Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Aktív kismamák - fitness terhesen is fórum

Aktív kismamák - fitness terhesen is (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5
135. gribedli*** (válaszként erre: 134. - Destiny7)
jan. 25. 17:29
Olvass vissza a topikban, találsz pàrat!:)
134. destiny7 (válaszként erre: 133. - Gribedli***)
jan. 24. 22:42

Esetleg tudsz/tudna valaki ajánlani olyan ingyenes videót a neten,ami alkalmas lehet?


A happy walk gondolom jó lehet..az végső soron helyben járkálás főként.

133. gribedli*** (válaszként erre: 132. - Destiny7)
jan. 24. 22:23

Szia, több okból sem ajánlott a capoiera terhesen, de még terhesség után is várnèk vele a helyedben kb egy évet.


Terhesség alatt termelünk egy relaxin nevû hormont. Ennek az a feladata, hogy az izületek lazábbak legyenek, pl csípô tájékon is, vagyis hogy segítse a csípô szélesedését, aminek a szülésre való felkészülésben van szerepe. Ez a hormon még szülês után is egy évig magas, mert akkor meg vissza kell a csontoknak menni a helyükre, hogy újból a régi formánk legyen.


A természet jól kitalálta ezt:)


Viszont a laza izületeknek az a hátránya, hogy egy rossz mozdulattól lesérülhetsz, plusz a nõvekvô poci az egyensúlyérzékedet is érinti.


Ezzel a háttérrel a capoiera, ami nagyon sok olyan elemet tartalmaz, ahol KELL az egyensúly, és olyanokat, ahol a csípôdet igênybeveszed, hirtelen terpesztések, stb, elég balesetveszélyes. Mert egyensúlyod nem olyan, a csípôd meg érzékenyebb. Meghúzódhat, de a térded is. Legrosszabb esetben még el is eshetsz. Mindennek kitenni magad a 9 hónapban azért sem éri meg, mert sokkal nehezebben fogsz regenerálódni, vagy egyáltalán nem, ha véletlenül lesérülsz.


Ráérsz vele a babád egy éves kora után, mert amúgy egy jó sport. De addig is valami olyat válassz, amiben stabilabb helyzetben vagy. Maga az aerob mozgás nem tilos terhesség alatt, sôt, hasznos is, csak jobb mondjuk a szobabicaj vagy a stepper vagy egyéb olyan aerob mozgás, ahol esetenként meg tudsz kapaszkodni. És ezt kiegészíted erôsítô gyakorlatokkal. A nyújtással is vigyáznod kell, ha érzed is, hogy menne jobban, az a relaxin miatt van, de mégsem szabad túlnyújtani, inkább enyhe nyújtást végezz, vagy még jobb a habrolóval való masszírozás, decathlonban találsz ilyet, az edzés végén ezzel is zárhatsz.


Jó babázást.

jan. 24. 21:24

Sziasztok!


Capoeira aerobikról mi a véleményetek terhesen?

131. gribedli*** (válaszként erre: 127. - Gonoszkiralylany)
2017. dec. 12. 07:46

Dokitól kérdezd. Nekem volt a legkisebbel volt egy bevérzésem, a doki azt mondta, hogy nem attól függ, hogy edzem, hanem levált egy kis helyen a méhlepény, de ezt okozhatja az is, hogy pl a magzat nem lenne életképes amúgy sem, és kidobódik. Kérdeztem, hogy akkor mi van a mozgással, lehet, nem lehet? Válasz, nyilván ne tologassak szekrényt, meg ne ugráljak, de mozoghatok, és ha hibás magzat lenne, akkor is elvetélnék, ha ágyhoz kötném magam, ha egészséges, akkor meg a mozgástól sem lesz semmi, sőt, nagyobb kockázat egy terhesség alatt a henyélés egészségügyi szempontból, mint a könnyű mozgás.


Az orvos véleménye is számít, de azon kívül, hogy zötykölődni, ugrálni nem szabad, cipekedni ne cipekedj és hasizomgyakorlatot, has befeszülését kerüld, egy könnyű kismamatorna nem fog megártani.


Persze, attól is függ, hogy mi a problémád, de egy méhlepény leválásnál ennyi erővel ne is sz.rjon az ember mert azzal is nyom meg feszül a has...


