasd el
Életmentő kézikönyv szülöknek
gyakorlati tanácsok szülőktől , óvonöknek , szülöknek, tanároknak
10 dolog amit tudni kell ...
érintett szülő irta
Te is tudod !
most jelent meg , ez tanulási és tanitási módszereket mutat be fotókkal , ábrákkal , nagyon jó Óvónőknek tanároknak szülőknek .
Ha Aspergerről van szó, akkor érdemes elolvasni Tony Attwood. Különös gyerekek. Nekem nagyon sokat segített.
De Olga Bogdasina könyvét minden auti szülőnek melegen ajánlom!
Montágh iskola: egy speciális iskola a XI-ker-ben, nagyon jókat halottam róluk.
Sziasztok!
Én azt szeretném kérdezni, hogy a gyermekkori autizmus és az Asperger szindróma között milyen összefüggés van? Ha a diagnózis gyermekkori autizmus, akkor azon belül lehet, hogy Asperger szindróma áll fenn?
Mindenkinek boldog új esztendőt kívánok!
Még egy kérdés jutott eszembe: tudtok esetleg irodalmat ajánlani, amit érdemes elolvasni az autizmusról, illetve amely gyakorlati tanácsokat ad a szülőknek? Nagyon köszönöm. Ismét.
További ajánlott fórumok:
- MMR oltás - autizmus. Lehet összefüggés?
- Ti megmondanátok egy ismerősnek ha a 3 éves fián az autizmus több tünetét észlelnétek?
- Láttok autizmus jelet az alábbiakból?
- Ezek az autizmus jelei lehetnek?
- Lehet autizmusom vagy Asperger-szindrómám ez alapján?
- Szerintetek lehetséges, hogy autizmusom van vagy mire gondolnátok?