Ha egy másmilyen, pl hormonális gond, akkor is, az ágyhoz is kötheted magad vagy mozoghatsz,nem változtat semmit.


Ami pedig a terhességi toxémiát illeti, az egy nagyon veszélyes betegség mind a babának és az anyának, annál is a 23-as BMI alatt maradóknál gyakorlatilag szinte nulla az előfordulása és minél többet hízik valaki, annál gyakoribb a toxémia.


Ezeket mérlegeld! A kismamatornák úgy vannak összeállìtva, hogy nincs benne ugrálás, nem tartanak sokáig, nem emelik túlzottan a pulzust és nincs benne hasazás sem, nagyon biztonságosak. És ezeknél is ugye bármikor szúrást èrzel valahol, megállsz, pihensz, kész.


De alapjáraton is egy jó vérkeringés az védi a terhességet. Nem kell túltolni de érted:)

130. oszandra85 (válaszként erre: 126. - Mackósajtocska)
2017. dec. 12. 05:31
Ezt mindenkepp az orvosoddal beszeld meg, barmi amit itt a forumon irtunk csak problemamentes terhessegekre vonatkozik. En laikuskent azt mondanam h csak max seta,de lehet,hogy orvos azt mondja meg annyi se. Majd szamolj be mit mondott az orvosod, kivancsi vagyok.
129. oszandra85 (válaszként erre: 123. - Magni1)
2017. dec. 12. 05:26
Hat lehet,de jol nezel ki es nem latszik az a 6 kilo. Ugy meg,hogy mar most masfel orakat setaltok Amival pikk pakk lemegy rolad ❤
128. oszandra85 (válaszként erre: 124. - Főnix01)
2017. dec. 12. 05:24
Gratulalok neked is a babahoz.Az en fiacskam is 10-n indult el,de 11-e lett mire nagy nehezen kibujt :) Koszi a tippet,akartam valami baba-mama tornat keresni, megnezem akkor ezt a Pentek Enikoset.
127. gonoszkiralylany (válaszként erre: 120. - Gribedli***)
2017. dec. 8. 18:57
Én 20 hetes vagyok lassan, egyelőre csak szobabiciklizek, jövő héttől járok majd heti egyszer kismamatornára is, az otthon tornázásra nem vagyok elég motivált :D A babával és velem amúgy minden oké. 1 kilót híztam eddig a kezdősúlyhoz képest, de az első trimeszterben meg fogytam, úgyhogy először az jött vissza. Egyelőre szerintem semmi felesleg nincs rajtam, csak a hasam meg a mellem nőtt, remélem ezt sikerül tartani. Szerencsés alkat vagyok, anyukám is ilyen volt... :)
2017. dec. 8. 17:12
veszelyeztetett terhes mit mozoghat? mar gorcsoltem es vereztem 2x, 7 es 17. heten. Most jol vok es nem talaltak semmit ami rendellenes lenne.
125. gribedli*** (válaszként erre: 124. - Főnix01)
2017. dec. 8. 14:24
Neked is sok boldogságot!:)
2017. dec. 8. 13:09

Sziasztok!

Gratulálok a babáitokhoz! 😍

Az èn kisfiam november 10-èn született :)

Hèbe-hóba edzettem várandósság alatt, a 12. hèttől nehezen kaptam levegőt sokszor nem jòl esett a mozgàs. De majd most, alig várpm, hogy leteljen a hat hèt :) Pèntek Enikől megvan a Baba-Mama torna. Èn sokat híztam ès sok maradt rajtam :(

Ti nagyon ügyesen csinàltátok :)

123. Magni1 (válaszként erre: 121. - Oszandra85)
2017. dec. 8. 10:19

Dehogy vagyok kevesebb kiló :)

Rajtam is pont 6kg maradt, én 12-t híztam, most 59 vagyok, 53-54gyel indultam.

Csípőre, combra jött nekem elég sok fel, a hasam.már egész szépen visszament. :)

122. gribedli*** (válaszként erre: 121. - Oszandra85)
2017. dec. 8. 10:05

Hűha, mindkettőtöknek gratulálok és örömteli babázást kívánok,ez aztán a karácsonyi ajándék:DDD


Hidd el, nagyon hamar visszarázòdsz majd a régi formádba, hiszen így is majdnem az egész terhesség alatt mozogtâl, csak finoman az újrakezdéssel, nagyon ügyes vagy és Magni is!:)

121. oszandra85 (válaszként erre: 120. - Gribedli***)
2017. dec. 8. 09:04

Magni es en uj forumot kell hogy nyissunk fitten babaval cimmel,november 8-n megszuletett az o kislanya es 11-n az en pici fiam.

Mindenkinek fitt decembert,kismamiknak kitartast.

En vegul eleg sokat hiztam, majdnem 20 kilot, az utolso 3 hetben eleg durvan vizesedtem, oktober 20-ig edzettem, utana mar orultem ha a lakasban el tudtam intezni amit kell, mert a kisfiam valami ideget nyomott,akarhanyszor elindultam gyalog nagyon szurt, a vegen mar a lakason belul is ha kimentem a mosdoig meg vissza. Viszont szules utan kb masfel-ket hettel lement a vizesedes,meg ugye minden mas es 6 kilo maradt rajtam pluszban. Ebbol szerintem 2 a hasamon es 2-2 a melleimben :D Viccet felreteve biztosan lehetett volna ezt meg jobban is csinalni, pl Magni nalam jobban csinalta,szerintem mar kevesebb kilo mint terhesseg elott, de szerintem nekem nagyon sokat segitett,hogy ameddig birtam aktiv maradtam, a hasam tok szepen lement, van egy pici pocim,de nem veszes, ha letelt a 6 het elkezdek edzeni es szerintem pikk pakk eltunik.

2017. dec. 8. 08:41
Hogy vagytok kismamák? :)
2017. okt. 1. 18:38
Linkeltem az elején más videókat is, nemcsak Rékát, kifejezetten kismamatornák azok is, kiegészíthetnéd vele a bicajozást. Olvass vissza a topikban, sok mindent leírtunk. Jó mozgást!:)
118. gonoszkiralylany (válaszként erre: 117. - Oszandra85)
2017. okt. 1. 16:01
Az a baj én sokáig táncoltam, baromira zavar ha nem ritmusra tekerek 😃 A kiállásokat meg pláne nem nagyon tudnám alacsony pulzussal csinálni. Ha évek óta járnék, akkor bátrabb lennék, de csak nyáron kezdtem, nem szokott hozzá annyira a szervezetem. Azért gondoltam hogy a szobabicikli jó lesz, azon tényleg tudok saját tempóban tekergetni.
117. oszandra85 (válaszként erre: 116. - Gonoszkiralylany)
2017. okt. 1. 15:23

Ha birod a hangjat akkor igen :):):)

Spinningre sztem ugyanugy jarhatsz ha szeretnel max a sajat tempodban vagy erosseggel csinalod.

Hajra:) masodik trimeszter nekem szuper volt, edzes tok jol ment, a rosszulletek elmultak,jol esett mozogni.

Most mar picit kezdek nyugos lenni, nem tudom meddig fogok meg kitartani,mar kevesebbszer jarok el,tobbszor alakul ugy,h hulla faradt vagyok vagy fajdogal a hasam,ugyh ma inkabb kimarad a torna... de azert meg igyekszem.

2017. szept. 29. 21:31

Sziasztok!

Most már én is jelentkezem, nemsokára 12 hetes leszek, és remélem elmúlik ez a brutál hányinger, mert most egy gyorsabb sétától is rosszul leszek :( Én spinningre jártam nyáron, de van itthon egy szobabiciklim, azon fogok majd tekerni szerintem, meg keresek mellé valami tornát. Rékát ajánljátok akkor? :)

115. gribedli*** (válaszként erre: 112. - Oszandra85)
2017. szept. 27. 07:18
Így a vége felé nyugodtan lassíthatsz a tempón, ha úgy érzed. Főleg mert gondolom a pocak miatt az alvás is kènyelmetlen, és utána pocak nélkül meg aludnàl de kezdetben a baba nem hagy. Meg nem tudom, ti hogy vagytok vele, vagy hogy lesztek ezzel, de az utolsó hónapban már lejjebb száll a pocak és akkor már megint aktívabbak lesztek. Egyrész kényelmesebb lesz a gyomornak, másrészt sürget az idő, mindent el kell intézni (hűtőt feltölteni, kisszobát rendezni, kórházi cucc, utolsó takarítások), szóval hacsak nem orvosi javaslat az ágynyugalom, âltalában az utolsó hónap eléggé rohangászós:)
114. gribedli*** (válaszként erre: 113. - Magni1)
2017. szept. 27. 07:12
:D
113. Magni1 (válaszként erre: 112. - Oszandra85)
2017. szept. 26. 22:33

Én szoktam Rékát mute-olva nyomni :D

Főleg, ha a kedvesem otthon van.

Ő teljesen kivan a hangjától :D

2017. szept. 26. 20:16
Lehet hulye kerdes... de mar Reka hangjabol nekem is picit eleg volt,meg kivulrol tudom mikor mit mond, ha nezek egy sorozatot es kozben magamtol emelgetem a labam meg csinalok mindenfelet az is jo?Kevesbe koncentralok akkor a tornara es biztos nem olyan erosen csinalom,ezert kerdezem.Jobb ha inkabb zonaba kerulok?
111. Magni1 (válaszként erre: 108. - Oszandra85)
2017. szept. 26. 15:13

Hello!

Én továbbra is aktívkodnék,csak most egy hétig beteg voltam, illeteve annyi intéznivaló volt, h kb semmit sem csináltam.

Múlt csütörtökön túráztam egy másfél órát a hegyen, aztán nyomtam rá Réka karizom gyakorlatot, aztán sajnos másnapra megint szarul lettem, úgyhogy újabb kényszerpihenő.


Ma vagy holnap nekiállok újra,aztán beszámolok :D

110. gribedli*** (válaszként erre: 108. - Oszandra85)
2017. szept. 25. 21:04
Hú, már nagyon kevés hiányzik!:))))
109. gribedli*** (válaszként erre: 107. - Magni1)
2017. szept. 25. 20:54
A hasizom terhesség alatt amúgy is egy kicsit szétnyílik, hogy helyet csináljon a babának. De a hasprés gyakorlatok fokozzák ezt. A réka kismamatorna videón nincs hasprés. Az alakreform videón, ahol terhes volt, ott is csak a 90 percesnek a végén van,azt meg simán ki lehet hagyni, és ez ugye 2 dvd-s, a másik dvd-n nincs hasizom blokk.
2017. szept. 25. 19:56

Sziasztok!Ki aktivkodik tovabbra is? Eszti te eszrevettel olyat,h kevesebbet birsz? Egesz mult hetig (31. Het) mindent ugy birtam mint elotte most mar erzem h faradok. Ugyh ma mar csak 35 percet voltam az eliptikuson,biztos birtam volna tovabb de eddig esett jol.

Errol a Rubint Rekas dologrol meg nem hallottam de szerintem nem igaz. A terhes tornaban is ugyanazokat a talajgyakorlatokat csinalja mint az osszes sima dvd-n,max a kitoresek,guggolasok amiket nem csinal.Es szerintem mas kusmama torna is hasonlokbol all,labemelesek stb. En tovabbra is csinalom,holnap o lesz teriteken :)

107. Magni1
2017. aug. 15. 08:08

Sziasztok!

Valahol olvastam,h a Réka torna nem jó, mert fokozza a hasizom szétnyílását.

Nektek mi a véleményetek erről?


Megmondom őszintén, én a hangján kívül :) imádom Rékát, nagyon nyomós indok kéne, h lebeszéljen vki róla.


Szétnyílt hasizom téma is érdekelne, ha bárkinek van bármilyen tapasztalata.

106. Magni1 (válaszként erre: 103. - HappyDayandNight19)
2017. aug. 12. 10:47

Szió itt is!

Szerintem ha eddig nem mozogtál,kezdd inkább Belényi Beával.

Ez a keringés fokozás, én erre szoktam bemelegíteni:


[link]

Szerintem:ő nagyon hozzáértő,és biztonságos.

Van még fent ezen kívűl gerinc tornája, és csípő torna 20 percben, az sztem elég kemény.

Réka elsőre durva, sztem abból 1 max 2 blokkot rakj Bea keringés fokozása után, mondjuk egy felső testet:

[link]

Én ezt szalag hiányában súlyzóval /2 fél literes ásványvizes üveggel csinálom.


Meg mondjuk egy csípő / combot:

[link]


Ez így bő fél óra összesen.

Majd számolj be! :)

1 2 3 4 5

Minden jog fenntartva © 2005-2018, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Sitemap | Facebook